Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en muuten tiedä haluanko sitä synnytysvideota nähdä... Eiks sellainen etukäteistieto just haittaa tota "vaistonvaraista" toimintaa? :wacky:

Sirpa40:)
Mulla kävi vähän just näin, että synnytys pelotti enemmän valmennuksesta lähtiessä, kun sinne mennessä:sad001 Ei varmaan ollut mikään yksittäinen asia/video, vaan aihe sinänsä ja koko aika pelkästään sitä:sad001 Sanoin miehellekin, että kumma, kun rupesi pelottamaan kotiin tultaessa:sad001
 
Miehen sijaan mä haluisin ennemmin mukaan jonkun joka on kokenut saman. Että olis oikeesti hyötyä siitä. Mä en luule kaipaavani mitään silityksiä siinä vaiheessa kun saa hengähtää. JustMom10 voisi esim. tulla mukaan :happy:...

.
Tulisinkin mielellään :)
Olin pikkuveljen tyttöystävän synnytyksessä mukana -09 ja se on upein kokemus mitä voi olla ja oikeasti osas olla tukena ja kannustaa!

Mulla oli ekassa äiti ja tokassa sisko mukana ja heistä kyllä oli apua kun molemmat itse synnyttäneitä ja myöskin läheisiä.( toki mies myös)
Mut lopuissa vaan mies ja se kyllä tietää nykyään mitä on synnyttää :)
Vaikka kovimmassa kivussa hänenkin läsnäolonsa ärsyttää niin silti se varma ote helpottaa ja tieto että on läsnä ja apuna <3
 
Tulisinkin mielellään :)
Olin pikkuveljen tyttöystävän synnytyksessä mukana -09 ja se on upein kokemus mitä voi olla ja oikeasti osas olla tukena ja kannustaa!

Mulla oli ekassa äiti ja tokassa sisko mukana ja heistä kyllä oli apua kun molemmat itse synnyttäneitä ja myöskin läheisiä.( toki mies myös)
Mut lopuissa vaan mies ja se kyllä tietää nykyään mitä on synnyttää :)
Vaikka kovimmassa kivussa hänenkin läsnäolonsa ärsyttää niin silti se varma ote helpottaa ja tieto että on läsnä ja apuna <3
Sut mäkin ottaisin mukaan ja sun miehen tarttis pitää muille miehille valmennuksia/vertaistukiryhmiä tms
 
Mä ajattelin silloin kun ekan synnytys lähestyi, et koska haluan puudutuksen hampaan paikkaukseenkin, niin kyllä mä otan vastaan lapsen syntyessä kaiken tarjottavan.:)
Edelleen samalla kaavalla menen - mömmöjä kiitos!:wink

Tähtipölyä:)
Sama juttu:wink Mä oon ihan kammoinen. Hehh.. itse asiassa hammaslääkärissä oon aina yrittänyt rauhoitella itseeni sillä, että ei tässä sentään ihan synnyttämässä olla - not a big deal! Ja puuduketta, kiitos!:p
 
Tsemppiä kaikille, joiden synnytyksen hetki lähenee ! Meidän pojalla rähmii oikea silmä. Käytiin terveyskeskuksessa ja saatiin antibioottitipat. Poika ei oikein tykkää tippojen laitosta.

Kiitos tsempeistä Maria75:)!!

Kyllä ne antibiootit alkaa tehota ja poika on pian terve:Heartred

Kiva, että jaksat seurata näitä keskusteluja täällä, vaikka kädet on varmasti täynnä töitä siellä pienen kanssa:angel12
 
Tsemppiä kaikille, joiden synnytyksen hetki lähenee ! Meidän pojalla rähmii oikea silmä. Käytiin terveyskeskuksessa ja saatiin antibioottitipat. Poika ei oikein tykkää tippojen laitosta.
Mä muuten ostin Tallinnasta lasten panadolia :dummy:... Kävin apteekissa ostaa vitskuja ja rennietä ja näin sen pullon samalla... Een oo yhtään valmistaunut... Hehheh, hupsu mä...:cat: Oon nähny sellaisen pullon kaverilla, antoi sitä kun lapselle alkoi tulla hampaita.

