Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Valora me taidettiin olla lokakuisissa hetken aikaa yhdessä, jos muistan oikein?

Täällä alkoi odotetusti keskenmenon jälkeen yk 13 eli dpo 1. Positiivisin mielin ja jännä nähdä miten tuo mehiläismömmö vaikuttaa nyt ensimmäistä kertaa. Ajattelin syödä nyt 2 kapselia ennen ovista ja mies syö yhden kapselin päivässä. Ajattelin myös pitkästä aikaa tikutella ovista nyt tämän ja ensi kierron. Saa nähdä mitä kesä tuo tullessaan ☺️

Mulla auttoi inositoli lyhentämään super pitkiä kiertoja (jopa yli 60 päivää ja yksi ovuloimaton keltarauhasvalmisteelle keskeytetty 120 päivän kierto). Voi hyvin olla siis, että on pidentänyt kiertoasi kun lopetit. Muistatko millaiset kiertosi olivat ennen valmisteen käyttöä?
Meillä siis yritys ollut käynnissä 10/24 asti ja mielestäni silloin aloitin heti inositolin, kun ollut vähän tuosta insuliiniresistenssistä viitteitä.
Mielestäni oli suht perus 30 päivää, sen muutama kk ennen yritystä kun menkat oli, mutta en kyllä tarkkaan muista. Ja ennen esikoista, noh, sanoisin suht säännöllinen, mutta aika kultaa muistot. 😆

Näköjään AMH-tuloksetkin tuli. 4,4 eli ei vielä vissiin tarvii heittää toivoa menemään tai tarvii pelätä vaihdevuosia. 💜

@Necile niinpäs oltiinkin 🥰 tosi paljon plussaonnea nyt teille tähän kiertoon 🙏🩷

Siis meillä oli viimeksi kun raskauduin seksiä tasan yksi kerta!! Että olin siitäkin ihan puulla päähän lyöty.. kun pitkä yritys takana ja oli tosiaankin ollut kiertoja kun seksiä oli monena päivänä putkeen.. useimmiten se kolme kertaa oviksen ympärillä.. mutta on nää niin henkimaailman juttuja kyllä.. olin tikuttanut ovisplussan silloin ja sinä päivänä oli se yksi kerta 💖 se voi siis todella riittää se kertakin.

Mutta kuten täällä oli aiemminkin puhetta ja mitä mä en tiennyt aiemmin.. niin miehen olis hyvä ainakin itsekseen hommailla ja laueta säännöllisesti.. ettei oo kuolleita siittiöitä tiellä tukkimassa reittiä

Meillä mä uskon auttoi raskautumista kun mies pystyi lopettamaan kokonaan tupakoinnin. Oli ollut reilu 3kk polttamatta kun tulin raskaaksi. Ja aloin silloin miehellekin syöttää kaiken maailman vitamiineja.. tosi laadukas luonnollinen monivitamiini oli molemmilla. Omegat

En pysty kommentoimaan tuohon kuinka usein pitäisi peiton heilua, kun itse käyn klinikan kirkkaiden valojen alla. 😅😂

Maanantaina olisi testipäivö, mutta luulen että testaan sunnuntai-iltana kun pääsen reissusta kotiin. Ehtisi pettymys vähän väistyä ennen töihin menemistä. Äsken oli vähän menkkamaisia kipuja, niin tuskinpa tärppäsi. Ainut oire on turvonnut jalkaterä, mitä täytyy oikeasti seurailla. Mulla on kohonnut riski veritulppiin, mutta en ole aloittanut hepariinin pistämistä vielä, oli puhetta vasta plussasta aloittaa. Olishan se tietysti jotain, jos ensimmäinen raskausoire olisi veritulppa. 😅 Ei ehkä pitäisi edes vitsailla.

Meilläkin oli esikoisen plussakierrossa vaan kerran hommia oviksen aikaan, ja se oli dpo -2. Hauska kun tämmöset asiat muistaa varmaan lopun ikäänsä 😂

ON: kp 104 ja aloitin eilen terot, että saadaan homma alkuun. Jos nyt jotain hyvää terveyshuollon ruuhkasta, niin ainakin etänä sai helposti uuden reseptin, kun vanha ei ollutkaan enää voimassa..

Muokattu viimeksi:
Kp 14 ja nyt huomaan selkeät ovisoireet. Paljon selkeämmät kuin viime kierrossa. Jes, taitaa keho heräillä 🥰 olisin testannut mutta olikin näköjään pc ovistestit lopussa! Yöimetyksiä ei enää ole. Toivon, että sekin parantaa raskautumismahdollisuutta. Tuntuu ihan lyhyeltä ajalta, että taas heinäkuun alussa olis seuraavaa ovis ja siitä aletaan taas yrittää.

@Hario toivon paljon parasta! 🩷🙏 mulla oli esikoisesta ihan kovan tuntuista menkkakipua ja olin satavarma että menkat alkaa.. muistan sen aina. Alkuraskausoireena myös ollut just ihan menkkatyylistä kipua.. kohdun kasvusta johtuvaa.

