Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tilasin nyt seuraavia kiertoja varten ovulaatiotestejä ja herkkiä halpis raskaustestejä muutaman raskauskeijulta. Ehtivät ainakin saapua ajoissa 🙃

Heippa! Täällä on menossa kp 2 ja on jotenki hirmu erikoisesti alkanu tämä kierto ja halusin tulla tännekki tätä ihmettelemään😅 mulla on normaalisti 4-5pv kestävät menkat, joiden ensimmäinen päivä on jo semmonen, että vuoto runsastuu tosi voimakkaasti ja iltaa kohden alkaa selkää ja masua särkemään kans. Yleensä kp2 vuodan ku seula ja olen aivan tuskissani kivuista. No nyt eilen ja vielä tänäänkin tullut aivan ruskeaa vuotoa tosi niukasti, ja nyt yli 4h aikana tamppooniin tullut juuri yhtään mitään (normaalisti olisi pitänyt vaihtaa jo ainakin kerran tuossa ajassa). Selkäkipua ei näy, masukipu on oikeastaan myös olematonta. Ei ole koskaan ennen käyny tämmöstä, vaan aina ollu tosi runsaat🫣

Heippa! Täällä on menossa kp 2 ja on jotenki hirmu erikoisesti alkanu tämä kierto ja halusin tulla tännekki tätä ihmettelemään😅 mulla on normaalisti 4-5pv kestävät menkat, joiden ensimmäinen päivä on jo semmonen, että vuoto runsastuu tosi voimakkaasti ja iltaa kohden alkaa selkää ja masua särkemään kans. Yleensä kp2 vuodan ku seula ja olen aivan tuskissani kivuista. No nyt eilen ja vielä tänäänkin tullut aivan ruskeaa vuotoa tosi niukasti, ja nyt yli 4h aikana tamppooniin tullut juuri yhtään mitään (normaalisti olisi pitänyt vaihtaa jo ainakin kerran tuossa ajassa). Selkäkipua ei näy, masukipu on oikeastaan myös olematonta. Ei ole koskaan ennen käyny tämmöstä, vaan aina ollu tosi runsaat🫣

Kiinnittysmisvuotoa? Ootko tehnyt raskaustestiä?

Sinänsä ymmärrän ja olen sitä mieltä että onhan yrityksessä tärkeää olla molempien mukana ja seksin on ehdottomasti oltava suostumuksellista ja näin.

Se optimaalinen aikaikkuna on kuitenkin todellisuudessa aika lyhyt, ja jos on yhteisymmärrys siitä, että nyt oikeasti yritetään, niin olisin itse todella vihainen, jos mies lähtisi uhriutumaan siinä kriittisessä kohtaa, että hän ei nyt millään orgasmia jaksa saada. Jos ajatellaan raskauden riskejä, vaikutuksia kehoon kenties loppuelämäksi ja ihan oikeasti sitä, että komplikaatioihin voi edelleen myös synnyttäjä kuolla, niin minusta se, että toisen pitäisi minimisuorituksena maata selällään ja laueta.... Se ei vaan ole se asia, josta jaksaisin miehen päätä silitellä, että kauheeta, kun sulla on tässä rankkaa.

Elikkäs
a)mä olen varmaan vähän julma ja ikävä ämmä, koska moni muu on selkeästi ymmärtäväisempi
b)musta on ihan oikeutettua olla vähän vihainen ja pettynyt tuollaisessa tilanteessa.

Pakollinen kysymys: ootko tehny raskaustestiä? Vaikka oon kyllä lukenu että mikäli tulee side/tamponi täyteen on kyseessä menkat. Ota tosta sitten selvää 🤷‍♀️

Tosi ikävää ettei mies ole ajokunnossa. Toisaalta siittiötkään eivät varmaan kovin hyvässä jamassa ole kun ovat monta päivää hautuneet kuumeisissa palleissa. Vielä lisäksi jos on ollut nestehukkaa, niin viskositeetti on korkea ja se sitten huonontaa uintia.

lisäksi kaikilla on oikeus kieltäytyä seksistä

Omaa napaa: huomenna EHKÄ alkion tuoresiirto, ellei mitään omituista tapahdu. ❤️ Ensimmäistä kertaa olen oikeasti "kisassa" mukana. Punktio tosiaan oli maanantaina, niin mulla ei omaa keltarauhasta ole niin pitää mennä joillain ällötys emätinpuikoilla. Etukäteen en voi paljoa testailla, kun triggeri (hcg:n kaltainen hormoni, jolla kypsytetään munasolut) näkyy melko pitkään testeissä. Virallinen testipäivä on aprillipäivänä (!!).

