Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille tsempeistä 🫶

Oon ihan pää pyörällä kaikesta. Miten te muut käsittele yrittämiseen liittyvää surua ja pettymystä? Ihan konkreettisella tasolla; mitä te teette näiden tunteiden käsittelemiseksi?

Itselle tulee aina kuukautisten alkaessa tai muun yrittämiseen liittyvän pettymyksen kohdalla sellainen olo, että haluan syödä, juoda tai shoppailla. Tai paeta jonnekin kauas. Yleensä nämä jäävät vain tunteeksi tai toteutan niitä vain maltillisesti. Joka tapauksessa nämä eivät ole kovinkaan järkeviä asioita, joten pitäisi varmaan keksiä jotain muuta niiden tilalle.
Mä pyrin ulkoilemaan luonnossa ja kirjoittamaan ajatuksia ylös. Mutta yleensä menee myös mittavaksi herkutteluksi.

Montako päivää teillä tulee yleensä eggiksiä ennen ovista? Täällä alkoi tänään, mutta olin ajatuksessa että ovis olisi vasta ens ma. To-su meillä on vieraita, niin ei välttis päästä sillon talletteleen 🫠
Mul on vaihdellu neljästä jopa seitsemään päivään, siis sellanen runsas vetinen vuoto. Kunnon eggiksiä en oo bongannu ja niitä varmaan tuliskin vaan just siinä oviksen aikaan.

@Syyskukka voi 💔 lämmin halaus ❤️ Tunnistan ton halun paeta, kun menkat alkaa ja pettymys iskee päälle. Rukous ja Raamattu on mun ykköskeinot käsitellä vaikeita tunteita, mut jos ne ei uppoa, niin luonnossa oleskelu, tanssiminen, laulaminen, piirtäminen ym luova tekeminen auttaa myös.

Omanapaa: kp28, ehkä dpo8 tai 9. Mieli yrittää taas innostua ja toivoa, koska on ollut ”lupaavia oireita”. Maanantaina nippaili alavatsaa, eilen oli lievää pahoinvointia, ja äsken jäi paperiin pieni vaaleanpunainen pyyhintävuoto. Muutenkin ollu epätavallisen paljon valkovuotoa. Yleensä tässä vaiheessa on hyvin kuivaa. MUTTA, oon silti onnistunut pysymään rentona ja pitämään oletuksena että menkat alkaa varmaan viikonloppuna. Ainakin toi pahoinvointi kuuluu nykyään mun vakio pms-oireisiin, ettei siitä mitään voi päätellä. 🤷‍♀️ Onneks ei tarvii enää kauaa odotella.

Tajusin just että menkat on 2-4 päivää myöhässä eikä ole mitään perinteisiä menkkoja edeltäviä oireita. (normikierto 28 ja välillä 30). Nännejä aristaa huolella ja random tuhru tuli jossain kohtaa ovulaation jälkeen. En oo tehny vielä testiä, mutta varmaan pitäisi tehdä.

Tää on just se kierto, jossa ainut tallettelu oli dpo-4 (olettaen että oli taas kp10 ovis, ei tietoa ku olin niin kipeä että ei mitään rajaa. Ibuprofeiiniakin ajatuksissani vedin ku ei ollu muutakaan siihen kipuun). Royal gelee käytössä on off. Senkin ottamisen lopetin kokonaan jo pari viikkoa sit kun maha edelleen vähän oireili tuota ibuprofeiinikeissiä enkä oo nyt jatkanut. Jotenkin muutenkin koko kierto mennyt vähän ohi kun ei oo montaa täysin tervettä päivää ollut vaan joku kohta vaivaa vähintään. Nytkin flunssa yrittänyt pukata päälle sunnuntai-illasta lähtien.

Jännittävää🫣

@Syyskukka Olen pahoillani. 😓 Voimia sinulle. ❤️ Ei ole tainnut olla mitään tiettyä keinoa pettymyksen purkamiseen, mutta täällä onkin tullut jo hyviä vinkkejä. Oon pahimmassa surussa yhden illan itkeskellyt ja sitten yleensä seuraavana päivänä on tuntunut jo vähän helpommalta. Että myös ne kyyneleet voi auttaa ja puhdistaa, jos antaa niiden vain tulla.

@Rouva W Ehdin jo ajatella, että kuulostaa lupaavalta, mutta harmi, jos oli nega. Toki iltapissa voi hämätäkin.. Ehkä vähän vielä jännityksellä odotella. 🙏

Täällä seilattu optimismin ja pessimismin välillä, tänään dpo16. En ole testannut sunnuntai-illan jälkeen, odotellaan ja piinaillaan nyt sitten. Kun en uskalla nähdä tulostakaan. 😅 Mutta eilen ja tänään on ilmaantunut samanlaista tissikipua, mitä mulla on ollut alkuraskaudessa.. Lisäksi maha pömpöttää ihan huolella ja se ei ole sellaista jättää vaan ihan kiinteää eli jotenkin syvempää pömpötystä. Voi kunpa olisi nyt tärpännyt... 🙏

Takaisin