Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli torstaina Akselikuntien yhteinen perhevalmennus ja 8 vauvaa vanhempineen harrasti vauvahierontaa. Vauvat katselivat ihmeissään toisiaan. Lisäksi keskiviikkona oli jälkitarkastus ja synnytyksestä oli toivuttu. Maanantaina oli kasvukontrolli neuvolassa. En ole vieläkään saanut pojalle keväthaalaria hankittua. Kävin myllyssä Jesper Juniorissa, mutta siellä oli vain yksi haalarimalli kokoa 62 cm. Poika tällä hetkellä 56 cm. Yritämme varmaan pärjätä olemassa olevilla haalareilla, kun meillä on fleechaalari kokoa 56 cm ja 62 cm pitkä kangashaalari. Sitten löytyy se ostamani 62/68 cm keväthaalari, joka on vielä liian pitkä. Toppahaalari alkaa pian olla liian kuuma. Olemme nyt siirtyneet käyttämään myös 60 cm vaatteita. 50 cm vaatteet siirsin eri byllyyn.

Maria, meilläpä menee nää neuvolat yksiin, mullakin oli keskiviikkona jälkitarkastus. Tiistaina puolestaan oli pojan 2kk neuvola. :)Pituutta tällä kertaa 56,5 cm ja painoa 5245 g.

Eilen vietettiin sitten ristiäisiä. Pidettiin meillä kotona ihan vaan lähisuvun kesken pienimuotoiset juhlat. Ehdittiin saada kaikki ajoissa valmiiksi, vaikka stressiä viime viikolla vähän pukkaskin (mulle, ei miehelle :wink). Haravoin mm. pihan, istutin ruukkukukkia, lakaisin ja imuroin terassit talven jäljiltä, pyyhittiin terassikalusteet (vaikka ei siellä sitten kukaan edes istunut), pestiin ikkunat, leivoin (tosin vain muffinssit ja banaanikakun, kakun tilasin valmiina ja mun äiti teki voileipäkakun ja pikkuleivät) yms.
 
Ne sokerirasituksen raja-arvot on
≥ 5,3 mmol/l (paastoarvo),
≥ 10,0 mmol/l:a (1 h) ja
≥ 8,6 mmol/l:a (2 h).
Yksikin poikkeava arvo on diagnostinen.
(Tavoitetearvo on siis em. rajoja pienemmät lukemat).

Mä yritin esikoisen kohdalla saada maitoa nousemaan juomalla imetysteetä. Eipä siitä minun kohdallani apua ollut, mutta se oli kyllä ihan hyvää, eli tuskinpa haittaakaan
Jos nää on nää arvot, ni ei mulla sitte oo radia. Paastoarvo on just toi 5,3, mut jos saa olla se ni hyvä sitte. Noi muuthan oli ihan huomattavasti alhaisemmat.

En saanu neuvolatätii kiinni, en tiedä vielä muista tuloksista.
 
Titti, ihanat tarjottavat! Ja kylläpä jätkällä on silmät tiukasti kiinni :)! Kyllä tossa hommamäärässä muuten tulee stressi, jos noi olit päättäny tehdä :joyful:! Eipä mitään, nyt on sulla sitte terassi ja ikkunat kesävalmiit!
 
Ei saa olla raja-arvoakaan eli ton 5.3 perusteella olis radi. :( Sun tilanteessa varmaan haluaisin uuden testin ton flunssan takia, kun noin hilkulla on.
 
Titti, ihanat tarjottavat! Ja kylläpä jätkällä on silmät tiukasti kiinni :)! Kyllä tossa hommamäärässä muuten tulee stressi, jos noi olit päättäny tehdä :joyful:! Eipä mitään, nyt on sulla sitte terassi ja ikkunat kesävalmiit!

Poitsu oli siis hereillä koko kastetoimituksen ajan ja vaan naureskeli sylikummin sylissä. Mutta sitten sen jälkeen nukahti kaikesta hälinästä huolimatta ja vaikka syli vaihtui koko ajan.

Joo, itekin just mietin, että eipä oo vielä ikinä ollut terassi kesäkunnossa näin varhain keväällä. :) Nyt tais olla sääennusteiden mukaan joku lämpöputki tulossa, tervetuloa kesä! :flower
 
Jos nää on nää arvot, ni ei mulla sitte oo radia. Paastoarvo on just toi 5,3, mut jos saa olla se ni hyvä sitte. Noi muuthan oli ihan huomattavasti alhaisemmat.

En saanu neuvolatätii kiinni, en tiedä vielä muista tuloksista.
Mulla tolla 5.3 arvolla lätkäistiin radi tuomio viimeksi
 
Maria, meilläpä menee nää neuvolat yksiin, mullakin oli keskiviikkona jälkitarkastus. Tiistaina puolestaan oli pojan 2kk neuvola. :)Pituutta tällä kertaa 56,5 cm ja painoa 5245 g.

