Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä uusi vauvakuumeilija ilmottautuu! 🙋‍♀️ Taidan uskaltautua jo tänne haaveksimaan, vaikka meillä ei kovin suurta yritystä vielä olekaan. Ollaan tähän asti menty varmoilla päivillä ja keskeytetyllä (eli niillä kaikkein luotettavimmilla 🤣) menetelmillä mutta eipä tuolta ole mitään ylläreitä tullu näillä keinoilla 10 vuoden aikana, lapset on tulleet ihan "suunnitellusti". Joko meillä ei ihan kaikki toimi tai sitten mun kierto on vaan todella säännöllinen, tiedä siitä. Haaveissa olisi aloittaa varsinainen yritys viimeistään kevään tai kesän aikana.

Tällä hetkellä odottelen uuden kierron alkamistä, nyt menossa kp27/28-30. Oireita on taas monenlaisia mut todnäköisesti liittyvät vain pms-oireisiin 🙄

Tsemppiä kaikille yrittäjille ja toivotaan kovasti plussatuulia kaikille! 🥰

Meillä just sama eli makkari hiljenee tosi tehokkaasti jos ei yritettäis. Ehkä kerran puolessa vuodessa jos sitäkään. Joskus innostutaan jopa niin kovasti että toinen kerta seuraa hyvinkin pian, mutta se ei tapahdu kauhean usein. Nyt näin yrityksenkin aikaan ei aina nappaa. Että yritäppä siinä nyt sitten :rolling: Ja meillä sama, aikalailla aina ollut näin ja se sopii molemmille.

@Noora992 voin samaistua tuohon et ei tallettelut kiinnostaisi yhtään.

Ärsyttää monien hyväntahtoinen "no lopetatte vaan yrittämisen ja kyllä se tulee sieltä jos tulee". En ole viitsinyt sanoa, että normaalisti harrastettaisiin seksiä se 0-5 kertaa vuodessa, niin se ei ihan toimi niin. Ja siis tarkennuksena, että näin on ollut meillä alusta asti, ja molemmat on tyytyväisiä 🤷‍♀️

Asiaan liittyen: oliko jollain suositella jotain hyvää spermaystävällistä liukkaria? Toivottavasti pian alkavasta kierrosta lähtien haluan tehdä kaiken mahdollisimman "oikein".
Onneksi ei ole tarvinnut tuota yrityksen lopettamisneuvoa keneltäkään saada kuulla, toki ei olla yrityksestä hirveän monelle olla kerrottu. Mitä tuollaiseen ees voi vastata?

itsellä muutenkin luonne on ahdistukseen, yliajatteluun ja stressaamiseen taipuvainen niin eipä helpota se että joku sanoo että lopeta kaikki ne :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Siihen heitetään vielä päälle pitkät kierrot eli vähemmän mahiksia muutenkin per vuosi niin siinäpä se onkin. Esikoisen raskaus lähti aikoinaan liikkeelle kierrossa ennen letroja ja kesäloman aikana, mutta silti en usko tähän rentoutumismyyttiin.

Ärsyttää monien hyväntahtoinen "no lopetatte vaan yrittämisen ja kyllä se tulee sieltä jos tulee". En ole viitsinyt sanoa, että normaalisti harrastettaisiin seksiä se 0-5 kertaa vuodessa, niin se ei ihan toimi niin. Ja siis tarkennuksena, että näin on ollut meillä alusta asti, ja molemmat on tyytyväisiä 🤷‍♀️

Asiaan liittyen: oliko jollain suositella jotain hyvää spermaystävällistä liukkaria? Toivottavasti pian alkavasta kierrosta lähtien haluan tehdä kaiken mahdollisimman "oikein".
Mä tilasin USA:sta jotain olikohan sen nimi pre seed liukuvoide sen kuulemma pitäisi olla jotenkin tutkittukkin ihan? Se on kyllä aika kallis kun yli 30 euroa. 🤔

Niin ja tosta lopettakaa yrittäminen mulle on oma äiti ja isoäiti noin sanoneet... Varsinkin se isoäiti jaksaa sitä jauhaa. Toinen on että adoptoikaa kun ei onnistu, ja adoptiossa ei siis mitään vikaa mutta en vielä itse sitä lähtisi harkitsemaan ja myös kuulostaa se miten hän sen sanoo todella pahalta.

Muokattu viimeksi:

Me ollaan käytetty babystart liukuvoidetta.

