Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainakin omaan silmääni näyttää selkältä plussalta!

Liityin nyt itsekkin tänne keskusteluun kun päätimme miehen kanssa aloittaa yrittämisen. :red-heart: Taustaa sen verran että mies on täyttää ihan hetken päästä 30 ja itsellä tulee pian 37 täyteen eli omalta osaltani en ole enää optimaalisimmassa lapsentekoiässä. Toiveikkuutta silti on että meillä tärppäisi! Kuparikierukka poistettu helmikuussa.

Ainoa meidän hankaluus on se että emme välttämättä pysty perinteisellä menetelmällä raskautumaan eli meillä ei ole mahdollista kovinkaan helpolla että olisimme sisäkkäin ejakuloinnin aikana ja siksi olemme nyt säheltäneet koti-inseminaation kanssa. Onkohan tästä aiheesta täällä antaa hyviä vinkkejä tai kokemusia?

Mutta jännittäviä aikoja eletään, eilen aamulla näytti ovistesti selkeää plussaa ja talletus ollaan suoritettu eilen illalla ja edellispäivänä.
Ihan terveysasemalle voisi ottaa yhteyttä, tai mahdollisuuksien mukaan yksityiselle inseminaatioihin. Mietin että vaan siksi tk:hon, että saatte jonkin aikarajan että kauanko spermaleikkejä pitää tuhnuttaa kotona ennen kuin pääsee jatkoon.

Oon niin pahoillani teidän puolesta, jotka joutuivat palaamaan tänne 💔❤️‍🩹 Ainakin @Round2❤️ @Mäntymetsä @Maalaismami

@Maana Mannila Keskusteltiin eilen miehen kanssa. Kerroin, että _musta tämä tuntuu_ ettei hänelle ole väliä kun ei viiti ees sen verta muistaa et vähentää kofeiinia ja nappaa pari vitskua. Painotin vielä, että näin se saa mut tuntemaan, joka ei ole sama asia kuin se, ettei hän välittäis. Hän ei vaan muista, sanoi. Noh, täytyy sanoa, et paljon työstressiä hänellä on aina ja unohtaa paljon muutakin. Joka kauppareissulta tyyliin puuttuu joku vaik olis listakin mukana. Epäilen et hän on nepsy. Naamasta näki et häntä harmitti. Otti sit eilen vitskut ja lupas yrittää vähentää kofeiinia. Pitää nyt ystävällisesti muistutella. Ja sanoin, et en mullakin on välillä muistin kanssa ongelmia, mut sit ne purnukat on vaikka siinä silmien eessä just siksi, ettei ne voi olla osumatta silmiin joka päivä.

Ensikäynti on melkein 3 viikon päästä. Aika matelee 🫠 Olis siellä saanut aikaa toisille lääkäreille jo paljon aiemmin, mut halusin tän kenellä ainakin tekstin perusteella on eniten kokemusta. Mä jotenkin vähän veikkaan, et nää mun sairaudet voi vaikuttaa sekä hedelmällisyyteen että siihen minkälaisiin toimenpiteisiin ehkä ryhdytään jos ryhdytään, ja ehkä kokeneemmalla lääkärillä vois olla hyvässä lykyssä jotain kokemusta edes osasta tai niiden mahdollisesta vaikutuksesta.

Mä varasin ajan netistä ja siellä oli erikseen ohjeessa, et tulee joku kysely mikä täytetään ennen vastaanottoa. OmaMehiläisessä näkyy vaan tuo tuleva vastaanotto, mut ei mitään lomaketta täytettäväksi, yritin ettii kaikki mahdolliset paikat 🤔 Missä se sulla näkyi? Pitää varmaan soittaa sinne ens viikolla jos ei ala näkymään.

Edelleen pidän peukkuja, et pystyisitte hyödyntää tän kierron 🤞🏻🌈

Ai niin, piti sanoa et mä niin varastan tuon patjojen tamppauksen 😂

Muokattu viimeksi:
Täällä kolmen päivän ikäinen pallukka saatu kyytiin, pitää nyt vaan toivoa että kiinnittyy kohdun limakalvoon ja kasvaa ihmiseksi. ❤️ Hauskaa kun siirto Minna Canthin päivänä ja testi aprillipäivänä.

Kokeilen varmaan huomenna testata että vielä keinotekoinen hcg näkyy testissä.

Voi kun hienoa! Pidetään kaikki sormet ja varpaat ristissä, että näin tapahtuu. 🤞🏻🤞🏻Huvittava tuo testipäivä tosiaan, toivottavasti silloin pärähtää kunnon leffaviivat viimein!

Ihan terveysasemalle voisi ottaa yhteyttä, tai mahdollisuuksien mukaan yksityiselle inseminaatioihin. Mietin että vaan siksi tk:hon, että saatte jonkin aikarajan että kauanko spermaleikkejä pitää tuhnuttaa kotona ennen kuin pääsee jatkoon.

