Raskaaksi 2025

Kuten @Edenn mainitsi niin se on uskomus että vilkkaampi verenkierto helpottaisi kiinnittymistä. Jotkut aattelee että se rentouttaa ja parantaa näin mahiksia. Mutta toisaalta sit on paljon tutkimuksia että alkoholi lisää keskenmenon riskiä.

Mun esikoinen sai alkunsa iltana, jolloin olin maltillisesti juonut ja pienessä huppelissa. Oma mielipiteeni on että jokainen aikuinen voi juoda maltillisesti niin kauan kuin ei voi tietää olevansa raskaana. Sen jälkeen pitäisin arveluttavana jos joku juo ja tietää että on raskaana… mutta eipä tuo uskomus myöskään kehota juomaan raskaana ollessa kun raskaus tavallaan alkaa vasta onnistuneesta kiinnittymisestä 😅
Pakko tähän vielä sanoa, että näinhän se tosiaan on eikä alkoholista raskauden aikana enää mitään hyötyä ole vaan päinvastoin, ainoastaan mahdollisia haittoja. Mutta en myöskään ole huolissani, että olisin aiheuttanut esikoiselle tai tässä raskaudessa mitään haittoja, koska en ole ollut raskaana kun olen viiniä juonut. Alkoholi imeytyy sikiöön istukan läpi, eikä mulla ole sellaisia ollutkaan vielä siinä vaiheessa. 😁 Samoin yllätysraskauksissa, joissa ihmiset ovat nauttineet alkoholia ollessaan jo oikeasti raskaana, niin useimmiten niissäkin käy ihan hyvin koska kyse on ollut kertaluonteisesta jutusta todella varhaisilla viikoilla. Ehkä tällä viestillä siis haluan vähän lievittää sitä omantunnontuskaa, jos joku yritysaikana haluaa alkoholia maltillisesti juoda. 😊 Toki jos ovis on tiedossa niin sen mukaan itse laskisin, milloin enää uskaltaa alkoholia ottaa.

Miltein tekisi mieli kaivaa esille taas se raskaustesti kun eilen oli ihmeellinen yököttävä olo sekä alavatsaa nippaili ja nyt istun lievän kylmän hikisenä vessassa kun aamukahvi yritti tulla takaisin tervehtimään. Mun parhaan arvauksen mukaan (valkovuodon koostumuksen perusteella) olisi vasta dpo6 tosin niin olisi aika epätodennäköistä että raskaus oireilisi. Toisaalta en oo nyt tikuttanut sitä lh huippua niin ei mitään hajua olisko ollut milloin. Tai oliko anovulaatiokierto kun ei oo tullut kipuja.

Pakko tähän vielä sanoa, että näinhän se tosiaan on eikä alkoholista raskauden aikana enää mitään hyötyä ole vaan päinvastoin, ainoastaan mahdollisia haittoja. Mutta en myöskään ole huolissani, että olisin aiheuttanut esikoiselle tai tässä raskaudessa mitään haittoja, koska en ole ollut raskaana kun olen viiniä juonut. Alkoholi imeytyy sikiöön istukan läpi, eikä mulla ole sellaisia ollutkaan vielä siinä vaiheessa. 😁 Samoin yllätysraskauksissa, joissa ihmiset ovat nauttineet alkoholia ollessaan jo oikeasti raskaana, niin useimmiten niissäkin käy ihan hyvin koska kyse on ollut kertaluonteisesta jutusta todella varhaisilla viikoilla. Ehkä tällä viestillä siis haluan vähän lievittää sitä omantunnontuskaa, jos joku yritysaikana haluaa alkoholia maltillisesti juoda. 😊 Toki jos ovis on tiedossa niin sen mukaan itse laskisin, milloin enää uskaltaa alkoholia ottaa.
Niinpä! Itse join dpo 1 kuohuviiniä muutaman pienen kulauksen töissä muodon vuoksi, kun oli joku tilaisuus enkä halunnut tehdä ns. isoa numeroa siitä, etten ottaisi lasillista. Loput kaadoin viemäriin, kun tuli sopiva tilaisuus. Holiton oli siis pahasti alimitoitettu eikä sitä ollut enää, kun tulin. 😅 Ajattelin siinä hetkessä, ettei siitä voi olla haittaa, mutta jälkikäteen koin asiasta vahvaa ahdistusta ja stressiä. ChatGPT kuitenkin vakuutteli, ettei noin pienestä määrästä noilla päivillä ole voinut olla vaaraa, kun mahdollinen hedelmöittynyt munasolu on vasta lähtenyt matkaan kohtua kohti. Sen jälkeen mulla on kuitenkin ollut nollalinja 😅

