Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei...iiks apua...mistä tietää sen, onko limatulppa irronnut?:eek::rolleyes:

Ei sitä välttämättä huomaakaan, jos se irtoaa.. Ainoastaan, jos hulahtaa koko limaklöntti kerralla, voit olla melko varma mikä se on. Sehän ei ole mitenkään vaarallista tai edes aiheuta mitään toimenpiteitä (paitsi, jos seassa on paljon verta, niin kannattaa soittaa äippäpolille lisäohjeita), se on vain yksi kehon merkeistä, että synnytys saattaa olla lähellä mutta voi siis mennä tunteja/ päiviä tai jopa viikkoja ennen kuin mitään tapahtuu.
Mutta siis uimahalleja kehoitetaan välttämään tulehdusriskin takia, mikäli tietää, että limatulppa on irronnut.
Mä en ekasta huomannut mitään tapahtuneeksi, joko se irtosi jossain vaiheessa ja hulahti vessanpönttöön tai sitten irtosi synnytyksessä tai jotain vastaavaa.
 
Limatulppa on sellainen kirkas limainen klöntti, jossa voi olla verta mukana. Useimmiten kai irtoaa just vessakäynnillä. Ekasta huomasin limatulpan kun se irtosi ja soitin paniikissa ä-polille mitä mä nyt teen (viikkoja oli kuitenkin vielä alle 36). Sanoivat ettei mitään hätää, voi mennä viikkoja ennen kuin synnytys käynnistyy. No, pari tuntia myöhemmin, seuraavalla vessakäynnillä, tuli sit vedet ja sit alko supistukset. :) Seuraavilla kerroilla en ole huomannut limatulppaa lainkaan.
 
Hei...iiks apua...mistä tietää sen, onko limatulppa irronnut?:eek::rolleyes:
Komppaan muita eli ei sitä välttämättä huomaa, ku se menee. Mä huomasin aiemmassa raskaudessa just vessassa käydessä ja pyyhkiessä. Mä oon ymmärtänyt, että on kyllä vielä ihan normaalia, että on semmoinen rusehtava, siltä se musta näytti... Yäk, ihana puheenaihe... :) Ja tosiaan, olen käsittänyt myös, että siitä voi mennä yhtä hyvin 2 päivää ku 2 viikko synnytykseen - mulla tais mennä se 2 päivää ;)
 
Hei, saiskos teidän muiden raskausviikkoja tietää? Pysyis paremmin kärryillä.

Saatteko puhelimella laitettua hymiöitä? Mulla ei onnistu. Tai ei ainakaan sit jälkeenpäin näy. Tylsää.
 
Mä oon huomannut limatulpan ehkä 3: ssa raskaudessa. Yksi johti synnytykseen saman pöivänä toiset ei mihinkään. Ei siitä kannata ottaa ainakaan stressiä. Jollei sitä oo bongannut, elää van normaalia elämää :)

Täällä rv jotain 28+ kai , en ole ihan kartoilla ;)


Hymiöt saa tuosta viestikentän yläosasta, kännykän omat hymiöt ei taida näkyä tekstissä!
 
Eli mulla jää sit hymiöt laittamatta. Ei mulla tossa yläosassa näy mitään. Joo, kännyn hymiöt ei näy.
 
Miilo, Murrimurr on tehnyt sellaisen listan kaikkien lasketuista ajoista ja synnyttäneistä. Löytyy tällä hetkellä sivulta 98. Murrimurr voi lisätä sutkin siihen listaan. Harmillisesti se lista hukkuu tänne keskustelun sekaan, kun se pitäisi olla etusivulla. Olisi helpompaa tarkistaa ihmisten laskettuja aikoja. Ennen 8.5. synnyttäneet pääsevät viettämään äitienpäivää vauvansa kanssa. Jotenkin konkretisoituu tämä äidiksi tulo, kun pääsee viettämään elämänsä ensimmäistä äitienpäivää äitinä. Mulla ei mun mielestä minkäännäköistä limatulppaa irronnut. Kaikenlaista limaista ja vetistä valkovuotoo oli kyllä ennen synnytystä. Kalvotkin puhkaistiin vasta synnärillä, jolloin lapsivesi valui ulos. Mun synnytys ei kyllä mennyt ihan oppikirjojen mukaan, kun kohdunsuu ei avautunut 2 cm enempää koko aikana. Ja supistuksetkin tuntui enemmän alaselässä, kun vatsan puolella. Lapsen sydänkäyrä puolestaan ei sietänyt oksitosiiniä ja niin päädyttiin leikkaukseen. Lisäksi vauva oli päivän yliaikainen ja vauvan sokerit heitti osastolla ja paino laski, kun maitoa ei tullut tarpeeksi ja korvikkeen / luovutetun maidon käyttöä vähennettiin. Vauva imi tissiä vain rintakumista, joskus harvoin suoraan rinnasta onnistui. Seurauksena tästä kaikesta meidän pojasta tuli korvikevauva. Nostan hattua kaikille joilta imetys sujuu helposti. Mulla isot rinnat ja matalat rinnanpäät, jotka vaikeuttivat imemistä. Asiat ei vain aina mene niin kuin itse haluaa tai toivoo. Todellisuudessa kaikki voi olla hankalampaa kuin luulee. Sektiosta olen kyllä mielestä toipunut hyvin. Teippihaavasta saatu ihotulehduskin on parantunut. Ja poika on tänään 8 viikon ikäinen.
 