Kiitoksia linkistä! Ajatus olisi tässä muutaman kuukauden verran kokeilla vielä kotikonstein kun nyt vasta yk1 ja mikäli ei tärppää niin otetaan kyllä terveydenhuoltoon yhteyttä jos sieltä saisi apuja. Myös yksyityinen omakustanteisestikaan ei ole poissuljettu mikäli julkisella puolella homma takkuaa. Meillä käytössä nyt apteekissa myytävät 10ml ruiskut koti-inssissä ja täytyy sanoa että ensimmäiset yritykset ovat olleet vielä aikamoista sähellystä mutta eiköhän se tästä. 😁

Mikään kiire ei muuten ole asian kanssa kuin oma ikä, minä takia koettiin että ehkä olisi syytä ensimmäiset askeleet lapsihaavetta kohti aloittaa heti eikä parin vuoden päästä jos tarvitseekin lääkinnällistä apua.

Muokattu viimeksi:
1000050716.jpg

Jahas. Keitin iltapuuron lapsille ja tsekkasin uudestaan - tästäpä tuli jännää. Näillä on aina tullut mulla oikea posi ja oikeastaan riippuen laskukaavasta nyt voi olla vielä dpo 9. Täytyy testata loppuviikosta uudelleen. 🫣

Mä jatkoin testien kanssa sekoilua täällä, plussa vai ei ketjuun laitoin ekasta testistä lyhyellä pidätyksellä olleen. No hailura tuli, mutta epäilin sitä vialliseksi koska noi one stepin herkäthän on siitä tunnettuja, ihan omastakin kokemuksesta. 😂 No tieteen nimissä tein tämmöisen kokeen. Ylempi testi kuvassa on sekoitettu vettä virtsa näytteeseen. Alemman testin kuvassa tein eka, ennen kuin sekoitin siihen näytteeseen vettä. No molemmissahan näkyy joku viiva. Onko kukaan siis tuon alemman testin vahvuista viivaa saanut tilanteessa jossa ei ole ollut raskaana?? Ja pidätystä joku 2 tuntia ei ehkä ihan mutta melkein. Mietin vaan voiko noin selkeä jopa kuvassa saatuna olla väärä? 🫣 Jotenkin kyllä tuntuu täysin utopistiselta saada tuollainen dpo7 jos olisi oikea plussa..... 🤣

IMG_20260319_204945_edit_285492211927029.jpg

Ja tässä tähänkin ketjuun kuva ekasta lyhyemmällä pidätyksellä tehty testi. Pidätystä tässä ehkä noin tunti tässä alemmassa testiä tehtäessä??

IMG_20260319_153926_edit_273194253942970.jpg

Mä jatkoin testien kanssa sekoilua täällä, plussa vai ei ketjuun laitoin ekasta testistä lyhyellä pidätyksellä olleen. No hailura tuli, mutta epäilin sitä vialliseksi koska noi one stepin herkäthän on siitä tunnettuja, ihan omastakin kokemuksesta. 😂 No tieteen nimissä tein tämmöisen kokeen. Ylempi testi kuvassa on sekoitettu vettä virtsa näytteeseen. Alemman testin kuvassa tein eka, ennen kuin sekoitin siihen näytteeseen vettä. No molemmissahan näkyy joku viiva. Onko kukaan siis tuon alemman testin vahvuista viivaa saanut tilanteessa jossa ei ole ollut raskaana?? Ja pidätystä joku 2 tuntia ei ehkä ihan mutta melkein. Mietin vaan voiko noin selkeä jopa kuvassa saatuna olla väärä? 🫣 Jotenkin kyllä tuntuu täysin utopistiselta saada tuollainen dpo7 jos olisi oikea plussa..... 🤣

View attachment 154166

Ja tässä tähänkin ketjuun kuva ekasta lyhyemmällä pidätyksellä tehty testi. Pidätystä tässä ehkä noin tunti tässä alemmassa testiä tehtäessä??

View attachment 154167
No on kyllä jännä 😳 iha selkeesti väriä kyllä on.. jos ei oo oikea plussa tulossa ni mitähä ihmeen hupitestejä nää on?! 🤡🫣 itellä ei ole näistä testeistä mitään kokemusta.

