Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mäntymetsä Nykyään ton ikäinen ei ole mun mielestä liian vanha isäksi tai äidiksi. Mikä miestä pelottaa siinä eniten - ettei jaksa? Meillä sellainen tilanne, että miehelläni on teini-ikäinen lapsi, mutta ei oikein saanut nauttia hänen lapsuudestaan erilaisten syiden vuoksi. Nyt sit ihan innoissamme ollaan yritetty vaikka mitä 4 vuoden ajan. Ensin kaks kkm ja sit 5xivf… Nyt sit luomusti raskaana vähän vahingossa, kun mulla oli laihdutuslääke käytössä (glp-1). Ollaan 41-vuotiaita. :) Toivottavasti miehes vois ajatella itseään vielä nuorena. Hänellä on vielä varmasti 40-60 vuotta elinikää jäljellä, riippuen elintavoista ja geeneistä 🫶🏻 Mulla ei ole lapsia ja olen aina halunnut lapsia. Nyt laskennallisesti rv7+5, mutta ultrauksen mukaan ehkä rv6+ jotakin. Ens viikon tiistaina meen omakustanteisesti ultraan. 🙏🏻

@Olive sympatiat siis sullekin ❤️

Mun on nyt pakko itse itselleni itseni vuoksi saada rauha, että neljättä ei koskaan tule. En tiedä, vaikka miehen mieli taas muuttuisi, kun se on sitä vuoristorataa ollutkin, mutta en voi tuudittautua siihen ajatukseen. Parempi, että saan itselleni ja olemassa olevien lasten vuoksi rauhan asian suhteen ja voin sitten olla heille enemmän läsnä. Onhan vähemmässä puolensakin. Rahaa menisi vähemmän esimerkiksi matkustamiseen ja kohta olisi kaikkien taaperoajan uhmat ja tahdot ohi kanssa jo eikä tarttisi niiden kanssa taistella. Ainakin itselleni nyt keksin paljon kaikkia positiviisia asioita, jotta olis helpompaa, vaikka asia edelleenkin musertaa mua sisäisesti. Ja varmasti tulee musertamaan pitkään.

@Sandra84 joo se taitaa olla isoin, että hän ei usko jaksavansa. Mustakaan ei ole liian vanha vielä. Hän vertaa huonokuntoiseen 62v isäänsä. Mun isä on 70v ja jaksaa paljon paremmin kuin hänen isänsä. Elintavat. Hän sanoi, että ei halua olla yli 80v, kun lapsi on 38v vaan hän haluaa olla 62v, kun lapsi on 38v. Se on kuulemma hyvä ikä. Joten hänen mielestään hän on jo liian vanha isä kaikille meidän lapsille (10v, 8v, 2v). Mä kyllä sanoin, et ei hän olis vielä 80v, jos saisi nyt lapsen, sitten kun lapsi täyttää 38v. Mut kuulemma on ihan törkeää olla niin vanha (melkein 80v) silloin, kun lapsi on hänen ikäisensä eli 38v. Sanoin, et aika monet on ja se on ihan ok.

Mun miehel ollu tosi paljon stressiä muutenkin viime vuodet ja hän ei oikein osaa handlaa stressiä. Ei osaa myöskään pitää itsestään huolta. Sekin on yhtä vuoristorataa. Et ehkä se on mullekin ja mun jaksamiselle parempi, että ei tarvii huolehtia lasten isästäkin vielä, kun olisi vauva hoidettavana. Sen sijaan alan pitää itestä kanssa huolta ja asettaa itelleni tavoitteita. Mun terveyden ei tarvii olla vuoristorataa ja voisin tavoitella vielä kohtuu tervettä elämää 80-vuotiaalle itselleni myös. Mun mies tekee sit valitettavasti omat valintansa terveytensä eteen. Ei oo paljoo mun tsempit auttanut.

Takaisin