Muokattu viimeksi:
Taitaa olla viivanpaikka…
IMG_6908.jpeg

Kävin ostaa baileys mint chocolate pullon. Katsotaan josko murphyn laki toimisi ja pääsisin käyttää raskaustestin positiivisella tuloksella.
Toivotaan parasta! 🤞

Mä pääsen ehkä pian testaa ovulaatiota, vaikka mun bbt käyrä premomissa sekoileekin ja väittää että tapahtu jo 3 päivää sitten. 🥴 Luotan ennemmin ovulaatiotesteihin. Tosin edellinen 2 päivää sitten lähellä negatiivista. Ja aiemmin plussaa mutta silloin kyllä raskaushormoni vielä reagoi varmasti kun raskaustestissäkin haaleaa. Ja nyt vuotoa ei 2 päivään niin toivon että voin seuraavaan ovulaatio testiin jonka meinasin sunnuntaina tehdä luottaa. Että siitä lähtee vahvistumaan uudestaan ja ovulaation takia.

Mulla alkoi uusi kierto, eli elokuista ei ole tulossa. 🥺 Oon harmissani ja surullinen, mutta kuitenkin vähemmän kuin aiemmissa kierroissa. Tuntuu, että olen jo elänyt tämän hetken ennenkin... Toisin sanoen odotukset eivät olleet tällä kertaa yhtä korkealla. Tässä kierrossa talletteluja oli useita ja ne osuivat erittäin hedelmällisiin päiviin, mutta luteaali jäi lyhyeksi (9 pv), joten olisikohan ongelma ollut kiinnittymisessä? Joka tapauksessa toivo elää, että joulua -26 viettäisiin pikkuisen kanssa. 😭❤️

Tilasin viime viikolla jo ison määrän ovulaatio- ja raskaustestejä. Ei ole vieläkään tulleet, joten oletan että postilla kiireitä kun ihmiset tilaavat joululahjoja nyt paljon. Eli normaalia kiireisempää postilla. Ja matkahuollolla, jonka kautta raskaustestit tulevat. Tilasin niitä ilmeisesti herkkiä easy@home testejä iherbiltä pari 20 kpl pakettia. 🙈 Ja raskauskeijulta kolme pakettia pregcheckin ovulaatiotestejä, kun kaikkialta täältä lähikaupoista loppuneet vieläkin. 🙊 Nyt kun ovulaatiota aloin jo eilen testaamaan sittenkin iltapäivällä, käyttänyt noita kalliimpia apteekista ostettuja kun ei muuta vaihtoehtoa. Kaupoissa täällä lähellä ei mitään ovulaatiotestejä tällä hetkellä, kaikki näyttää olevan loppu. Ehkä moni täällä yrittää raskautta tällä hetkellä! 😅 Koska ennen ollut tossa lähikaupassa kahta eri ovulaatiotestejä, rfsu:n ja pregcheckin.

Eli yhteensä tilasin 40 raskaustestiä ja 30 ovulaatiotestiä. 🤣 Kaikkein parasta olisi jos turhaan suurimman osan tilasin...

Mulla tänään oletettavasti dpo4, ja aika oireetonta ollut jos pieniä alavatsa- ja selkätuntemuksia, päänsärkyä ja väsymystä ei lasketa. Laitoin viime raskaudesta joka päivältä tuntemuksia ylös, ja sillon tässä vaiheessa oli edellisten lisäks nännit jo kipeet.

Mä aattelin, että tässä vauva-arjessa ei ehtis piinailemaan, mutta hyvin sitä näköjään ehtii😂 Aattelin testailla ekan kerran la(dpo 9) tai su (dpo 10). Viimeks näky herkässä testissä haalea mutta selvä viiva dpo10. En vaan tiiä miten sitä malttais tonne asti.

Mites muuten, jos täällä on muita suunnilleen samassa kierron vaiheessa, miten aattelitte hoitaa joulun syömiset jos tulee plussa ennen sitä. En tiiä miten saa pidettyä mahdollisen raskauden salassa jos pitää vältellä tiettyjä ruokia joulupöydässä🤔 Alkoholin osalta onneks helppo, kun imetän edelleen.

