Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rakastan suklaata :) en vaan koskaan oo välittänyt tummasta suklaasta. Mutta anoppi neuvoi tumma suklaahiput joita käytetään leivontaan , belgialaista suklaata. Ovat myös täysin maidottomat :) niitä oon nyt napsinut :) ( älyttömän kalliita kyllä)
Brunbergilla on ihanaa laktoositonta maitosuklaata
 
Onnea Marituuli!

Meidän esikoinen oli aikanaan ensimmäiset 5 vrk Lastenklinikan teholla hoidossa. Silloin ainakin hoito oli erinomaista ja henkilökunta tosi ystävällistä. Tilathan on toki ahtaat, mutta sille ei nyt voi mitään.

Oikein paljon tsemppiä ja isot onnittelut vielä! Ja nopeaa toipumista sekä vauvalle että sinulle!
 
Meidän poika syntyi eilen klo 8.57. Painoa tasan 3000 g ja pituutta 48 cm. :Heartred Pikkuruinen siis kun vertaa esikoiseen joka oli 7 cm pidempi ja 970 g painavampi. Sokerit oli aluksi vähän alhaalla pojalla mutta nyt on asettuneet. Nyt on vain huoli koska hengitys on niin kiivasta pojalla että lääkärit on tutkineet yöllä ja ottaneet kokeita. On nyt keuhkoröntgenissä. Onneksi ollaan Naistenklinikalla ja lastenklinikkakin ihan vieressä. Suomen paras hoitopaikka jos jotain huolta löytyy.

Olemme aivan onnessamme tottakai. :love7 Pikkuisemme on tässä maailmassa nyt. Kun vain olisi nyt tervekin.

Paljon onnea Marituuli!!:love7 Onnittelut pojasta:Heartbigred:Heartbigred
 
Maria, ostin sen Tutan vanuhaalarin Jesper Juniorista (oli vielä puoleen hintaan alessa sillon). Toisen vähän isomman vanuhaalarin ostin huuto.netistä, kannattaa sieltäkin vilkasta. Meillä käytetään tällä hetkellä bodyissa kokoa 62, mutta housuista menee vielä 56 (poitsulla on kai pitkä selkä ja lyhyet jalat). Noi koot kyllä vaihtelee eri merkeillä hurjasti. Meillä on tallessa yks esikoisen äitiyspakkauksen body, jossa on kokomerkintä muka 70 ja se on nyt sopiva, vaikka poika vasta 56cm pitkä! Jotkut vaatteet kutistuu ekassa pesussa tosi paljon.

Oon saanu nyt pienennettyä korvikkeen määrän 1-2 desilitraan vuorokaudessa. Enimmillään sitä kului 4dl/vrk. Neuvolan mukaan saatetaan jopa päästä vielä täysimetykselle.
 
Muokattu viimeksi:
Toi on ihan totta. Ja kuivarikin kutistaa. Kun noita vauva vaatteita kartoitin niin osa 68cm oli ihan saman kokoisia kuin 56 cm ja sitten vielä merkkikohtaiset erot!
 
Onnea Marituuli!

Mä pidin vauvapalstoilla vähän hiljaiseloa, sillä mulla oli jotenkin epäuskoinen tunne tämän raskauden onnistumisen suhteen.

Eilen 12+0 oli kuitenkin täysin oikean kokoinen ja syke 167. Niskaturvotukseen ei saatu hyvää mittaa kun ei saatu sikiötä sopivaan asentoon mut vinosta mitattuna 1,3 mm. Varasin ajan nipt testiin 5.4. Eivätköhän sitä ennen soita jos seulat hälyttävät ja saisin testin ilmaiseksi.
 
Hei. Nyt ollaan iloisia mieheni kanssa, minulla on nyt menossa ensimmäinen vauvan odotus , olen 40v. Ja aika nopeasti tulin raskaaksi, vaikka alussa epäiltiin onnistuuko, Nyt 7 viikko ja neuvolaan meno edessä. Paljon ollut pahoin vointia, mutta ei oksentelua, luin että se on normaalia tässä vaiheessa.
 
Hitto et tää alku on hidasta! Plussasin muutama päivä sitten eikä millään jaksaisi odottaa et aika kuluisi. Varhaisultra varattu kolmen viikon päähän, sit olis taas vähän viisaampi.
Sitä on niin täpinöissään ja vähän ihmeissäänkin vielä, haluttaisi kaikille kertoa vaikka toisaalta salailla pitkään.
Jotenkin vaikea ymmärtää olevansa raskaana.
 
Kun katselee Marian ja Marituulin söpöliinejä, niin miten ihmeessä jaksaa odottaa omaa vuoroaan??
Ai minäkö muka malttamaton..:laughing002

Ei pitkään meillä olekkaan Tähtipölyä!!:happy090 Mustakin tuntuu, että vauva saattaa tulla aiemmin, ihan koska vaan toukokuun alun jälkeen:)

Vähän kärsimätön jo tässä on..mitähän sitä keksii tekemistä mammalomalla ennen vauvan syntymää? Onkohan uinti miten sallittua?:rolleyes:

9 työpäivää jäljellä:p
 
Mä taas luulen, että mun typy viihtyy masussa vähän liiankin hyvin ja joskus kesäkuun puolessa välissä jonkun on pakko nykäistä hänet ulos.:laughing002
Nämä viimoiset viikot on kyllä melko tylsiä vaikka mulla on toi 15kk tossa jaloissa pyörimässä.

Uiminen on sallittua ihan niin pitkälle kuin vain itse haluat.
Mulle sanottiin viime raskaudessa, että ainoastaan sitten jos limatulppa irtoaa (sehän voi irrota aika paljonkin ennen synnytystä, tai sitten ei irtoa ollenkaan..), niin kannattaa välttää tulehdusriskin takia uimahalleja mutta uiminen on siis erinomaista liikuntaa kun vedessä ei vatsa paina.:)
 
Ei pitkään meillä olekkaan Tähtipölyä!!:happy090 Mustakin tuntuu, että vauva saattaa tulla aiemmin, ihan koska vaan toukokuun alun jälkeen:)

Vähän kärsimätön jo tässä on..mitähän sitä keksii tekemistä mammalomalla ennen vauvan syntymää? Onkohan uinti miten sallittua?:rolleyes:

9 työpäivää jäljellä:p
Mulla on taas semmoinen kaksijakoinen fiilis, ihan niinku viime kerrallakin: toisaalta, että tulis jo ja toisaalta, että apua, joko se on niin pian! :)

Mun käsittääkseni kans uimisessa ei pitäis olla mitään, ellei limatulppa oo irronnu.

4 työpäivää jäljellä... :)
 
Takaisin
Top