Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
22 ja rapiat..nimiasia hieman kismittää, pakko myöntää olen siinä suhteessa turhamainen ja itsekäs..Seuraava lapsi jos sellainen tulee, saa kyllä minun sukunimeni..Ei mua naimisiin saa enkä koe tarvettakaan..Riittää tämä yhteiselo yhteisine asuntolainoineen ihan bueno.
Et oo turhamainen ja itsekäs! Mä en halua myöskään sen takia miehen nimeä lapselle, koska miehen exä asuu samassa kylässä ja sillä on miehen sukunimi. Että mun lapsi yhdistettäisi siihen (edesmenneeseen )pikkkuperheeseen! Eieieiei, missään nimessä! Siinä olen kyllä sitten itsekäs ja turhamainen :yuck:. Ja mun veljet taas oli super-iloisia, että vauvalle tulee meidän nimi!

Onhan se miehiltäkin tosi turhamaista vaatia sitä sukunimeä. Ikäänkuin haluisivat varmistua siitä, että lapsi on varmasti niiden. Kun isolla todennäköisyydellä eron sattuessa äiti jää kuitenkin lähivanhemmaksi ja oikeaksi huoltajaksi.

Muutenkin noi miesten oikeudet on lisääntyneet hurjasti, mitä tulee lapsiin. Naisten oikeudet taas... Edelleen taistellaan synnytystavasta, ei saa valita. Ja taistellaan milloin viddu mistäkin. Mä oon julistanut, että jos miehet nykyään kerran pääsevät jopa synnytyssaliin, niin se olen minä joka pitää varpajaiset :wacky::p:). Mökkiviikonloppu tyttöjen kanssa! Hehheeee!
 
Tässä meidän Elias. :love7 Laitoin myös kuvan profiilikuvaksi.

Meillä takkuaa imetys. :sad001 Poika kun sai ravintonsa sairaalassa nenäletkulla ja pullosta. Kotona olen yrittänyt aina ensin tissille mutta hylkii sitä useimmiten. Ei suostu ottamaan suuhun. Rintakumilla nyt yritän mutta sekin on aika iso pojan pieneen suuhun. Pitää etsiä jostain pienempi. Sairaalan imetysklinikalle ajattelin varailla aikaa että saisin vinkkejä lisää. Aikamoista taistelemista tämä nyt on ja luovutusmieliala alkaa valtaa mielen.. mutta yritän jaksaa vielä yrittää.

Korvikkeellakin toki kasvaa mutta oma maito olisi parempi. Neuvolan punnituksen mukaan eilen poika on saavuttanut takaisin syntymäpainonsa eli tasan 3 kg. Sairaalasta lähtiessä painoi 2815 g.
 

Liitteet

  • rps20160405_103638.jpg
    rps20160405_103638.jpg
    34.2 KB · Katsottu: 34
Marituuli, ihana tuo profiilikuva! :) Imetyspolille voi olla jonoa niin yritä saada nopeesti lähete sinne tai käy jollain heidän yleisellä "kyselytunnilla". Onko sulla rintapumppua? Pumppaa sillä ja anna tuttipullolla ellei hän saa imettyä rinnasta. Mun esikoisella huomattiin vasta 1,5 kk iässä että kielijänne on niin lyhyt ettei siksi pysty imemään rinnasta. Jänne napsaistiin samantien ja pystyin heti imettämään häntä. :) Pyydä neuvolassa tarkistamaan kielijänne, jos sieltä löytyis ratkaisu.
 
Ojh Marituuli, voi hyvänen aika mikä ihanuus- iiikkks mä en kestä!!!!:Heartpink
Koita liikaa olla stressaamatta imetyksen kanssa, jos se ei näytä millään onnistuvan, niin sitten vauvasi vain valitsi toisin. Olet super hyvä ja onnistunut äiti imetät tai annat korviketta, kunhan vauvalla masu täynnä.
 
Juu se menee just näin
Nimilakia voi kiertää melko yksinkertaisella konstilla.Kun emme ole naimisisssa ei lapselle tule automaattisesti miehen sukunimeä.Lapsi kun automaattisesti tulee ns.äidin nimiin ennen isyydentunnustamista.Jos kuitenkin lapsi nimetään ennen tunnustusta, saa lapsi äidin sukunimen.Eli käytännössä siis lapsi nimetään ennen isyydentunnustusta.Itsellä löytyy näitä kiertäjiä lähipiiristä, joten siksi suostuin nimiasiaa.Otan asioista tarkasti selvää ennen kuin mitään lyödään lukkoon:)
 
Marituuli kovasti tsemppiä! Meillä kans laitoksella tuputettiin pulloa joten 1kk jaksoin pumppaa mut sitten kirvikkeella. Ina ei vaan suju. Mutta luota itseesi ja vaistoihisi! Kyllä ne yleensä oppii imemään :p
 
