Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sirpa40 ja Tähti73, kyllä ehdottomasti ultrauksen pitää kuulua synnytystapa-arvioon, eivät muuten voi ottaa mittoja, joiden perusteella arvio tehdään.

Myy75:)
Juu, olihan siinä välissä rakenneultra, sori unohtui. Synnytystapa-arvioon sain ajan erikseen, kun 43v.iän ylitys kriteeri täyttyi...sitä ei heti luvattu, mutta pyysin pääsyä iän perusteella:singing:

Toivottavasti tosiaan ultraus siihen kuuluu, neuvolassahan ne tekee sen arvion pelkästään käsikopelolla, huhh:woot:
 
Mä jouduin piikittämään viikon klexanea sairaalassa veritulpan ehkäisyyn sektion jälkeen. Kotona ei tarttenut enää piikittää. Ikäviä nuo sektion jälkeiset komplikaatiot. Mäkin sain ihotulehdukden sairaalassa.
 
Moni kätilö ohjaa pitämään leuan rentona. Jos kovin puree "hammasta" niin koko keho jännittyy. Rentouttaminen on tosi hyvä apu mutta sitä kannattaa jo odotusaikana harjoitella!
Mä oon kauhee narskuttelija mut onneks öisin purentakiskot suussa. Joogassakin ne puhuu leuan rentoudesta. Hampaat erillään.
 
Mä oon kauhee narskuttelija mut onneks öisin purentakiskot suussa. Joogassakin ne puhuu leuan rentoudesta. Hampaat erillään.
Mullakin on purentakiskot. Pidän niitä orjallisesti, ettei hampaita halkee enempää. Nyt ku oon ollu kipeenä, ni otan ne unissani pois suusta yöllä. Tänäkään aamuna en löytäny niitä, oon piilottanu ne johki yöllä :grin.

Mulla on yli viikon ollu kurkku kipeenä öisin ja aamuisin Mut tästä ku lähtee päivä käyntiin, niin se loppuu.

Taas yksi vko lähti käyntiin! Hyvää viikkoa! Tänne ainakin luvattu aurinkoista koko viikoksi!
 
Kyse on Klexanesta jota pistetään leikkauksen jälkeen, siitä on olemassa myös tbl versio, jos on piikkikammoinen..Tosin tbl on jonkin verran kalliimpi kuin pistettävä versio..

Mitenhän kallis tablettiversio on? Nimittäin viikon annos piikkejäkin maksoi jo yli 40 euroa.. onneksi ehdin ekan viikon saada jo sairaalassa niin ei tarvinut ostaa kuin viikko kotiin.

Ilmeisesti eri sairaaloilla eri käytäntö tämän lääkkeen annosta?

10 vuotta sitten kun viimeksi olin sektiossa, ei tällaista lääkettä ollut.

Ja en mäkään itse sektiota pelkää. Huomattavasti kauheampaa oli esikoisen synnytysyritys.. oli helpotus kun se sitten päättyi kiireelliseen sektioon ja muutkin lapset on otettu sektiolla. Olen joka kerta toipunut aika hyvin ja nopeasti. Lisäksi multa on ennen lapsia leikattu endoa joten leikkaukset oli jo tuttuja.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon nyt pari päivää miettinyt oonko sittenkin liian vanha olemaan raskaana... Väsyttää niin vietävästi eikä saa mitään aikaiseksi kotona. Mies ei ole vielä sanonut mitään mutta itseä harmittaa kun kaikki energia menee töihin ja sit vaan makaan sohvalla illat. Hoidan kyllä pääsääntöisesti kuopuksen tarhaan viemiset ja hakemiset ja laitan nukkumaan mut kaiken muun (KAIKKI kotityöt) kaatuu miehen niskaan. Hän on kyllä maailman ymmärtäväisin ja ihanin mies mutta pelkään ettei hänkään kohta jaksa enää kattoa mun "laiskottelua". :( Toivottavasti tää vaihe menee nopeesti ohi.

Mä mietin samaa raskausaikana kun en mitään jaksanut ja mies joutui hoitamaan lähes kaikki kotityöt.. Mutta vauvan syntymän jälkeen olo on ollut parempi ja virkeämpi ja hajanaisista yöunista huolimatta jaksan yllättävän hyvin. :) Se raskaus väsyttää, usko pois. Varmasti jaksat vauvan syntymän jälkeen niiden ihanien vauvantuoksuisten huurujen ansiosta. ;) Tsemppiä!
 
Oih, tabletit olis kyl kivoja! Mä joudun nyt alkuraskauden pistää Klexanea. Viikolle 12+0 pitäs jaksaa, reilu 5 viikkoa pitäisi vielä jaksaa. Mulla kokeiltiin keskenmenojen takia tota klexanea, ei uskalla olla ilman vaikka ei tiedä oliko vaan sattumaa et sen kans raskaudet ei menneet kesken.
 