@Zebra ja @Olive tässä hion parhaillaan strategiaa ja taktiikkaa ja oon valmistautunut ottamaan kaikki keinot käyttöön. Samalla pitää yrittää jotenkin valmistautua kylmään kyytiin, jos ei tuo innostu. 😬 Olis vaan ollut jo ovis, niin voisin itkee muutaman päivän ja jatkaa elämääni, mutta ku ei niin ei. Tuun raportoimaan sit, miten tytön lopulta kävi. Kiitos kun elätte tätä jännitystä mun kanssa. <3

Hm, itse en tiiä millä kannalla olisin jos meillä olisi enemmän henkisestä puolesta johtuvia esteitä miehellä... Meillä ne esteet on enemmän fyysisiä kroonisen kivun takia, mutta yleensä saadaan kuitenkin oikeassa aikaikkunassa tallettelut tehtyä. Ehkä yhden kerran käynyt silleen että mies ei pääse maaliin koska sattuu liikaa.

Ymmärrän kumpaakin osapuolta hyvin. Kaikilla on oikeus kieltäytyä ja sit sekin on tosi ymmärrettävää että turhauttaa jos toinen ei suostu yhteistyöhön.

Meillä tosi toimiva kompromissi on ollut että mies tekee käsitöitä omassa rauhassaan kuukuppiin ja mä teen sillä koti-inseminaation. Ja sit meillä mies ottaa tosi vakavasti kans tän lapsen yrittämisen niin ei oo ollut siltä osalta mitään vastustusta. Mä pitkälle sanon päivät ennalta milloin pitää tapahtua ja hän on hommassa mukana. Sit kumpi tahansa meistä ehdottaa tarpeen mukaan kuukupin käyttöä ja se ei oo sen ihmeellisempää... Toisaalta ehkä se että meillä on joka kierrossa minimissään yks kuukuppi talletus ja joskus kaikki talletukset kupeilla, niin ei päästä niin sanotusti turhautuu liiasta läheisyydestä. Itse en ala omien mieltymysteni vuoksi ratsastaa kellään, plus veikkaan että mieheni ei myöskään suostuisi tähän kun oon kohtuu kömpelö niin varmaan aiheuttaisin kiusallisen päivystys reissun tai jotain...

Kunhan eihän se mieskään saa seisokkia vain sormen napautuksesta ja laukea siihen paikkaan 😅 ja rehellisesti en mäkään jaksa aina olla mieheni lähellä fyysisesti.

No nyt päästiin kotiin ja kipaisin saman tien vessaan tarkastaakseni päivän seafood-tilanteen, ja nyt näyttääkin yhtäkkiä siltä, että ovulaatio onkin tänään tai jopa vasta tulossa. Seafood oli viel aamulla vähän vaaleaa / siinä oli "sattumia", minkä tulkitsin sit kuivumiseksi. Mutta automatkalla tosiaan pientä jomottelua alavatsalla oikealla, ja lima on muuttunut kirkkaaksi ja venyväksi. Nyt mietin, että millä mä motivoin miehen puuhiin mahdollisesti tänään ja huomenna. Voihan se olla, että ei innostu, mutta aiion ainakin yrittää, koska nyt olis mahis joulukuiseen. 🫣 Ehkä teen CB:n lilan viel nyt täs ip, kun nyt pääsen vessaan eka.

