Raskaaksi 2025

Aika moni sanonut, että jos on kontrolli viivan kanssa tasavahva tai tummempi, niin silloin on plussa. Itse en oo koskaan saanut kiinni, mutta melkein ja seuraavaksi ollut jo haalenevaan päin.

Ainakin nyt raskaana olevasta ovistesti pitänyt täysin paikkaansa ultrien perusteella.
Juu, mulla se itse ovisplussa on aina ollut vahvempi, kuin kontrolliviiva. Tämän päivän tulos oli miltei yhtä vahva, muttei kuitenkaan semmonen ”plussavahva”. 😊 sitä vaan jäin ihmettelemään, että miten se näin dpo2 on vielä niin vahvana.

@harsokukka tsemppiä uuteen kiertoon! 💖 meillä yk 4 meneillään ja on kyllä täälläkin vähän huonosti ajoitettuja/vähänlaisia olleet nämä yhdyntäkerrat oviksen kieppeillä 🙈 itse kyllä huomaan omassa libidossa että tälleen talven pimeällä ei oo halut ja jaksaminen sekstailuun ihan yhtä korkealla kuin valoisampaan aikaan. Muutenkin on tässä ollut paljon väsyneempi olo kun töissä ollut raskasta 😩 Lisäksi ristiinmenevät työvuorot on yksi mikä hankaloittaa osaltaan seksin ajoittamista: puolison iltaviikoilla teen itse yleensä enemmän aamua ja päinvastoin (mulla kolmivuorotyö). Lapsen hoidon takia näin,niin ei tarvii muksun olla niin pitkiä päiviä hoidossa 🙂 Mutta mä jos tuun iltavuorosta klo 21-22 kotiin niin isäntä on siinä vaiheessa ollut jo hyvänaikaa nukkumassa kun herää aamuyöllä 🤪

Mutta kyllä kai se vaikuttaa kun ikää ja puolison kanssa yhteisiä vuosia tulee enemmän niin seksin harrastakinekin muuttuu 🤔 Ja nää ruuhkavuodet siihen päälle 😅 Katsoin nimittäin Fertility Friend-sovelluksen vanhoja tilastoja (jota käytin esikoista yrittäessä) niin ollaan silloin puolison kanssa parhaillaan harrastettu seksiä 10-15x kierron aikana, ja jopa neljänä päivänä peräkkäin 😅🤣 ei enää pystyisi (ei vaikka mieli joskus tekisikin) 😂

Ja tuosta lasten ikäerosta vielä: meillä tosiaan kohta 6v esikoinen ja en itse olisi pystynyt ajattelemaan lapsia pienellä ikäerolla. Mm. oman jaksamisen ja erityisherkkyyden piirreideni vuoksi. Tästä syystä meille oli nyt hyvä aika alkaa yrittää toista 😊 Vaikka pitkään pohdittiinkin halutaanko tähän vielä ryhtyä kun esikoinen alkaa olla/on jo niin omatoiminen ja asiat sujuu hänen kanssa. Mutta päätettiin kuitenkin että enemmän se sitten jälkeenpäin harmittaa jos ei edes yritetä ☺️
ymmärrän sua tosi hyvin 💕 tsemppiä uuteen kiertoon! Meillä on kanssa ollut ihan samaa — ruuhkavuodet, vuorotyöt ja väsymys vaikuttaa kyllä paljon siihen, miten usein tai milloin ehtii ja jaksaa olla lähekkäin puolison kanssa. Ja just niin kuin sanoit, iän ja yhteisten vuosien myötä seksi muuttaa muotoaan, eikä se ole huono asia, vaan osa sitä että suhde kasvaa ja kehittyy 🥰

Meillä esikoinen on vielä pieni ja nyt ihan hiljattain syntyi vauva, joten elämä on aika intensiivistä. Silti koen että läheisyys ja pienet hetket yhdessä ovat nyt tärkeämpiä kuin koskaan, vaikka niitä ei olisikaan niin usein. Pääasia, että pysyy yhteys ja yhdessäolo, vaikka se joskus tarkoittaisikin vain halauksia sohvalla tai yhteistä kahvihetkeä lasten mentyä nukkumaan ☕💖

Mites muiden piinapäivät etenee? Mä olen nauranut tänään enemmän kuin aikoihin ja oikeasti TODELLA tyhmille jutuille (esimerkki alempana). Voisko aina olla näin hauskaa tää piinailu? 😜

