Raskaaksi 2025

Ihanaa kyllä että mies huolehtii musta. Mutta jotenkin hirveä olo tulee kun tuntuu että vähän niin kuin "turhaan" huolehtii kun sanoi kun join kaksi kuppia aamulla että oliko kofeiinitonta. 😭 Sanoin ettei ollut. Ja sitten leikin vähän tyhmää ja kysyin miksi pitäisi olla. Oli mies vaan että kun nyt jos olen raskaana siis. Olin myös ravintolassa tilaamassa viiniä ruuan kanssa koska olen heittänyt jo hanskat tiskiin, hänen mielestään huono idea tilata. 🫤 En siis tilannut...

No hyvähän se että huolehtii. Olisi vain kivempaa jos olisi oikeasti syy huolehtia. Sanoin kyllä että en usko raskauteen itse enään. 💔 Vaikka vuodosta ei merkkiäkään. Tein hänen mielikseen sen toisen pregcheckin testin tosin aamupalan jälkeen tänään. Oli sitä mieltä että ei varmaan pidä paikkaansa kun join kaksi kuppia kahvia ja lasin omenamehua kumminkin. Tosin onhan se mahdollista. 😬

Hitsinpimpulat, ei se eilinen ollutkaan huippu. Tällaista en meinaan ole ikinä saanut testiin😮 Ei mutta kyllä se mies nyt täytyy hurmata vielä tänäänkin.

Eli onko tänään nyt sitten dpo-1 ja huomenna oletetun oviksen aikaan dpo0. En enää muista 😅

Liitteet

• IMG_1265.jpeg
    IMG_1265.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 59
Hitsinpimpulat, ei se eilinen ollutkaan huippu. Tällaista en meinaan ole ikinä saanut testiin😮 Ei mutta kyllä se mies nyt täytyy hurmata vielä tänäänkin.

Eli onko tänään nyt sitten dpo-1 ja huomenna oletetun oviksen aikaan dpo0. En enää muista 😅
Vau kun räikeä!!
Huomenna on dpo0 😊

Kysyn täältä että onko kenelläkään kokemusta että mistä tämmöset oudot menkat voi johtua?😅 mun menkat on aina samanlaiset, kesto 4-5 päivää, ensimmäiset 2 päivää vuotaa kuin seula ja kivut on kovat. Nyt yhtäkkiä alkoi vähän jopa etuajassa menkat ja on ollut ihan täysin kivutonta ja paaaaljon vähemmän vuotaa😅 kesto myös jo 6 päivää.

Kysyn täältä että onko kenelläkään kokemusta että mistä tämmöset oudot menkat voi johtua?😅 mun menkat on aina samanlaiset, kesto 4-5 päivää, ensimmäiset 2 päivää vuotaa kuin seula ja kivut on kovat. Nyt yhtäkkiä alkoi vähän jopa etuajassa menkat ja on ollut ihan täysin kivutonta ja paaaaljon vähemmän vuotaa😅 kesto myös jo 6 päivää.
Mulla on ollut anovulatorisissa kierroissa sitä että menkat kestääkin 10 päivää mut on niukat (mun normimenkat on kans runsaat ja kivuliaat ja kestää sen 5 päivää), sitten oli pari viikkoa ilman vuotoja, ja sitten saattoi tulla toinen vuoto muutamaksi päiväksi, ja sitten vasta joskus niiden päättymisen jälkeen keho osasi ovuloida.
Jos alkaa joka kierrossa tapahtumaan niin kävisin ihmettelemässä kiertoa gynellä! Yleisesti jos ovulaatio tapahtuu, menkat tulee normaalisti, ja jos ei tapahdu, keho voi heitellä jotain välivuotoja. Mulla anovulatoristen kiertojen syy oli PCOS mutta sekin varmasti voi vaihdella.
Tai kerran mulla oli pieni kysta joka vuosi ulos kesken kierron kirkkaana verenä (kysta näkyi ultrassa, ja viikko vuodon jälkeen sitä ei enää näkynyt uudessa ultrauksessa, joten en keksi muutakaan syytä), ei ollut kipuja silloinkaan. Eli sekin on mahdollista! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Plus mitä muita juttuja siellä voikaan olla.

Ei ole kyllä vuoto vieläkään alkanut. 🥴 Epäilen nyt että ovulaation testailut menneet ihan pieleen. Olisi varmaan pitänyt jatkaa testaamista vaikka pari päivää näyttikin haaleampaa kuin yhtenä päivänä. 🤔 No ensi kierrolla sitten.

Dpo8 ja nega testattu aamulla. Nyt jos osais vaan olla ja odottaa huomiseen.
Vatsassa jotain tuntemuksia ja se taas nostaa toiveita.

