Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
😳😳
Apua eikai, olin itekki aluks nĂ€kevinĂ€ni jotain mut omiin silmiini en enÀÀ luota. Oon pÀÀttĂ€ny et uskon ja luotan vasta ku siinĂ€ on kaks samanvĂ€ristĂ€ ja vahvusta viivaa (jos sillonkaan)đŸ€Ł nÀÀ testit on mua kiusannu nyt niin kauan, ettĂ€ enÀÀ en uskalla luottaa omiin silmiin tai nĂ€ihin testihin ennenku nÀÀn siinĂ€ samanvĂ€riset viirut.

SehĂ€n olis hauska jos heti yrittĂ€misen lopetettua tĂ€rppĂ€iski (niinhĂ€n se yleensĂ€ meneeđŸ€Ł) Hain kaupasta vielĂ€ viikonlopulle tai ensiviikolle yhden testin jos kuukautisia ei nĂ€y, ei kuulu.
Oon kans tihrustanut niin paljon vuosien varrella omia testejĂ€, ettĂ€ vĂ€lillĂ€ luulen nĂ€kevĂ€ni omiani, mut sitten kun Maicy sanoi nĂ€kevĂ€nsĂ€, niin ajattelin kans kertoa oman havainnon â˜ș.

Toivon ettĂ€ muuttuu selkeĂ€ksi plussaksi vielĂ€ â€ïžđŸ«‚

KyllÀhÀn tossa viiva on! @Toiveikas odottelija

Vertailuna mun dpo10 testi!
IMG_7956.jpeg

Ja edellisen pÀivÀn haaleampi:

IMG_7953.jpeg

Liitteet

• IMG_7953.jpeg
    IMG_7953.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 3
Heipparallaa taas!
TÀÀlĂ€ on kp 35/32 ja menkoista ei tietookaan taas kerran. Alkaa pikkuhiljaa tulemaan mitta tĂ€yteen, ku nyt varmaan jo toista vai kolmatta kiertoa kuukautiset myöhĂ€. ViimmesimmĂ€n kemiallisen/kkm jĂ€lkeen mun kierto venĂ€hti 28pĂ€ivĂ€stĂ€ tonne 32, nyt se nĂ€yttĂ€s et alkaa venymÀÀn vielĂ€ lisÀÀ. Viimme kuukautiset alko kp 37/32đŸ«  onhan tĂ€ssĂ€ vielĂ€ pari pĂ€ivÀÀ ”varaa”, mutta alkaa Ă€rsyttÀÀ.
TeinpĂ€ sen testin mitĂ€ sanoin tekevĂ€ni ja niin tyylipuhdas ja kirkas negatiivo, ettĂ€ silmiin sattuuđŸ«©
View attachment 157071

Alan pikkuhiljaa oleen kypsĂ€ tĂ€llĂ€seen turhaan toiveiden nousemiseen, ku kierto pelleilee minkĂ€ kerkeeđŸ«  onneks tÀÀ kierto on ollu tosi huoleton, en oo miettiny raskautta ja raskautumista kertaakaan. Ja ollu yllĂ€ttĂ€vĂ€nki vapauttavaa, mut silti se toivonkipinĂ€ edelleen yrittÀÀ pysyĂ€ hengissĂ€ ku kuukautiset on myöhĂ€s. Mutta eikĂ€ ne sieltĂ€ viikonloppuna ennĂ€tĂ€ viimmestÀÀn paikanpÀÀlle. Tai niinku viimmeset 10vuotta joka jumalan juhannus mulla on ollu kuukautiset ja oon istunu rannalla kattoos ku muut ui ja saunoo ku ite ei pystyny tai lampi olis ollu verilampi😅
Munkin mielestĂ€ jotain nĂ€kyy đŸ€­ Katoin eka pelkĂ€n kuvan, ja ajattelin ettĂ€ tekstissĂ€ kertoisit, kuinka tuli haamu 😅

@Round2❀ kyllĂ€pĂ€s hitaasti putoaa! En tiennyt, ettĂ€ voi noin kauan kestÀÀ ja olla silti normaalia. Mut ei enÀÀ paljoa jĂ€ljellĂ€, tsemppiĂ€ odotteluun!

@Toiveikas odottelija mÀ kans nÀen haamua tai viivanpaikkaa, toivotaan tietysti et haamuilee! :Smiling Face With Smiling Eyes: ootko tikuttanut ovista, jos ois vaan ovis alkanut tulemaan myöhemmin ku ennen, nyt ku kierrot pidentyneet? Mietin, et ootko alkanut ottamaan jotain gelee royalea tai muuta mikÀ vois vaikuttaa oviksen ajankohtaan? YleensÀhÀn se on ovis jonka ajankohta muuttuu, eikÀ esim luteaaliajan pituus, ymmÀrtÀÀkseni.