Mä ostin lähikaupan alesta 3 clearbluen superherkkää puikkotestiä 7€:lla 😍 hyvä löytö. Otan nää varmaankin mukaan heinäkuun matkalle...olis kyllä ikimuistoista plussata siellä 🥲

Täällä DPO 6, tai todennäköisemmin ehkä jo 7, kun ovistestien plussa jäi parin testauskerran väliin. Voisi olla kiinnittymisyrityksen aika, kun yhtäkkiä tuli kurkkukipua, oisko siis immuunipuolustus laskenut kilpiään alas kiinnittymistä varten 🤔 etukäteen ajattelin, etten ala etukäteen testailemaan mitään vaan rauhassa odottelen lähemmäs kuukautisia, mutta saattaapi olla, et haen sit kuitenkin testejä tiistaiaamua varten :tears: tän viikon oli helppo olla juuri ajattelematta koko piinavaihetta, kun oli lomareissua ja siihen liittyvää säätöä ja stressiä, mut nyt kun se on takana päin, alkaa ajatukset suuntaamaan tulevaan piinaviikkoon. Onneksi on tuo esikoinen, joka pitää mielen kuitenkin aika kiireisenä arjen keskellä :smiling-eyes::red-heart:

Löysitpä @Valora hyvän tarjouksen! Näihin testeihin saa kyllä uppoamaan pienen omaisuuden ikään kuin huomaamatta 🙈

@Lunari Meillä on ollut tuuria ja kaksi lasta on saanut alkunsa yhdestä kerrasta ennen ovulaatiota. En ole tikuttanut mutta arvioidun -dpo1 ainakin kuopuksen kohdalla. Eli ehkä ajoitus on määrää tärkeämpää jos muuten siittiöt on kunnossa.

Ja huomaan että täällä on moni saanut plussan, miten ihanaa! 💞 Onnittelut kaikille plussanneille ja tarrasukkia matkaan! Lueskelen vaikken reagoi ja kommentoikaan usein tälle puolelle.

Nyt kuitenkin tulin kysymään, että onko joitakin joilla luteaalivaiheeseen kuuluu selkeä rintojen arkuus? Itselläni kuukautisvuotoa ei ole vielä synnytyksen jälkeen kuulunut (1v2kk) mutta eilen huomasin imetyskipua mikä on itselleni ihan uusi juttu - ei ole koskaan ollut! Myös vihlovaa/vetävää tunnetta rinnoissa on ollut muutamana päivänä ja nyt on herkillä - tunnen kankaat niitä vasten. 😅 Muistuttaa kovasti alkuraskautta mutta herkkä testi tänään päiväpissasta oli kyllä puhtaasti negatiivinen. Muitakin oireita on parin päivän aikana ilmestynyt kuten hajuherkkyys ja finnejä on taas ilmestynyt naama täyteen - ovat imetysajan pysyneet poissa! Myös kahtena iltana saunan jälkeen on iskenyt pyörrytys nesteytyksestä huolimatta, mikä on aivan uusi ilmiö. Peitto on heilunut helluntaina ja kohdunsuun liikkeistä voisin arvioida että jos olisi ollut ovulaatio, niin mentäisiin jossain dpo 11-13.

Ajattelin testata vielä tiistaina ennen kuin lähdetään reissuun ja reissun jälkeen ehkä sunnuntaina - jos silloin ei näy mitään niin olen varmaan luulosairas 😅

@Mur kannattaa tutustua kans imetyksen vähenemisen oireisiin. Itsellä oli sellainen 4 kk setti kaikkia mahdollisia alkuraskauden oireita, juoksin kaikki mahdolliset testit läpi ja missään ei oo mitään vikaa. Sit ne oireet helpotti kun kuukautiskierto vähitellen starttasi.

Eli saattaa liittyä kans kierron alkamiseen ja siihen että kehon normaali hormonitoiminta yrittää käynnistyä. Tai sit voi olla uus raskaus.

@Mur kannattaa tutustua kans imetyksen vähenemisen oireisiin. Itsellä oli sellainen 4 kk setti kaikkia mahdollisia alkuraskauden oireita, juoksin kaikki mahdolliset testit läpi ja missään ei oo mitään vikaa. Sit ne oireet helpotti kun kuukautiskierto vähitellen starttasi.

Eli saattaa liittyä kans kierron alkamiseen ja siihen että kehon normaali hormonitoiminta yrittää käynnistyä. Tai sit voi olla uus raskaus.
Ah, kiitos muistutuksesta - en ollut tätä puolta ajatellutkaan nyt! Tosin meillä ei ole imetys mitenkään merkittävästi vähentynyt viime aikoina. Pari kuukautta sitten oli isompi harveneminen jolloin myös tuli juurikin kaiken maailman oireita mutta tällaista rintakipua ei kyllä tullut silloinkaan. Nyt tuntuu että rinnat ovat turvoksissa mutta ovat pehmeät eli ei pakkautuneet maidosta. Heruminenkin on hidastunut ja maitoa tuntuu olevan ennemmin tiukassa. Tämä toki sopisi siihen että ovulaatio on tapahtunut ja oltaisiin luteaalivaiheessa.

Mulla tosiaan tämä 7,5-kuukautinen ja imetän useamman kerran päivässä. Mutta yöimetyksen jäätyä pois.. vaikuttaa maitomäärä vähentyneen ja heruminen hitaampaa..mua jännittää kyllä vähän, miten käy imetyksen jos raskautuu pian. Uskon maitoa kyllä edelleen riittää jonkin verran, mutta voisi vähentyä edelleen 🤔

• Sympatiaa
Reaktiot: Mur
Takaisin