Tässä on tullu katsottua varmaan satoja tiktokkeja kun ne testailee. Tänään sitten dpo8 testivideoita 😅

Ei ole kyllä vuoto vieläkään alkanut. 🥴 Epäilen nyt että ovulaation testailut menneet ihan pieleen. Olisi varmaan pitänyt jatkaa testaamista vaikka pari päivää näyttikin haaleampaa kuin yhtenä päivänä. 🤔 No ensi kierrolla sitten.
Et oo tehny testiä tänään?

No käytiin aamupalalla ja sitten vessassa ja alkaahan se vuoto sieltä. 😭 Mutta vaaleanpunaisena eikä ruskeana niin kuin normaalisti.. Toivittavasti mitään ei ole pielessä vielä kaiken lisäksi. 😫

||Olipahan surullista kertoa miehelle. Hän vielä elätteli toivoa jospa normi raskauteen kuuluvaa vuotoa kun kerroin. 😟 Yritin sanoa ettei ole koska tunnistan kyllä vuodot ja ehkä vaaleanpunaista siksi jos oli kemiallinen.

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä piinailuihin 😊

@Evannu Mulla testi oli pos ja sit seuraavana päivänä vielä tummmempi. Luulen että irtosi tummimpana päivänä, koska ovulaatiokivut loppuivat silloin kestettyään 3 päivää. Kannattaa kyllä silti tallettaa jos pystyy, ei sitä liikaa voi talletella. Sulla voi tapahtua eri tavalla noi testien tummumiset.

Mullakin muuten Dpo8 ja toivon vaan niin kovasti olevani raskaana että varmaan mieleni tekee tepposet ja kuvittelen oireita 😅🤦🏼‍♀️ Nyt musta tuntuu että nippailee kohdussa ja rinnat on hieman turvonneet. Mutta kai se voisi olla ihan keltarauhasesta johtuvaa, näin kierron loppuvaiheilla. Tosin en odota menkkoja vielä viikkoon. Mulla normaali/pitkä luteaalivaihe jos vain ovulaatio tapahtuu. Siitä olen varma että tässä kierrossa tapahtui ovis.

En halua kuitenkaan testata, viimeksi testasin Dpo10.. Tuntui tosi aikaiselta. Tätä vaan toivoo niin kovasti, mutta onkohan lopulta niin todennäköistä raskautua heti tyhjennyksen jälkeen suoraan 😅 Pettymys on suuri jos menkat alkaa

Huom en ole nyt raskaustestiä tehnyt

Antoivat silloin polilta raskaustestin, että pitäisi nyt alkuviikosta testata onko testi negatiivinen tyhjennyksen jäljiltä. Mulla oli jo aiemmin oma raskaustesti niin tosi hailakka 21.9 että siirryin reilu viikko sitten ovulaatiotesteihin ja niihin tuli sit räikyvä plussa. Eli käytän testin sitten omiin tarkoituksiin jos menkat ei ala 🤣

Tällainen se sit oli, käytännössä niin matala HCG oli että ei estänyt ovulaatiota.

Liitteet

• 20250921_193909.jpg
    20250921_193909.jpg
    282.6 KB · Katsottu: 106
Eilisen päivän (dpo 7) tuli pientä vuotoa ja oli kaikenlaisia mahakipuja pitkin päivää. Kovaa palelua illalla ja väsymystä. Rinnat myös kipeämmät ja turvottaa. Jotenki sellanen tunne että jotain siellä tapahtuu. Saapa nähä maltanko huomiseen testailun kanssa 🤭

Mulla on ollut anovulatorisissa kierroissa sitä että menkat kestääkin 10 päivää mut on niukat (mun normimenkat on kans runsaat ja kivuliaat ja kestää sen 5 päivää), sitten oli pari viikkoa ilman vuotoja, ja sitten saattoi tulla toinen vuoto muutamaksi päiväksi, ja sitten vasta joskus niiden päättymisen jälkeen keho osasi ovuloida.
Jos alkaa joka kierrossa tapahtumaan niin kävisin ihmettelemässä kiertoa gynellä! Yleisesti jos ovulaatio tapahtuu, menkat tulee normaalisti, ja jos ei tapahdu, keho voi heitellä jotain välivuotoja. Mulla anovulatoristen kiertojen syy oli PCOS mutta sekin varmasti voi vaihdella.
Tai kerran mulla oli pieni kysta joka vuosi ulos kesken kierron kirkkaana verenä (kysta näkyi ultrassa, ja viikko vuodon jälkeen sitä ei enää näkynyt uudessa ultrauksessa, joten en keksi muutakaan syytä), ei ollut kipuja silloinkaan. Eli sekin on mahdollista! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Plus mitä muita juttuja siellä voikaan olla.
Sama kokemus täällä vuotojen suhteen. Siksi epäilenkin nyt, etten ovuloinut tyhjennyksen jälkeisessä kierrossa, kun menkat oli kevyemmät kuin yleensä, eikä kipujakaan ollut ensimmäisenä päivänä.
Toivottavasti siellä olis toinen tilanne ja tärppäisi🤗🤞🏻