Marituuli, tsemppiä imetykseen! Meilläkin oli alku hankala imetyksen suhteen. Nyt alkaa sujua jo. Korviketta jouduttiin aluksi antamaan, mutta sen määrä on pikku hiljaa vähentynyt (alkuvaiheessa korviketta enimmillään 4dl/vrk, nyt enää 1dl/vrk) ja ehkäpä vielä päästään täysimetykselle. Katso netistä onko paikkakunnallasi esim. imetystukiryhmää, itse kävin yhdessä tapaamisessa ja sain sieltä apua. Tosin kyllä korvikkeellakin hyvin kasvaa. Meillä esikoinen oli alusta lähtien osittaisimetyksellä ja sitten 2 kk iästä alkaen mentiin pelkällä korvikkeella. Silloin en vaan osannut hakea apua mistään imetysongelmiin.
 
Muokattu viimeksi:
Sirpa40, Turussa on länsikeskuksessa Ozbaby-niminen vauvantarvikeliike, josta saa kastemekkoja ja niihin erikseen kiinnitettän rusetin. Ozbabylla myös nettikauppa, jossa myös myynnissä kastemekkoja. Missä päin Sirpa asuitkaan ? Tänään syötiin aamukahvilla kakut loppuun. Meillä pojalla eilen kasvukontrolli ja paino oli 4,820 kg ja pituus 55,3 cm. 23.3. 2kk neuvolassa paino oli 4,470 kg ja pituus 53,6 cm. Pian ei enää 50 cm vaatteet sovi ja paino alkaa olla 5 kg. Marituuli, tsemppiä imetykseen. Meiän poika tällä hetkellä pelkällä korvikkeella. Imettänyt en ole enää pariin viikkoon. Itse koin raskaana yrittää imettää, kun ensin poika ei imenyt rinnasta. Sitten imettiin rintakumilla, jota oli hankala asettaa. Maitoa ei tullut tarpeeksi koko aikana, kun aina piti antaa lisäksi korviketta. Loppujen lopuksi poika välillä kykeni imemään suoraan rinnasta välillä ei. Käsikäyttöisellä rintapumpulla en onnistunut pumppaamisessakaan. Olisin kaivannut lisää tukea imetyksen onnistumiseen. Pojan isoisällä ollut lyhyt kielijänne. Olen miettinyt, jos hänellä sama juttu. Lisäksi pojan isää on imetetty vain kaksi viikkoa, kun ei kuulemma huolinut rintaa enenpää. Nämä imemisongelmat siis johtuvat ehkä sektion lisäksi pojan isän puolen geeneistä. Lisäksi mulla todella isot rinnat ja matalat rinnanpäät, jotka haittaa imuotteen löytämistä. Sairaalassa poika sai siis jo korvkketta tai luovutettua äidinmaitoa. Isojen rintojen kanssa vaikea löytää imetysasentoja. Yleensä makasin sängyssä kyljellään. Tärkeintä kuitenkin, että poika kasvaa hyvin korvikkeella. Sai hän kuitenkin melkein 6 viikkoa äidinmaitoa välillä.
 
Imetysongelmat meillekin erittäin tuttuja. Eilen oli sellaista venkoilua taas että tänään olen kokeillut rintakumeilla ja onnistunutkin jonkin verran. Aikaisemmista lapsista ensimmäinen ei hätäsektion jälkeen jaksanut juurikaan imeä, tuttipullollakin joutui houkuttelemaan kovasti että sai menemään. Keskimmäisen kanssa imetin sen verran rintakumilla mitä onnistuttiin. Tää pienin nyt sitten yllätti mut täysin imemällä sairaalassa koko ajan ihan ilman mitään apuvälineitä, tokana päivänä oli ihan lomalla syömisestä ja sai pienen satsin mun lypsämää maitoa ja siihen lisäksi vielä luovutettua maitoa vaikka maidon määrä ei ollutkaan ongelma. Nyt on sitten vähän venkoilua imemisen kanssa. Ei ole helppoa. Mulla myös nuo kaikki Maria75:n mainitsemat: isot rinnat, matalat rinnanpäät ja suvussa kielijännevaivoja.. Mutta korvikkeella kasvaa hyviä poikia myös, eikä meillä korvikepojat ole juurikaan edes sairastelleet, ei siitä kannata huolta kantaa.

Mä oon nyt varannut ristiäispaikain, vielä pitää saada pappi paikalle ja miettiä tarjoiluja ja vaatetuksia.
 
Marituuli, ihana Elias!!

