Raskaaksi 2025

Kuten @Edenn mainitsi niin se on uskomus että vilkkaampi verenkierto helpottaisi kiinnittymistä. Jotkut aattelee että se rentouttaa ja parantaa näin mahiksia. Mutta toisaalta sit on paljon tutkimuksia että alkoholi lisää keskenmenon riskiä.

Mun esikoinen sai alkunsa iltana, jolloin olin maltillisesti juonut ja pienessä huppelissa. Oma mielipiteeni on että jokainen aikuinen voi juoda maltillisesti niin kauan kuin ei voi tietää olevansa raskaana. Sen jälkeen pitäisin arveluttavana jos joku juo ja tietää että on raskaana… mutta eipä tuo uskomus myöskään kehota juomaan raskaana ollessa kun raskaus tavallaan alkaa vasta onnistuneesta kiinnittymisestä 😅
Pakko tähän vielä sanoa, että näinhän se tosiaan on eikä alkoholista raskauden aikana enää mitään hyötyä ole vaan päinvastoin, ainoastaan mahdollisia haittoja. Mutta en myöskään ole huolissani, että olisin aiheuttanut esikoiselle tai tässä raskaudessa mitään haittoja, koska en ole ollut raskaana kun olen viiniä juonut. Alkoholi imeytyy sikiöön istukan läpi, eikä mulla ole sellaisia ollutkaan vielä siinä vaiheessa. 😁 Samoin yllätysraskauksissa, joissa ihmiset ovat nauttineet alkoholia ollessaan jo oikeasti raskaana, niin useimmiten niissäkin käy ihan hyvin koska kyse on ollut kertaluonteisesta jutusta todella varhaisilla viikoilla. Ehkä tällä viestillä siis haluan vähän lievittää sitä omantunnontuskaa, jos joku yritysaikana haluaa alkoholia maltillisesti juoda. 😊 Toki jos ovis on tiedossa niin sen mukaan itse laskisin, milloin enää uskaltaa alkoholia ottaa.

Miltein tekisi mieli kaivaa esille taas se raskaustesti kun eilen oli ihmeellinen yököttävä olo sekä alavatsaa nippaili ja nyt istun lievän kylmän hikisenä vessassa kun aamukahvi yritti tulla takaisin tervehtimään. Mun parhaan arvauksen mukaan (valkovuodon koostumuksen perusteella) olisi vasta dpo6 tosin niin olisi aika epätodennäköistä että raskaus oireilisi. Toisaalta en oo nyt tikuttanut sitä lh huippua niin ei mitään hajua olisko ollut milloin. Tai oliko anovulaatiokierto kun ei oo tullut kipuja.

Pakko tähän vielä sanoa, että näinhän se tosiaan on eikä alkoholista raskauden aikana enää mitään hyötyä ole vaan päinvastoin, ainoastaan mahdollisia haittoja. Mutta en myöskään ole huolissani, että olisin aiheuttanut esikoiselle tai tässä raskaudessa mitään haittoja, koska en ole ollut raskaana kun olen viiniä juonut. Alkoholi imeytyy sikiöön istukan läpi, eikä mulla ole sellaisia ollutkaan vielä siinä vaiheessa. 😁 Samoin yllätysraskauksissa, joissa ihmiset ovat nauttineet alkoholia ollessaan jo oikeasti raskaana, niin useimmiten niissäkin käy ihan hyvin koska kyse on ollut kertaluonteisesta jutusta todella varhaisilla viikoilla. Ehkä tällä viestillä siis haluan vähän lievittää sitä omantunnontuskaa, jos joku yritysaikana haluaa alkoholia maltillisesti juoda. 😊 Toki jos ovis on tiedossa niin sen mukaan itse laskisin, milloin enää uskaltaa alkoholia ottaa.
Niinpä! Itse join dpo 1 kuohuviiniä muutaman pienen kulauksen töissä muodon vuoksi, kun oli joku tilaisuus enkä halunnut tehdä ns. isoa numeroa siitä, etten ottaisi lasillista. Loput kaadoin viemäriin, kun tuli sopiva tilaisuus. Holiton oli siis pahasti alimitoitettu eikä sitä ollut enää, kun tulin. 😅 Ajattelin siinä hetkessä, ettei siitä voi olla haittaa, mutta jälkikäteen koin asiasta vahvaa ahdistusta ja stressiä. ChatGPT kuitenkin vakuutteli, ettei noin pienestä määrästä noilla päivillä ole voinut olla vaaraa, kun mahdollinen hedelmöittynyt munasolu on vasta lähtenyt matkaan kohtua kohti. Sen jälkeen mulla on kuitenkin ollut nollalinja 😅

Muokattu viimeksi:
Taitaa olla viivanpaikka…
IMG_6908.jpeg

Takaisin