Raskaaksi 2025

Täällä loma tunnelma silmin nähden latistui. Muuttui ihanasta olosta täysin paskaksi. 😟 Mieskin ihan maansa myynyt vaikka ei mitään sanonut ole, tuijottaa vaan tyhjyyteen. Itsekkin vaan aamusta asti itkenyt. Ei tässä kyllä mitään positiivista ole. Pakko jotain vikaa olla ja pahasti, ei 4 keskenmennyttä raskautta vaikka niistä 3 kemiallisia ollut, ole normaalia alle 8 kuukauden sisällä varsinkaan. 😡
Mie haluisin vielä muistuttaa että vaikka kaikki olisi (ja varmaan onkin) just niinku pitää niin silti raskautumisen mahdollisuus on se 25%/kierto. Meille keskimmäinen tuli ekasta kerrasta mutta tätä kuopusta tehtiin 1,5 vuotta ja mukaan mahtui ainakin se 4-5 kemiallista. Kaikki testit otettiin kummastakin ja kaikki oli niinku pitää (paitti minun ikä 39v).

Eli en tiiä kiinnostaako sulla mutta luulenpa vahvasti että enemmän kyse paskasta tuurista kuin jostain viasta. 🙏

Mukavaa reissua teille kaikesta huolimatta! 🙏

No mulle kävi hyvin samalla tavalla, että juuri sen kystan puhkeamisen jälkeen tuli ovis ja elämäni ensimmäinen tärppi tuli juuri siitä oviksesta, puolentoista vuoden yrityksen jälkeen! 😅 Ja mäkin tein suorastaan kiukuissani sen ekan rtestin jo DPO8 kun olin niin kyllästynyt siihen että menkat alkoi aina DPO10 ja mulle oli kertynyt hirveä määrä rtestejä joita tuli ovistestien mukana, kun en yleensä päässyt testaamaan ennen kuin vuoto jo alkoi. Meinasi leuka pudota lattialle kun tuli plussa.
Nyt menossa 11+3 ja hyvältä vaikuttaa mutta mietin vaan että jos me halutaan enempää lapsia, pitääkö sitten jatkossakin aina yrittää joku kysta sinne kasvattaa ja puhkaista kun haluaa saada kunnon oviksen ja tärpin aikaiseksi?? 😂
Haha onpa hauska yhteensattuma😄 voin vaan kuvitella sen hämmästyksen, kun plussa tuli testiin! Mä muistan että tuijotin vaan tonnin setelinä sitä tikkua enkä vaan ollut uskoa näkemääni😅
Ihanaa että raskaus siellä sujunut lupaavasti🤗

Jonkin asteinen verenvuoto alkoi, taas dpo7 ja kp23… nää verenvuodot vaan aikaistuu 😅 ollut 25, 24 ja nyt 23. Toki voi olla vielä vaikka ja mikä tää tuhrutus. Sainpahan siivousenergiaa, kävin talon kerhohuoneella poistamassa ärsytystä hinkkaamalla taikasienellä vuosikerta likaa irti lattiasta ja seinistä 🤣 huomenna sit pääsenkin siellä viettää aikaa uusien ja vanhojen tuttavuuksien kanssa. Eipähän tarvi miettiä mikä tuhru tuli, side huolehtii nyt siitä ja mä mietin vasta maanantaina asiaa. Ainakin tavoitteellisesti.

Vielä on haalea mutta plussa se on🥹❤️
1000017488.jpg

Onnea @MomOf3 🥰

Mun dpo9 aamun testi nega. Joku roska oli siinä testin reunassa ja näytti niin haamulta sit niin kerkesin jo innostua 😔 Mutta ei, ei haamua 😔
No onneks tässä on vielä aikaa, oon kyl jotenkin jo valmiiksi vähän maassa että ei me taidettu sittenkään onnistua vaikka oli hyvät tallettelut. No nähtäväksi jää.

Onnea @MomOf3 :smiling face with heart-eyes:

Mä löysin eilen lopulta ne langat ja päätin nykäistä pois ku oli tosi pitkällä. Ei oo koskaan ennen noin pitkällä olleetkaan! Pieni vuoto oli iltaan mennessä tullut, mutta kaikki oireet vaikuttaa nyt hävinneen. Olo on viimein hyvä ekaa kertaa yli kahteen viikkoon! En voi toki suositella kenellekään itse poistamista. Päädyin ratkaisuun kun mun oli ollut jo yli pari viikkoa ihan kamala olla, eikä mitään kipuja tai estoja tuntunut olevan kun testasin ensin kevyesti vetää. Yritin saada aiempaa aikaa poistoon, mutta sitä ei vaan saanu ellei tilanne ollu käytännössä kriittinen. Muuten kuulemma ihan hyvin pystyy odotella.

Nyt sitten innolla kohti uutta kiertoa ja yritystä!

Näin unta että vuoto ei yön aikana yltynytkään ja sain aamulla vahvan plussan testiin. 🤐 Kumpikin meni pieleen. En kyllä testannut tosin koska olisi ollut todella typerää testata enään. 🤣 Varsinkaan kun vuoto todella runsasta kun herätessäni kävin vessassa. Vielä puuttuu vain verihyytymät. Mutta kyllä niitäkin kerkeää vielä tulla.

