Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kyllä synnytin oikein sujuvasti ilman listaakin, tosi hyvin kyselivät melkein kokoajan mitä mä haluan ja haluanko jotain. Kätilöt oli läsnä niin joka hetki, että siinä ehti puhua vaikka mistä ja erittäin kiitettävästi täyttivät mun toiveet.:)

Mutta toki, jos on lista mukana, niin ainakin tulee toiveet selväksi.
 
Ja tuosta mun synnytystoivelistasta toteutui muuten kaikki kohdat! Paitsi että epiduraalia laitettaessa mies ensin poistui huoneesta mutta ei sit pystynyt olemaan poissa vaan tuli takaisin huoneeseen pitämään mua kädestä. <3
Jos mä laitan listaani että olen piikkikammoinen, laittakaa epiduraali mieheeni
 
Mulle sopeis parhaiten sellanen nopee synnytys että juu ala ponnistaa vaa ettei tässä nyt mitään enää ehdi.
 
Ei ole todellista, just sanoin mun pojalle, jota kohta laitan nukkumaan, että "mamma antaa sulle kohta epiduraalin, niin nukut helpommin.":laughing001
Toki tarkoitan panadolia, kun toisella on kuumetta mutta alkaa näemmä synnytys pyöriä mielessä..
 
Hehh:) ..olin kanssa eka, kun kätilö puhui listoista, että haloo - ihanx tosi:joyful: :laughing001
Mä lisään mun bäkkärilistaan jääkylmä maito. Hirvee himo sihe ja on nestemäistä jollei kiinteetä saa....nam. Mies nauro että älä sit suutu jos synnärin ovisummerii soittaa joku pizzakuski ja kysyy oliko tänne havaiji...argh
 
Susamama, joo tällä kertaa voiskin alkaa diivailemaan ja toivomaan minkä merkkistä pullotettua vettä pitää olla, minkä asteiseksi haluaa lämpöpussin lämmitettävän, kuinka monta neliötä huoneen pitää vähintään olla, kuinka monta vuotta työkokemusta vähintään kätilöllä pitää olla mutta ei mikään ikäloppukaan saa olla, kuinka kovalla/hiljaisella taustamusiikin pitää olla jne. :D
 
Mäkin oon nyt miettiny noita toiveita mutta on niin vaikeeta tietää millasta se kipu sitten todellisuudessa on. Aattelin kumminki synnytysraideriini laittaa ainakin että pelkään epiduraalia ja toivon että pelko huomioidaan jos sen laittoa kumminkin haluun. Joku pystyasento olis kanssa kiva, selinmakuu ainaki tuntuu luonnottomalta. Ja vesi rentouttaa.
 
Kyllä mäkin oon synnytystä alkanut miettimään, lähinnä että " kääk tää pitää vielä synnyttää"
Vaikka kivun unohtaa nopeaa se muistui mieleen taas tässä hiukan ennen.
Mulla ei sitä kivunlievitystä ole ollut kuin ilokaasu ja lämmin suihku ja monesti oon miettinyt että se epi olis kiva mutkun ollut niin nopeita.

Ääh mulle on tullut suonikohju vasempaan sääreen. Tosi ruma. Onko jotain poppakonsteja sen hoitoon, muuta kuin tukisukat?? Tietääkö kukaan??
 
Pystyasennossa painovoima helpottaa synnytyksen etenemistä. Valmennukses ne kehotti mahd paljon liikkuu ja olee pystys. Eksyin johki blogiin missä oli lääkkeettömistä menetelmistä ja kommentoijat peukutti lämpimän suihkun ja twerkkauksen plsta. Sehän on sitä pakaroitten hytkytystä...lantion keinutuksen ja kahdeksikon mukaan pyörittelyn ymmärrän ja joogassa niitä harjoteltu mutta että twerkkaamaan pitäs ny ryhtyy
 
Kyllä mäkin oon synnytystä alkanut miettimään, lähinnä että " kääk tää pitää vielä synnyttää"
Vaikka kivun unohtaa nopeaa se muistui mieleen taas tässä hiukan ennen.
Mulla ei sitä kivunlievitystä ole ollut kuin ilokaasu ja lämmin suihku ja monesti oon miettinyt että se epi olis kiva mutkun ollut niin nopeita.

Ääh mulle on tullut suonikohju vasempaan sääreen. Tosi ruma. Onko jotain poppakonsteja sen hoitoon, muuta kuin tukisukat?? Tietääkö kukaan??
Eipä taida tässä vaiheessa valitettavasti suonikohjuille olla muuta kuin ne tukisukat ehkäisemään, ettei tuu enempää, ja tietty se perus jalkojen ylhäällä pitäminen esim iltaisin noissa verenkierrollisissa ja neste-jutuissa. Mut itsellä ainakin hankala pitää jalkoja ylhäällä, kun ei juuri pysty oleen selällään. Nehän saattaa sitte lieventyä raskauden jälkeen ja sittenhän niitä toki voi operoidakin.
 
