Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi täälläkin, sukat onko ne pakko pukea? Täys työ ja tuska. Taaperon pukeminen, auts, ei riitä syli ei kädet. Puuskutan 100m jälkeen vaunulenkillä.nyt on alkanut myös kyljen kääntäminen repäisemään kurjasti kohdunkannattimista yöllä. Ja mitäs vielä...
Joo nämä viimeiset viikot vois todella skipata suoraan synnytykseen :)

Rv :t hmmm 31 paikkeilako?
Voi vitsi, en osaa kuvitella, että mulla ois tässä taaperokin hoidettavana! Ei voi kun hattua nostaa teille, joilla on pientä jälkikasvua. Mulla on täys työ tän syntymättömän kanssa... Mun kaveri sanoi, että teet toisen heti perään sitten! Mä sanoin, että ammu mut, jos lähen siihen. Vaikee kuvitella, et menisin uudestaan lankaan, mut mistä sitä tietää millainen superäiti musta kehkeytyy... Ehkä hommaan sen maatalonkin :laughing025!
 
Ja sitten vielä semmonen että teil on kun ennestään lapsia niin onko kokemusta digitaalisesta Lasten Satukirjastosta jota se pikkutyttö tomerana telkussa mainostaa? Hinta vissii alle 9€ kk mut siinäkin säästäis tilaa kun lukee niitä tabletilta ja siel on kai kuunneltaviakin. Ei kai ihan pikkuvauva vielä sellasesta ymmärrä mutta jossain kohdin.
Ei oo kokemusta, mutta meillä taapero rakastaa kirjoja ja näyttää ja tutkii kuvia ja kääntää sivuja. Jo aika pienenäkin vauvana tykkäs pehmokirjoista ja sit vähitellen alko tutustuun mielenkiinnolla "oikeisiinkin" kirjoihin. Kohta täyttää 2 vee ja aika pitkään on jo itsekin kesken leikkien hakenut kirjoja ja "lukenut" itsekseenkin. Myös äiti tykkää kirjoista, joten toki sekin varmasti vaikuttaa :) Siksi en oo ite kaivannut vielä mitään digitaalista.
 
Juu, ikenet turvonneemmat ja kerran tässä tuli vertakin ihan reippaasti, onneksi olikin vaan ien:)

Kirjotusvirheitä tulee helpommin ja täytyy usein korjata tekstiä...vaikuttaisko raskaus näköönkin, tai sitten ikänäkö tullut just tässä raskaana ollessa...:smiley-ashamed004

Otsan lämmön/kuumanherkkyys on edelleen ja sauna tulee skipattua.

Niin ja nivelet on löysemmät, jotain rusahduksia välillä kuuluu niistä...ajoittain kylkiluissakin hetkellistä särkyä..

Meikä menee tänään sovittamaan vihkimekkoa, enää viikko aikaa löytää "päälle sopiva" :banghead: valkoinen mekko :angel12

Tähti rv 33+4
 
Juu, ikenet turvonneemmat ja kerran tässä tuli vertakin ihan reippaasti, onneksi olikin vaan ien:)

Kirjotusvirheitä tulee helpommin ja täytyy usein korjata tekstiä...vaikuttaisko raskaus näköönkin, tai sitten ikänäkö tullut just tässä raskaana ollessa...:smiley-ashamed004

Otsan lämmön/kuumanherkkyys on edelleen ja sauna tulee skipattua.

Niin ja nivelet on löysemmät, jotain rusahduksia välillä kuuluu niistä...ajoittain kylkiluissakin hetkellistä särkyä..

Meikä menee tänään sovittamaan vihkimekkoa, enää viikko aikaa löytää "päälle sopiva" :banghead: valkoinen mekko :angel12

Tähti rv 33+4
Mulla on kans tuo otsan ja poskionteloiden lämpöherkkyyttä edelleen..Saunassa oonkin sit ollu ku beduiini kylmä pyyhe kiedottuna pään ympärille..Mun knk lääkäri sano et suunnilleen puolet raskaana olevista naisista kärsii ko.vaivasta..Mulla uunin avaaminen tekee jo tuskaa..Nenä on kans niin tukossa ajoittain et meinaa järki lähteä..
 
