Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna alkaa 29 raskausviikko mun laskujen mukaan. 5 viikkoa äitiyslomaan ja siitä 5 viikkoa laskettuun aikaan. Loppusuora häämöttää. Poika potkii aika paljon iltaisin, öisin ja aamuisin. Rakenneultrassa selviää Tähti-73 vasta sukupuoli.
 
Sikuriini, sehän on vaan söpöä kun pullottaa vauvasta eikä pullasta.:wink
Maria75 oot ihanan pitkällä jo!! Onko teillä jo kaikki tavarat hankittu?
 
Hei kaikki. Täällä 41v jolla toivottavasti kesäkuussa 2016 laskettu aika. Oltiin viikko sitten menossa koeputkihedelmöityksen pistosohjaukseen ja tein positiivisen testin aamulla tuolloin. Yksityisellä lapsettomuushoidot aloitettu ja toivottavasti ne jäi tähän. Pelkään nimittäin piikkejä Rv 5 nyt ja ultra oli tuonne hoitopaikkaan sovittu viikolle 7. Soitin tänään että tullaan jo ens viikolla eli 6. Mulla hajoo pää kun en tiedä onko siellä jotain ja onko oikeessa paikassa ja montako......mulla nimittäin tärppäs kun lääkäri Clomifen kuuri jälkeen totes että siel on kolme kookasta odottamassa uimareita.

Mitä oireita alussa? Mulla rinnat törkeen kipeet ja vatsa/suolisto turvoksissa ja ajoittain kipee. En osaa paikallistaa onko suolessa vai kasvaako hedelmöittynyt munasolu jossain muualla kuin kohdussa. Vuotoja ei onneks. Hermostuttaa. Vattakivut kylläkin helpottaa kun istun vessassa....tulipahan alotus ☺

Jos tää menee kesken niin olen silti enemmän kuin onnellinen siitä että tulin ees raskaaks. Eka kerta elämässä mulle eikä mikään itsestäänselvyys kun on keliakiaa ja kilpirauhasen vajista, onneks ne on tasapainossa.

Ihana kun löysin teidät! On hirveetä kun kukaan ei tiedä paitsi tietty mies, kellekään et voi kertoa ja edes mun lähimmät ihmiset ei oo koskaan uskaltanut kysyä miksei meillä ole lapsia.

p.s. aiotteko ottaa influenssarokotteen?

Iloa ja haleja kaikille
 
MS74 Paljon onnea ja tervetuloa!!! Uskotan ja toivotaan,että kaikki on kunnossa ja kyllähän ensi viikolla ultrassa hyvin syke/sykkeet näkyykin. Olishan se aikamoista, jos sieltä tuplat/triplat tulisikin.:)

Mä en ole vielä päättänyt tuosta rokotteesta.. En ottanut viimeksikään kun ekaani odotin (mulla kotona 10kk pikkumies) mutta kuuntelen kyllä mitä neuvolassa sanotaan..

Oletko mistäpäin?
 
Turusta ollaan. Väestöliiton lääkärin kanta oli että influenssarokote pitää ottaa ja THL:n kanta sama. Jossain taas suositellaan muuta ja ja ja

Ja netin selailu pitäs kieltää raskaana ollessa (paitsi tää foorumiketju on loistava).. netin mukaan mä oon jo diagnosoinu itelleni vaikka ja mitä

Nyt öitä kaikille
 
Mä tunsin ekat liikkeet jotain viikolla 13. Mutta tämä on jo mun kolmas raskaus ja osaan varmaan jo tunnistaa liikkeet paremmin. Nyt siis viikko 18 ja päivittäin tuntuu myllerrystä ja muljahtelua mahassa. :Heartred Ikiliikkujaa minäkin mietin. :grin

Kyllä mä varmaan otan influenssarokotuksen kun sitä suositellaan raskaana oleville. Kuulun lisäksi riskiryhmään astman takia enkä halua mitään pahaa influenssaa senkään takia että sitten voi mennä keuhkot huonoon kuntoon. Meillä lapsetkin saa rokotuksen ilmaiseksi koska mä olen raskaana ja kuulun riskiryhmään. Silloinhan perheenjäsenetkin pitäisi rokottaa.
 
