Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maria75, en oo tajunnutkaan miten kivannäköiset kakut noilla kuvilla saa. Pitää laittaa harkintaan. Mulla kanssa ristiäiset seuraavaksi edessä.
Me mentiin muutama vuosi sitten naimisiin salaa hääyössä joka oli järjestetty. Me ei olla oikein sellaisia häidenjärjestäjiä niin tuo oli täydellinen tapa.
Täällä tissittely sujuu vaihtelevasti. Haavan kanssa vaikea löytää asentoa. Poika myös imee aika kevyesti ja imuotteessa olisi parantamisen varaa. Olen vähän antanut lisämaitoa. Katsotaan miten etenee. Muuten kaikki hyvin. Saanut välillä pari-kolme tuntia nukkua.
 
Sirpa40, meillä ei ole aikaisemmilla pojilla ainakaan ollut juhlavaatetta ristiäismekon alla vaan valkoinen body ja puolihousut ja mun mielestä ihan ok. Jos on hikinen vauva niin kuin meidänkin ovat olleet niin tuo on ollut ihan hyvä.
 
Olipahan komiat kakut Maria ja silläkin uhalla, että toistan itseäni, niin voi että teidän poika on sitten IHANA!!:Heartblue

Mä olen aikanani tehnyt ristiäismekon ihan omilla käsilläni (uskomatonta mutta totta) kummityttöni (nyt 11v)ristiäisiin ja olin kaukaa viisas ja satiinirusetti siinä on irrotettava, joten käy molemmille. Siinä koltussa onkin sitten kastettu parhaan kaverini molemmat tytöt ja oma poikani ja nyt mekko saapi taas täytettä, jos vain kunnialla ristiäisiin selvitään tämän vauvan kanssa.
 
Tähti-73, teillä on sit ollu pitkät kihlajaiset! :) Me mentiin kihloihin esikoisen synnyttyä, tosin oltiin silloin tunnettukin vasta reilu vuosi. Naimisiin ei olla keretty, on ollut tässä kaikenlaista projektia viime vuosina... Ja toisaalta ollaan kavereiden häissä rampattu noin 3 häiden vuosivauhdilla, että häitä riittänyt ilman meidänkin naimisiin menoa. Mies on mua reilusti nuorempi ja nyt hääbuumin jälkeen on sitten hänen kavereillaan menossa vauvabuumi. Nyt on puolen vuoden sisään kuusi vauvaa tulossa / tullut mukaan luettuna tämä meidän.
 
Meillä on kastemekko jossa vaihdetaan nauha pojan tai tytön mukaan..siin on kastettu mun äiti ja hänen veljensä ja mut ja mun sisarukset. Seuraavaks sitte meidän vauva

Mulla rv 27+4 ja vauva varmaan kilon painonen. Mulla on ihan hirmu tukala olo! Mitä sit kun se on kaks tai kolme tai apua neljä kiloo (toivottavasti ei neljää). Omepratsolista ei mitään apua....pari pv vetäny ja pitäs muka olla tehokas....Kävely tuskasta ja töissä mahdotonta olla irvistelemättä kun joko närästää niin et oksettaa ja huippaa tai sit tää masuasukki monottaa ja nyrkkeilee.

Toisaalta mä oon maailman onnellisin mut olotila ei kovin onnellinen.
 
Meillä on kastemekko jossa vaihdetaan nauha pojan tai tytön mukaan..siin on kastettu mun äiti ja hänen veljensä ja mut ja mun sisarukset. Seuraavaks sitte meidän vauva

Mulla rv 27+4 ja vauva varmaan kilon painonen. Mulla on ihan hirmu tukala olo! Mitä sit kun se on kaks tai kolme tai apua neljä kiloo (toivottavasti ei neljää). Omepratsolista ei mitään apua....pari pv vetäny ja pitäs muka olla tehokas....Kävely tuskasta ja töissä mahdotonta olla irvistelemättä kun joko närästää niin et oksettaa ja huippaa tai sit tää masuasukki monottaa ja nyrkkeilee.