Mä saunon noin 3 kertaa viikossa ja makoilen siellä piiiiiitkään. Mulla on aina mukana joko juotavaa, appelsiinia tai vesimelonia ettei tule ainakaan nestehukkaa. Vielä ei ole tullut heikotusta tai muutakaan. Viime raskaudessa tuli ehkä joskus puolenvälin jälkeen aina oikee mega-supistus kun nousi lauteilta seisomaan! Siis saunassa ollessa ei mitään mutta kun tuli ulos supisti kunnolla ja siks multa sit kiellettiinkin saunominen... :(
 
Juu, ikenet turvonneemmat ja kerran tässä tuli vertakin ihan reippaasti, onneksi olikin vaan ien:)

Kirjotusvirheitä tulee helpommin ja täytyy usein korjata tekstiä...vaikuttaisko raskaus näköönkin, tai sitten ikänäkö tullut just tässä raskaana ollessa...:smiley-ashamed004

Otsan lämmön/kuumanherkkyys on edelleen ja sauna tulee skipattua.

Niin ja nivelet on löysemmät, jotain rusahduksia välillä kuuluu niistä...ajoittain kylkiluissakin hetkellistä särkyä..

Meikä menee tänään sovittamaan vihkimekkoa, enää viikko aikaa löytää "päälle sopiva" :banghead: valkoinen mekko :angel12

Tähti rv 33+4
Mä unohtelen asioita eikä aivot toimi samal taval. Raskaus tekee tyhmemmäksi. Uu mä meen klo 14 teatteriin ja ostin Zalandosta 20€ pitsiäitiysmekon. Nyt päälle eka kertaa.
 
Koska niitä supistuksia alkaa tulee ja vetääkö siitä vatta kivikovaks ja sattuu vai kui? Mulla alavatta kipuilee mut se ei kai oo supistusta kun ei kohdistu kohtuun?
Rv 28+2
 
Käsittääkseni tosi yksilöllistä. Mulla on molemmissa raskauksissa tullut ns. harjotussupistuksia varmaan puolivälistä lähtien. Vatsa menee kovaksi, mutta ei kipua. Syyksi riittää kävely, ylämäki, vessahätä, syöminen... Niitä varsinaisia supistuksia mulla taas ei ollut, kun vasta ihan avautumisvaiheessa, ei ollu mitään ennakointia, mut sit ei kyl tarvinnut miettii, että mitä nämä ovat... :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi tänään äippäloma. Jeee! Kova "ikävä" olis jo d
saada vauva syliin. Haettiin tä vaunut ja koottiin ne ja kärräilin sitten niillä täällä sisällä vähän hoopona.
Mä oon voinu aika hyvin. No hengästyttää, lonkat särkee yöllä, vatsa sattuu ja painaa kävellessä ja pingottaa, on kömpelö ja tiellä. Toisaalta eilenkin kuntosalilla ihan hyvin sain treenattua. Vatsa on kyllä valtava. Saan kyllä aika paljon huomiota sillä . Pari ihmistä kuntosalilla ja uimaan mennessä yksi nuori äiti ihasteli ja kehui vatsaa kauniiksi. Se tuntui ihan kivalta, kun välillä olo tuntunut jättiläiseltä. Mites muut? Saatteko kommentteja tai muuten huomioiko ihmiset? Mun vatsaa melkein jokainen vastaantulija kattoo.

Rv 34+5
 
Vatsa on kyllä valtava. Saan kyllä aika paljon huomiota sillä . Pari ihmistä kuntosalilla ja uimaan mennessä yksi nuori äiti ihasteli ja kehui vatsaa kauniiksi. Se tuntui ihan kivalta, kun välillä olo tuntunut jättiläiseltä. Mites muut? Saatteko kommentteja tai muuten huomioiko ihmiset? Mun vatsaa melkein jokainen vastaantulija kattoo.

Rv 34+5

Mulle kans sanottu, että nätin muotoinen maha. Ja että ainoastaan mahasta huomas mun olevan raskaana, kun ei muualla turvotuksia tms.