Eilen vietettiin sitten ristiäisiä. Pidettiin meillä kotona ihan vaan lähisuvun kesken pienimuotoiset juhlat. Ehdittiin saada kaikki ajoissa valmiiksi, vaikka stressiä viime viikolla vähän pukkaskin (mulle, ei miehelle :wink). Haravoin mm. pihan, istutin ruukkukukkia, lakaisin ja imuroin terassit talven jäljiltä, pyyhittiin terassikalusteet (vaikka ei siellä sitten kukaan edes istunut), pestiin ikkunat, leivoin (tosin vain muffinssit ja banaanikakun, kakun tilasin valmiina ja mun äiti teki voileipäkakun ja pikkuleivät) yms.


Oj,miten ihana vauva sulla ja olipa hieno kakku ja muut tarjottavat-nam!!
 
Mä olen ihan outo tyyppi.. Mulle molemmat raskaudet on olleet helppoja ja kivoja, olen ikäänkuin elämäni kunnossa. Energiaa riittää vaikka muille jakaa, kiillotan kuulkaa parkettia kontaten ja ikkunat just pesin.
Ennen lasta, mä en jaksanut mitään töiden jälkeen ja en voinut kuvitellakaan eläväni ilman siivoojaa..

Tähti, nauti nyt olemisesta (kun se vauva saattaa syntyä tyyliin milloin vain..) ja kierrä kaikki mahdolliset kahvilat kavereiden kanssa tai ilman. Käykää miehen kanssa syömässä pitkän kaavan mukaan yms. Tokihan vauvankin kanssa voi kaikkea tehdä mutta ainakin meillä joudutaan nykyisin vähän järjestelemään, että päästään kahdestaan esim.syömään.:)
 
Maria, meilläpä menee nää neuvolat yksiin, mullakin oli keskiviikkona jälkitarkastus. Tiistaina puolestaan oli pojan 2kk neuvola. :)Pituutta tällä kertaa 56,5 cm ja painoa 5245 g.

Eilen vietettiin sitten ristiäisiä. Pidettiin meillä kotona ihan vaan lähisuvun kesken pienimuotoiset juhlat. Ehdittiin saada kaikki ajoissa valmiiksi, vaikka stressiä viime viikolla vähän pukkaskin (mulle, ei miehelle :wink). Haravoin mm. pihan, istutin ruukkukukkia, lakaisin ja imuroin terassit talven jäljiltä, pyyhittiin terassikalusteet (vaikka ei siellä sitten kukaan edes istunut), pestiin ikkunat, leivoin (tosin vain muffinssit ja banaanikakun, kakun tilasin valmiina ja mun äiti teki voileipäkakun ja pikkuleivät) yms.

Titti:)
ai jai...ihana vauva:Heartred Mikä söpöliini:love7
Ja ompa hyvännäköiset tarjottavat, kakku on aivan upee:grin
 
Mä olen ihan outo tyyppi.. Mulle molemmat raskaudet on olleet helppoja ja kivoja, olen ikäänkuin elämäni kunnossa. Energiaa riittää vaikka muille jakaa, kiillotan kuulkaa parkettia kontaten ja ikkunat just pesin.
Ennen lasta, mä en jaksanut mitään töiden jälkeen ja en voinut kuvitellakaan eläväni ilman siivoojaa..

Tähti, nauti nyt olemisesta (kun se vauva saattaa syntyä tyyliin milloin vain..) ja kierrä kaikki mahdolliset kahvilat kavereiden kanssa tai ilman. Käykää miehen kanssa syömässä pitkän kaavan mukaan yms. Tokihan vauvankin kanssa voi kaikkea tehdä mutta ainakin meillä joudutaan nykyisin vähän järjestelemään, että päästään kahdestaan esim.syömään.:)

Tähtipölyä:)
kiitti vinkistä:wink, kahvilassa kävinkin tänään ja sitten kuntopolulle piti päästä:joyful:
Mäkin oon outo, vointi niin hyvä alusta asti ja tosi energinen...ei uskoisi, että raskaana onkaan, ellei toi maha olisi tuossa tiellä:p

Onko sulla sf-mitta kasvanut miten?:rolleyes:
 
Joo, niin kattelin googlen ihmeellisestä maailmasta, että jos on "suurempi tai yhtä suuri kuin". Perse! Neuvolatäti on huomenna paikalla.
 
Tähtipölyä:)
kiitti vinkistä:wink, kahvilassa kävinkin tänään ja sitten kuntopolulle piti päästä:joyful:
Mäkin oon outo, vointi niin hyvä alusta asti ja tosi energinen...ei uskoisi, että raskaana onkaan, ellei toi maha olisi tuossa tiellä:p

Onko sulla sf-mitta kasvanut miten?:rolleyes:

Mulla ei ole sf-mittaa mitattu tästä odotuksesta vielä kertaakaan.. Viimeksi oli niin mitätön vatsa, ettei kuulema ollut mitään järkeä mitata. Olen ollut neuvolassa viimeksi tammikuussa ja seuraava aika on muistaakseni ensi tai seuraavalla viikolla, nää säästöt..
 