Toisaalta mä oon maailman onnellisin mut olotila ei kovin onnellinen.
Mulla on ihan samanlainen olo. Keskittymiskyky on heikko, ei jaksa kauaa miettiä mitään ja liikkuminen on ankeeta. Mua hirvittää mennä töihin, pitäis jaksaa keskittyy oikeen tosissaan vielä muutama viikko. Mä oon kova puutarhuri, mut ei voi vähempää kiinnostaa mennä pihalle tonkimaan...
 
Tähti-73, teillä on sit ollu pitkät kihlajaiset! :) Me mentiin kihloihin esikoisen synnyttyä, tosin oltiin silloin tunnettukin vasta reilu vuosi. Naimisiin ei olla keretty, on ollut tässä kaikenlaista projektia viime vuosina... Ja toisaalta ollaan kavereiden häissä rampattu noin 3 häiden vuosivauhdilla, että häitä riittänyt ilman meidänkin naimisiin menoa. Mies on mua reilusti nuorempi ja nyt hääbuumin jälkeen on sitten hänen kavereillaan menossa vauvabuumi. Nyt on puolen vuoden sisään kuusi vauvaa tulossa / tullut mukaan luettuna tämä meidän.

Titti:)
Teilläpä onkin riittänyt hääsäpinää/hulinaa ja huhh...ompas vauvoja tullut monta puoleen vuoteen:joyful:

Meillä asiat vaan venähti ja nyt saatiin oikea syy :binkybaby tehdä sille jotain..
 
Meillä on kastemekko jossa vaihdetaan nauha pojan tai tytön mukaan..siin on kastettu mun äiti ja hänen veljensä ja mut ja mun sisarukset. Seuraavaks sitte meidän vauva

Mulla rv 27+4 ja vauva varmaan kilon painonen. Mulla on ihan hirmu tukala olo! Mitä sit kun se on kaks tai kolme tai apua neljä kiloo (toivottavasti ei neljää). Omepratsolista ei mitään apua....pari pv vetäny ja pitäs muka olla tehokas....Kävely tuskasta ja töissä mahdotonta olla irvistelemättä kun joko närästää niin et oksettaa ja huippaa tai sit tää masuasukki monottaa ja nyrkkeilee.

Toisaalta mä oon maailman onnellisin mut olotila ei kovin onnellinen.

MS74:)
Mulla kans olo jo niin tukala...vauva nyt jotain 2kg...Sukulaiset povaa vauvasta isoo, kun maha ihan jätti:hungry: Närästää, mutta hivenen helpottanut. Olo tynnyrimäinen ja niin kömpelö...:wacky:
 
Maria75, en oo tajunnutkaan miten kivannäköiset kakut noilla kuvilla saa. Pitää laittaa harkintaan. Mulla kanssa ristiäiset seuraavaksi edessä.
Me mentiin muutama vuosi sitten naimisiin salaa hääyössä joka oli järjestetty. Me ei olla oikein sellaisia häidenjärjestäjiä niin tuo oli täydellinen tapa.
Täällä tissittely sujuu vaihtelevasti. Haavan kanssa vaikea löytää asentoa. Poika myös imee aika kevyesti ja imuotteessa olisi parantamisen varaa. Olen vähän antanut lisämaitoa. Katsotaan miten etenee. Muuten kaikki hyvin. Saanut välillä pari-kolme tuntia nukkua.

Sikuriini:)
Meilläkin taitaa myös mennä tuonne "salaa menemisen" puolelle, kun ei olla myös mitään järjestäjiä...:hippy2 Mutta matkalle lähdetään jonnekin kauas, kunhan poika vähän on kasvanut.
Teillä onkin ristiäiset sitten jo aika pian:love7
 
Meillä oli viime vuonna huhtikuussa kuopuksen ristiäiset, toukokuussa mun 4-kymppiset ja syyskuussa esikoisen rippijuhlat. Tänä vuonna lähes sama setti tiivistetymmin: syyskuussa kakkosen rippijuhlat, lokakuussa miehen 4-kymppiset ja varmaan joulukuussa (jos kaikki menee hyvin) uusimman tulokkaan ristiäiset! Ja nuo kaksi ekaa juhlaa järjestän sit viimeisilläni raskaana...
 