Joo, eihän se vauva vielä harrastuksia kaipaa. Mutta äiti-lapsijumppa ja babybailatino olikin mulle itelleni liikuntaharrastuksia. Noissa siis äiti liikkui ja käytti vauvaa lisäpainona. Muskarista sitten enemmän iloa vauvallekin, kun lauletaan, soitetaan ja lorutellaan. Nyt mulla on kuntosalijäsenyys jäädytetty heinäkuun loppuun. Jos elokuussa sitten taas aloittais jumpat yms.
 
Mulla alkoi tänään äippäloma. Jeee! Kova "ikävä" olis jo d
saada vauva syliin. Haettiin tä vaunut ja koottiin ne ja kärräilin sitten niillä täällä sisällä vähän hoopona.
Mä oon voinu aika hyvin. No hengästyttää, lonkat särkee yöllä, vatsa sattuu ja painaa kävellessä ja pingottaa, on kömpelö ja tiellä. Toisaalta eilenkin kuntosalilla ihan hyvin sain treenattua. Vatsa on kyllä valtava. Saan kyllä aika paljon huomiota sillä . Pari ihmistä kuntosalilla ja uimaan mennessä yksi nuori äiti ihasteli ja kehui vatsaa kauniiksi. Se tuntui ihan kivalta, kun välillä olo tuntunut jättiläiseltä. Mites muut? Saatteko kommentteja tai muuten huomioiko ihmiset? Mun vatsaa melkein jokainen vastaantulija kattoo.

Rv 34+5
Catlin: Hitto, punttiksella käyt! Hullu :wink ! Ei tulis mieleenkään! Hyvää lomaa!

Mulla on tänään ollu parempi päivä, ei oo väsyttäny eikä tää flunssa-mikä-lie vituttanu. Mä huomaan, et yritän piilotella vielä vattaa, en tie onko joku alitajuinen homma. Ikäni kun oon pelänny raskaaksi tulemista enemmän kuin mitään muuta, niin kai tää tuntuu vieläkin jotenkin "kielletyltä". Tunnen varmaan olevani vieläkin 2-kymppinen tytönhupakko, jolla elämä edessä....hehheh :yuck:. En kyl siis pysty vattaa piilottaa ja oon varmaan ihan järkyn kokoinen 2 kk päästä ku äitiysloma alkaa...:facepalm:

MS74, mulla on ollu ehkä 5 supistusta tänä vuonna. Se on samanlainen kuin silloin ku menkat on alkamassa. Alavattaa kiristää koko laajuudelta. Luin tän jostain. Ei siis ole kivulias sinänsä. Mulle on tullut tällä vkolla pari kertaa liitoskipuja, jos nousen tai käännyn nopeeta. Äskenkin ku nousin autosta, ni meinas jalat mennä alta ku vihlas.

Tähti-73: Mua nauratti ku meet ostaa häämekkoo! Vaikee löytää vaatteita muutenkin, saati että hääpuku pitäis löytää! Tsemppiä siihen hommaan, toivottasti löytyi!

Me on kierretty koko päivä kuulkaa ja kerätty vauvakrääsää! Mä oon täs matkalla pädillä räplänny toria ja ollaan noukittu matkan varrelta sopuhintaan: vaunut, amme+jalat, rintareppu, kylpytuki, isofix-jalusta, jonka mukana tuli myös vanhempi kaukalo ja turvavyöjalusta. Haettiin myös uusi turvakaukalo ja adapterit matkarattaisiin. Ja siis noi vaunut oli ainoot, jotka oli etukäteen sovittu. Toi rintareppukin tuli sopivasti myyntiin tänään ja oli meidän reitin varrella. Viddu, mikä tehopakkaus mä oon! :notworthy Hihhih!
 