Marituuli, jatkuiko sulla väsymys loppuun asti?! Voi apua... Mä niin toivon että tää menis parissa viikossa ohi.
Tähti, viime raskaudessa mä askartelin loppuvaiheessa sekä ristiäisten kutsukortit että kiitoskortit valmiiksi. :D Koristeita ristiäisiin tein myös ja leivoin pakastimen täyteen niin että kun porukkaa tuli sit kattomaan vauvaa otin vaan pakkasesta tarjottavaa esille. :)
 
Mulla ei ole sf-mittaa mitattu tästä odotuksesta vielä kertaakaan.. Viimeksi oli niin mitätön vatsa, ettei kuulema ollut mitään järkeä mitata. Olen ollut neuvolassa viimeksi tammikuussa ja seuraava aika on muistaakseni ensi tai seuraavalla viikolla, nää säästöt..
Eikö kertaakaan? Etkös sä oo jo vaikka millä viikoilla? Mulla on mitattu kaks kertaa. Kerran neuvolatäti ja kerran neuvolalääkäri.
Rv 28+4
 
Muokattu viimeksi:
Eikö kertaakaan? Etkös sä oo jo vaikka millä viikoilla? Mulla on mitattu kaks kertaa. Kerran neuvolatäti ja kerran neuvolalääkäri.
Rv 27+4

No ei ole.. Edellinen neuvola oli tosiaan tammikuussa rv22+5 ja silloin mulla oli vielä kuoppa vatsassa ja seuraava on nyt vasta ensi viikolla.. Mähän saan tän toisen melko pian edellisen jälkeen, että ehkä siksi nää vastaanotto ajat menee mun kohdalla näin..
Tänään rv 33+3
 
Mulla ei ole sf-mittaa mitattu tästä odotuksesta vielä kertaakaan.. Viimeksi oli niin mitätön vatsa, ettei kuulema ollut mitään järkeä mitata. Olen ollut neuvolassa viimeksi tammikuussa ja seuraava aika on muistaakseni ensi tai seuraavalla viikolla, nää säästöt..

Tähtipölyä:)

Oho, ompa tosi kumma, että niin harvoin neuvolakäyntejä sulla?:woot:

Olisin varmaan hermona, jollei vauvan sydänääniä kuunneltaisi kolmeen kuukauteen:woot:

Mehän mennään ihan samoissa (huomenna alkaa 35. raskausviikko). Mulla neuvola käynti ollut 3-4viikon välein ja nyt jatkossa 2viikon välein. Sf-mitta otettu kaksi kertaa ja ensviikolla mitataan taas.

Toivottavasti pääset jatkossa useammin neuvolaan, kun olet jo noin pitkälläkin pitäisi seurata useammin:)
 
Tähtipölyä:)

Oho, ompa tosi kumma, että niin harvoin neuvolakäyntejä sulla?:woot:

Olisin varmaan hermona, jollei vauvan sydänääniä kuunneltaisi kolmeen kuukauteen:woot:

Mehän mennään ihan samoissa (huomenna alkaa 35. raskausviikko). Mulla neuvola käynti ollut 3-4viikon välein ja nyt jatkossa 2viikon välein. Sf-mitta otettu kaksi kertaa ja ensviikolla mitataan taas.

Toivottavasti pääset jatkossa useammin neuvolaan, kun olet jo noin pitkälläkin pitäisi seurata useammin:)

Mulla oli ekasta melkein kyllästymiseen asti neuvola käyntejä mutta nyt tosiaan näin harvoin.. Tosin nyt ne käynnit kyllä lisääntyvät kun synnytyskin lähestyy. Multakin olisi varmaankin mitattu sf-mitta silloin tammikuussa mutta kun ei ollut mitään mitattavaa, nyt ensi viikolla sitten toivotaan, että mittanauhassa pituutta riittää tarpeeksi.:grin
 
Tähtipölyä, siis noin pitkällä eikä neuvolaa ole ollut yhteentoista viikkoon?!? (Miten ihmeessä tähän sais sellasen hymiön missä on silmät levällään?)
 
Tähtipölyä, siis noin pitkällä eikä neuvolaa ole ollut yhteentoista viikkoon?!? (Miten ihmeessä tähän sais sellasen hymiön missä on silmät levällään?)

Joo, mulla on tosiaan ollut koko reilun 33 raskausviikon aikana yhteensä kolme neuvola käyntiä (joilla kaikilla eri hoitaja), sekä yksi neuvola lääkäri rv15.. En tiedä onko vain meidän neuvolan käytäntö vai onko tällä alueella niin paljon odottajia ja neuvolassa liian vähän hoitajia, kun aikoja on kitsaasti.
Uskon kyllä, että jos jotain huolta olisi tai on jokin sairaus yms, sitten seurataan tiiviimmin. Ja avoin neuvola päivä löytyy kyllä myös, jos on jotain kysyttävää tai haluaa kuunnella sydänääniä.
Mulle tää on ollut ihan ok rytmitys, en ole kaivannut lisää käyntejä mutta vähän niitä kyllä on ollut.
 
Takaisin
Top