Piiinaaavaaaaaa

@Zebra joo ihan ymmärrettävää, että oletit, että oon miehelleni kertonu toiveestani joulukuiselle, koska yleensä ihmiset ehkä keskustelee tällaisista jutuista. Mutta mun mies tosiaan on niin arkijärkevä, ettei ajattele asioita niin kuin esim. mä. Ja nyt en varsinkaan enää tohdi kertoa, ettei hän koe, että painostan. Koti-inseminaatiostakin tiedän, että jos ehdotan, niin kokee, että vavvaprojekti ei ole sitten yhteinen vaan hän on siinä ikään kuin väline tavoitteen saavuttamiseksi. Ukkosein on käytännöllinen, mutta joissain asioissa sit kuitenkin aika herkkis. Ja sit sanotaan, että naiset on vaikeita... xD

Ja varmasti Felicitaksella ja yleensä ykstyisillä lääkärit ja hoitajat on asiantuntevia ja ystävällisiä ja osaavat kohdata potilaat. Uskon, että teille löytyy hyvä ja empaattinen lääkäri. <3

@Mäntymetsä voi eiii onpa ikävä kuulla, miten teille on käynyt. <3 Lämmin osanotto surun keskelle. <3 <3 Varmaan tosiaan hyvä idea ottaa vähän happea ennen seuraavia yrityskiertoja. Omaan tahtiin jokainen käsittelee vaikeudet, joita eteen tulee.

@Kyfi3922260 tervetuloa mukaan keskusteluun. Täältä saat varmasti vertaistukea ja kanssakulkijoita vaikeisiin hetkiin sekä tietysti jakamaan ilosi, kun sinne asti päästään. <3 Kuulostaa siltä, että nuoresta iästäsi huolimatta olet jo kokenut paljon ja lapsitoivekin sekä yrityskin on ollut päällä jo pidemmän aikaa. Sanoit, että olette lapsettomuustutkimuksissa jonossa, mutta sieltä ei oo teille vielä palattu. Milloin pääsitte jonoon? Olisiko sinne mahdollista ottaa yhteyttä ja yrittää saada tietoa omasta tilanteesta, milloin voisi päästä eteenpäin? Vaikka olet vielä nuori, niin esim. klamydia voi aiheuttaa munanjohtimien arpeutumista, mikä puolestaan voi aiheuttaa lapsettomuutta. En tiedä, miten nopeasti klamydia etenee siihen pisteeseen, että alkaa tehdä peruuttamatonta tuhoa, mutta luulisi, että tuo pelkästään teidän tilanteessa puoltaisi kiireellisyyttä päästä tutkimuksiin. Myös kohtutulehduksen vaikutukset olisi hyvä selvittää.

Kannattaa aloittaa ovulaation testaaminen, esim.Pregcheckin ovulaatiotesteillä, jotta näet, tapahtuuko ovulaatio ja milloin on hedelmällisimmät päivät (noin viisi päivää ennen ovulaatiota, ovulaatiopäivä ja ovulaatiosta seuraava päivä). Ovulaatiotesti näyttää lutenisoivan hormonin (lh) nousun virtsasta ja sen perusteella voidaan arvioida, että munasolu todennäköisesti irtoaa 24–72 tunnin sisällä tuosta piikistä. Viivojen tummuutta verrataan niin, että kun testiviiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva, on lh-piikki käsillä. Clearbluen pinkki digitesti mittaa myös lh-huippua ja kertoo hymynaamalla, milloin piikki tulee. Saman merkin lila testi mittaa sekä lh:ta että estrogeenia, mutta tosiaan omasta kokemuksestani en voi sitä kolmen kierron perusteella suostella. Se on tietysti vain mun oma kokemus, toisille se toimii hyvin.

Toivottavasti saisitte pian tietoa tilanteestanne ja jos jotain löytyy, niin toivottavasti on sellaista, mitä voidaan hoitaa. <3