View attachment 154166

View attachment 154167
Onko mitenkään mahdollista että oisitkin oikeasti ovuloinut päivän tai pari aiemmin? Kun ei nuo ovulaatiotestitkään mitenkään 100% varmuudella osoita tarkkaa ovulaatiopäivää ja joillakin ilmeisesti tapahtuu ovulaatio melkeinpä heti kun testi näyttää että ois muutaman päivän päästä. Toki jos ei ole ollut seksiä ym silloin niin sitten en osaa sanoa miksi tuo noita viivoja näyttää 🤔😅

Onko mitenkään mahdollista että oisitkin oikeasti ovuloinut päivän tai pari aiemmin? Kun ei nuo ovulaatiotestitkään mitenkään 100% varmuudella osoita tarkkaa ovulaatiopäivää ja joillakin ilmeisesti tapahtuu ovulaatio melkeinpä heti kun testi näyttää että ois muutaman päivän päästä. Toki jos ei ole ollut seksiä ym silloin niin sitten en osaa sanoa miksi tuo noita viivoja näyttää 🤔😅
En kyllä usko kun luulen että ovulaatio ollut kp11 joka jo mulle muutenkin todella aikainen jos niin. Ei kai se siitä hirveän paljon aiemmin voi olla?? 2 kertaa tähän kiertoon harrastettu seksiä. Kp7 ja kp11 niin jos nyt olisi aiemmin ollut niin olisihan siinä mahdollisuudet... 🤔 Kp10 taisin kyllä vasta ovulaatiota alkaa testaamaan. Ja se "positiivinen" ovulaatiotestissä ei kyllä mitenkään vahva ollut todella varhain aamulla kp11. Lämpöjen perusteella dpo7 kyllä aika varma. Oon kyllä räikeitä plussaa muistuttavia saanut, noillakin testeillä. Mutta en löytänyt kuvaa missä olisi noin räikeä väärä. Mutta kaipa sekin on mahdollista mulle. 😭 En sinänsä siitäkään enään yllättyisi....

En kyllä usko kun luulen että ovulaatio ollut kp11 joka jo mulle muutenkin todella aikainen jos niin. Ei kai se siitä hirveän paljon aiemmin voi olla?? 2 kertaa tähän kiertoon harrastettu seksiä. Kp7 ja kp11 niin jos nyt olisi aiemmin ollut niin olisihan siinä mahdollisuudet... 🤔 Kp10 taisin kyllä vasta ovulaatiota alkaa testaamaan. Ja se "positiivinen" ovulaatiotestissä ei kyllä mitenkään vahva ollut todella varhain aamulla kp11. Lämpöjen perusteella dpo7 kyllä aika varma. Oon kyllä räikeitä plussaa muistuttavia saanut, noillakin testeillä. Mutta en löytänyt kuvaa missä olisi noin räikeä väärä. Mutta kaipa sekin on mahdollista mulle. 😭 En sinänsä siitäkään enään yllättyisi....
Kyllä se mun käsittääkseni voi olla jo kp10 eli vois kyl olla mahdollista. Ja kierrot voi heittää välillä aika hurjastikin🤔 Jos vaan maltat niin testaa uusiksi parin päivän päästä, kyllä se siitä selviää 😊

Kyllä se mun käsittääkseni voi olla jo kp10 eli vois kyl olla mahdollista. Ja kierrot voi heittää välillä aika hurjastikin🤔 Jos vaan maltat niin testaa uusiksi parin päivän päästä, kyllä se siitä selviää 😊
Varmaan jos oikea plussa niin tosiaan todennäköisempää että ovulaatio vähän aiemmin ollut kuin että plussa dpo7 jo. 🤣 Ellei sitten olisi dpo6 aikaisin aamulla kiinnittyminen + monikkoraskaus jossa enemmän kuin 2... 😳 No joo okei tuo nyt on vitsi tuo että enemmän kuin 2 olisi. 😂 Pakko vitsailla kun vähän ärsyttää tällä hetkellä nuo testit ja muutkin asiat.

Hurjasti onnea plussista kaikille ja niin paljon sydämia ja rakkautta kaikille kenellä paljon piinailuja ja myös parisuhdejuttuja ja sairastumisia ja muita ollut, jotka tulee mahdollisuuksien ja muun tielle.

Ite oon ollut nyt jotenkin kevyemmällä mielellä yrittämisen ja piinailujen kanssa pari viikkoa, mut nyt kun kp 11 menossa niin alkoi ovispiinailut ja ostin ekaa kertaa ovulaatiotestejä. Miulla on siis nyt kevään aikana ollut pidemmät menkat ku loppuvuodesta (26 muuttunut 28päivään) minkä aattelisin olevan hyvä merkki hedelmällisyyttä ajatellen, mut vaikeempi arvioida ovulaatiota kun ei varmuutta monta päivää kierto on. Niin äsken sit sellasen tein ekaa kertaa, on nega eli ainakin tässä kierrossa ois follikulaarivaihde ainakin tarpeeksi pitkä. Nyt sit jännäilen vaan et toivottavasti saan positiivisen testin lähipäivinä 🙈 peitto heilunut kyllä jo tiistaista lähtien ja molemmat halukkaita ja innokkaita ja jaksavia heiluttelemaan tiistaihin asti huolella😍 oiskohan tää se meidän kierto??

Takaisin