Onnee! Sama täällä, pitkäsäärinen poika! Ja iso jalka, kuten profiilikuvassa näkyy :) .



Onnea pojasta! Eilen tunsin ekaa kertaa liikkeet tai ainakin luulen niin, sen verta jänniä ja outoja matoja meni vatsan alueella illalla.Mulla on istukka edessä ja sen takia en oo vielä niitä liikkeitä tuntenu vaikka uä näkyy että kovasti liikkeellä on ja doplerilla kun on kuunneltu niin liikkeellä on ja asentoa vaihtaa koko ajan..
 
Meidän poika syntyi eilen klo 8.57. Painoa tasan 3000 g ja pituutta 48 cm. :Heartred Pikkuruinen siis kun vertaa esikoiseen joka oli 7 cm pidempi ja 970 g painavampi. Sokerit oli aluksi vähän alhaalla pojalla mutta nyt on asettuneet. Nyt on vain huoli koska hengitys on niin kiivasta pojalla että lääkärit on tutkineet yöllä ja ottaneet kokeita. On nyt keuhkoröntgenissä. Onneksi ollaan Naistenklinikalla ja lastenklinikkakin ihan vieressä. Suomen paras hoitopaikka jos jotain huolta löytyy.

Olemme aivan onnessamme tottakai. :love7 Pikkuisemme on tässä maailmassa nyt. Kun vain olisi nyt tervekin.
Onnea Marituuli! Ihana kuva! Itku tuli :Heartred, oli niin söpö! Voimia pikkuiselle!
 
Mä taas kuulen ekaa kertaa koko sanan "liikelaskenta". Ei oo kukaan puhunu mitään. Mulla tänään rv 25+0. Mun LA on 9.7.2016, eli vähän MS74 jälkeen.

Ehkä niitä pitää laskea tosiaan sen rv 30 jälkeen. Mulla neuvolalekuri parin vkon päästä, samoin sokerirasitus. Mä oon kyllä seurannut vauvan vrk-rytmiä. On hereillä aika säännöllisesti. Yleensä iltapäivät se nukkuu. Joskus herään yöllä riehumiseen.

Mä oon muuten syönyt nikotiinipurkkaa välillä tähän vituttavaan olotilaan (oon lopettanut tupakoinnin viime kesänä, ennen raskautta). Sanovat, että voi syödä, mutta nikotiinillähän on sama piristävä vaikutus kuin kofeiinilla. Oon seurannut tätä ja selkeesti niinä päivinä kun syön nikkistä, niin liikkuu rajummin. En oo syönyt kuin 1-2 purkkaa per pvä, aina puolikkaan kerrallaan, mutta mun mielestä vaikuttaa vilkkauteen. Nyt koitan lopetaa kokonaan sen, ettei tule vieroitusoireita vauvalle. Ettei se riehu hulluna sitten kun on 3kg... :eek:

Mullakin toi nuha oli ihan helvetin kova! Se varmaan just johtuu siitä että mullakin on nokka vuotanut koko raskauden ajan, eli limakalvot on turvoksissa. Samoin, mulla on vuotanut verta nenästä kerran viikkoon (jostain sitä sitten pitää tulla... :mad:). Ostin sitten naso-seesamiöljyä nenän limakalvoille. Nyt toi nuha helpottaa, oon pilkonnu valkosipulia sängyn viereen yöksi, se oikeesti auttaa. Nyt pystyy hengittää. Mä koitin sitä nenäkannua, mutta ei se liuos tullut läpi, olin niin tukossa toissapäivänä ja eilen.

Kivaa pääsiäisen jatkoa kaikille! Marituuli, kerro vauvan kuulumisia ku kerkeet! Mäkin odotan tosi kovaa poikaa jo. Sänky on pedattu :hilarious:! Tsihhih...
 