Pystyasennossa painovoima helpottaa synnytyksen etenemistä. Valmennukses ne kehotti mahd paljon liikkuu ja olee pystys. Eksyin johki blogiin missä oli lääkkeettömistä menetelmistä ja kommentoijat peukutti lämpimän suihkun ja twerkkauksen plsta. Sehän on sitä pakaroitten hytkytystä...lantion keinutuksen ja kahdeksikon mukaan pyörittelyn ymmärrän ja joogassa niitä harjoteltu mutta että twerkkaamaan pitäs ny ryhtyy
Näin yhden käytännössä kivunlievityksettömän synnytyksen läpikäyneenä voin kertoa, että siihen twerkkaukseen melkein ajautuu luonnostaan :laughing002 etunoja ja lantion pyöritys tuli automaattisesti mukaan, kun kipu yltyi - kauheen kaunista se ei varmaan ollu :) haha!
 
Eipä taida tässä vaiheessa valitettavasti suonikohjuille olla muuta kuin ne tukisukat ehkäisemään, ettei tuu enempää, ja tietty se perus jalkojen ylhäällä pitäminen esim iltaisin noissa verenkierrollisissa ja neste-jutuissa. Mut itsellä ainakin hankala pitää jalkoja ylhäällä, kun ei juuri pysty oleen selällään. Nehän saattaa sitte lieventyä raskauden jälkeen ja sittenhän niitä toki voi operoidakin.
Ainut vaan että ne ei taida operoida ennekuin lapsi luku täys ...
 
Ainut vaan että ne ei taida operoida ennekuin lapsi luku täys ...
Mä en tiedä, vaikuttaisko toi suoraan. Tiedän, että niitä ruiskutuksiakin - vai mitähän ne nyt on - on tehty eri ikäisille. Julkinen puoli ei tietysti välttämättä operoi, jos ei voida todeta terveydellistä haittaa. Ja sittenhän jos harkitsee yksityistä puolta, niin jos ei ole sairaskuluvakuutusta, niin sehän sitten kannattaa ottaa ennen kuin menee niitä lääkärille näyttämään tai valittelemaan, ettei vakuutusyhtiö sulje ennakkoon sitä vakuutuksen ulkopuolelle... :)
 
Mulla esikoisen käynnistys vaihtui kiireelliseksi sektioksi kun huomattiin että poika yritti tulla pää pystyssä eli väärässä ja vaarallisessa asennossa. Ponnistaessa tuli aina vähän matkaa mutta sitten taas luisui takaisin päin. Olin muutenkin n. 21 tunnin yrityksen jälkeen niin poikki että jalat oli ihan makaronia ja vapisivat enkä enää jaksanut ponnistaa. Sektio oli helpotus. Tämän kokemuksen jälkeen halusin muutkin sektiolla koska synnytyksestä jäi pelko kipuun.
Eikö sitä siis tutkita etukäteen, että missä asennossa vauva on? Kuulostaa vaan ihan arvonnalta ja taas turhaa tuskaa, kun ei valmistauduta tutkimuksilla vaikka menetelmät on. Nää mä laitan mun toivelistaan. Mä haluan kaiken tiedon mun kropasta ja että kaikki tutkitaan etukäteen. Muutenhan voin jäädä saunaan saatana synnyttää.
 
Mulle sopeis parhaiten sellanen nopee synnytys että juu ala ponnistaa vaa ettei tässä nyt mitään enää ehdi.
Mäkin haluun sellaisen. Muistan ku yks tuttu aikoinaan käveli sairaalaan, synnytti ja tyyliin parin tunnin päästä lähti himaan vauva kainalossa. Sillä tais olla pyykkikonekin päällä himassa...

Ja hei, sit jos synnytys ei käynnisty, ni vois koittaa vanhaa kunnon kikkaa: laittaa röökin palamaan ni johan kaikki liikkuu nii, ettei kerkii vetää sitä loppuun! Dösätki aina tuli silloin!
 
Ainut vaan että ne ei taida operoida ennekuin lapsi luku täys ...
Montas meinasit vielä tehdä? Saat kyl tehdä mun toisen lapsen, mä oon alkanu kallistuu siihen, et tää yks on ihan tarpeeksi.

Miten mua vituttaa jo koko synnytyskin? Ja se että mies olisi siellä mukana. Mieluummin ottaisin mukaan jonkun, joka on kokenut saman, enkä miestä. Varmaan tiuskin sille, että mee säkin siitä nyt helvettiin neuvoines... Äääh. Miten naiset lähtee tähän hommaan???
 
Pystyasennossa painovoima helpottaa synnytyksen etenemistä. Valmennukses ne kehotti mahd paljon liikkuu ja olee pystys. Eksyin johki blogiin missä oli lääkkeettömistä menetelmistä ja kommentoijat peukutti lämpimän suihkun ja twerkkauksen plsta. Sehän on sitä pakaroitten hytkytystä...lantion keinutuksen ja kahdeksikon mukaan pyörittelyn ymmärrän ja joogassa niitä harjoteltu mutta että twerkkaamaan pitäs ny ryhtyy
Tätä yks mun frendi ihmetteli, et miks leffoissa yms aina esitetään et synnys tapahtuu vaaka-asennossa. Et eihän kukaan oikeesti synnytä makuullaan. Samaan hengesvetoon se lisäs ettei kukaan paskokaan makuullaan, vaan luonnostaan silloin istutaan. Frendi on kaks synnyttäny. Mä mietin sillo, et ihan totta, miten sitä makuullaan likistäis...? Mut ilmeisesti joku synnyttää makuullaan?

Joo, mut jakkaraa mä mietin ehdottomasti, jos vaan pysyn siinä. Silloin siitä äijästäkin ois oikeesti tukea? Eikä vaan tilailis pizzaa... Prkl.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top