Mulla tänään oletettavasti dpo4, ja aika oireetonta ollut jos pieniä alavatsa- ja selkätuntemuksia, päänsärkyä ja väsymystä ei lasketa. Laitoin viime raskaudesta joka päivältä tuntemuksia ylös, ja sillon tässä vaiheessa oli edellisten lisäks nännit jo kipeet.

Mä aattelin, että tässä vauva-arjessa ei ehtis piinailemaan, mutta hyvin sitä näköjään ehtii😂 Aattelin testailla ekan kerran la(dpo 9) tai su (dpo 10). Viimeks näky herkässä testissä haalea mutta selvä viiva dpo10. En vaan tiiä miten sitä malttais tonne asti.

Mites muuten, jos täällä on muita suunnilleen samassa kierron vaiheessa, miten aattelitte hoitaa joulun syömiset jos tulee plussa ennen sitä. En tiiä miten saa pidettyä mahdollisen raskauden salassa jos pitää vältellä tiettyjä ruokia joulupöydässä🤔 Alkoholin osalta onneks helppo, kun imetän edelleen.
Mä en voi saada vielä ihan jouluksi tietää oonko uudestaan raskaana mutta ovulaatio todennäköisesti tällä viikolla niin alkoholia pitänee välttää jouluna ihan vain varmuuden vuoksi. 🤔 Onneksi en voi kalaa edes syödä niin ei tarvitse mitään joulupöydässä välttää varmuuden vuoksikaan. Muutenkin syön vain jouluruuista muutamia. 🤣 Lähinnä kinkkua ja jotain lisukkeita. Laatikoita saatan maistaa mutta mikään niistä mitä normaalistikin syön jouluruokia ei vältettävien listalla. 🙈

Saa kyllä nähdä että milloin ovulaatiotestit tummenee. En usko että ennen risteilyä jonne lähdetään keskiviikkona. Ainakin voin jotain alkoholia vähän juoda risteilyllä ellei sitten keskiviikko aamuna olekkin positiivinen ovulaatiotesti. 😂 Sitten kyllä aion välttää juoda mitään alkoholia laivalla. Toivon että tapahtuisi laivalla tosin ovulaatio olisi jotenkin huvittavaa jos siellä tärppäisi että merellä saisi alkunsa. 🙊

Mä uskon, että ”jään kiinni” joulupöydässä ainakin omalle äidilleni, koska mun suurinta herkkua on esimerkiksi graavilohi, mikä nyt täytyy jättää välistä. 😁 Samoin punaviiniä joisin ehdottomasti normaalitilanteessa ruuan kanssa lasillisen. Oon ajatellut, että jos joku arvaa niin siinäs arvaa. Kukaan tuskin uskaltaa edes suoraan kysyä, ja jos nyt kysyykin niin ehkä sitten vastaan vaan suoraan että kyllä, olen raskaana. 😂 En mä toisaalta haluaisi valehdellakaan tällaisesta asiasta, kun on meille niin iloinen ja tärkeä asia kyseessä. Eli itse menen nyt sillä mentaliteetilla, että jos tämä salaisuus paljastuu jo jouluna niin sitten paljastuu. 😊

Mies oli jo "huolissaan" eilen että mitä teen sitten jos ovulaatio laivalla. 🙈 Siis tarkoitti kun pyysin tarkennusta, että mistä tiedän onko ovulaatio milloin kun ei uskonut/ajatellut kai että laivalle otan ovulaatiotestejä mukaan. 😅 Sanoin vaan että otan testejä mukaan tietty...

Tässä odotan vielä ainakin kymmeneen ennen kuin teen sen ovulaatiotestin ekan tälle päivälle. Aiemmat nyt oon tehnyt 11-12 kun muutenkin paljon myöhempään herännyt muutaman päivän. Tänään heräsinkin jostain syystä puoli 9.

Mulla alkoi uusi kierto, eli elokuista ei ole tulossa. 🥺 Oon harmissani ja surullinen, mutta kuitenkin vähemmän kuin aiemmissa kierroissa. Tuntuu, että olen jo elänyt tämän hetken ennenkin... Toisin sanoen odotukset eivät olleet tällä kertaa yhtä korkealla. Tässä kierrossa talletteluja oli useita ja ne osuivat erittäin hedelmällisiin päiviin, mutta luteaali jäi lyhyeksi (9 pv), joten olisikohan ongelma ollut kiinnittymisessä? Joka tapauksessa toivo elää, että joulua -26 viettäisiin pikkuisen kanssa. 😭❤️
Täällä aika samat fiilikset. Perjantai iltana alkoi uusi kierto ja pari päivää olin kyllä tosi pahalla mielellä.