Katsottiin miehen kanssa Tiktok-video, jossa oli kaksi tiibetinmastiffia. Kauhisteltiin yhdessä, että nuohan on melkein karhujen kokoisia. Mies siinä sitten letkautti "Meillä jos olisi kaksi tuollaista niin iltavillien jälkeen sais soittaa saneerausfirman purkamaan kaiken sen mitä olohuoneesta jäis jäljelle" ja mä huutonauroin tälle mielikuvalle kyyneleet silmissä varmaan viisi minuuttia putkeen 😂 Mies jo katsoi hieman huolestuneena, että oonko seonnut lopullisesti 😆

Onko täällä ovistestailija-ammattilaisia?

Oon muutaman päivän tikuttanu. Ensin vahveni eiliseen asti, mutta se oli haaleampi kuin kontrolliviiva silti. Tänään vaaleampi viiva kuin eilen. Chat gpt sanoi, että olis normaalia, että testiviivan vahvuus aaltoilee ennen lh-huippua. Onko näin? Onko jollakulla aaltoillut?

Eilinen ovis plussa hyödynnettiin kupilla kun itse olin liian väsynyt ja mies raukka joutunut nyt pari päivää putkeen toimittelee 🥰 Nyt voi taas rentoutuu ja pystyy harrastelee ilman suunnittelua 😇
Tai no suunnittelua tarttee teiniperheessä kyllä 😅

Toki huomenna olis vielä flon mukaa vihreä päivö mut ei oteta stressiä kun eilen saatiin kaverit pelipaikoille 🤞

Tärppionnea muillekkin 🩷

Oon muutaman päivän tikuttanu. Ensin vahveni eiliseen asti, mutta se oli haaleampi kuin kontrolliviiva silti. Tänään vaaleampi viiva kuin eilen. Chat gpt sanoi, että olis normaalia, että testiviivan vahvuus aaltoilee ennen lh-huippua. Onko näin? Onko jollakulla aaltoillut?
On, mutta puhutaan pienistä sävyeroista. Kannattaa ottaa mun kokemus kuitenkin varauksella, kun vaikuttaa siltä että mun lh huiput jää tosi mataliksi niin niitä on vaikea löytää. Tässä on kuva esimerkit nykyisestä ja edellisestä kierrosta. Merkkasin edellisen kierron epäillyn plussan punaisella nuolella, koska se olisi limojen kanssa oikealla aikajanalla ja kuume laittoi sen kierron höpöhöpöksi. Nykyisessä kierrossa mentiin valkoisesta takaisin valkoiseen vaikka ovulaation pitäisi tulla nyt viikonlopun aikana 😅

Edit nyt tän aamun tulos hyppäsi suorastaan yllättävän tummaksi. Joten sormet ristissä että tikutan iltapäivästä sen huipun viimein 😭 ens kierrossa en kyllä tikuta kun kaikki muut testimenetelmät näyttää toimivan paitsi tää ja saan stressiä siitä että miks nää ei toimi.

Liitteet

• IMG_9955.jpeg
    IMG_9955.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 100
  • IMG_9135.jpeg
    IMG_9135.jpeg
    643.1 KB · Katsottu: 95
Muokattu viimeksi:

Kyllä mulla aaltoilee, mutta yleensä se tapahtuu ennen ovulaatiota. Laitan nyt itsekin tähän alle tän kierron tikuista, tikutuksen alussa näkee tuon yhden päivän heiton, mutta sitten nousee tasaisesti.

Tikutitko eilen vain yhdesti? Mä tein tässä kierrossa plussapäivänä kolme testiä, kuten näkyy, jotta sain todellisen huipun kiinni. Ilman useampaa testiä olisin luullut oviksen olevan vielä edessä, kun aamutestit olivat tasavahvat 1.06 ja 1.0. Voihan olla, että sullakin ovis on ollut eilen, mutta et saanut LH-huippua kiinni. 🙂