Sain myös pahennusta aikaiseksi eilen kun oma äiti muuttamassa pian ja kysyi voinko auttaa. Sanoin että tottakai. Mutta sitten kuulin että raskaana oleva siskoni auttaa myös jotenkin ja pitäisi nähdä hänet. Jouduin sanomaan etten pysty koska en halua nähdä siskoani varsinkaan kun hän jo toisella kolmanneksella pian, tiedän että kuulostan varmaan hirveältä ihmiseltä. 😬

Voi ei @Kali , on kyllä tosi epäreilua, miten monesti sulle noita kemiallisia on tullut, ja testit näyttäneet epäselviltä :sad-face: Tsemppiä niin paljon!

Mä oon seuraillut viimeaikoina enemmän tuota lapsettomuuspuolta, kun tutkimuksissa nyt kesän jälkeen on alkanut näyttää siltä, että ei me vauvaa taideta kotona saada aluille.. Tänään kylläkin ovispäivä! Ekaa kertaa sellainen tietynlainen rentous tai sitten pessimistisyys tässä, että ei se kyllä tärppää, vaikka peittoja on heiluteltu. Odotetaan nyt että milloin aika julkisen ensikäynnille, ja sitten tehdään hoitoja ja tutkimuksia varmaan vähän rinnakkain julkisella ja yksityisellä.

Mutta tuosta raskaana olevien läheisten näkemisestä halusin kommentoida oman näkemykseni. Ja nyt haluun korostaa, että nää on tosi henkilökohtaisia juttuja, mutta jaan miten vaan oon itse ajatellut - en niinkään vinkkaa muita toimimaan samoin. Mulla siis lähipiirissä on todella paljon ystäviä keillä on lapsia ja raskaana olevia ihmisiä. Kuusi uutta vauvaa on tulossa puolen vuoden sisään, joista eilen yhdestä uudesta ilmoitettiin. Lisäksi mulla on vähän kutina, että sisko kanssa voi hyvin pian olla raskaana.

Ja se on tietysti ihan äärimmäisen raskasta monesti nähdä näitä läheisiä joiden vauvatoiveet toteutuu kun itse on jo vuosia joutunut odottamaan omaa vuoroa. Mutta silti oon valinnut että haluan olla mukana ja läsnä, ja vielä hyvin aktiivisestikin. Ensinnäkin nää aiheet vaan kiinnostaa mua tosi kovasti, vauvat, lapset ja raskaudet. Musta on tosi mielenkiintoista niistä jutella ja tykkään olla lasten kanssa. Mutta ennen kaikkea kun ystävät ja etenkin sisko jos raskautuu on niin läheisiä ja tämä ainutkertainen elämäntilanne, että en halua jäädä niistä välistä, vaan haluan olla mukana. Ja jos sattuisikin niin surullisesti, että lasta ei meille koskaan tulisi, niin tää ystävien pikkulapsiajassa mukana oleminen olisi sitten se ainut tilaisuus saada kokea tällainen elämänvaihe edes osittain. Niin siksi mä olen valinnut olla mukana. Usein itken kovastikin enne tapaamisia ja niiden jälkeen, ja vaikka vaikealta on monesti tuntunut, niin aktiivisesti työstän sitä että osaisin ja jaksaisin olla mukana. Lapsettomuus on jo itsessään niin kamalaa, että en halua että se vie mun ystävät ja suhteet läheisiinkiin kokonaan.

No siis ollaan siskon kanssa ennen oltu tosi läheisiä. Viime vuosina kuitenkin ei enään. Esimerkiksi kun sain ensimmäisen keskenmenneen olisin tarvinnut ymmärrystä edes häneltä. Kerroin hänelle nopeasti raskaudesta ja heti kun meni kesken. Ei edes vastannut ja en sitten kuullut hänestä kahteen kuukauteen. Ja kun vihdoin puhuttiin hän totesi no eihän me miehen kanssa oltu yhdessä edes pitkään että hyvä sinänsä ettei vielä saada lasta. 🤬 Joten varsinkin tuon takia en nykyään löydä mitään syytä olla tekemisissä hänen kanssaan ja en osaa olla onnellinen hänen puolestaan edes. 🤷‍♀️

No siis ollaan siskon kanssa ennen oltu tosi läheisiä. Viime vuosina kuitenkin ei enään. Esimerkiksi kun sain ensimmäisen keskenmenneen olisin tarvinnut ymmärrystä edes häneltä. Kerroin hänelle nopeasti raskaudesta ja heti kun meni kesken. Ei edes vastannut ja en sitten kuullut hänestä kahteen kuukauteen. Ja kun vihdoin puhuttiin hän totesi no eihän me miehen kanssa oltu yhdessä edes pitkään että hyvä sinänsä ettei vielä saada lasta. 🤬 Joten varsinkin tuon takia en nykyään löydä mitään syytä olla tekemisissä hänen kanssaan ja en osaa olla onnellinen hänen puolestaan edes. 🤷‍♀️
Sympatisoin sua vahvasti kun kuulee tuollaisia tosi ajattelemattomia kommentteja.