Niin ja sitä pre seed liukuvoidetta saa ainakin iherb nimisestä kaupasta netistä, viimeksi kun tilasin kesti kyllä yli viikon tulla sen. Ja sitä käyttäessä syyskuusta lähtien kun ostin ekan tuubin, tullut 2 kertaa raskaaksi. 2/3 kertaa siis sillä onnistunut, nyt viimeisin käyttökerta ei, tosin oli muutenkin ovulaatio hakusessa. En tosin tiedä onko hyvä mainos kun toinen keskenmeno ja toinen kemiallinen. 🫣 Mutta ne nyt ei ainakaan nuo keskenmenneet siitä liukuvoiteesta johtunut, kun ollut samaa muutenkin mulla että menee kesken ja kemiallisia. 🥴

Piti tänään etsimällä etsiä se clearbluen laite jotta voi alkaa jatkamaan sillä testaamista ovulaatiota ja toivottavasti raskauden todeta mutta saapa nähdä, toivottavasti ovulaatio ainakin tässä kierrossa varmistuu varmasti. Laite kyllä lopulta löytyi lattialta sängyn alta.... 🤣 Ihan helvetinmoinen ärsytys päällä vielä tänään, olo ei oikeastaan sen helpompi vieläkään ole.

Meillä just sama eli makkari hiljenee tosi tehokkaasti jos ei yritettäis. Ehkä kerran puolessa vuodessa jos sitäkään. Joskus innostutaan jopa niin kovasti että toinen kerta seuraa hyvinkin pian, mutta se ei tapahdu kauhean usein. Nyt näin yrityksenkin aikaan ei aina nappaa. Että yritäppä siinä nyt sitten :rolling: Ja meillä sama, aikalailla aina ollut näin ja se sopii molemmille.
Tämmösiä viestejä on kiva lukea nykyään enemmän. Elin pitkään siinä ajatuksessa, että me ollaan outoja tai meidän suhteessa on jotain vikaa, kun seksiä ei ole "normaali määrä". Jaoin joskus tätä aihetta muutamalle läheisimmälle kaverille ja sain osakseni paljon ihmettelyä sekä ihan kommentin siitä, että meidän pitäisi erota kun seksiä on noin vähän. Että ei ole normaalia ja tervettä.
Onneksi aikuistuessa mielipiteet muuttuu, näkemys laajenee eikä nuokaan ihmiset enää laukoisi tollasia kommentteja. Meille nyt vaan on aina ollut (alkuhuuman jälkeen) normaalia, että seksiä voi olla puolen vuodenkin välein. Helposti menis pidempikin tauko. Nyt tää 2-3x kuukaudessa tuntuu ihan älyttömältä määrältä. 😂

Tämmösiä viestejä on kiva lukea nykyään enemmän. Elin pitkään siinä ajatuksessa, että me ollaan outoja tai meidän suhteessa on jotain vikaa, kun seksiä ei ole "normaali määrä". Jaoin joskus tätä aihetta muutamalle läheisimmälle kaverille ja sain osakseni paljon ihmettelyä sekä ihan kommentin siitä, että meidän pitäisi erota kun seksiä on noin vähän. Että ei ole normaalia ja tervettä.
Onneksi aikuistuessa mielipiteet muuttuu, näkemys laajenee eikä nuokaan ihmiset enää laukoisi tollasia kommentteja. Meille nyt vaan on aina ollut (alkuhuuman jälkeen) normaalia, että seksiä voi olla puolen vuodenkin välein. Helposti menis pidempikin tauko. Nyt tää 2-3x kuukaudessa tuntuu ihan älyttömältä määrältä. 😂
Ei mekään harrasteta seksiä usein, pari kertaa kuussa normaalisti jos sitäkään, mutta toki nyt kun yritys päällä niin ehkä 3 kertaa kuussa viikon aikana. Joka tuntuu todella paljolta. Ottaen juuri huomioon että usein menee monta viikkoa ilman.... 😂

Tähän "lopettakaa yrittäminen teemaan" liittyen.. Mähän olen tehnyt kaikki niin hyvin kun olosuhteet antanut periksi, seksit dpo-2 ja dpo-1 ja vielä yksi niitä ennen pitämään siittiöt tuoreena. Ja ollut täällä aina analysoimassa mistä tärpittömyys johtuu. Rahaa en ole kauheasti laittanut yrittämiseen, että se poislukien. Olen käyttänyt tunteja, ja yhteensä ehkä päiviä, tekoälyn kanssa jutellen miten kaiken voi tehdä varmasti oikein.