Fun fact kystiin liittyen: meidän esikoinen sai alkunsa kyllä niin erikoisen sattumuksen kautta. Ovulaatiota edeltävänä vkloppuna vuosin 2 päivää vuolaasti, aivan kuten menkoissa. Pari päivää ennen vuotoa olin niinikään käynyt gynellä, joka ultrasi johtofollin kummassakin muniksessa ja ennusti ovulaatiota viikon sisään. Tuolloin kiertoni heitteli ja oletin kai vaan, että menkat alkoivat ja uusi kierto käynnistyi. Ainoa keksimäni selitys vuodolle on että toinen rakkuloista oli kysta, mikä puhkesi ja toinen ovuloi, josta raskauduin sitten joitain päiviä myöhemmin. Sekin, miten päädyin tekemään nurkissa lojuneen r-testin 2 viikkoa myöhemmin, on jäänyt mysteeriksi. Pikemminkin odotin ovulaatiota tuolloin.😅 Ehkä mua vaan nyppi, kun yksi tikku oli jäänyt käyttämättä🤷🏼‍♀️

Sitten tämä kesken mennyt kakkonen oli suunnittelematon keissi, joten kokemusta tällaisesta kierrosta, jossa voi todella ajoittaa talletukset yms. ei ole.

Täällä loma tunnelma silmin nähden latistui. Muuttui ihanasta olosta täysin paskaksi. 😟 Mieskin ihan maansa myynyt vaikka ei mitään sanonut ole, tuijottaa vaan tyhjyyteen. Itsekkin vaan aamusta asti itkenyt. Ei tässä kyllä mitään positiivista ole. Pakko jotain vikaa olla ja pahasti, ei 4 keskenmennyttä raskautta vaikka niistä 3 kemiallisia ollut, ole normaalia alle 8 kuukauden sisällä varsinkaan. 😡

Vähän omaa napaa pitää räntätä kun hajottaa ja ärsyttää niin paljon.

Mulla olot täällä tasaantuneet, edelliset paineen tunteet oli eilen. Nyt jo helpottanut. Pystyy siis käyttämään normaaleja housuja ilman hullua tuskaa, ei ne toki paineettomat ole edelleenkään. Illalla iski hirveä jano että ihan kurkkua kuivasi, samaa oli edellisessä raskaudessa että vettä piti juoda tolkuttomia määriä. Muuten suht normaali olo. Toki kun luin edellisen raskauden muistiinpanoja niin mulla oli vain tunne mahdollisesta raskaudesta ennen testiä, ei varsinaisia oireita joita osoitella. Kropan viestit on todella sekavat tällä hetkellä että en tiedä yhtään mitä ajatella. Menkkoja tuskin taaskaan tulee kuten ei ennenkään kierukan kanssa, joten jätän testin teon viimeiseen hetkeen eli samana aamuna kun meen kierukkaa poistattamaan. Kai sitä nyt viikon malttaa olla testaamatta? Jotain yritti tapahtua mutta tuo kierukan pirulainen taisi sitten lopulta estää kaiken. En enää löydä koko kohdunsuuta, se on hävinnyt jonnekin ihan täysin ja joku kova pitkä juttu ilmestynyt yläreunaan tai miten sen nyt sanoisi. Jos kroppa pysyy tässä tilassa mikälie ikinä onkaan niin poistosta tulee varmasti ihan helvetin hauska kokemus. Sitä on vaan hukassa ja odottaa poistoa ja mitä ikinä sen jälkeen onkaan sitten. Seuraava ovulaatio on viikon päästä poistosta, jotenkin en usko että siihenkään pääsee mukaan.