Mulla kans luteaali ehkä liian lyhyt, nyt oli 10pv. Alle 2kk ensikäyntiin niin pitää siellä varmaan ottaa sekin ottaa puheeksi.

Lapsi oli ensin perjantaina kuumeessa ja nyt viime yönä oksensi kahdesti :side_tear: . Toivottavasti ei mulle tartu.

Meillä juhlittiin jo sukulaisjoulut niin ei tarvitse enää stressata huomaisko joku jos sattuisi plussa tulemaan 😂 Niissä jouluissa oli milteinpä pikkujoulumainen tunnelma ja kuukautiset olivat alkaneet just ennen niin ei tarvinnut vältellä mitään…

Mitään vinkkejä salailuun ruokapöydässä ei mulla oikein ole kun jättäisin muutenkin ottamatta niitä asioita, jotka voisi paljastaa raskauden. Ehkä livauttaisin mieheni lautaselle ne osat tai jotain jos joku olisi jotain sellaista, kuten lohta, laittanut lautaselleni 😅

Mulla on meneillään joku oikein ylenpalttinen ahdistus ja itkeskelen jälleen piilossa asunnon nurkissa tyhjää. Veikkaan että DPO10 menossa ja ylihuomenna pitäisi tulla kuukautiset. Oon ollut niin varma negatiivisesta että baileys on jääkaapissa viilentymässä valmiiksi ja join toissa yönä puoliksi oluen kaverin kanssa samalla kun tehtiin käsitöitä hissukseen. Oltiin saatu kaks tahdonvoimaista taaperoa nukkumaan niin meillä oli pieni äitien oma harrastusaika menossa 😂

Sain ajan lääkäriin vähän lennosta, mikä ei varmastikaan liity mihinkään vakavaa onneksi. Joten tein testin että voin kysyä lääkkeiden vaikutuksesta raskauteen jos olisin saanut jonkun paikallishoidon iholle.

Nega tuli, harkitsen että kippaanko baileysiä jo aamukahviin mauksi vai onko se vain hurja huono idea aloittaa joulujuomat jo nyt 🤣

Edit säästän maistelun lääkärin jälkeen ehkä… oon ollut holiton niin kauan että en halua ihan konttaamalla mennä sinne, jos pelkkä pullon nuuhkaisu saisi mut känniin…

Muokattu viimeksi:
Mulla tänään normikierron mukaan olisi viimeistään ovulaatio pitänyt olla. Mutta ilmeisesti keskenmeno vaikuttaa vähän ainakin jota osasin odottaakin kyllä niin sinänsä ei yllättävää. 😵‍💫 Mutta toivoa kai on kun ovulaatiotestit todella haaleita vielä maanantaina, eilen jo aika tumma ei ihan tasavahvat viivat vielä, premom antoi illan testille lukemaksi 0,79 jo. Tänään en vielä testannut, mutta varmaan kohta teen testin. Toivottavasti jo vahvempi! 🤞

Käytiin tänään varhaisultrassa ja olikin melkoinen yllätys: siellä on kaksi, joilla molemmilla vahva syke. Meille olisi siis tulossa kaksoset 😅❤️
Ihanaa onnea!!😍😍

Täällä dpo 6. Tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei tässä kierrossa tärpännyt. Tekis kyllä mieli jo päästä testailemaan, vielä pitäis ainakin muutama päivä malttaa ootella🫠

Onkohan kokemuksia joissa samankaltainen tilanne ja että onko ovulaatio tapahtunut jos tälläistä ovulaatiotestit näyttäneet mitä tässä kuvassa alempana? 🤔

Ekat kolme apteekin testejä otettuna kotelosta pois jotta sain paremman kuvan. Ja tänään äsjen tein sen testin samasta näytteestä varmistukseksi tuon pregcheckin ovistestin rinnalla että onko kummatkin haaleita ja oli. 🥴

Lähinnä mietin menikö huippu ohi ja nyt on ovulaatio tänään vai ei ollut ollenkaan sittenkään...

Liitteet

• 1000010517.jpg
    1000010517.jpg
    166.7 KB · Katsottu: 72
Takaisin