Lisäys jälkeenpäin: Ai niin ja piti viel sanoa, että mä kans tilasin omat terveystietoni ja -kirjaukseni lapsuudesta ja nuoruudesta ja mulle on kans määrätty nuorena yhdistelmäehkäisypillereitä, vaikka on tiedetty, että mulla on aurallinen migreeni. Vasta yli 20-vuotiaana sain tietää, että niitä ei sais käyttää, jos on aurallinen migreeni. Ja siis mun papereis luki huomiona, että aurallinen migreeni. Silti oli tosiaan yhdistelmäpillerit ja ehkäisyrengaskin jossain vaiheessa. Nykyisen puolison kansssa käytin eka minipillereitä ja sit oli hormonikierukka, mutta vaihdoin sen kuparikierukkaan vuonna 2017, kun mulla on helpot menkat ja niukat vuodot.
Joo mulle on aina jotenki ollu selvää se että haluan mun ensimmäisen lapsen 20-25 vuotiaana ja mahdolliset sisarukset myös alle 30v. Mutta totuus löi päin näköä ihan kunnon avarilla tai täs tapaukses tuli jo nyrkkiä.

Mut päästiin tosiaan lasettomuushoitojen jonoihin muistaakseni syys-lokakuun vaihteessa 2025, ensimmäisen kemiallisen ja yhden kkm jälkeen (kkm oli helmikuus 2025). Ja yritystä tietysti oli jo ollu se vuosi. Ja mä oon kans kuullu tästä klamydiasta tätä, että aiheuttais pidemmällä aikavälillä aika mittaviakin tuhoja. Mulle tehtiin tollon helmikuus sisätutkimus ja ultraus, kun todettiin sitä kohtutulehdusta ja sillon ei ainakaan sanottu, että sielä mtn hälyttävää olis. Tän jälkeen ei oo ollu tutkimuksia.

Mulla myös epäilty pcos ja endoa jotka myös aiheuttaa lapsettomuutta ja näistä oon yrittäny päästä tutkimuksiin jostain 14-15vuotiaasta lähtien, mutta mua ei oteta tosissaan missään ja aina saan vastaukseksi ”normaaleja naistenvaivoja”. Vaikka viimmeksi kohtutulehdus tutkimuksissa kätilö sano, kun kerroin mun kuukautiskivuista ja krampeista, että ne on verrattavissa todella kivuliaisiin supistuksiin. Mulla siis lähtee ihan jalat alta, alkaa pyörryttää, oksettaa ja oon lähes koko kuukautisten ajan ihan sänky potilas. Ja kipu säteilee lonkkiin, polviin, nilkkoihin ja pahin on selkä. Myös muita pcos ja endo oireita on esimerkiksi erittäin runsas vuoto, täyttää siis siteen+tampoonin alle tunnissa. Liikahikoilua ja liikakarvotusta ja karvoja on rinnassa, vatsassa, jalat ja naama ja nää on tummia karvoja. Kainalot pitää sheivaa joka toinen pv. Mut mitään tutkimuksia ei tehdä kun pitää vain odotella tampereelta postia jatkotutkimuksiin🫩 niin turhauttavaa.

Haluisin vaan tietää onko mulla jotain tähän liittyvää sairautta, niin sais edes jonku varmuuden ja ehkä ei olis niin neuroottisesti joka kk tikkujen kans pissimäs, ku tietäis et se ei jonku takia ookkaa ihan niin helppoa tai en tiä oliks ny vähä sekava, mut ehkä tajusitte. Ja sit ku noit kemiallisiaki oon tikuttanu jo monta peräkkäin niin ehkä niitäkään ei tulis tikuteltua jos tietäis et se ei oo niin helppoa. Eikä tulis noit pettymyksiä niin paljoo ja ehkä jaksais odotella sinne et kk onki kunnolla myöhäs. Ilman ns ”syytä” sitä vaa syyttää itteensä ja omaa kroppaansa miksei se toimi niinku muilla.

Kierto mulla on kyllä aina ollu ihan kellolleen tarkka. Mut ensimmäisen kemiallisen jälkeen se muuttu mun kierrosta tuli tosi epämääränen. Ennen mun kierto oli tasan 28päivää, vuoto alko aina joka kierrossa aamulla täysin samaan aikaan. Ja vuoto kesti sen 7-10päivää. Sen jälkeen mun viimmeset 6kiertoa on ollu 30-38 päivää, vuoto on kestäny 2-4päivää. Ja vuoto alkaa sillon ku huvittaa. Tääki on yks minkätakia oon tikutellu niin neuroottisesti ku tottunu et kierto on sen 28päivää. Ja nyt se onki 30-38 eli käytännös 2-10päivää yli ku ennen.