Itse joskus sain kuulla ystävältäni että kommentin että miks ees yritän saada lapsia mieheni kanssa, koska mieheni on terveytensä vuoksi hyvin rajoittunut. Otin sen jälkeen vähän etäisyyttä mutta oon toistaiseksi kaverit, kun luulen että hän vain töksäytti asian tahattomasti kun on muutenkin valinnut olla lapseton eikä pidä lapsista.

Eihän tää arki sinällään herkkua ole aina ja oon aika tiukalla aikataululla, kun miehen resurssit on tosi rajalliset, mutta omasta mielestäni meillä menee perushyvin ja lapsemme vaikuttaa tyytyväiseltä ja iloiselta.

Eli koetin vain sanoa että jollain asteella ymmärrän miksi sattuu toisten törkeä ja ajattelematon mielipide ja miksi valitset etäisyyden. Toki sisar on eri asia kuin kaveri, oma sisko vihlaisee varmasti syvemmältä jos tulisi tuollaista kommenttia.

Pahoittelut teille ketkä olette saaneet törkeitä kommentteja. Ihmiset on uskomattoman ajattelemattomia.

Onnea plussaneet. En jaksanut kaikkia lukemattomia viestejä lukea mutta tasapuolisesti kaikille onnittelut. 💜

Omanapa: ovis tuloillaan flon mukaan parin-kolmen päivän päästä. Meillä elämässä ja työrintamilla niin kova paine ja stressi että ei olla seksiäkään harrastettu koko kuukauteen. Tänään käynnistettiin tallettelut kuitenkin. Masentaa jo valmiiksi jotenkin tämä kierto kun nyt sitten yk6 ja ihan olo että ei raskautta saada alulle. Jotenkin tosi lannistunut olo tämän suhteen vaikka sinänsä ihan "normaalia" että joutuu vuodenkin yrittämään. Tuntuu vaan että meillä ei ole tämä normaalia vaan että syy on jossain kun oireitakin on. Nyt niin kova vilske elämässä että en tässä kuussa ehdi ainakaan mitään lääkäreitä hoitelemaan, ehkä ensi kuussa sitten.

Niin ja tuli lisäyksenä mieleen että ymmärrän jos ei pysty samaistumaan tohon välttelyyn, kun varsinkin jos lapsia. Jos olisi kavereita joilla lapsia uskon että pystyisin olemaan heidän kanssaan. Mutta mun ja siskon suhde viime vuotena kahtena ollut surkeampaan päin koko ajan. Ja hänen hällä väliä asenne mun keskenmenoihin on aivan liikaa mulle. Joten se että hän saa lapsen ja minulla nyt neljä epäonnistumista sattuu, varsinkaan kun hän ei ole ollut mun tukena niissä. Niin en tiedä mitään syytä miksi minun pitäisi olla hänen tukenaan nyt. 🤷‍♀️ Muutenkin hän katkaissut välit muhun hetkellisesti monta kertaa kun sanonut jotain mistä en ole ollut samaa mieltä hänen kanssaan.

Ja se mitä hain tällä on ehkä että normi sisarus suhteessa olisin hänen tukenaan. Mutta meidän suhde on todella vaikea. 😬

Niin ja tuli lisäyksenä mieleen että ymmärrän jos ei pysty samaistumaan tohon välttelyyn, kun varsinkin jos lapsia. Jos olisi kavereita joilla lapsia uskon että pystyisin olemaan heidän kanssaan. Mutta mun ja siskon suhde viime vuotena kahtena ollut surkeampaan päin koko ajan. Ja hänen hällä väliä asenne mun keskenmenoihin on aivan liikaa mulle. Joten se että hän saa lapsen ja minulla nyt neljä epäonnistumista sattuu, varsinkaan kun hän ei ole ollut mun tukena niissä. Niin en tiedä mitään syytä miksi minun pitäisi olla hänen tukenaan nyt. 🤷‍♀️ Muutenkin hän katkaissut välit muhun hetkellisesti monta kertaa kun sanonut jotain mistä en ole ollut samaa mieltä hänen kanssaan.

Ja se mitä hain tällä on ehkä että normi sisarus suhteessa olisin hänen tukenaan. Mutta meidän suhde on todella vaikea. 😬
Kuulostaa kyllä tosi vaikealta, ymmärrän hyvin että haluaa tuollaisessa tilanteessa ottaa etäisyyttä :red-heart:

Paljon onnea @MomOf3! :smiling face with heart-eyes:

Täällä piinapäivät alkaa olla todellakin nimensä veroiset. Tekisi mieli kovasti jo testata tiistaina, mutta se nyt olisi todennäköisesti joka tapauksessa nega... Toisaalta haluaisi tietää tämän kierron tuloksen mahdollisimman nopeasti mutta sitten niitä negatestejä on niin tylsä katsella... Että parempi olisi kyllä odottaa ainakin sinne torstaille.

Takaisin