Sirpa40, me muutettiin miehen kanssa molemmat eri paikkakunnilta tähän asuntoon ja miehen poika tulee meille 1vko kuukaudessa. Tykkään pojasta tosi paljon ja odotan nytkin hänen viikkoa kovasti, vaikka muuten kiltti poika välillä testaakin "äitipuolta". Täällä on myös riittävästi tilaa meille kaikille, kävi hyvä tuuri asunnon kanssa.

Olin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Sf-mitta on iso, mutta sanoivat että hän on pylly pystyssä, niin siksi mitta on korkea. On kääntynyt pää alaspäin jo. Olis kiva kun pysyisi siinä asennossa. 31rv siis menossa.
 
Vauvan asennosta; mulla oli neuvola viimeksi rv 32, ja vauva oli pää alaspäin.

Nyt on rv 36, ja mun oikeasta kyljestä "törröttää" vähän väliä jotain, ja potkut suuntautuu sinne... Ilmeisesti jotenkin kuitenkin hän on vinossa tai poikittain... Ja kantapää on se mikä "törröttää"???

Torstaina lääkäri, saa nähdä, miten päin silloin ollaan. Odotan, että saan lähetteen synnytystapa-arvioon, toivoisin kovasti pääseväni sinne mahdollisimman pian. Perusteena sta:lle siis se, kun esikoinen syntynyt sektiolla.
 
Noel, oliko niin että mies muutti sun luo? Muuttiko hänen poika myös sun luo? Vai miten te järkkäsitte sen? Meillä on ihan levällään toi lasten tapaaminen. Miehen lasten äiti ei suostu muuttaa sopimusta ja mun koira ei ole lapsiystävällinen ja ne lapset ei tottele vaikka sanotaan ettei koiraan saa koskea. Ja tarkottaisi myös, että ne lapset asuisi olkkarin lattialla sitten täällä ollessaan, mulla ei ole tarjota niille huonetta, eikä muitakaan tiloja tavaroille. Tässä voi käydä niin, että joko mies on entisten lasten elämässä tai sitten meidän lapsen elämässä, kahta perhettä se ei voi saada.

Ihan käsittämättömiä nää uusperhejutut. Eikä kukaan näytä oikeasti ajattelevan lapsien parasta, vaikka siitä niin helvetisti höyrytään, vaan jokainen ajattelee omaa parastaan. Jos mä mietin, että mun olisi pitänyt säännöllisesti, useita kertoja kuukaudessa pakata reppua ja siirtyä toiseen paikkaan asumaan kun olin lapsi, ni voi helvetti. Ei mikään ihme, että lapset ja nuoret on masentuneita ja niille syötetään pillereitä, jotta pystyvät käyttäytymään. Sen takia mä oon päättäny, että vaikka jäisin yksin, ni tämä vauva ei pakkaa mitään laukkuja isälleen säännöllisesti. Sillä on yksi koti ja sillä hyvä. Lastenhoitajan hommaan sitten erikseen, jos sitä tarviin, sitä ei tarvi naamioida "isän oikeudeksi/velvollisuudeksi olla lasten kanssa".

Sirpa40Meillä on uusperhe, eikä se nyt niin kamalaa ole. Enkä usko että nimenomaan juuri uusperheellisyys tai avioero sinällään aiheuttaa lasten ja nuorten pahoinvointia ja mielenterveysongelmia, en ole sellaisia tutkimustuloksiakaan nähnyt. Kyllä uskoisin niiden syiden olevan moninaisemmat ja ongelmia on yhtälailla, (silloin kun niitä on) muunkinlaisissa perheissä.

Tossa tapaamisasiaasa ei muuten voi myöskään vain itse päättää, että mun lapsella on vain yksi koti eikä se reissaile toiselle vanhemmalle. Lapsella on lailla suojattu oikeus kumpaankin vanhempaansa ja yleensä se tarkoitaa sitä, että jonkinlainen tapaamisjärjestely on sovittu sen ns. "etävanhemman" kanssa. Sitä ei toinen vanhempi voi estää, vaikka olisi yksinhuoltajuus, ellei ole jostain ääripäästä kysymys (ehkä väkivalta lapsia kohtaa tms.) "Etällä" ei kylläkään juuri velvollisuuksia ole, jos hän sattuu olemaan sellainen, ettei välitä. Hän voi kyllä olla tapaamatta lastaan tai esim.jättää tulematta paikalle aiheuttaen pettymyksiä lapselleen. Tätä olen joskus ihmetellyt, etteikö niinpäin ole velvollisuutta. No elatusvelvollisuus toki on.
Se on sitten eri asia tarviiko mitään reppuja pakkailla. Miehen lapsikin vain siirtyy kahden kodin väliä. Kumpikin on koti, kummassakin on oma huone tai "tila", tarvittavat vaatteet, välineet ja tietysti se rakas vanhempi.
Meille oli alusta saakka itsestäänselvää miehen kanssa kun alettiin seurustelemaan, että toisen mukana on ne lapsi/lapset siitä edellisesti liitosta ja ne otetaan kaikessa huomioon.
 
