Raskaaksi 2025

Täällä nähty ihana uni jossa tein positiivisen raskaustestin. Oikeasti en sitten tehnyt. Tein testin joka on negatiivinen. Lannistaa koska aina saanut dpo10 haamun, toki edellinen kierto oli haamu sitten vasta iltapäivällä. Tätä päivää on vielä monen monta tuntia jäljellä joten en menetä toivoa vielä. Aamuyön tässä ollut vähän hereillä taas kun ei oikein uni tule. Testit pyörii mielessä.

Nyt sitten labraan aamulla ja miettii teenkö illalla uuden testin. Luultavasti teen kyllä 🤭

Paljon onnea @MomOf3! :smiling face with heart-eyes:

Täällä piinapäivät alkaa olla todellakin nimensä veroiset. Tekisi mieli kovasti jo testata tiistaina, mutta se nyt olisi todennäköisesti joka tapauksessa nega... Toisaalta haluaisi tietää tämän kierron tuloksen mahdollisimman nopeasti mutta sitten niitä negatestejä on niin tylsä katsella... Että parempi olisi kyllä odottaa ainakin sinne torstaille.
Mikä dpo menossa?

Dpo 6 ja ei kyllä ole ollut mitään tuntemuksia. Yksi aivan jäätävä finni ilmestynyt naamaan, yleensä niitä ei oo mulle tullut riesaksi. Olen ollut kipeänä jo ennen ovista ja edelleen nuha vaan jatkuu. Samoin kävi viimeksi kun tärppäsi, joten toivotaan että tämäkin olisi taas joku enne tärpistä 🤭

Ymmärrän mut on vielä aikaa. Milloin odotat menkkoja?
Torstaina,mut en saanu kyllä kiinni kunnolla lh huippua niin voihan se olla et myöhemminki ovis ollu. Sillon kp 10 oli tosi lähellä niin oon siitä laskenu. Tänään siis kp 22. Normisti kierrot ollu aina 27-29. Mietin vaan ku sillon kp 19 tuli sitä vuotoa et eikö pitäis jo näkyä jos oli kiinnittymisestä 🤔

Täällä hirveä ärsytys tai ennemmin vitutus päällä. 😬 Vuodon kolmas päivä että varmaan johtuu siitä ja siitä että taas yritys edessä ja yk9... 😭 Ja vaikka onnistuisi että tulen raskaaksi nyt luottaisin vielä vähemmän että jatkuisi alkua pidemmälle.

Torstaina,mut en saanu kyllä kiinni kunnolla lh huippua niin voihan se olla et myöhemminki ovis ollu. Sillon kp 10 oli tosi lähellä niin oon siitä laskenu. Tänään siis kp 22. Normisti kierrot ollu aina 27-29. Mietin vaan ku sillon kp 19 tuli sitä vuotoa et eikö pitäis jo näkyä jos oli kiinnittymisestä 🤔
Joo näillä näppäimillä pitäis näkyä jos kiinnittymisvuotoa oli. Testaatko huomenna taas? Mulla nyt kp24 ja mä oletan et menkat alkais Dpo13-14. En ihan varma nyt oo kun kkm ja kemiallinen sekoittanut ettei oo tullu säännöllisesti vielä.

Mä tein aamun toisesta nyt eka ovistestin ja se oli eiliseen vahvistunut niin tein sit taas r testin mut ei siinä mitää oo. Teen illalla saman jutun ihan vaan koemielessä. Jos ovistesti vahvempi kun aamulla niin sitten tuhlaan taas r testin.

Ostin prismassa jo valmiiksi semmosen uuden viikkotestinkin, toivottavasti pääsee sitä käyttää mahd pian 🥲🥰

Ja tässä aloin selviytyjiä vasta katsoo ni mitä hemmettiä aloin ekassa jaksossa itkee ku Jani hyppäs eveä auttamaan ekassa tehtävässä 🤣 Niin toivon että olis jotain raskaushormoneja 😌

Miten toi weeks rfsu muuten sit toimii? Jotain oon täällä lukenu mut ihan en vielä päässy kärryille, näyttääkö se raskauden keston ja cb digi sitten näyttää kauan hedelmöityksestä on.