Hei kaikki. Täällä 41v jolla toivottavasti kesäkuussa 2016 laskettu aika. Oltiin viikko sitten menossa koeputkihedelmöityksen pistosohjaukseen ja tein positiivisen testin aamulla tuolloin. Yksityisellä lapsettomuushoidot aloitettu ja toivottavasti ne jäi tähän. Pelkään nimittäin piikkejä Rv 5 nyt ja ultra oli tuonne hoitopaikkaan sovittu viikolle 7. Soitin tänään että tullaan jo ens viikolla eli 6. Mulla hajoo pää kun en tiedä onko siellä jotain ja onko oikeessa paikassa ja montako......mulla nimittäin tärppäs kun lääkäri Clomifen kuuri jälkeen totes että siel on kolme kookasta odottamassa uimareita.

Mitä oireita alussa? Mulla rinnat törkeen kipeet ja vatsa/suolisto turvoksissa ja ajoittain kipee. En osaa paikallistaa onko suolessa vai kasvaako hedelmöittynyt munasolu jossain muualla kuin kohdussa. Vuotoja ei onneks. Hermostuttaa. Vattakivut kylläkin helpottaa kun istun vessassa....tulipahan alotus ☺

Jos tää menee kesken niin olen silti enemmän kuin onnellinen siitä että tulin ees raskaaks. Eka kerta elämässä mulle eikä mikään itsestäänselvyys kun on keliakiaa ja kilpirauhasen vajista, onneks ne on tasapainossa.

Ihana kun löysin teidät! On hirveetä kun kukaan ei tiedä paitsi tietty mies, kellekään et voi kertoa ja edes mun lähimmät ihmiset ei oo koskaan uskaltanut kysyä miksei meillä ole lapsia.

p.s. aiotteko ottaa influenssarokotteen?

Iloa ja haleja kaikille

Tervetuloa palstalle MS74 !:)
Onneksi olkoon :Heartbigred

Pian näet ultrassa sykkeen ja saatte vielä selvennyksen lapsien määrään, onhan jännää!!!

Mielenkiintoista :flower

Oireista; ei oikein mitään vieläkään Rv 11+ , eka on tulossa.

En tiedä otanko rokotetta, kun aiempina vuosina on jäänyt ottamatta, enkä ole silti sairastunut, riippuu vähän mitä neuvolasta sanovat...
 
Huomenna alkaa 29 raskausviikko mun laskujen mukaan. 5 viikkoa äitiyslomaan ja siitä 5 viikkoa laskettuun aikaan. Loppusuora häämöttää. Poika potkii aika paljon iltaisin, öisin ja aamuisin. Rakenneultrassa selviää Tähti-73 vasta sukupuoli.

Maria, onko synnytystapa sulla jo selvillä?:rolleyes:

Mietin tuota asiaa kuumeisesti, vaikka siihen on vielä reilusti aikaa. Neuvolasta laittoivat jo lähetteen synnytyssairaalaan synnytystapa arvioon, syynä se, että on 43v., eli "vanha" synnyttäjä, arviointiraja menee käytännössä 42vuoden kohdalla.
 
Tervetuloa mukaan MS74 ! Mäkin olen Turun seudulta. Mekin oltiin miehen kanssa tutkimuksissa väestöliitossa 2/15. Sitten tulin kuitenkin luomusti raskaaksi 4/15, ennen kuin ehdimme aloittaa mitään hoitoja. En ole koskaan ottanut influenssarokotusta. Enkä varmaan ota nytkään. Huomenna alkaa tosiaan 29 raskausviikko mulla.
 
Mulla on vasta viikolla 37 synnytystapa-arvio tyksissä lähinnä raskausdiabeteksen takia.
 