Ääh kaikki kivat jo käytetty ;) muutama ihan ok vaihtiehto tuossa keikkuu, ehkä täytyy odottaa että poitsu syntyy ja päättää niistä sitten . Ennen on on aina nimet lukkoonlyöty jo ennen vauvan syntymää!

Pojan nimi on vaikea...meillä myös mies totesi, ettei nimeä oikein voi antaa, ennen kuin on syntynyt ensin... :binkybaby
 
Mun mielestä tukala olo vaihtelee tosi paljon, mulla oli pari viikkoa sitten paljon hankalampaa kuin nyt. Nyt alkaa just 32. viikko.

Meillä ei harkitakaan naimisiinmenoa. Kummastakin tuntuu, että been there, done that. Kai tän tokan kierroksen voi vetää ilman naimisiinmenoakin. Yhteen muutto tuntu ihan sopivalta askeleelta :)

Oon miettiny nimiäisjuhlia. Tuntuu kivalta ajatukselta kutsua lähisuku ja "kummit". Haaveilen, että joku vähän musisoisikin siellä.
 
Me ei olla menossa naimisiin, kihloissa ollaan ja se saa riittää, mun mies on reilusti mua nuorempi eikä ole ollut naimisissa et toivotaan että kihlat riittää.Itse oon ollu naimisissa ja kerta riitti..Nimi päätettiin heti kun sukupuoli selvisi ja olisin halunnut lapselle mun sukunimen kun on aika harvinainen, mutta miehelle tuntu olevan elämää suurempi kysymys se sukunimen periytyminen isältä pojalle ja en sitten jaksanut taistella joten annoin periksi..Välillä tuntuu et tää ikäero kyllä näkyy arjen asioissa ja muutenkin..Lisäksi mun olo on aika tönkkö ja nyt on tullu alavatsa kipuja ja kaikki kääntyminen kyljellä, kumartaminen tekee kipeetä ja tiukkaa ja siksi oon nyt sairaslomalla..Arveluttaa, että pystynkö enää töihin palaamaan ennen ku voi jäädä äitiyslomalle jos olo on näin tukala ja ei oikein mitn pysty tekemään..Onko kukaan käyny pelkopolilla? Mä sain ajan sinne, kun kerroin lääkärille että pelkään synnytystä aivan hirveesti ja haluisin sektion..
 
Sirpa40, joo on uusi suhde: me tavattiin miehen kanssa elokuussa :D

Nimestä päästiin just yksimielisyyteen ja kivalta tuntuu. Mä saan kuulemma päättää omin päin toiset nimet. Sukunimi päätettiin ennen rakenneultraa sillai että tyttö sais mun nimen ja poika miehen. Tulee poika eli tulee siis miehen sukunimi. Mutta se on ok, koska miehellä on jo yks poika kellä on hänen sukunimi, nii on veljeksillä sitten sama.
Noel, oliko niin että mies muutti sun luo? Muuttiko hänen poika myös sun luo? Vai miten te järkkäsitte sen? Meillä on ihan levällään toi lasten tapaaminen. Miehen lasten äiti ei suostu muuttaa sopimusta ja mun koira ei ole lapsiystävällinen ja ne lapset ei tottele vaikka sanotaan ettei koiraan saa koskea. Ja tarkottaisi myös, että ne lapset asuisi olkkarin lattialla sitten täällä ollessaan, mulla ei ole tarjota niille huonetta, eikä muitakaan tiloja tavaroille. Tässä voi käydä niin, että joko mies on entisten lasten elämässä tai sitten meidän lapsen elämässä, kahta perhettä se ei voi saada.

Ihan käsittämättömiä nää uusperhejutut. Eikä kukaan näytä oikeasti ajattelevan lapsien parasta, vaikka siitä niin helvetisti höyrytään, vaan jokainen ajattelee omaa parastaan. Jos mä mietin, että mun olisi pitänyt säännöllisesti, useita kertoja kuukaudessa pakata reppua ja siirtyä toiseen paikkaan asumaan kun olin lapsi, ni voi helvetti. Ei mikään ihme, että lapset ja nuoret on masentuneita ja niille syötetään pillereitä, jotta pystyvät käyttäytymään. Sen takia mä oon päättäny, että vaikka jäisin yksin, ni tämä vauva ei pakkaa mitään laukkuja isälleen säännöllisesti. Sillä on yksi koti ja sillä hyvä. Lastenhoitajan hommaan sitten erikseen, jos sitä tarviin, sitä ei tarvi naamioida "isän oikeudeksi/velvollisuudeksi olla lasten kanssa".
 