Sirpa, sä ootkin ollut tosi tehokas tänään! :D
Catlin, kuntosalilla vielä tuossa vaiheessa?!? Nostan hattua! :)
Joo, noi harjoitussupparit ei ole kivuliaita (yleensä), vatsa vaan yllättäen kovettuu. Sitä ei välttämättä edes aina huomaa ellei laita kättä vatsan päälle (etenkin alavatsalle) ja tunnustele. Sit se menee itsekseen hetken päästä ohi. Viime raskaudessa mulla alko tulla tiukempia harjoitussuppareita mitkä välillä tuntuikin vähän eikä mennyt ohi ellen pysähtynyt hetkeksi. Lievempiä tuli just noissa samoissa tilanteissa mitä joku jo mainitsikin: ylämäkeä kulkiessa, tuolilta ylös noustessa, reippaammin käveltäessä, sängyssä kylkeä kääntäessä, kun sain orgasmin, saunan jälkeen, suihkussa tai muuten jos nostin molemmat kädet pään yläpuolelle (yritä sit pestä hiukset yhdellä kädellä!) jne. Viikon 31 jälkeen (viime raskaudessa) supisteli niin paljon et piti välttää kaikkea mikä aiheutti supistuksia. :(
 
Sirpa40, Janna75: toi punttis ehkä kuulostaa rankemmalta kuin on. Otan aika iisisti. Siinä vähemmän alkaa sattuu vatsa kuin kävellessä. Mut joo ehkä kohtuu hyvin sitten ainakin tähän asti olen voinut, et jaksaa käydä. Odotan kyl jo sitä, että pääsee kunnolla urheilemaan.
Vauvan kanssa harrastamisesta. Itse normaalisti olen harrastanyut tanssia ja sitä kaipaan nyt raskausaikana. Kävin kyllä melkein puoleen väliin raskautta tanssiryhmässä, mut sit kävi liian raskaaks. Jostain bongasin vauva- vanhempi tanssin. Se kiinnostais. Myös joogaa vauvan kanssa taitaa ola jonkin verran tarjolla. Kävin äitiyjoogassa alkuvuonna ja se oli hyvä, vaikka pohjimmiltaan jooga mulle vähän liian hidastempoista. Olis jännä kokeilla myös sitä vauvauintia. Tärkeintä vauva-aikana mielestäni kuitenkin se, että näkisi muita aikuisia. Voi tulla yksinäistä muutoin, kun useimmat töissä. Täällä hyvät leikkipuistotoiminnat onneksi lähellä, josta ainakin aiempien lasten kanssa löysin tekemistä ja aikuista juttukaveria.
 
Kun kävin tytön kanssa hammaslääkärissä raskausaikanani niin kysyin onko normaalia kun ikenet vuotaa verta aika paljon hampaita pestessä. Kuulemma normaali raskausoire ja nyt kun vauva on syntynyt niin mulla ei vuoda enää.

Kuorsauksesta olisi kyllä kiva päästä eroon jo.. eli aloin kuorsaamaan raskausaikana runsaan kurkun limaerityksen vuoksi. Vieläkin kuulemma kuorsaan vaikka limaa on huomattavasti vähemmän nyt. No.. sektiosta vasta kaksi viikkoa ja kaksi päivää. Lonkkakivut muuten hävisivät melkein kokonaan vauvan synnyttyä. :) Jos joku muistaa että kärsin niistä kovasti.
 
Marituuli, miten sun haava voi? Pystytkö kantaa vauvaa etc.? Kauanko pitää olla "aloillaan"? Onko muita sektiosta johtuvia juttuja, joita pitää ottaa huomioon nyt toipumisessa?
 
Tähti-73: Mua nauratti ku meet ostaa häämekkoo! Vaikee löytää vaatteita muutenkin, saati että hääpuku pitäis löytää! Tsemppiä siihen hommaan, toivottasti löytyi!

Me on kierretty koko päivä kuulkaa ja kerätty vauvakrääsää! Mä oon täs matkalla pädillä räplänny toria ja ollaan noukittu matkan varrelta sopuhintaan: vaunut, amme+jalat, rintareppu, kylpytuki, isofix-jalusta, jonka mukana tuli myös vanhempi kaukalo ja turvavyöjalusta. Haettiin myös uusi turvakaukalo ja adapterit matkarattaisiin. Ja siis noi vaunut oli ainoot, jotka oli etukäteen sovittu. Toi rintareppukin tuli sopivasti myyntiin tänään ja oli meidän reitin varrella. Viddu, mikä tehopakkaus mä oon! :notworthy Hihhih!