Muokattu viimeksi:
Täällä loma tunnelma silmin nähden latistui. Muuttui ihanasta olosta täysin paskaksi. 😟 Mieskin ihan maansa myynyt vaikka ei mitään sanonut ole, tuijottaa vaan tyhjyyteen. Itsekkin vaan aamusta asti itkenyt. Ei tässä kyllä mitään positiivista ole. Pakko jotain vikaa olla ja pahasti, ei 4 keskenmennyttä raskautta vaikka niistä 3 kemiallisia ollut, ole normaalia alle 8 kuukauden sisällä varsinkaan. 😡
Se on tosi paljon! Ihan syystäkin teillä on paha mieli! Harmi kun se iski lomalla, heittää väkisinkin varjoa ajalle, jolloin haluaisi rentoutua ja viettää kivaa aikaa…. Kannattaa varmaan ottaa tuo puheeksi gynellä? Toivottavasti löytyisi ratkaisu :red-heart:

Sama kokemus täällä vuotojen suhteen. Siksi epäilenkin nyt, etten ovuloinut tyhjennyksen jälkeisessä kierrossa, kun menkat oli kevyemmät kuin yleensä, eikä kipujakaan ollut ensimmäisenä päivänä.
Toivottavasti siellä olis toinen tilanne ja tärppäisi🤗🤞🏻

Fun fact kystiin liittyen: meidän esikoinen sai alkunsa kyllä niin erikoisen sattumuksen kautta. Ovulaatiota edeltävänä vkloppuna vuosin 2 päivää vuolaasti, aivan kuten menkoissa. Pari päivää ennen vuotoa olin niinikään käynyt gynellä, joka ultrasi johtofollin kummassakin muniksessa ja ennusti ovulaatiota viikon sisään. Tuolloin kiertoni heitteli ja oletin kai vaan, että menkat alkoivat ja uusi kierto käynnistyi. Ainoa keksimäni selitys vuodolle on että toinen rakkuloista oli kysta, mikä puhkesi ja toinen ovuloi, josta raskauduin sitten joitain päiviä myöhemmin. Sekin, miten päädyin tekemään nurkissa lojuneen r-testin 2 viikkoa myöhemmin, on jäänyt mysteeriksi. Pikemminkin odotin ovulaatiota tuolloin.😅 Ehkä mua vaan nyppi, kun yksi tikku oli jäänyt käyttämättä🤷🏼‍♀️

Sitten tämä kesken mennyt kakkonen oli suunnittelematon keissi, joten kokemusta tällaisesta kierrosta, jossa voi todella ajoittaa talletukset yms. ei ole.
No mulle kävi hyvin samalla tavalla, että juuri sen kystan puhkeamisen jälkeen tuli ovis ja elämäni ensimmäinen tärppi tuli juuri siitä oviksesta, puolentoista vuoden yrityksen jälkeen! 😅 Ja mäkin tein suorastaan kiukuissani sen ekan rtestin jo DPO8 kun olin niin kyllästynyt siihen että menkat alkoi aina DPO10 ja mulle oli kertynyt hirveä määrä rtestejä joita tuli ovistestien mukana, kun en yleensä päässyt testaamaan ennen kuin vuoto jo alkoi. Meinasi leuka pudota lattialle kun tuli plussa.
Nyt menossa 11+3 ja hyvältä vaikuttaa mutta mietin vaan että jos me halutaan enempää lapsia, pitääkö sitten jatkossakin aina yrittää joku kysta sinne kasvattaa ja puhkaista kun haluaa saada kunnon oviksen ja tärpin aikaiseksi?? 😂

Pakko vähän jotain positiivistakin sanoa, hehkuttaa jossain tätä vaikka ei ihan aiheeseen liity. Mies osti mulle sormuksen. ❤️ Ja ei siis ole kihlasormus. Ennemmin lupaussormus. En muista missä ketjussa puhuin vai puhuinko että ajattelinko vain puhua.... Että lupasi ostaa semmoisen mulle ja on semmoinen lupaus että ollaan yhdessä. 😂 Mutta ihanaa silti kun sano vaan et mennään korukauppaan. Sanoi että valitse jotain. Valitsin korvakorut sitten vihjaili sormuksista ja katselin niitä. Ja sanoi että valitse joku. 😆 Niin se sitten oli se lupaus sormus. 😭

Pakko vähän jotain positiivistakin sanoa, hehkuttaa jossain tätä vaikka ei ihan aiheeseen liity. Mies osti mulle sormuksen. ❤️ Ja ei siis ole kihlasormus. Ennemmin lupaussormus. En muista missä ketjussa puhuin vai puhuinko että ajattelinko vain puhua.... Että lupasi ostaa semmoisen mulle ja on semmoinen lupaus että ollaan yhdessä. 😂 Mutta ihanaa silti kun sano vaan et mennään korukauppaan. Sanoi että valitse jotain. Valitsin korvakorut sitten vihjaili sormuksista ja katselin niitä. Ja sanoi että valitse joku. 😆 Niin se sitten oli se lupaus sormus. 😭

Ihanaa Kali! 😍 Ihana ele mieheltä, että yhdessä ollaan ja vaikeudet voitetaan yhdessä ❤️

Pahoittelut, että vuoto alkoi ja pilasi lomatunnelmia 💔

Takaisin