Joo näillä näppäimillä pitäis näkyä jos kiinnittymisvuotoa oli. Testaatko huomenna taas? Mulla nyt kp24 ja mä oletan et menkat alkais Dpo13-14. En ihan varma nyt oo kun kkm ja kemiallinen sekoittanut ettei oo tullu säännöllisesti vielä.

Mä tein aamun toisesta nyt eka ovistestin ja se oli eiliseen vahvistunut niin tein sit taas r testin mut ei siinä mitää oo. Teen illalla saman jutun ihan vaan koemielessä. Jos ovistesti vahvempi kun aamulla niin sitten tuhlaan taas r testin.

Ostin prismassa jo valmiiksi semmosen uuden viikkotestinkin, toivottavasti pääsee sitä käyttää mahd pian 🥲🥰

Ja tässä aloin selviytyjiä vasta katsoo ni mitä hemmettiä aloin ekassa jaksossa itkee ku Jani hyppäs eveä auttamaan ekassa tehtävässä 🤣 Niin toivon että olis jotain raskaushormoneja 😌

Miten toi weeks rfsu muuten sit toimii? Jotain oon täällä lukenu mut ihan en vielä päässy kärryille, näyttääkö se raskauden keston ja cb digi sitten näyttää kauan hedelmöityksestä on.
Mä oon ostanut semmosen rfsu weeklyn ja tehnyt myös. Niin mun käsittääkseni pitäisi ekaksi näkyä vain siinä t1 viiva jos raskaana ja sitten myös t2 seuraavaksi ja niin edelleen. Ja parhaimmillaan kaikissa neljässä testiviivassa. Ilmeisesti aika herkkiä vaikka taitaa lukea että herkkyys 25 kun mäkin sain siihen t1 viivan kun testasin viimeisimmästä kemiallisesta. 🤔

Omaa selitystä lisää. Mies lupas ostaa mulle sen clearbluen kalliin hedelmällisyysmonitorin. 🤣 Sanoin kyllä ettei tarvitse kun testeineen se maksaa yli 200. Mutta mietin onko se edes hyödyllinen hintaansa nähden?

Omaa selitystä lisää. Mies lupas ostaa mulle sen clearbluen kalliin hedelmällisyysmonitorin. 🤣 Sanoin kyllä ettei tarvitse kun testeineen se maksaa yli 200. Mutta mietin onko se edes hyödyllinen hintaansa nähden?
Mulla on ollut se käytössä. Se on siitä kätevä että tarvitsee vain yksi testi tehdä joka aamu, suoraan aamuvirtsasta, ja että se ensin alkaa näyttää korkeaa kun ovis lähestyy ja sitten huippua kun tulee ovisplussa.

Huom, sen monitorin käytön voi aloittaa vaan KP1-4, eli menee ensi kiertoon sitten vasta. Siihen pitää siis kierron ekoina päivinä asettaa uusi kierto ja sitten KP9 aloittaa päivittäinen testaus. Siihen asetetaan testi-ikkuna ja siinä pitää sitten pysyä. Jos normaalisti herää esim aina kello 8, kannattaa laittaa vaikka kello 6-12 se ikkuna niin pystyy tekemään testin jos herääkin vähän aikaisemmin. Ja kelloa voi siirtää tunnilla ainoastaan kierron alussa eli kelloja kun pian käännetään niin hyvä ottaa sekin huomioon. Jos herääkin sitten esim. viideltä ja rakko on räjähtämässä, voi pissata lasiin ja tehdä sen testin sitten kun testi-ikkuna alkaa.

Kannattaa ylipäätään aina ottaa näyte lasiin ja kastaa tikku siellä laskien sekunnit, koska testi epäonnistuu jos se on liian kuiva tai liian märkä. Pari kertaa ihan aluksi kastoin liikaa ja piti sitten tehdä testi uusiksi, mutta sen jälkeen ei ollut ongelmia. Ja tikku pitää kerralla oikein tökätä sisään. Sitä tikkua ei saa kesken testauksen ottaa pois tai pitää tehdä testi uudelleen. Kaadan yleensä lasin tyhjäksi vasta sitten, kun monitori näyttää että testi on tehty onnistuneesti, ettei mene testipäivä hukkaan siltä varalta että se ei saisikaan luettua testiä. Testipäiviä ei nimittäin myöskään saa skipata tai se ei pysty vertailemaan edelliseen päivään, jolloin sitä ei voi enää käyttää nykyiseen kiertoon ja pitää sitten odottaa seuraavaan kiertoon.