Sirpa40:)
Juu, itseenikin huvitti tää reissu, jonka olis voinut hoitaa hoikemmassa kuosissa vuosia sitten...Mutta lopputulos tadaaa: hääpuku löytyi:wink hehh...ihan positiivinen yllätys.

Etukäteen varaamani mekko olikin yllättäin liian iso, kokoa 52... sitten oli ehdolla pari 46koon mallia, joista toinen osottautui oikein passeliksi, jeij:p Nyt on vähemmän tressiä koko asiasta, enää kenkäostokset, kampaajalla käynti, itse tilaisuus ja päälle valokuvaus...Sormukset onkin jo hankittu.

Näköjään kaikkeen sitä voi vielä höyrähtää "vanhoilla" päivillä:woot: Ilmeisesti mieskin höyrähti, kun yllättäin kosi...lutunen:Heartred No siis, oon aina pitänyt naimisiinmenoa nuorten touhuna, joka ei oo vaan mua napannut... Mutta pian se on sitten menoa...:scared007
 
Onnea Tähti-73 naimisiinmenoon! <3

Mulla on ollu monesti säännöllisiä supistuksia 5min välein ja kävin lääkärilläkin tarkistamassa kohdunkaulan, mutta oli paikat kiinni ja 2-3cm kohdunkaulan paksuus. Pitäisi käydä taas parin viikon päästä tarkistuttamassa, jos supparit jatkuu. Ja onhan ne jokapäiväisesti jatkuneet.

Ienhommista puheen ollen, hammaslääkäri sano mulle kans että ienten verenvuoto on normaali raskausoire.
 
Onnea Tähti-73 naimisiinmenoon! <3

Mulla on ollu monesti säännöllisiä supistuksia 5min välein ja kävin lääkärilläkin tarkistamassa kohdunkaulan, mutta oli paikat kiinni ja 2-3cm kohdunkaulan paksuus. Pitäisi käydä taas parin viikon päästä tarkistuttamassa, jos supparit jatkuu. Ja onhan ne jokapäiväisesti jatkuneet.

Ienhommista puheen ollen, hammaslääkäri sano mulle kans että ienten verenvuoto on normaali raskausoire.

Kiitti Noel:)
Mulla ei oo viä kertaakaan ollut suppareita, edes niitä harjoitus...Koskahan niitä pitäis viimeistään ilmaantua, vai voiko jäädä täysin tulematta:eek: Eikös ne oo kuitenkin hyvä juttu?

Mitään kovettumisia en myöskään oo havainnut, ainoastaan mahanahkasta kiristää ja vetää välillä ihon pinnan ihan tunnottomaksi:pale
 
Mulla alkoi tänään äippäloma. Jeee! Kova "ikävä" olis jo d
saada vauva syliin. Haettiin tä vaunut ja koottiin ne ja kärräilin sitten niillä täällä sisällä vähän hoopona.
Mä oon voinu aika hyvin. No hengästyttää, lonkat särkee yöllä, vatsa sattuu ja painaa kävellessä ja pingottaa, on kömpelö ja tiellä. Toisaalta eilenkin kuntosalilla ihan hyvin sain treenattua. Vatsa on kyllä valtava. Saan kyllä aika paljon huomiota sillä . Pari ihmistä kuntosalilla ja uimaan mennessä yksi nuori äiti ihasteli ja kehui vatsaa kauniiksi. Se tuntui ihan kivalta, kun välillä olo tuntunut jättiläiseltä. Mites muut? Saatteko kommentteja tai muuten huomioiko ihmiset? Mun vatsaa melkein jokainen vastaantulija kattoo.

Rv 34+5

Catlin:)
aloitettiin sitten samaan aikaan äippäloma:)
Tuleekohan sopeutumisvaikeuksia? luulen, että tässä viikko kuluu, että alkaa tajuta olevansa lomalla:joyful: Mutta jeee, ihanaa!!:)

Mä en oo huomannut oikein kenenkään katselevan mahaa...tiedä sitten, jos kuntosalille menisi tai uimaan, niin voisikin saada katseita.
Töissä kyllä lähes kaikki miehet sitä tuijotti, mutta se oli jotenkin eri juttu.

Hyvää lomaa!!:grin
 
Takaisin
Top