Sen kaiken "oikein" tekemisen jälkeen 8 aikaisemmassa kierrossa, plussa oli jotenkin niin epätodellinen juuri tässä kierrossa, koska tää ei ollut yhtään omaa ansiota. En ole syönyt lisäravinteita kahteen kuukauteen, seksin ajoitus oli surkea(3x kk, 4pv välein) ja ovulaatiosta ei tietoa. Olin ihan stressissä koko joulukuun kun yhtäkkiä saatiin talo myytyä ilman välittäjää ja mun piti hoitaa se kauppa ja saada kaikki huonekalut jonnekin (ilman miestä) ennen joulua. Omat muuttokamat kävin välissä suurinpiirtein selvittämässä. Taapero kokoajan kainalossa ja kahdestaan ajeltiin päivän matkoja edestakas. Sitten tässä iski vielä varmaan korona outojen oireiden perusteella, arvioitu dpo5 kuume kävi +39,8(korvasta) ja pari vikkoa jäkioireita.
Joulukuun menin nukkumaan kahdelta ja heräsin kasilta. Älykellokin on ollut koko kuun pois käytöstä (neljä vuotta analysoinut siitä alitajuisesti omaa oloa joka hetki), enkä ole seuraillut itseäni yhtään. Ison aikuisen koiran uusi koti peruuntui ja se tuli vielä uudestaan mun ongelmaksi keksiä mitä tehdään sille, ettei tarvinnut laittaa piikille omaa lemmikkiä. Oli parisuhdeongelmia ja liekö tärpännyt siitä yhdestä pakkokerrasta kun ei melkein edes oltu puheväleissä ja katoin kalenterista että nyt olis vielä pakko jos haluaa lasta yrittää 😂 Sitä joka kuukautista ruskeaa tuhnuakin tuli ja olin ihan varma että sama kun aina että yksi välipäivä ja sitten kp1.

Siis en ikimaailmassa olisi uskonut, että tämä on se kierto kun tärppää koska mä en yrittänyt tai odottanut yhtään mitään 😭 Nyt vuoden vaihteessa saatiin miehen kanssa puhuttua ja olin positiivisella mielellä että nyt vielä hengähdän ja sitten ensikuussa taas keskityn tähän hommaan. Tilasin ja aloin syömään vitamiineja. Ja samalla tajuan että kp1 ei vaan tuukkaan. Mietin vaan että miten kävi mun romanttiselle idealle fiilistellä sitä lapsen yrittämistä ja plussaa, minkä missasin ensimmäisen kanssa. Miten tämä voi osua juuri tälläiselle kuulle kun hyvä että seksiä muistin että lapsen tekeminen vaatii.

Ei auta muuta kun nostaa kädet ylös antautumisen merkiksi, koska en yhtään ymmärrä miten niitä lapsia tehdään. Ja olla vain kiitollinen tästä 🙏😭

Täällä ollaan taustalla oltu useampi kuukausi. Yritetty ollaan mutta huomattavasti rennommin. Kyllä harmittaa silti että vieläkään ei ole tärppiä kuulunut. En tiedä mikä yk nyt edes on, mutta veikkaan 8-10 yritys kierto menossa. Pari kiertoa välissä meni huti mutta nyt taas ollaan hyödynnetty.

Olen vihdoin saanut laihdutuksesta niskalenkin ja tiputtanut lyhyessä ajassa lähes 14kg painoa. Bmi mukaan päästy lihavuudesta ylipainoon. Tätä jatkan niin kauan että tärppi käy tai pääsen normaalipainoon. Tiputustahti on ollut niin kova kyllä että täytyy kohta keventää sitä enemmän hedelmällisyyttä tukevaksi. Halusin vain äkkiä "pahimmat" päältä pois. Olen kyllä todella iloinen että viimein tässä onnistunut. Nyt kun saataisiin vielä se raskaus alkamaan niin ... 💜

Lueskelen ketjun läpi tänään, en ole palstalla käynyt pitkään aikaan. Täällä jotain dpo2 nyt, niin taas tuli pitkästä aikaa kipinä tulla kurkkimaan.

Mä oikeastaan melkein toivon ettei tässä kuussa tärkeää. Koska testaaminen menisi kolmannen keskenmenneen lasketun ajan tienoille. Ja samaan oli joulukuun alun keskenmenneen kanssa että tein positiivisen testin päivää sen jälkeen kun oli mennyt ekan keskenmenon laskettu aika. Tuntuisi vaan niin huonolta ongelma silloin testata positiivinen. Vaikka toki milloin vaan toisaalta olisi hyvä että tulen uudestaan raskaaksi. Mutta tuo aika vana nyt tästä kierrosta surullinen testaamisen suhteen taas. Että sama varmana kävisi kuin edellisen kerran sama tilanne. Plus laskettu aika tästä kierrosta menisi lokakuulle sama kuin ekan raskauden olisi ollut. Toisaalta symbolista kyllä. Mutta sitten kun tai sanotaan jos menisi kesken niin olisi 2 lokakuun lasketun ajan keskenmenoa.

