Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli torstaina Akselikuntien yhteinen perhevalmennus ja 8 vauvaa vanhempineen harrasti vauvahierontaa. Vauvat katselivat ihmeissään toisiaan. Lisäksi keskiviikkona oli jälkitarkastus ja synnytyksestä oli toivuttu. Maanantaina oli kasvukontrolli neuvolassa. En ole vieläkään saanut pojalle keväthaalaria hankittua. Kävin myllyssä Jesper Juniorissa, mutta siellä oli vain yksi haalarimalli kokoa 62 cm. Poika tällä hetkellä 56 cm. Yritämme varmaan pärjätä olemassa olevilla haalareilla, kun meillä on fleechaalari kokoa 56 cm ja 62 cm pitkä kangashaalari. Sitten löytyy se ostamani 62/68 cm keväthaalari, joka on vielä liian pitkä. Toppahaalari alkaa pian olla liian kuuma. Olemme nyt siirtyneet käyttämään myös 60 cm vaatteita. 50 cm vaatteet siirsin eri byllyyn.
 
Mä unohtelen asioita eikä aivot toimi samal taval. Raskaus tekee tyhmemmäksi.

Jep, pitää niin paikkansa...hajamielinen ja ajatukset juoksee jotenkin hassusti:dead: Välillä tulee kotonakin miehelle puhuttua ihan mitä sattuu, miestä vaan huvittaa:laughing021 Töissä ollessa piti aina tarkistaa kaikki tekemiset uudelleen vaan varuiksi..:gen113
 
Hui, en viitti edes ajatella, mitä töissä on tullut tehtyä... Toivottavasti ei kauheita katastrofeja. Mun kielenkäytössä happosalpaaja on sappohalpaaja. En huomannu mitään, mut kaveri rupes nauraa täysiä.

Mun pitää tänään imuroida ja pestä vaunun päälliset. Ne on olleet kissataloudessa, mut kissa ei kuulemma niissä ole nukkunut. Mä oon ihan helvetin allerginen kissoille. Käväistiin vaan siellä asunnossa niin kutitus kesti vielä puol tuntia vierailun jälkeenkin. Mä pesen ne niin monta kertaa ku tarvii. Mut vaunut oli ihan superhienot! Oon ettiny harmaita, kaikki tuppaa oleen mustia. Tuumin, että musta on kuuma. Ostin ne Orajovit, joilla pääsee ilmakumirenkaiden ansiosta maastoon kevyemmin kuin muovirenkailla. Niissä on tehostevärinä lime :D. Rattaat on harmaa-oranssit ja niihin sopivaksi ostettiin britaxin harmaa-oranssi kaukalo. Tyyli ennen kaikkea! :D :D :D.
 
Hui, en viitti edes ajatella, mitä töissä on tullut tehtyä... Toivottavasti ei kauheita katastrofeja. Mun kielenkäytössä happosalpaaja on sappohalpaaja. En huomannu mitään, mut kaveri rupes nauraa täysiä.

Mun pitää tänään imuroida ja pestä vaunun päälliset. Ne on olleet kissataloudessa, mut kissa ei kuulemma niissä ole nukkunut. Mä oon ihan helvetin allerginen kissoille. Käväistiin vaan siellä asunnossa niin kutitus kesti vielä puol tuntia vierailun jälkeenkin. Mä pesen ne niin monta kertaa ku tarvii. Mut vaunut oli ihan superhienot! Oon ettiny harmaita, kaikki tuppaa oleen mustia. Tuumin, että musta on kuuma. Ostin ne Orajovit, joilla pääsee ilmakumirenkaiden ansiosta maastoon kevyemmin kuin muovirenkailla. Niissä on tehostevärinä lime :D. Rattaat on harmaa-oranssit ja niihin sopivaksi ostettiin britaxin harmaa-oranssi kaukalo. Tyyli ennen kaikkea! :D :D :D.
Wau kuulostaa mageilta noi vaunut.
 
Marituuli, miten sun haava voi? Pystytkö kantaa vauvaa etc.? Kauanko pitää olla "aloillaan"? Onko muita sektiosta johtuvia juttuja, joita pitää ottaa huomioon nyt toipumisessa?

Haava oli vähän tulehtunut mutta lähinnä vain ihotulehdus. Sain siihen antibioottivoiteen ja on jo auttanut hyvin.

Kuukauden ajan sektiosta on painavien nostelukielto. Myös kumartelua pitää välttää. Imurointikiellosta tykkään eniten. :grin Vain vauvaa saisi nostella. Nyt 2,5 viikkoa sektiosta olen käynyt välillä kaupassa ja kerran pojan kanssa kävelyllä. Helposti vielä mahaan alkaa koskea joten pikkuhiljaa. Aika hyvin kuitenkin olen mielestäni toipunut. Pitää vaan aloittaa jo sairaalassa se että lähtee varovasti pikkuhiljaa liikkeelle.