Sen verta sanon omasta kokemuksesta uusioperheessä asuneena, että on melko kamalaa jos oman lähivanhemman uusi puoliso ei voi sietää sitä lasta/lapsia.Jäi oikeasti pahat muistot ja osin niiden vuoksi jouduin muuttamaan pois kotoa, vaikken näin jälkikäteen ajateltuna ollut mitenkään päin kypsä asumaan omillani.Toinen vanhemmista ei omien ongelmiensa vuoksi voinut toimia ns. vkl vanhempana ja sekin tuntui pahalta aina pettyä, kun ei päässytkään viettämään aikaa sen etävanhemman kanssa. Siksi varmaan olin pitkään ajatellut etten halua lapsia enkä varsinkaan muiden lapsia elämääni, moni hyvä tyyppi diskattiin aika nopeasti koska en halunnut vieraiden lapsia nurkkiini.Onneksi minua "siunattiin" hyvällä ( ja nuorella) miehellä kenellä ei ollut omia lapsia, mutta on kuitenkin kypsä niitä saamaan.Jos joskus ero tulisi, olisi itsestään selvää että molemmat olisivat vahvasti lapsen elämässä, oli sitten asumismuoto/järjestelyt minkälaiset tahansa.Epäilemättä huoltajuusasiat ovat kehittyneet sitten 80luvun, joten uskoisin sieltä ratkaisumalleja löytyvän useita, voinhan toki olla väärässäkin. Loppu viimein, minustakin kasvoi älykäs ja tasapainoinen kunnon kansalainen vaikken ehkä kotona ollutkaan uuden "vanhemman" tai uusioperheen suosikki.Asioilla on aina tapana järjestyä!
 
Tuonne lokakuisiin kirjoitinkin jo mutta tänne nyt vielä: tänään oltiin ultrassa ja KAIKKI KUNNOSSA!!! :) :) NIPTin mukaan ei trisomioita 13,18 tai 21. Niskaturvotus oli laskenut (2viikkoa sitten oli 3,6), nyt enää 2, eli ihan normi. Napatyrä oli kadonnut ja nenäluu ymmärtääkseni näkyi (ainakin lääkäri sanoi että kaikki oli kunnossa). Lääkärin mielestä ei ollut syytä ottaa istukkanäytettä joten sitä ei otettu. Kolmen viikon päästä (rv15+4) vielä ultra ja jos silloin näkyy jotain poikkeavaa voidaan ottaa lapsivesinäyte.
Nyt on kyllä niiiin huojentunut olo! :)
 
En nyt varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta ei se uusioperhe ole oikeasti mikään kirous!
Meillä on sun,mun ja yhteiset, kuudesta viisi asuu meillä vakituisesti ja käyvät etävanhempien luona lomilla ja viikonloppuisin.
Meillä on meidän arki ja säännöt ja kyllä mä koen olevani äiti mieheni lapsille ja mieheni on isä mun pojalle. Koska me ollaan valittu toisemme ja silloin myös lapset kuuluu pakettiin.
Miehen välit ex:ään on huonot, ne ei osaa vieläkään keskustella asioista. Mieheni on aika ehdoton välillä, varsinkin kun lasten äiti on meillä se etävanhempi. Me ollaankin tehty niin,että minä sovin asiat niin säilyy sopu.
Tämä on siis mun mielipide ja näillä tämä on onnistunut jo 8. vuotta!
 
Täälläkin oli vauva rv31 pää jo alaspäin..:) Sittemmin varmaan pyörähdellyt ympäri, saa nähdä mitenpäin nyt on, kun seuraava neuvola ylihuomenna rv34. :rolleyes:
 
Tuonne lokakuisiin kirjoitinkin jo mutta tänne nyt vielä: tänään oltiin ultrassa ja KAIKKI KUNNOSSA!!! :) :) NIPTin mukaan ei trisomioita 13,18 tai 21. Niskaturvotus oli laskenut (2viikkoa sitten oli 3,6), nyt enää 2, eli ihan normi. Napatyrä oli kadonnut ja nenäluu ymmärtääkseni näkyi (ainakin lääkäri sanoi että kaikki oli kunnossa). Lääkärin mielestä ei ollut syytä ottaa istukkanäytettä joten sitä ei otettu. Kolmen viikon päästä (rv15+4) vielä ultra ja jos silloin näkyy jotain poikkeavaa voidaan ottaa lapsivesinäyte.
Nyt on kyllä niiiin huojentunut olo! :)

Onnea hyvistä uutisista Janna75:love7
Nyt voit keskittyä nauttimaan raskaudesta:Heartred
 
Takaisin
Top