Me ei olla menossa naimisiin, kihloissa ollaan ja se saa riittää, mun mies on reilusti mua nuorempi eikä ole ollut naimisissa et toivotaan että kihlat riittää.Itse oon ollu naimisissa ja kerta riitti..Nimi päätettiin heti kun sukupuoli selvisi ja olisin halunnut lapselle mun sukunimen kun on aika harvinainen, mutta miehelle tuntu olevan elämää suurempi kysymys se sukunimen periytyminen isältä pojalle ja en sitten jaksanut taistella joten annoin periksi..Välillä tuntuu et tää ikäero kyllä näkyy arjen asioissa ja muutenkin..Lisäksi mun olo on aika tönkkö ja nyt on tullu alavatsa kipuja ja kaikki kääntyminen kyljellä, kumartaminen tekee kipeetä ja tiukkaa ja siksi oon nyt sairaslomalla..Arveluttaa, että pystynkö enää töihin palaamaan ennen ku voi jäädä äitiyslomalle jos olo on näin tukala ja ei oikein mitn pysty tekemään..Onko kukaan käyny pelkopolilla? Mä sain ajan sinne, kun kerroin lääkärille että pelkään synnytystä aivan hirveesti ja haluisin sektion..
Miiuli77, millä viikoilla sä oot? Muista ny, että oot antanut yhdessä isossa asiassa periksi, pidä siitä naimattomuudesta kiinni, jos se on sulle tärkeetä. Yleensä ku antaa pikkusormen, ni vievät koko käden :nailbiting: .
 
Miiuli77, millä viikoilla sä oot? Muista ny, että oot antanut yhdessä isossa asiassa periksi, pidä siitä naimattomuudesta kiinni, jos se on sulle tärkeetä. Yleensä ku antaa pikkusormen, ni vievät koko käden :nailbiting: .
22 ja rapiat..nimiasia hieman kismittää, pakko myöntää olen siinä suhteessa turhamainen ja itsekäs..Seuraava lapsi jos sellainen tulee, saa kyllä minun sukunimeni..Ei mua naimisiin saa enkä koe tarvettakaan..Riittää tämä yhteiselo yhteisine asuntolainoineen ihan bueno.
 
Miiuli, en oo nyt ihan varma mutta ymmärtääkseni jos lapsilla on samat vanhemmat ei lapsilla voi olla eri sukunimi. Sit on eri asia jos saat seuraavan lapsen toisen miehen kanssa. :D
 
22 ja rapiat..nimiasia hieman kismittää, pakko myöntää olen siinä suhteessa turhamainen ja itsekäs..Seuraava lapsi jos sellainen tulee, saa kyllä minun sukunimeni..Ei mua naimisiin saa enkä koe tarvettakaan..Riittää tämä yhteiselo yhteisine asuntolainoineen ihan bueno.

Mulle oli hirveän tärkeää, että esikoinen sai mun sukunimen kun en tule anopin kanssa niin kovin hyvin toimeen ja haluan, että lapsillani on sama sukunimi kuin mulla.
Taitaa olla, että samojen vanhempien lapsilla on oltava sama sukunimi, tarkoitan siis, että jos lapsenne saa nyt isän sukunimen, niin seuraavakin yhteinen lapsenne saa isän sukunimen..o_O
 
Sirpa40, meillä ei ole aikaisemmilla pojilla ainakaan ollut juhlavaatetta ristiäismekon alla vaan valkoinen body ja puolihousut ja mun mielestä ihan ok. Jos on hikinen vauva niin kuin meidänkin ovat olleet niin tuo on ollut ihan hyvä.
Joo, riippuu tietty vuodenajasta ja kelistä, mut yleisesti kai kastemekot on aina tosi kuumia, joten mekin kesällä laitettiin mahdollisimman vähän alle ja sit vähän täydennettiin asua, ku mekko otettiin pois. :)
 
Takaisin
Top