Ovistestien mukana tulee mukana 4 kpl raskaustestejä ja monitori näyttää sitten kun on järkevää sellainen tehdä. Monitori laskee päiviä takaperin 3, 2, 1 ja lopuksi tyhjä "rinkula", jolloin suositellaan että aikaisintaan tekisi raskaustestin. Jopa 50% alkavista raskauksista on kemiallisia niin kannattaa odottaa siihen DPO14, ettei testaa liian aikaisin ja saa turhaa posia kemiallisesta joka ei kiinnitykään, niin ei tule pettymyksiä sen suhteen! Yleensä gynetkin suosittelee testaamaan vasta myöhemmin niin välttää nuo "väärät" positiiviset.

Muutoin kätevä laite mutta monitorin lisäksi myös ne testit on kalliita. Itse tilasin ne yleensä Kotitestit-sivulta, niiden pitää olla nimenomaan niitä monitoriin laitettavia testejä. Ja tarkkana saa olla että testaa joka päivä, ettei mene kierto hukkaan. Mulla oli backuppina normitestejä sitä varten jos tulisi unohdus mutta laitoin sen aina valmiiksi lavuaarin reunalle illalla niin hyvin muistin siitä kun aamulla sen näki.

Mulla on ollut se käytössä. Se on siitä kätevä että tarvitsee vain yksi testi tehdä joka aamu, suoraan aamuvirtsasta, ja että se ensin alkaa näyttää korkeaa kun ovis lähestyy ja sitten huippua kun tulee ovisplussa.

Huom, sen monitorin käytön voi aloittaa vaan KP1-4, eli menee ensi kiertoon sitten vasta. Siihen pitää siis kierron ekoina päivinä asettaa uusi kierto ja sitten KP9 aloittaa päivittäinen testaus. Siihen asetetaan testi-ikkuna ja siinä pitää sitten pysyä. Jos normaalisti herää esim aina kello 8, kannattaa laittaa vaikka kello 6-12 se ikkuna niin pystyy tekemään testin jos herääkin vähän aikaisemmin. Ja kelloa voi siirtää tunnilla ainoastaan kierron alussa eli kelloja kun pian käännetään niin hyvä ottaa sekin huomioon. Jos herääkin sitten esim. viideltä ja rakko on räjähtämässä, voi pissata lasiin ja tehdä sen testin sitten kun testi-ikkuna alkaa.

Kannattaa ylipäätään aina ottaa näyte lasiin ja kastaa tikku siellä laskien sekunnit, koska testi epäonnistuu jos se on liian kuiva tai liian märkä. Pari kertaa ihan aluksi kastoin liikaa ja piti sitten tehdä testi uusiksi, mutta sen jälkeen ei ollut ongelmia. Ja tikku pitää kerralla oikein tökätä sisään. Sitä tikkua ei saa kesken testauksen ottaa pois tai pitää tehdä testi uudelleen. Kaadan yleensä lasin tyhjäksi vasta sitten, kun monitori näyttää että testi on tehty onnistuneesti, ettei mene testipäivä hukkaan siltä varalta että se ei saisikaan luettua testiä. Testipäiviä ei nimittäin myöskään saa skipata tai se ei pysty vertailemaan edelliseen päivään, jolloin sitä ei voi enää käyttää nykyiseen kiertoon ja pitää sitten odottaa seuraavaan kiertoon.

Ovistestien mukana tulee mukana 4 kpl raskaustestejä ja monitori näyttää sitten kun on järkevää sellainen tehdä. Monitori laskee päiviä takaperin 3, 2, 1 ja lopuksi tyhjä "rinkula", jolloin suositellaan että aikaisintaan tekisi raskaustestin. Jopa 50% alkavista raskauksista on kemiallisia niin kannattaa odottaa siihen DPO14, ettei testaa liian aikaisin ja saa turhaa posia kemiallisesta joka ei kiinnitykään, niin ei tule pettymyksiä sen suhteen! Yleensä gynetkin suosittelee testaamaan vasta myöhemmin niin välttää nuo "väärät" positiiviset.