Osanotot ja tsemppiä menetyksen kokeneille 🖤🥺 ja tervetuloa mukaan Kyfille!

Joku kirjoitti täällä aiemmin, että tuntuu kuin elämä olisi jumissa yrittämisen takia eikä mitään tulevaisuudensuunnitelmia voi tehdä, kun miettii, onkohan sitä tulossa raskaaksi. Kuuntelin tänään Leonard Cohenia, ja biisi Waiting for a miracle puhutteli jotenkin ihan uudella tavalla just tähän liittyen. Kappale toki kertonee jostain ihan muusta kuin vauvan toivomisesta (ehkä täydellisen rakkauden haaveesta?), mutta samastuin niin vahvasti tähän kohtaan:

"Nothing left to do
When you've got to go on waiting
Waiting for the miracle to come"
Ja tähän se, että mulla on juurikin tommonen jumittava fiilis. Oon siis tällä hetkellä kotona työtön työnhakija ja ammatiltani rakennusmaalari ja järjestyksenvalvoja, joissa molemmissa täytyy miettiä, et jos nyt raskautuisin en kerkeis kauaa tekeen töitä ja tuntuis jotenki tyhmältä vain mennä pariksi kuukaudeksi töihin ja sit jäädä pois, ku alkaa vatta kasvaa. Niin jotenki koko ajan on semmonen ”olispa töitä” mut sit myös et ”no mut entäs sit jos raskaudunki ja joudun melkeen heti jäämään pois”.
Ähh hankalaa🥹

@Olive @Adela oon tehny testin (cb varhainen) päivää ennen ku vuoto alko😅 ja minun käsittääkseni kiinnittymisvuoto on vain semmosta vähän vv:n sekaan sekoittunutta verta, mutta tämä on välillä ruskeaa ja välillä hailakan punaista verta

@Olive @Adela oon tehny testin (cb varhainen) päivää ennen ku vuoto alko😅 ja minun käsittääkseni kiinnittymisvuoto on vain semmosta vähän vv:n sekaan sekoittunutta verta, mutta tämä on välillä ruskeaa ja välillä hailakan punaista verta
No siis... Tyypillisesti kiinnittymisvuoto olisi just kuvailemaasi vv+verta, mutta keskustelupalstoilla on äitejä jotka kertoo että heidän kokemuksensa kiinnittymisvuodosta oli hyvinkin kuukautismaiset. Eli kannattaa testata jos kuukautiset jää tuntumaan erikoiselta ja nega testi ei aiheuttaisi liikaa ahdistusta. Toki hCG nousu vie 2-4 päivää jonkun lähteen mukaan eli tuon perusteella voi laskea kannattaako varmistaa raskaustestillä milloin.

@unikomentaja en oo tehny testiä! Oon tän viikon niiin kiinni töissä, että en oo ehtiny ajatellakkaan oikeestaan koko hommaa sen suuremmin. Ei kyllä ole oireitakaan, paitsi että meinasin tänään yökätä erään asiakkaan kynsille.. 😅 pahoittelut kuvailusta, mutta jos sormenkynnet näyttää siltä että niissä on pari senttiä liikaa (onttoa) materiaalia ja oikein kynsisienen vaurioittamaa, niin sai kyllä tehdä töitä ettei puistattanut. Enkä tee edes mitään kynsiin liittyvää työtä, vaan oikeaa tuotetta etsiessä näin ne kynnet vaan liian monesti ja liian läheltä. 🥲😅