Sirpa, otatko äitiyspakkauksen? Siinähän on mukana patja ja ellet tarvii sitä muuhun leikkaa se vaunuihin. Niin mä tein viimeks kun käytettiin vaunun kovaa koppaa matkasänkynä ihan alussa kuopukselle.

Hmmm.. mun äitiyspakkauslaatikossa ei muuten ollut patjaa.
 
Täälläkin ihan jumalaton väsy päällä. Ei jaksaisi mitään! Tuntuu ettei noissa edellisissä raskauksissa ole ollut näin uupunut. Olen paljon huonovointisempikin kuin aiemmin.

Ke on 7+0 ja alkuraskauden ultra. Vähän jänskättää. Ihanaa ja jännää samaan aikaan.
 
Mitenhän kallis tablettiversio on? Nimittäin viikon annos piikkejäkin maksoi jo yli 40 euroa.. onneksi ehdin ekan viikon saada jo sairaalassa niin ei tarvinut ostaa kuin viikko kotiin.

Ilmeisesti eri sairaaloilla eri käytäntö tämän lääkkeen annosta?

10 vuotta sitten kun viimeksi olin sektiossa, ei tällaista lääkettä ollut.

Ja en mäkään itse sektiota pelkää. Huomattavasti kauheampaa oli esikoisen synnytysyritys.. oli helpotus kun se sitten päättyi kiireelliseen sektioon ja muutkin lapset on otettu sektiolla. Olen joka kerta toipunut aika hyvin ja nopeasti. Lisäksi multa on ennen lapsia leikattu endoa joten leikkaukset oli jo tuttuja.
Riippuu mg määrästä..nopeesti googlattuna löytyi hintavertailu, 10tbl pakkaus maksoi n.30e hujakoilla, riippuen lääkefirmasta. Isommat pakkauskoot olikin sitten siitä 200e ylöspäin..

Tosin tässä on nyt huomioitava, että vaikka näillä kahdella lääkkeellä on sama indikaatio, on niillä eri vaikuttavat aineet.Xareltoa ei suositella raskaana/imettäville, mutta niin on monen muunkin lääkkeen kohdalla ja kuitenkin niitä määrätään lääkärin määräyksellä.Kannattaa siis kysyä lääkäriltä, jos pelkää pistämistä.
 
Vuoden 2015 äitiyspakkauksessa oli patja mukana. Mullekin ensin sanottiin Tyksissä, että 2 viikkoa joutuu piikittämään klexanea. Sitten olin viikon sairaalassa, kun lähdin pois niin sanottiin, että viikko riittää. Sain siis sairaalan puolesta ne piikit. Ei se musta ollut paha juttu piikittää...
 
Vuoden 2015 äitiyspakkauksessa oli patja mukana. Mullekin ensin sanottiin Tyksissä, että 2 viikkoa joutuu piikittämään klexanea. Sitten olin viikon sairaalassa, kun lähdin pois niin sanottiin, että viikko riittää. Sain siis sairaalan puolesta ne piikit. Ei se musta ollut paha juttu piikittää...

Ihan oikeesti, mun pakkauksessa ei ollut. :wideyed: Lieneekö sitten unohtunut pakkauksesta. Mutta en ole kyllä tarvinnutkaan.

Se piikki oli musta siitä inhottava että kirveli kauan pistoksen jälkeen. Muuten en pelkää piikittämistä, sentään pistelin insuliinia puolet raskaudesta.
 
Moikka!:)

Ensimmäistä päivää lomalla ja heti sormi suussa:angel3 Mitä tekemistä olette keksineet tai suunnitelmissa äitiyslomalla?:rolleyes:
Sellaista jotain mukavaa ja kevyttä "pikku" puuhastelua?:rolleyes::smiley-bounce005

Mieli halajaisi kuntopolulle, mutta eipä taida kummemmin onnistua enää mahan kanssa, mutta ihan pelkkä sohvalla olokaan ei niin innosta:happy118

Suurimmat remontit ehditty hoitaa alta pois ja vauvan hankinnat, sekä vaatteet on valmiina:):smiley-chores007

Jotkut viihtyy ihan siivoomisen ja vaikka ikkunanpesun parissa, mutta mä oon hirveen laiska niissä:hungry: En osaa kutookaan mitään ja ristisanatehtävät ei oo mun juttu. Päikkäreitäkään en osaa nukkua.