Mulla on nyt sitten viimeiset päivät menossa ja huomaan et oon kiukkuinen kuin ampiainen. Ärsyynnyn tosi helposti mut en voi sanoa että ihan aiheetta. Mies narisee vähän kaikesta ja sit ihmettelee miks lapset narisee. Lisäksi miljoona pikkuasiaa jotka on oikeasti tärkeitä asioita arjen kannalta ja joka asiasta pitää mun pitää huolta eikä toinen oo muka kuullukkaan vaikka niistä on monta kertaa ollut puhetta. Murr..
 
Limatulpasta vielä, onko se siis miten iso vai pieni?:rolleyes::rolleyes:
Neuvolassa ei siitä ole puhuttu mitään, vesien menosta kylläkin, että jos tulee vain osa vesistä, voi luulla valkovuodoksi...

Jollei irtoamista välttämättä huomaa, mistä tietää vaikka irtoaisi sitten just uidessa..

Miilo, täällä alkaa ihan kohta 33.raskausviikko:)
 
Tässä lista! Olisi tosiaan parempi, jos tän saisi heti 1. viestiksi, mutta ei taida onnistua... Ainakaan mobiiliversiossa, mitä käytän.

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.

Odottajat
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Sikuriini/ suunn.sektio 30.3. P/ 3./ tyks
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos tai nkl
Myy75/ 9.5. T/ 2./ kos
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./ Hyvinkää
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Sirpa40/ .7. P/ 1./
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Miiuli77/ 16.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8./ 1./ kos
Novelle/ 26.8./ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10./ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10./ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Nuska76
 
Muokattu viimeksi:
Yx ehdotus: voisko joku teistä, joka on kirjoittanut viestin ekalla sivulla muokata viestiään niin että kopioi tuon listan meistä vaikka oman viestinsä perään? Sillon saataisiin lista ekalle sivulle. :)
Nyt vasta huomasin, että multa puuttuu synnäri listalta, eli TYKS. :)
 
Limatulpasta vielä, onko se siis miten iso vai pieni?:rolleyes::rolleyes:
Neuvolassa ei siitä ole puhuttu mitään, vesien menosta kylläkin, että jos tulee vain osa vesistä, voi luulla valkovuodoksi...

Jollei irtoamista välttämättä huomaa, mistä tietää vaikka irtoaisi sitten just uidessa..

Miilo, täällä alkaa ihan kohta 33.raskausviikko:)
Limatulppa voi olla yks iso klöntti tai sitten osissa, voi olla kirkas tai veriviiruinen. Voi tulla kerralla tai pikkuhiljaa. Kaikki ei sitä huomaa ja jotkut lääkärit ja kätilöt on sitä mieltä ettei sellaista ole :)
Mut jos se tulee yhtenä klönttinä niin tuskin jää huomaamatta! Ja jos valuttaa nii tuöee pitkin päivää/viikkoa ja senkin varmasti huomaat.Ja jos taas et huomaa mitään niin se tuskin on mennyt ja voit elää ihan normaalisti :)
 
Limatulpasta vielä, onko se siis miten iso vai pieni?:rolleyes::rolleyes:
Neuvolassa ei siitä ole puhuttu mitään, vesien menosta kylläkin, että jos tulee vain osa vesistä, voi luulla valkovuodoksi...

Jollei irtoamista välttämättä huomaa, mistä tietää vaikka irtoaisi sitten just uidessa..

Miilo, täällä alkaa ihan kohta 33.raskausviikko:)

Se on sellanen klöntti, että tunnistat kyllä jos satut huomaamaan mutta se ei tosiaan ole mikään iso juttu, että voit hyvillä mielin unohtaa kokonaan. Jos sattuisi irtoamaan just kesken uinnin, niin sitten irtoaa, sehän ei automaattisesti tarkoita, että saat tulehduksen vaan ainoastaan, että sellainen pieni riski on. Riski lienee suunnilleen yhtä suuri kuin jäädä auton alle.:)
 
Mulla tuli voimakkaan sisätutkimuksen jälkeen osa limatulpasta. Loput tuli synnytyksen yhteydessä (noin 1 h ennen) laskettuna aikana neljä päivää myöhemmin
 
Tässä lista! Olisi tosiaan parempi, jos tän saisi heti 1. viestiksi, mutta ei taida onnistua... Ainakaan mobiiliversiossa, mitä käytän.

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.

Odottajat
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Sikuriini/ suunn.sektio 30.3. P/ 3./ tyks
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos tai nkl
Myy75/ 9.5. T/ 2./ kos
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./ Hyvinkää
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Sirpa40/ .7. P/ 1./
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Miiuli77/ 16.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8./ 1./ kos
Novelle/ 26.8./ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10./ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10./ 4.
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Nuska76

Kokeilen saada tuon listan etusivulle, mutta en ole varma onnistuuko.
 
Takaisin
Top