No siis... Tyypillisesti kiinnittymisvuoto olisi just kuvailemaasi vv+verta, mutta keskustelupalstoilla on äitejä jotka kertoo että heidän kokemuksensa kiinnittymisvuodosta oli hyvinkin kuukautismaiset. Eli kannattaa testata jos kuukautiset jää tuntumaan erikoiselta ja nega testi ei aiheuttaisi liikaa ahdistusta. Toki hCG nousu vie 2-4 päivää jonkun lähteen mukaan eli tuon perusteella voi laskea kannattaako varmistaa raskaustestillä milloin.
No näin vähän itekki lueskelin ja siksi myös täällä vähän kyselin ku joka paikassa lukee vähän eriä ja joillaki valemenkat jatkunu pitkään raskaudesta huolimatta😅 mulla tässä kierrossa ollut muutenkin erikoinen olo, mutta toisaalta ei esimerkiksi rinnat ole menny kipeiksi, mutta niissä on kuitenki jotain tuntemuksia. Ja aloin nyt epäilemään, että onkohan voinut olla myöhäinen ovulaatioki ku limoja tuli vielä oletetun oviksen jälkeen tosi pitkään.

Pitää vielä seurailla mihin kehittyy vai kehittyykö tämä mihinkään suuntaan, ja sitte jos jatkuu tämmösinä niin testaan😌

Hm, itse en tiiä millä kannalla olisin jos meillä olisi enemmän henkisestä puolesta johtuvia esteitä miehellä... Meillä ne esteet on enemmän fyysisiä kroonisen kivun takia, mutta yleensä saadaan kuitenkin oikeassa aikaikkunassa tallettelut tehtyä. Ehkä yhden kerran käynyt silleen että mies ei pääse maaliin koska sattuu liikaa.

Ymmärrän kumpaakin osapuolta hyvin. Kaikilla on oikeus kieltäytyä ja sit sekin on tosi ymmärrettävää että turhauttaa jos toinen ei suostu yhteistyöhön.

Meillä tosi toimiva kompromissi on ollut että mies tekee käsitöitä omassa rauhassaan kuukuppiin ja mä teen sillä koti-inseminaation. Ja sit meillä mies ottaa tosi vakavasti kans tän lapsen yrittämisen niin ei oo ollut siltä osalta mitään vastustusta. Mä pitkälle sanon päivät ennalta milloin pitää tapahtua ja hän on hommassa mukana. Sit kumpi tahansa meistä ehdottaa tarpeen mukaan kuukupin käyttöä ja se ei oo sen ihmeellisempää... Toisaalta ehkä se että meillä on joka kierrossa minimissään yks kuukuppi talletus ja joskus kaikki talletukset kupeilla, niin ei päästä niin sanotusti turhautuu liiasta läheisyydestä. Itse en ala omien mieltymysteni vuoksi ratsastaa kellään, plus veikkaan että mieheni ei myöskään suostuisi tähän kun oon kohtuu kömpelö niin varmaan aiheuttaisin kiusallisen päivystys reissun tai jotain...

Kunhan eihän se mieskään saa seisokkia vain sormen napautuksesta ja laukea siihen paikkaan 😅 ja rehellisesti en mäkään jaksa aina olla mieheni lähellä fyysisesti.
Hyvin samoja keloja yhdynnöistä myös mulla. Meillä on miehen kans nyt hyvä puheyhteys löytynyt ja ollaan samalla kaistalla tän homman kanssa. Lääkityksestä johtuen miehellä nyt tosi huono kondis, joten en viitsinyt sit alkaa painostaa kun kyse ei ole siitä ettei haluais vaan siitä, että joka paikkaan sattuu, olo on heikko ja henki ei kulje. Ratsastaminen ei oo munkaan lempiasento, joten en nyt sitäkään ehdottanut.

Kysyin äsken kasuaalisti, millainen vointi, ja mies vastasi että on tosi kipeä edelleen. En sit lähtenyt ehdottelee sen enempää, ettei tunnu, että painostan. Teen siis huomenna ovulaatiotestin ja jos saan pysyvän hymyn, toivon, että miehen vointi paranisi perjantaiksi. Toisaalta jos oma kondis tässä kovasti heikkenee, niin ei sekään varmaan miehen haluja sytytä.

Alan siis henkisesti haudata tän kierron ja suunnata energiaa kohti seuraavaa. Ehkä otan vähän etäisyyttä palstaankin (jos maltan pidättäytyä seuraamasta teidän tilanteita!). Seuraavan kierron alkaminen ennusteen mukaan 27.—31.3., josta laskettu aika menis 1.—4.1. välille. Siitä olis viel mahkut joulukuiseen. ❤️ Todella toivon nyt lyhyttä kiertoa ja lyhyttä luteaalivaihetta! 🙏

Onneks tää vaikuttaa nyt olevan eka kierto, jossa talletuksia ei oo yhtään.