Omaa napaa sen verran, ettĂ€ kohta alkaa olla eka yrityskierto taputeltu, maanantaina odottelen menkkoja alkavaksi, jos ei nyt tĂ€rpĂ€nnyt. Aikaisemmin oli olo, ettĂ€ tĂ€rppÀÀ heti, mut nyt on fiilis muuttunut (ei vĂ€hiten eilen tehdyn negatestin vuoksi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:). Oon nyt kuitenkin huomioinut jotain ihan eriskummallista, kun en tĂ€mmösestĂ€ ollu kuullu et muille ois kĂ€yny. Esikoisen synnytyksestĂ€ on nyt sen 11kk aikaa, ja sen jĂ€lkeen on kiertojen oireet muuttuneet. Viime kierrossa oli pahoinvointia luteaalin aikana, ja nyt tĂ€ssĂ€ vipalla piinaviikolla on ollu pahoinvointia, menkkamaista jomottelua alavatsalla, yökkĂ€ilyĂ€ hampaita harjatessa, ja voimakkaita kivun vihlaisuja hĂ€pyliitoksen alueella uidessa. NÀÀ on kaikki mun edellisen raskauden raskausoireita, eikĂ€ viime kiertoa lukuunottamatta oo koskaan ollut nĂ€itĂ€ tavallisen kuukautiskierron aikana. Ilmeisesti hormonit on jotenkin raskauden jĂ€lkeen herkistĂ€neet mun kroppaa niin, et loppukierron hormonitasot saa nÀÀ raskausoireet aikaan đŸ€”

Anyway, nyt en enÀÀ usko plussaan, mut oishan se silti kiva nÀhdÀ testissÀ. TÀnÀÀn mahdollisesti dpo 11, mut se voi heittÀÀ kyl vÀhÀn, kun en tikuttanut kauaa enkÀ kahdesti pÀivÀssÀ, enkÀ aamupÀivisin saanut huippua kii.
Tulin ostaneeksi jo donafertya ens kiertoa varten munasolujen laatua parantamaan, ja lisĂ€ksi gelee royalea lisÀÀ, kun mies tykkÀÀ syödĂ€ sitĂ€ myös (muuten en ois sitĂ€ ostanut lisÀÀ, kun yritys on vasta alkanut). Jospa nuo viimeistÀÀn sit 3kk pÀÀstĂ€ sais tuotua plussan meillekin :Smiling Face With Smiling Eyes:🌈

Hei apua nythĂ€n tĂ€stĂ€ tuli sit mielenkiintostađŸ˜łđŸ˜± ehkĂ€ mĂ€ oottelen ensviikkoon varmuudeksi niin onpahan sit hormoonia tarpeeks jos on (ehkĂ€).
@Toiveikas odottelija mÀ kans nÀen haamua tai viivanpaikkaa, toivotaan tietysti et haamuilee! :Smiling Face With Smiling Eyes: ootko tikuttanut ovista, jos ois vaan ovis alkanut tulemaan myöhemmin ku ennen, nyt ku kierrot pidentyneet? Mietin, et ootko alkanut ottamaan jotain gelee royalea tai muuta mikÀ vois vaikuttaa oviksen ajankohtaan? YleensÀhÀn se on ovis jonka ajankohta muuttuu, eikÀ esim luteaaliajan pituus, ymmÀrtÀÀkseni.
En oo tikuttanu ovista, enkĂ€ tehny niinku mitÀÀn ns raskautumiseen liittyvÀÀ. Oon elĂ€ny ihan huolettomasti ja ollu ajattelematta asiaa noin kuukauden pĂ€ivĂ€t. Eli ovulaatiosta ei ainakaa mitÀÀn kuusaađŸ€Ł oon syöny nyt viimmeset pari vk mamavitamiinia, inositolia, omega 3 ja iltasin magnesiumia. Mut ehkĂ€ toi inositol on vaikuttanu jotenkiđŸ€” muistelisin kyll et ainaki reilu kaks viikkoo sit tuli muutamanaki pĂ€ivĂ€nĂ€ sellasta eggislimaa ja valkovuoto ollu poikkeuksellisen runsasta, mut muuta erilaista en oo huomannu. Flo sovelluksen mukaan nyt olis dpo 12, mut tietystihĂ€n se voi heittÀÀ suuntaan jos toiseenki.

Flo sovelluksen mukaan mun ovis olis ollu jossain 27.-29.5 vĂ€lillĂ€ (”pÀÀpĂ€ivĂ€Ă€â€ se on ennustanu 28.5.) ja talletteluja on ollu 25.5. Ja sen jĂ€lkee seuraavat 3.6 ja 4.6. Et luultavasti sit jos jotain on niin se on saanu alkunsa tuolta 25.5. tapahtuneesta tallettelusta kaiken jĂ€rjen mukaanđŸ€”

Oireita mulla ei oikeestaan oo suuntaan eikĂ€ toiseen, pari pv sit oli rinnat tosi kipeet ja etenki nĂ€nnit, mut se on hĂ€vinny. LĂ€mpöjĂ€ tosin oon tĂ€s loppukierrosta seurannu kolmena pĂ€ivĂ€nĂ€, ekana mittauspĂ€ivĂ€nĂ€ 37.1° ja kaks muuta pĂ€ivÀÀ 37.4°. IltapĂ€ivisin on sellasta etovaa oloa ja hajuaisti on tosi herkillĂ€. Muuten oon aika normaali oma itteni (paitsi tinttailen ja itken koko ajan ja kaikki vituttaađŸ€Ł mut sen voi melkee selittÀÀ töillĂ€)

JĂ€nnityksellĂ€ jÀÀmme siis odottamaan nyt muutaman pĂ€ivĂ€n alkaako vuoto vai ollaanko sitĂ€ nyt sit jollain jumalan ihmeellĂ€ raskaanađŸ„č

Takaisin