Toivottavasti poika paranee pian. Hyvä kun kävitte lekurissa, alkaa hoito auttaa! On hommaa keittää vettä ja pyyhkiä silmää monta päivää ja sitten siitä ei ookaan mtn hyötyä. Mä aina arvon ton koirankin kanssa, että milloin vien sen lekuriin.

Rv27+6
 
Täällä meillä päin sai synnytystoivelistan kirjata lomakkeelle, joka toimitettiin neuvolasta sairaalaan. Kirjoitin sinne, että haluan kaiken mahdollisen kivunlievityksen, altaaseen yms. Noh, ei se sitten mennyt niin. Lapsivedet meni, supistukset alkoivat ja sairaalaan. Siellä sain lihasrelaksantin, jonka jälkeen mut hylättiin yksin huoneeseen odottamaan aamua ja mies passitettiin kotiin. Koko ajan supisteli ja minä hengittelin ja seurasin kellosta viisareiden liikkumista, kun uuden piikin sai kuulemma 4 tunnin päästä. Tasan 4 tunnin päästä kutsuin hoitajan, joka totesikin minun olevan täysin auki ja suorilta saliin. Mies hälytettiin kotoa ja hän ehtikin nopeasti paikalle. Ilokaasua sain, mutta se ei tuntunut missään. Ensin kyljellään, sitten puoli-istuvalta ja lopuksi imukupilla episiotomian kera. Eli en tod suunnitellut synnyttäväni luomuna, mutta niin siinä vain kävi :P Toisaalta olen samaa mieltä kuin tähtipölyä; avautuminen ja supistukset oli mielestäni kivuliaampia kuin synnytys.

No se siitä. Tänään rakenneultra ja näyttää siltä, että terve tyttövauva olisi tulossa pojan kaveriksi

Rv 21
 
Yritän jotain aina välillä kommentoida, vaikka synnytys jutut ei tällä hetkellä nappaa. Oma synnytys, kun ei ihan sujunut sillä tavalla kuin itse olisi halunnut. Ei tällä hetkellä kauheasti ole vapaa-aikaa päivässä, vaikka me ollaan molemmat kotona. Tällä viikolla hajosi mun auton akku ja tabletin laturi ei toiminut.Piti hankkia uusi akku ja ostaa uusi tabletti. Kun ei ihminen pärjää ilman nettiä. Lisäksi viime yönä mies sai keskellä yötä migreenikohtauksen vaihtaessaan vauvan vaippaa. Hän herätti mut sanoen, että hänellä on toinen puoli kuopasta puuttunut eikä pysty kantamaan vauvaa. Hän otti migreenilääkkeen ja meni takaisin nukkumaan. Mä olin syöttämällä vauvaa, kun mies tuli sanomaan, että hänellä on huono olo ja alkoi vapisemaan. Sitten hän soitti itselleen ambulanssin,kun mä en pystynyt. Ambulanssin tultua hänellä oli jo parempi olo, eikä häntä sitten viety päivystykseen. Oli se vähän pelottavaa, kun toinen vapise ihan horkassa.
 
Synnytysvideosta; mä en ole valmennuksessa sellaista nähnyt, mutta menin ihan itse vapaaehtoisesti katsomaan YouTubesta! Täällä Vau.fi-sivuston jossain synnytysosiossa (ei keskusteluissa vaan artikkeleissa) oli linkki. Siinä siis aika lähikuvassa vauvan syntymä... Sama reaktio kuin monella muulla, eli ei ainakaan helpottanut jännitystä. Onneksi itse ei näe omaa alapäätään kun synnyttää.... Ja mulla lähtee maanantaina rv 38, eli sitten ollaan jo ihan täysaikaisen vauvan kanssa menossa, kun synnytys millä hetkellä vaan alkaa. Jännittää!!!
 
Maria, hui mikä yö teillä ollut! Tuohon silmän rähmimiseen piti kommentoida et mun esikoisella rähmi kans silmä useamman kerran ja sit saatiin ohjeeksi "hieroa" kyynelkanavaa auki, eli nenän vierestä yhdellä sormella sivellä alhaalta ylös silmäkulmaan. Se autto ja loppui rähmimiset.
 