Mä haluaisin synnyttää ihan normaalisti...

Okei:)
Sama täällä, mutta pitää saada synnytyspelko pois..tiedä sitten väheneekö se luonnostaan, kun mahan koko kunnolla kasvaa..:hungry:

Vesisynnytys kiinnostaisi, jos sellainen vaihtoehto olisi mahdollista...
 
Lähes koko ajan on epätodellinen olo, että voiko näin vanha vielä onnistua saattamaan raskaus jotakuinkin loppuun asti. Eniten on lohduttanut äidinäiti, joka oli lähes 45 - vuotias, kun äitini syntyi. Hänellä oli myös samat sairaudet kuin minulla, niin vakuutan itselleni, että kyllä tämä minullekin on mahdollista.
 
Lähes koko ajan on epätodellinen olo, että voiko näin vanha vielä onnistua saattamaan raskaus jotakuinkin loppuun asti. Eniten on lohduttanut äidinäiti, joka oli lähes 45 - vuotias, kun äitini syntyi. Hänellä oli myös samat sairaudet kuin minulla, niin vakuutan itselleni, että kyllä tämä minullekin on mahdollista.

Kyllä se vaan on iällä vielä täysin mahdollista!:)

Mulla myös isänäiti oli 45vuotias ja äidinäiti 42vuotias, kun viimeiset pyöräytti...:wink
Tosin eivät ensimmäistä tehneet, joka on taas tämä nykytrendi:)
 
Mullakin on tosi epätodellinen olo ja aika pelokas. Harmi oikeastaan kun ei voi oikein täysillä nauttia tästä.
 
Mulla on jo kaksi sektiota alla joten mulle on ainakin tapaamani hoitajat ja kätilöt sanoneet että siksi kolmaskin on automaattisesti sektio. Liian vaarallista mahdollisten repeytymien takia yrittää synnyttää normaalisti. Lisäksi mun maha on oikeastaan avattu kolme kertaa samasta kohtaa koska ennen lapsia multa leikattiin avoleikkauksella endometrioosia pois. Ekaa lasta yritin normaalisti synnyttää mutta ei pään virheasennon takia onnistunut ja jouduin kiireelliseen sektioon. Tästä syystä mulla on myös synnytyskammo koska yritys oli tosi rankka ja kivulias.. Niinpä olen vain tyytyväinen tulevaan sektioon vaikka siinäkin omat jännityksensä ja riskinsä on.
 
Tähti-73 neuvolassa sun pitäisi päästä puhumaan synnytyspelosta ja toivottavasti se hellittää kun masu alkaa näkymään.

Sikuriini, minäkin mietin välillä, että voiko tämä hyvin mennä loppuun asti mutta olen ajatellut, että suren ihan yhtä paljon jos jotain ikävää sattuu, nautin tästä raskaudesta nyt tai en. Olen ikäänkuin antanut itselleni luvan nauttia raskaudesta niin kauan kuin se kestää (tietysti toivon saavani toukokuussa vauvan syliin saakka).
 
Karmivaa Halloween iltaa kaikille Testaan mobiilisovellusta. Toivottavasti ei pompsahda hölmösti mihkää

Tää pv menikin kepeessä migreenissä enkä uskalla ottaa lääkkeitä. Kylmäkallea halaillu ja nyt olo parempi.

Epätodellinen olo täällä kans ja jos mun nyt tällä sekunnilla pitäs päättää alateitse vai sektio niin sanoisin sektio. En osaa ees perustella mutta katsotaan miten mieli matkan varrella muuttuu.

maria75: Eikö ollut huippuystävällinen palvelu Väestöliitolla? Meillä sama lääkäri aina ja kuulin että Tyksissä tutulla seitsemäs lääkäri ja joka kerta eri.

Missä vaiheessa ootte kertonut lähisukulaisille ja ystäville raskaudesta? Me ajateltiin joulua. Sillon 13 rv. Töissä myöhemmin...
 
Takaisin
Top