Eniten inhosin sitä kun sektion jälkeen piti pistää mahaan kaksi viikkoa päivittäin veritulppia ehkäisevää lääkettä.. piikki on isompi kuin insuliinipiikki johon kyllä jo totuin.
 
Haava oli vähän tulehtunut mutta lähinnä vain ihotulehdus. Sain siihen antibioottivoiteen ja on jo auttanut hyvin.

Kuukauden ajan sektiosta on painavien nostelukielto. Myös kumartelua pitää välttää. Imurointikiellosta tykkään eniten. :grin Vain vauvaa saisi nostella. Nyt 2,5 viikkoa sektiosta olen käynyt välillä kaupassa ja kerran pojan kanssa kävelyllä. Helposti vielä mahaan alkaa koskea joten pikkuhiljaa. Aika hyvin kuitenkin olen mielestäni toipunut. Pitää vaan aloittaa jo sairaalassa se että lähtee varovasti pikkuhiljaa liikkeelle.

Eniten inhosin sitä kun sektion jälkeen piti pistää mahaan kaksi viikkoa päivittäin veritulppia ehkäisevää lääkettä.. piikki on isompi kuin insuliinipiikki johon kyllä jo totuin.
Kiitos tästä viestistä. Nyt ainakin haluan alatiesynnytyksen jos vaan mahd....ei kiitos piikkejä vattanahkaan
 
Kiitos tästä viestistä. Nyt ainakin haluan alatiesynnytyksen jos vaan mahd....ei kiitos piikkejä vattanahkaan
Kyse on Klexanesta jota pistetään leikkauksen jälkeen, siitä on olemassa myös tbl versio, jos on piikkikammoinen..Tosin tbl on jonkin verran kalliimpi kuin pistettävä versio..
 
Ilmoittautuisin mukaan, ekaa lasta odottava 44-vuotias Helsingistä. Takana yksi tuulimuna kesällä -15, nyt toinen yritys. Tänään rv 4+3, la 15.12.
Pelottaa käykö kuten viimeksi, menen yksityiselle ultraan 26.4. (julkisella kun ei pääse kuin vasta rv 10-13), joten siihen saakka pitää jaksaa odotella.
 
Ilmoittautuisin mukaan, ekaa lasta odottava 44-vuotias Helsingistä. Takana yksi tuulimuna kesällä -15, nyt toinen yritys. Tänään rv 4+3, la 15.12.
Pelottaa käykö kuten viimeksi, menen yksityiselle ultraan 26.4. (julkisella kun ei pääse kuin vasta rv 10-13), joten siihen saakka pitää jaksaa odotella.
Tervetuloa mukaan. Ihana sun "fooruminimi", mun lempparileffa!
 
Ilmoittautuisin mukaan, ekaa lasta odottava 44-vuotias Helsingistä. Takana yksi tuulimuna kesällä -15, nyt toinen yritys. Tänään rv 4+3, la 15.12.
Pelottaa käykö kuten viimeksi, menen yksityiselle ultraan 26.4. (julkisella kun ei pääse kuin vasta rv 10-13), joten siihen saakka pitää jaksaa odotella.
Tervetuloa ja onnea matkaan :)
 
Ilmoittautuisin mukaan, ekaa lasta odottava 44-vuotias Helsingistä. Takana yksi tuulimuna kesällä -15, nyt toinen yritys. Tänään rv 4+3, la 15.12.
Pelottaa käykö kuten viimeksi, menen yksityiselle ultraan 26.4. (julkisella kun ei pääse kuin vasta rv 10-13), joten siihen saakka pitää jaksaa odotella.

Tervetuloa palstalle Mamma Mia:flower

Onnittelut plussasta ja hyvää odotusta!:Heartbigred:love7

Tähti-73 rv.33+5
 
Tervetuloa Mamma Mia!

Mulle tehty sektio kolme kertaa enkä ole imurointikiellosta kuullutkaan, harmi ;)
Eikä myöskään ole tarvinnut pistää Klexanea. Mä vähän silloin kyselin tosta nostamisestakin kun toka ja kolmas syntyi. En olisi pärjännyt ellen olisi kaikkia lapsia "saanut" nostella. Mulle siis sanottiin et jos nostaa oikeaoppisesti ja varovaisesti niin saa nostaa kunhan se ei satu. Kolmannen syntyessä esikoinen oli 2,5v ja tosikko 1v. Pakkohan niitä oli nostella välillä.
Mut siis mun mielestä sektiota ei kannata etukäteen pelätä. Siitä voi toipua todella nopeasti!!!
 
Toisaalta, eipä toi kolme sektiota 2,5 vuoteen se ihan terveellisin juttu ole muutenkaan:) mut ei noita raskauksia sen tarkemmin ole tutkittu tai oltu huolissaan kestääkö kohtu tms vaikka ne suosittelee ekan sektion jälkeen vuoden taukoa ja toisen jälkeen kahta vuotta.
 
Tervetuloa Mamma Mia!