Muutoin kätevä laite mutta monitorin lisäksi myös ne testit on kalliita. Itse tilasin ne yleensä Kotitestit-sivulta, niiden pitää olla nimenomaan niitä monitoriin laitettavia testejä. Ja tarkkana saa olla että testaa joka päivä, ettei mene kierto hukkaan. Mulla oli backuppina normitestejä sitä varten jos tulisi unohdus mutta laitoin sen aina valmiiksi lavuaarin reunalle illalla niin hyvin muistin siitä kun aamulla sen näki.
Okei kiitos paljon, kattava vastaus! 😄 Ihan hyvä tosin ehkä ettei voi enään tälle kierrolle aloittaa koska kp3 jo ja siis sen vuoksi kun ajattelin itsekseni etten jaksa tällä yk9 testailla millään edes. 😅 Pitää tauon siitä testailusta.

Tosin saan sen laitteen ja testit varmaan huomenna jo kun lähiapteekkiin oli tilattavissa se ja sähköpostia tuli että he tilaavat sen ja huomenna pitäisi saada se jo. Ja huomenna kp4. Joten aloittaminen kai mahdolista jos siis kp1-4 voi aloittaa? Vai käsitinkö väärin? 🤔 Joka tapauksessa saatan kyllä tämän kierron jättää väliin. Mietin vielä...

Okei kiitos paljon, kattava vastaus! 😄 Ihan hyvä tosin ehkä ettei voi enään tälle kierrolle aloittaa koska kp3 jo ja siis sen vuoksi kun ajattelin itsekseni etten jaksa tällä yk9 testailla millään edes. 😅 Pitää tauon siitä testailusta.

Tosin saan sen laitteen ja testit varmaan huomenna jo kun lähiapteekkiin oli tilattavissa se ja sähköpostia tuli että he tilaavat sen ja huomenna pitäisi saada se jo. Ja huomenna kp4. Joten aloittaminen kai mahdolista jos siis kp1-4 voi aloittaa? Vai käsitinkö väärin? 🤔 Joka tapauksessa saatan kyllä tämän kierron jättää väliin. Mietin vielä...
Joo KP4 on vika päivä kun monitoriin voi merkata uuden kierron alkaneeksi, se antaa valita ainoastaan tämän tai kolme edellistä päivää kierron ekaksi päiväksi. Mä yleensä odotinkin siihen KP3 tai KP4 ennen kuin merkkasin uuden kierron jos alkoi vuoto varovasti että varmistuin että on menkat kyseessä. Eka päivä kun tulee kirkasta verta on KP1. Se kysyykin että mihin kellonaikaan vuoto alkoi ja jos vuoto alkaa illalla se asettaa KP1 vasta seuraavalle päivälle.

Täällä Dpo10 ja kp28 tyhjennyskierrossa.. Ovulaatio oli 2-3 päivää normaalia myöhemmin.

Tein kylmän ratkaisun etten testaa ennen viikonloppua 😁 Mulla luteaalivaihe on ovuloiduissa kierroissa varmaan keskimäärin 14 päivää, joskus 15. Eli menkkojen voisi olettaa alkavan nyt sunnuntaina viimeistään.

Senpäs tiedän, että mulla on raskauteen viittaavia oireita aika paljonkin ja testissä voisi jo näkyä vahvistus kuten viimeksi, mutta en testaa. Pelkään että kuvittelen kaiken, tai että lääkkeellisen tyhjennyksen takia kroppa antaa eri signaaleja ja sitten petyn pahemman kerran 😅

Joka tapauksessa petyn, jos en ole. Jännittää ihan liikaa, koska ihan ylipaljon haluan olla raskaana ja saada vauvan. Joka hetki haaveilen, että olisi tärpännyt uudestaan heti keskenmenon jälkeen. Mies näki unta, jossa olen raskaana.

Muokattu viimeksi:
@Mamiii vau mikä päättäväisyys. Itse yritän myt olla tänään enää testaamatta. Jos se plussa tulee niin kyllä se sieltä sit tulee.