Voisi kokeilla vaikka leipoo jotain erikoisempaa, mutta mitä, mitä...?:rolleyes:

Ainakin on se pitkään odotettu loma:grin
 
Onko Klexane sitä verenohennuslääkettä, ohut piikki joka pistetään vatsamakkaraan? Mun piti pistää niitä joskus ennen nilkkaleikkausta varotoimena, mutta täytyy sanoa että mulle se oli tosi helppoa. Ei oikeestaan tuntunut ollenkaan kun neula oli niin ohut. Mutta näin me ollaan erilaisia. :)
 
Onko Klexane sitä verenohennuslääkettä, ohut piikki joka pistetään vatsamakkaraan? Mun piti pistää niitä joskus ennen nilkkaleikkausta varotoimena, mutta täytyy sanoa että mulle se oli tosi helppoa. Ei oikeestaan tuntunut ollenkaan kun neula oli niin ohut. Mutta näin me ollaan erilaisia. :)

Just sitä se on. Mun insuliinipiikit oli niin ohuita et tämä oli sen rinnalla paksu. Ja koin mahaan pistämisen kivuliaampana kuin insuliinin pistämisen reiteen. Yksilöllistä tosiaan. ☺
 
Mitenhän kallis tablettiversio on? Nimittäin viikon annos piikkejäkin maksoi jo yli 40 euroa.. onneksi ehdin ekan viikon saada jo sairaalassa niin ei tarvinut ostaa kuin viikko kotiin.

Ilmeisesti eri sairaaloilla eri käytäntö tämän lääkkeen annosta?

10 vuotta sitten kun viimeksi olin sektiossa, ei tällaista lääkettä ollut.

Ja en mäkään itse sektiota pelkää. Huomattavasti kauheampaa oli esikoisen synnytysyritys.. oli helpotus kun se sitten päättyi kiireelliseen sektioon ja muutkin lapset on otettu sektiolla. Olen joka kerta toipunut aika hyvin ja nopeasti. Lisäksi multa on ennen lapsia leikattu endoa joten leikkaukset oli jo tuttuja.
Mä en oo koskaan ollut sairaalassa sisällä potilaana....hoitajana kyllä vuonna papu. Eikä mua oo leikelty paitti luomia. Ja vaikka oon peruskoulutukseltani terkkari niin voin piikittää muita mutten itteeni ja inhoon kun mua pistetään. Muistan kun lapsena multa tutkittiin jotain ja koko ajan verikokeita niin useempi hoitaja piteli kii ja mä kiroin ja purin ja potkin. Heh. Helppo tapaus.
 
Moikka!:)

Ensimmäistä päivää lomalla ja heti sormi suussa:angel3 Mitä tekemistä olette keksineet tai suunnitelmissa äitiyslomalla?:rolleyes:
Sellaista jotain mukavaa ja kevyttä "pikku" puuhastelua?:rolleyes::smiley-bounce005

Mieli halajaisi kuntopolulle, mutta eipä taida kummemmin onnistua enää mahan kanssa, mutta ihan pelkkä sohvalla olokaan ei niin innosta:happy118

Suurimmat remontit ehditty hoitaa alta pois ja vauvan hankinnat, sekä vaatteet on valmiina:):smiley-chores007

Jotkut viihtyy ihan siivoomisen ja vaikka ikkunanpesun parissa, mutta mä oon hirveen laiska niissä:hungry: En osaa kutookaan mitään ja ristisanatehtävät ei oo mun juttu. Päikkäreitäkään en osaa nukkua.

Voisi kokeilla vaikka leipoo jotain erikoisempaa, mutta mitä, mitä...?:rolleyes:

Ainakin on se pitkään odotettu loma:grin
Rupee suunnittelee vaikka ristiäisiä? Joku ihana kakku ja kaikkee. Sit teet koekakkuja tai suolasia
 
Moikka!:)

Ensimmäistä päivää lomalla ja heti sormi suussa:angel3 Mitä tekemistä olette keksineet tai suunnitelmissa äitiyslomalla?:rolleyes:
Sellaista jotain mukavaa ja kevyttä "pikku" puuhastelua?:rolleyes::smiley-bounce005

Mieli halajaisi kuntopolulle, mutta eipä taida kummemmin onnistua enää mahan kanssa, mutta ihan pelkkä sohvalla olokaan ei niin innosta:happy118

Suurimmat remontit ehditty hoitaa alta pois ja vauvan hankinnat, sekä vaatteet on valmiina:):smiley-chores007

Jotkut viihtyy ihan siivoomisen ja vaikka ikkunanpesun parissa, mutta mä oon hirveen laiska niissä:hungry: En osaa kutookaan mitään ja ristisanatehtävät ei oo mun juttu. Päikkäreitäkään en osaa nukkua.

Voisi kokeilla vaikka leipoo jotain erikoisempaa, mutta mitä, mitä...?:rolleyes:

Ainakin on se pitkään odotettu loma:grin
Kiva positiivinen ongelma! Mä teen himassa töitä, en yhtään jaksais! Paljon mieluummin oisin soffalla! Tai pihalla. Mulla onkin lakisääteinen tauko tässä, pitää vähän jaloitella.

En oo kyl miettiny yhtään, mitä teen äitiyslomalla. Mä koitan, josko tulisi kahvivieraita mua viihdyttää. Oon tallentanut HerculePoiroteja tässä keväällä, niin kattelen varmaan niitä sitten :).
 
Takaisin
Top