Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Muumiomamma, toivottavasti väärä hälytys.:sad001

Parin viikon päästä seuraava neuvola ja rakenneultraan vielä kolme.
Nyt oon saanut vähän vatsaa toimimaan ja painokin laskeutui samalle tasolle mitä se oli. Aika paljon luumuja ja vettä se vaatii. Muuten ihan hyvä olo. Ryhdin kanssa on vähän tekemistä kun teen fyysistä työtä ja herkästi tuolta lapaluun vierestä alkaa särkemään se lihas. Yritän sitten kovasti venytellä ja kauhea rutina käy. :inpain:
 
Mä olen nyt alkanut käymään kuntosalilla. Tekee hyvää niska-hartiakivuille ja alaselälle. Vatsalihaksia tietty ei voi tehdä, kun maha on niin iso.
 
Mulla on ongelmia tän raskausdiabeteksen kanssa. Ruokavalio ei ole auttanut vaikka jätin hiilihydraatitkin pois. Ruoan jälkeiset arvot hyvät sen takia mutta jostain syystä paastoarvo aamulla ja ennen ruokaa arvot liian korkeat. Niinpä jouduin tablettilääkitykselle. Vielä ei ole auttanut sillä annos vielä pieni, sitä nostetaan pikkuhiljaa. Jos tabletit ei auta niin sitten joudun piikittämään insuliinia. Se taas tietää sitä että sitten sektio on Helsingissä.. onneksi Porvoosta nyt ei kamala matka ole sinne. Ja joo, mulle tulee automaattisesti sektio koska alla on jo kaksi sektiota.

Mä olen nyt viikolla 17. Rakenneultra parin viikon päästä. Vanhemmat lapset ja mies odottaa kovasti että saataisiin tietää onko tulossa tyttö vai poika. :happy: Itselle käy kumpi vaan kun molemmat mulla jo on. Haluatteko te tietää sukupuolen ja kumpaa odotatte?
 
Mä odotan poikaa. Toivottavasti saan kokea ihan normaalin synnytyksen..Marituuli, ikävää että sun paastoarvot on korkeat ja jouduit lääkitykselle. Toivottavasti lääkitys auttaa...Mulla ei ollut paastoarvojen kanssa ongelmia. Muuten mittauksissa sokerit pysyneet alle raja-arvojen.
 
Meillä on ajatuksena ottaa sukupuoli selville ja tällä kertaa se olisi julkista tietoa.. Aikaisemmin se on ollut salaisuus. Meillä on kaksi poikaa joten hiljaa olen toivonut tyttöä. Vaikka ei sen väliä loppupeleissä.
 
Me halutaan myös tietää sukupuoli, jos niin pitkälle päästään. Viimeksikin kysyttiin ja kerrottiin myös.
Mies toivoo selvästi tyttöä mutta minusta olisi kovin hauskaa, jos meillä olisi kaksi pientä poikaa. Tosin tärkeintä tietysti olisi saada vauva syliin saakka terveenä.
 
Me ei olla vielä puhuttu asiasta, että halutaanko tietää kumpi tulossa..olen vasta 5+2 viikoilla eli kaikki on niin alussa:) Mies sanoi, että jos nyt näin saa sanoa, niin hän toivoo tyttöä:) Mä toivon vaan tervettä vauvaa:) Olen itse ollut 13 vuotta erikoissairaanhoidossa lasten teho-osastolla töissä(olen edelleen), joten mulle suurin toive on terve vauva tai ainakin ei kovin sairas. Tuntuu ihmeeltä, että terveitä lapsia syntyy..näin se maailma työn kautta vääristyy:) Toki tiedän että suurin osa on terveitä.
 
Muumiomamma vetäytyy nyt riveistä. Keskenmeno tuli 9+6.
Turvallista odotusta teille kaikille!!!
 
Kyllä mekin halutaan tietää sukupuoli :)

Onkohan kukaan saanut tietää sitä vielä niskaturvotusultrassa viikolla 13+ ?

Taitaa olla kovin aikaista..
 
Kyllä mekin halutaan tietää sukupuoli :)

Onkohan kukaan saanut tietää sitä vielä niskaturvotusultrassa viikolla 13+ ?

Taitaa olla kovin aikaista..

Kyllä toi riittää. Mulle tehtiin viimeksi nt-ultra vk 12+3. Ultraa ennen olin käynyt labrassa vk 10 ja sit ton nt-ultran lukeman ja labratulosten+ iän perusteella ne laskee sen riskin ja siitä tuli kirje kotiin joku reilu viikko ton ultran jälkeen.
Jos olisi ollut kohonnut riski, olisivat soittaneet mutta ei onneksi ollut ja sain kirjeen.
Ehkä vähän kaupungettain tavat vaihtelee mutta hyvällä viikolla menet sinne siis.:)
 
Mulla nyt juuri viikot vaihtumassa 19.rviikoksi ja mulla myllää ihan kuheesti. Tää on tietysti ihan erilaista mylläämistä kuin sitten myöhemmin mutta mutta välillä tuntuu ihan hirveen pitkiä aikoja sellasta sähköttämistä tuolla vatsassa. Mikähän ikiliikkuja sieltä tulee? Edellisistä muistan kyllä ne loppuvaiheen myllerrykset, ne vasta on jotain..
 
Kyllä toi riittää. Mulle tehtiin viimeksi nt-ultra vk 12+3. Ultraa ennen olin käynyt labrassa vk 10 ja sit ton nt-ultran lukeman ja labratulosten+ iän perusteella ne laskee sen riskin ja siitä tuli kirje kotiin joku reilu viikko ton ultran jälkeen.
Jos olisi ollut kohonnut riski, olisivat soittaneet mutta ei onneksi ollut ja sain kirjeen.
Ehkä vähän kaupungettain tavat vaihtelee mutta hyvällä viikolla menet sinne siis.:)

Siis saitko jo tuolloin tietää sukupuolen?:rolleyes:
 
Mulla nyt juuri viikot vaihtumassa 19.rviikoksi ja mulla myllää ihan kuheesti. Tää on tietysti ihan erilaista mylläämistä kuin sitten myöhemmin mutta mutta välillä tuntuu ihan hirveen pitkiä aikoja sellasta sähköttämistä tuolla vatsassa. Mikähän ikiliikkuja sieltä tulee? Edellisistä muistan kyllä ne loppuvaiheen myllerrykset, ne vasta on jotain..

Hei, jännä, jospa on ikiliikkuja :)
Aloin kuvitella tuntevani jotain, mutta oppaissa lukee, ettei voi tuntua mitään viikolla 11+
 
Mulla nyt juuri viikot vaihtumassa 19.rviikoksi ja mulla myllää ihan kuheesti. Tää on tietysti ihan erilaista mylläämistä kuin sitten myöhemmin mutta mutta välillä tuntuu ihan hirveen pitkiä aikoja sellasta sähköttämistä tuolla vatsassa. Mikähän ikiliikkuja sieltä tulee? Edellisistä muistan kyllä ne loppuvaiheen myllerrykset, ne vasta on jotain..

Mulla rupesi tuntumaan ekasta jotain pientä "kuplimista" joskus vk 17.
Aivan ihanaa kun olet jo noin pitkällä!! Pullottaako vatsa jo?
 
Takaisin
Top