Mutta pienien vatsatuntemuksien lisäksi pyyhintätuhrua liman seassa🤞 Olispa kiinnittymistä! 🥹
Joten nyt rauha mulle, aamulla sitten testi. Yritän ihan tosissaan. 🥲Viime kierron kemiallisessa oli tuhrua 9-10dpo🙏

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin🩷

En oo varmaan ikinä ollut näin iloinen menkoista. Tässä nyt menossa toinen päivä. Kierukan poistosta 3 päivää. Mietin että jääkö menkat tulematta vielä vaikka aika on nyt mutta tulivat silti. Kierukan myötä siis täysin poissa. Nyt helpompi ennustaa ovulaatio kun on muutakin kuin mutua tarjolla!

Outo vuoto, joka varmaan johtuu jos ja aika varmasti oli siis kemiallinen. Eka päivä lauantaina koko päivän lähes vaaleanpunaista vuotoa vaan. Eilen runsastui mutta ei kovin runsasta eikä verihyytymiä edes. Tänään sitten aamupäivällä runsasta muutaman tunnin ja verisiä hyytymiä mutta todella vähän. Nyt sitten iltapäivästä tähän vuoto lähes lakannut. 🥴 No ainakin pääsee vuodosta nähtävästi nopeasti eroon.

Mielialaan se kyllä ei vaikuttanut, vieläkin ihan hirveän masentunut ja vihainenkin olo. Tuntuu suunnattoman epäreilulta että taas positiivisen testin jälkeen uutta yritystä kehiin vaikka eihän me olla kuin 9 kuukautta yritetty. Tuntuu vaan niin paljon pidemmältä monien menetysten takia. 🙃 Hirveän katkera olo kyllä suoraan sanottuna.... No ei ihmekkään kai että tässä katkeroituu, en tiedä sitten onko normaalia vai ei...

Ja en edes pääse lisätutkimuksiin vielä. Ilmeisesti eivät uskoneet että olin raskaana koska soitin viime tiistaina epäselkeistä testeistä. En muutakaan syytä keksinyt.

@Kali onko se siis tosiaan niin ettet pääse tutkimuksiin kun sulla on ollut useampi kemiallinen? Miten se määritellään että on kolme peräkkäistä keskenmenoa?
Ultralla todennettuja vai miten?

Itsellä on kaksi alkuraskuden keskenmenoa takana (heinäkuussa rv9+0 spontaani ja nyt syyskuussa 7+2 keskeytynyt) mietityttää oma mahdollinen tuleva raskaus paljonkin.

@Kali onko se siis tosiaan niin ettet pääse tutkimuksiin kun sulla on ollut useampi kemiallinen? Miten se määritellään että on kolme peräkkäistä keskenmenoa?
Ultralla todennettuja vai miten?

Itsellä on kaksi alkuraskuden keskenmenoa takana (heinäkuussa rv9+0 spontaani ja nyt syyskuussa 7+2 keskeytynyt) mietityttää oma mahdollinen tuleva raskaus paljonkin.
En tiedä varmasti, meinasin kyllä huomenna soittaa uudestaan jospa sainkin väärää tietoa. Ainakaan sen kolmen keskenmenneen joista yksi rv6 ja kaksi muuta kemiallisia, jälkeen en päässyt sain kyllä ajan julkiselle silloin mutta otettiin vaan verikokeet ja aiemmin kun yksityisellä kävin siellä ultrattiin joten julkisella ei nähty tarvetta. Joka tapauksessa siis silloin kun loppukesästä pääsin julkiselle siellä sanottiin että kun oltiin saatu kilpirauhas arvot kuntoon jos vielä tulee neljäs keskenmennyt kun ne varmaan aiheuttaneet keskenmenneet niin tekee lähetteen tarkempiin tutkimuksiin ettei tarvitse kuin soittaa jos seuraava raskaus menee kesken. Ja meni joten soitin ja oli tympeän oloinen ihminen siellä joka sanoi että hän ei näe tarvetta. Kuitenkin menin hämilleni ja en osannut oikein vaatiakkaan mitään josta syystä soitan huomenna uudestaan ja vaadin päästä tarkempiin tutkimuksiin kuten oli luvattu.

Takaisin