Yritän jotain aina välillä kommentoida, vaikka synnytys jutut ei tällä hetkellä nappaa. Oma synnytys, kun ei ihan sujunut sillä tavalla kuin itse olisi halunnut. Ei tällä hetkellä kauheasti ole vapaa-aikaa päivässä, vaikka me ollaan molemmat kotona. Tällä viikolla hajosi mun auton akku ja tabletin laturi ei toiminut.Piti hankkia uusi akku ja ostaa uusi tabletti. Kun ei ihminen pärjää ilman nettiä. Lisäksi viime yönä mies sai keskellä yötä migreenikohtauksen vaihtaessaan vauvan vaippaa. Hän herätti mut sanoen, että hänellä on toinen puoli kuopasta puuttunut eikä pysty kantamaan vauvaa. Hän otti migreenilääkkeen ja meni takaisin nukkumaan. Mä olin syöttämällä vauvaa, kun mies tuli sanomaan, että hänellä on huono olo ja alkoi vapisemaan. Sitten hän soitti itselleen ambulanssin,kun mä en pystynyt. Ambulanssin tultua hänellä oli jo parempi olo, eikä häntä sitten viety päivystykseen. Oli se vähän pelottavaa, kun toinen vapise ihan horkassa.
Hurjan kuulosta. Migreeni on ikävä ja esiintyy niin moninaisena. Tsemppiä teille.
 
Tsemppiä kaikille, joiden synnytyksen hetki lähenee ! Meidän pojalla rähmii oikea silmä. Käytiin terveyskeskuksessa ja saatiin antibioottitipat. Poika ei oikein tykkää tippojen laitosta.
Kiitti! :)
Ja höh, tsemppiä pienen ekan ilmeisesti silmätulehduksen hoitoon ja toipumiseen!
 
[Quote="Sirpa40]
Tähti-73 Miten sä oot saanu viikon kulumaan? Mua alkoi yhtäkkiä mietityttää se äitiyslomakin. Aika tuntuu menevän nyt sikahitaasti, vaikka teen töitä. Että mitenköhän sitte...[/Quote]

Sirpa40:)
Kiitti kysymästä:) Aluksi aika meni vähän hitaasti, mutta viikko hurahtikin nopsasti, kun oli myös sitä häähommaa...Otin miehen sukunimen ja nyt sitten virallisesti avioliitossa. Eipä uskois, mutta niinhän siinä kävi!:smug: No, ehdittiimpä vielä ennen synnytystä!:wink
 
Last edited by a moderator:
[Quote="Sirpa40]
Tähti-73 Miten sä oot saanu viikon kulumaan? Mua alkoi yhtäkkiä mietityttää se äitiyslomakin. Aika tuntuu menevän nyt sikahitaasti, vaikka teen töitä. Että mitenköhän sitte...

Sirpa40:)
Kiitti kysymästä:) Aluksi aika meni vähän hitaasti, mutta viikko hurahtikin nopsasti, kun oli myös sitä häähommaa...Otin miehen sukunimen ja nyt sitten virallisesti avioliitossa. Eipä uskois, mutta niinhän siinä kävi!:smug: No, ehdittiimpä vielä ennen synnytystä!:wink[/QUOTE]
Onnea vastanaineille!
 
Sirpa40:)
Kiitti kysymästä:) Aluksi aika meni vähän hitaasti, mutta viikko hurahtikin nopsasti, kun oli myös sitä häähommaa...Otin miehen sukunimen ja nyt sitten virallisesti avioliitossa. Eipä uskois, mutta niinhän siinä kävi!:smug: No, ehdittiimpä vielä ennen synnytystä!:wink
Ai se oli nyt, multa on menny ohi. Tai sit et oo taaskaan kertonu...:wink Onnea nuorelleparille :cat:! Tietääkö läheiset jo? Oliko iso yllätys niille?

Hihhih, pitäiskö järjetääkin joo yllätyshäät äitiyslomalla, jos ei oo muuta tekemistä...? :grin:grin:grin
 
Muokattu viimeksi:
Maria75, kuulostaa joo hurjalta! Tietty kaikki tollaset tapahtuu yöllä! Hyvä, että kohtaus meni ohi. Miten teidän päivät muuten kuluu? Olikse niin, että sun mies on työttömänä ja siksi kotona hänkin?
 
Takaisin
Top