Mulle tehty sektio kolme kertaa enkä ole imurointikiellosta kuullutkaan, harmi ;)
Eikä myöskään ole tarvinnut pistää Klexanea. Mä vähän silloin kyselin tosta nostamisestakin kun toka ja kolmas syntyi. En olisi pärjännyt ellen olisi kaikkia lapsia "saanut" nostella. Mulle siis sanottiin et jos nostaa oikeaoppisesti ja varovaisesti niin saa nostaa kunhan se ei satu. Kolmannen syntyessä esikoinen oli 2,5v ja tosikko 1v. Pakkohan niitä oli nostella välillä.
Mut siis mun mielestä sektiota ei kannata etukäteen pelätä. Siitä voi toipua todella nopeasti!!!
Näin olen myös asian ajatellut.Ja ei Klexanea välttämättä kaikki joudu pistämään, moni tekijä vaikuttaa siihen ja kun itse olen sh niin ei mun elämä siihen kaadu jos muutaman kerran joutuu itseään piikittämään.Minä ainakin pelkää alatiesynnytystä niin paljon etten halua synnyttää alateitse.Ja mua on leikelty ennenkin ja kaikista oon nopeesti toipunu ja kivun saa hallintaan oikealla lääkityksellä..Ei mua se sektio pelota yhtään, meillä on osaavaa hlökuntaa vaikka nyt ehkä julkisuudessa onkin muutama erhe raportoitu, olen silti luottavainen..
 
Kyse on Klexanesta jota pistetään leikkauksen jälkeen, siitä on olemassa myös tbl versio, jos on piikkikammoinen..Tosin tbl on jonkin verran kalliimpi kuin pistettävä versio..
Sori, olin vahingossa puhelimella tähän kommentoinut "en tykkää" tms. Ei ollut tarkoitus..
 
Tervetuloa Mamma Mia! Toivottavasti nyt onnistuu! Alkaa toi yksityinen puoli kiinnostaa mitä vanhemmaksi tulee... Mäkin haluisin ylimääräisen ultran tässä jossain kohtaa, ihan vaan nähdäkseni kuinka iso vauva sieltä on tulossa. Onneksi on niitä vaihtoehtoja!

Rv 27+1
 
Tervetuloa Mamma Mia! Toivottavasti nyt onnistuu! Alkaa toi yksityinen puoli kiinnostaa mitä vanhemmaksi tulee... Mäkin haluisin ylimääräisen ultran tässä jossain kohtaa, ihan vaan nähdäkseni kuinka iso vauva sieltä on tulossa. Onneksi on niitä vaihtoehtoja!

Rv 27+1
Kiitos! Joo, en jaksa odottaa rv 10 tai myöhempään. Olikohan joku teistä, joka mainitsi, että Helsingissä ja Lahdessa halpa ultra PerheArte:ssa. Sinne on aika varattuna.
 
Onnea odotukseen Mamma Mia!
Hyvää äippälomaa sullekin Tähti-73! Mistäpäin olitkaan?

Mä toisaalta toivoisin, et menis nopeesti aika ja vauva syntyis ja toisaalta en, koska meillä on yks remonttihomma, joka piti olla jo talvella ja joka olis oleellista saada ennen vauvan syntymää. Mutta peukut pystyyyn, et saadaan se lupa kaupungilta nyt tiistaina ja homma etenis siitä sovitusti niin olis valmis vappuun. Harmittaa, kun itse aloitettin asian hoito jo tosi ajoissa mut taloyhtiö ihmetteli ja junnas sen kans kohtuuttoman kauan.
 
Minäkään en joutunut pistelemään piikkejä sektion jälkeen. Olin sairaalassa 3 yötä esikoisen syntyessä. Toipumimen kävi nopeasti ja haava parani hyvin. Aika huomaamaton arpi jäi. Kun vauva syntyi maanantaina, niin perjantaina jo kävin kaupassa, että pääsi vähän ihmisten ilmoille neljän seinän sisältä. Jäi ihan hyvät fiilikset sektiosta, vaikkei se suunniteltu ollutkaan (pitkittynyt synnytys, joka ei edennyt). Ainoa mitä varoin sektion jälkeen oli vatsalihasliikkeet. Ne aloitin muistaakseni vasta yli puoli vuotta sektion jälkeen.
 
Tervetuloa Mamma Mia! Toivottavasti nyt onnistuu! Alkaa toi yksityinen puoli kiinnostaa mitä vanhemmaksi tulee... Mäkin haluisin ylimääräisen ultran tässä jossain kohtaa, ihan vaan nähdäkseni kuinka iso vauva sieltä on tulossa. Onneksi on niitä vaihtoehtoja!

Rv 27+1
Sirpa40:)
Oliko sulle luvattu synnytystapa-arvio?:rolleyes:Sittenhän pääset ultraan.

Mulla se on tulossa rv.36 paikkeilla sairaalalla. Ensviikolla pääsemässä "vihdoin" ultraan sairaalalle sf-mitan pysähtymisen vuoksi...pitkä aika sitten rv13. ultrasta.
 
Takaisin
Top