@pienirakas asiakkaan kynsille yökkääminen on hyvä merkki! Toivotaan positiivisia uutisia. 🤩

@Kyfi3922260 toivottavasti kuulette pian hedelmällisyystutkimuksista lisää. Onks niis joku hoitotakuu? 6 kk jonossa ainakin tulee kohta täyteen. Valitettavasti ei yllätä tuo, miten sut on terveydenhoidossa kohdattu (tai siis ei ole kohdattu, heh), vaikka se ikävää onkin. Naistyypillisiä kipuja ja oireita vähätellään kategorisesti. ❤️ Toivottavasti muistat, että lapsettomuus johtuu yhtä useissa tapauksissa naisesta kuin miehestä ja usein mitään selitystä ei löydetä. Kovasti voimia ja jaksamista tilanteeseenne. Odotellessa voitte ainakin alkaa syödä Gelee Royalea (molemmat), Ubikinoni Q10 (molemmat) ja foolihappoa (sä). Muista myös syödä tarpeeksi ja riittävästi proteiinia.

Tosi ikävää ettei mies ole ajokunnossa. Toisaalta siittiötkään eivät varmaan kovin hyvässä jamassa ole kun ovat monta päivää hautuneet kuumeisissa palleissa. Vielä lisäksi jos on ollut nestehukkaa, niin viskositeetti on korkea ja se sitten huonontaa uintia.

lisäksi kaikilla on oikeus kieltäytyä seksistä

Omaa napaa: huomenna EHKÄ alkion tuoresiirto, ellei mitään omituista tapahdu. ❤️ Ensimmäistä kertaa olen oikeasti "kisassa" mukana. Punktio tosiaan oli maanantaina, niin mulla ei omaa keltarauhasta ole niin pitää mennä joillain ällötys emätinpuikoilla. Etukäteen en voi paljoa testailla, kun triggeri (hcg:n kaltainen hormoni, jolla kypsytetään munasolut) näkyy melko pitkään testeissä. Virallinen testipäivä on aprillipäivänä (!!).

Pidän peukkuja, että pääsisit huomenna tuoresiirtoon! 🤞🏻🤞🏻Hienoa, että nyt tapahtuu. Ja toivotaan tietysti, että pysyvä plussa tulis ja vauva syliin ❤️ Mäkin inhoan emätinpuikkoja, mut mitäpä tässä ei tekis tän asian eteen.

@Maana Mannila Harmi, että tänään ei onnistu. Ehkä huomenna vointinne antaa myöden 🤞🏻

Puhuttiin miehen kanssa. Hän oli ihan unohtanut vähentää kofeiinia, samaten vastas kun kysyin syytä miksei ole syönyt vitamiineja jotka hankin hänelle ja josta muistuttelen. 🙄 Ja hän sitä lasta haluaa enemmän kuin minä. Vai miten se meni? Vituttaa. Suoraan sanottuna. Varattiin nyt yksityiselle ensikäynti ensi kuulle.

@Maana Mannila mää oon käynyt nyt kahdesti ennen ovulaatiota akupunktiossa ja sitä ennen parissa kierrossa vyöhyketerapiassa. Ensimmäisillä kerroilla on hoidon aikana/jälkeen ilmeisesti kuona-aineiden liikkeellelähdöstä johtuen ihan järkyttävä hedari ja väsymys 😅 Mielestäni akupunktio on voimistanut ovulaatio-oireita, kipujakin… ja hieman pidentänyt kiertoa, mikä mun kohdalla on ollut hyvä. Raskautta ei ole kuulunut, joten ”näkyviä” vaikutuksia ei ainakaan vielä ole.

Tilasin nyt itsekin kokeeksi gelee royalen, q10 ja inositolin. Toivotaan vastetta 🤞 Viimepäivinä ollut tosi surullinen fiilis, niin kova toive omasta pienestä on 😔

Takaisin