No menen asioiden edelle tuskinpa tätä ongelmaa tulee kun ei tiedä vielä onnistuuko yrittäminen miten ja ei voi tietää tärppääkö. Menen tosiaan asioiden edelle. 🤷‍♀️

Oon syyllistynyt katselee salaa torista vauvan vaatteita… jos nyt tulisi plussa niin pitäisi ostaa lämpimät varusteet vastasyntyneelle. Esikoinen syntyi helleviikolla kesän alussa niin lapsi oli puettu pelkkiin vaippoihin ekat kaks kuukautta, joten koon 50 pitkähihaisia tai lahkeisia ei oo olemassa meillä.

Oon kans miettinyt että alanko jo nyt neulomaan vai odotanko hyvällä. Voihan tää yrittäminen venyä vielä vaikka reippaat puoli vuotta ja sit oliskin taas kesävauva tiedossa ja ei tarvetta vaatteille.

Onko kenelläkään ollut niin, että lämmöt (käytössä mulla vain samsung watch) nousee, mutta ovisplussa tuleekin testiin vasta 0-2pv tästä? (Kun yleensä tietysti ensin ovisplussa, minkä jälkeen ovis ja sitten lämmöt nousee) 😳
Aiemmin siis väli ollut lämmöillä ja plussalla tuon jopa 1-2pv. Tässä kierrossa tänään aamulla lämmöt nousseet ja vasta aamulla myös posi ovistesti.. Ehkä testi olis ollut jo yöllä posi? Illalla oli ehkä hieman tummempi "tavalliseen" viivaan verraten. Nyt toi ovis myös selvästi ollut tosi nopea varsinkin lääkkeellisissä kierroissa. Tämä kierto lääkkeetön polin joulutauon vuoksi. Mitenköhän tätä tulkitsisi 😂

Mä en oo kehdannut tästä edes puhua kenenkään kanssa. Meillä on tosi erilaiset tarpeet miehen kanssa ja mulla oli vuosia haluttomuutta, joka ilmeisesti nyt sitten johtuikin endon hoitoon syödyistä hormoneista ja endokivuista. Esikoista yrittäessä oli kans haluttomuutta, mutta siihen vaikutti varmasti käsittelemättömät traumat. Tästä on vuosien varrella riideltykin runsaasti. Oon yrittänyt sanoa, että ei kaikilla oo seksiä joka päivä eikä ees joka viikko. Tosiaan lohdullista käydä tätä keskustelua täällä. On jo vuosia hävettänyt oma haluttomuus, joka tosin nyt on tipotiessään ja meillä on parasta seksiä ikinä.

Tämmösiä viestejä on kiva lukea nykyään enemmän. Elin pitkään siinä ajatuksessa, että me ollaan outoja tai meidän suhteessa on jotain vikaa, kun seksiä ei ole "normaali määrä".
Komppaan! On mieltä avartavaa lukea täältä, että muillakin on hiljaisempaa makkarissa silloin, kun yritys ei ole käynnissä :Grinning Face:

Mä en oo kehdannut tästä edes puhua kenenkään kanssa. Meillä on tosi erilaiset tarpeet miehen kanssa ja mulla oli vuosia haluttomuutta, joka ilmeisesti nyt sitten johtuikin endon hoitoon syödyistä hormoneista ja endokivuista. Esikoista yrittäessä oli kans haluttomuutta, mutta siihen vaikutti varmasti käsittelemättömät traumat. Tästä on vuosien varrella riideltykin runsaasti. Oon yrittänyt sanoa, että ei kaikilla oo seksiä joka päivä eikä ees joka viikko. Tosiaan lohdullista käydä tätä keskustelua täällä. On jo vuosia hävettänyt oma haluttomuus, joka tosin nyt on tipotiessään ja meillä on parasta seksiä ikinä.
Joo mäkään en oo sen jälkeen kehdannut, kun nuo keskustelut olin käynyt. 😬 Meillä haluttomuus koskee molempia ja siinähän sitä sit ollaan kun toisen tekis mieli niin toisen ei varmasti tee. 😂 Toki sit on tartuttu toisen aloitteeseen ja haluttomampikin osapuoli on todennut et kylläpä kannatti.
Kiva että teillä on aktiivisuus lisääntynyt ja seksistä voi nykyään nauttia! 😊

Takaisin