IMG_8340.jpeg

Mulla ei ole kovin paljon kokemusta testailusta, mutta yhdessä kierrossa oli paljon aaltoilua, mutta se olikin sitten tosi pitkä kierto ja jäi mysteeriksi, että ovuloinko ollenkaan.. Nyt tässä kierrossa on vaan pikkuhiljaa vahventunut viivat. Eilisen illan testissä oli aika tasavahvat viivat mutta täytyy nyt tänään vielä testailla, että tummeneeko vielä. Nyt aamulla on pientä oviskipua ollut, niin voi toki olla, että huippu oli jo eilen. Sovellukset ennustaa tälle päivälle ovista. Mutta hyvin yksilöllistähän tämä on ja uskon kyllä, että aaltoilu on ihan normaalia. Mutta toki kivahan se huippu olisi sieltä saada kiinni. :smiling-eyes:

On: Täällä kp10 menossa ja tk soitin viime viikolla että mitäs reittiä tällä kertaa tutkimuksiin. No sain sitten ohjeeksi soittaa lapsettomuuspolille kun siellä ollaan aiemmin asiakkaina oltu. Sieltä arveli että joudutaan ensikäynti ottamaan uudestaan, kun jo niin pitkä aika viime kerrasta. Ei ollut ihan varma tarvitaanko lähete vai ei. Parin kuukauden jonot kuulemma. Ollaan aloitettu yritys siis tammikuussa ja nyt elokuun lopulla menossa 7. kierto. en oikein tiedä tulinko yhtään viisaammaksi, sanoi että tulee syksyn aikana postissa kutsu ensikäynnille jos ei tarvita lähetettä tai sitten ei kuulu ja lähetteen kautta tammikuussa uusi yritys :tears:. Kai alan kyttäilemään tuota nettipalvelua missä ne ajat on että alkaako siellä tapahtumaan.

Onneksi on syksyllekin kaikkia kivoja juttuja suunniteltu ja töissä kiireistä niin ei kerkeä liikoja ajatella vaan tätä yritystä. Ei oo oikein luottavainen olo että pelkillä metuilla onnistuisi tällä kertaa ja yksityinen ei oikein tunnu hyvältä vaihtoehdolta…
Vähän jatkan on: mutta kantaa kytätessä löysin polin lääkärin kirjauksen ja liian pitkä aika on viime käynnistä (4v) joten lähetteen kautta uudestaan. Mietin kävisinkö kuitenkin ihan yksityisellä gynellä, metformiiniresepti ois lopussa niin saisi sen uusittua ja saisi sen lähetteen sieltä sitten. :Relieved Face:

Täällä menossa kp14, eli vielä näillä pitkillä kierroilla ois oletettuun ovikseen aikaa, jos on normi luteaali yms niin vielä sais viikon tai ylikin odotella :Face With Tears Of Joy:. Ei oo kyllä oikein mitään luottoa omaan kehoon, toki nyt on kierrot lyhentyneet niin se on ihan positiivinen kehityssuunta.

Kiitos @Suskikitten ja @ohdake !

Mä eilen tikutin kahdesti. Puolen päivän aikaan oli vaaleampi kuin edellisen päivän illan (joskus 20-22 välillä muistaakseni se) ja musta taas klo 18:30 aikaan saattoi olla vieläkin vaaleampi. Et joko se on sit ehkä yöllä ollu huipussaan tai sit aaltoilee. Joka tapauksessa tsekkaan tänään taas joskus iltapäivällä ehkä kahden aikaan.

Mä en ole hirveesti oviksia tikutellut. Esikoisesta ehkä yhden tai pari kiertoa, tokasta en ollenkaan ja nyt tosiaan kiinnosti tikuttaa niin tän kierron oon tikuttanut. Tosin en usein! Kerran päivässä lukuunottammatta eilistä, jolloin kaks.

Kiitos @Suskikitten ja @ohdake !

Mä eilen tikutin kahdesti. Puolen päivän aikaan oli vaaleampi kuin edellisen päivän illan (joskus 20-22 välillä muistaakseni se) ja musta taas klo 18:30 aikaan saattoi olla vieläkin vaaleampi. Et joko se on sit ehkä yöllä ollu huipussaan tai sit aaltoilee. Joka tapauksessa tsekkaan tänään taas joskus iltapäivällä ehkä kahden aikaan.

Mä en ole hirveesti oviksia tikutellut. Esikoisesta ehkä yhden tai pari kiertoa, tokasta en ollenkaan ja nyt tosiaan kiinnosti tikuttaa niin tän kierron oon tikuttanut. Tosin en usein! Kerran päivässä lukuunottammatta eilistä, jolloin kaks.
Niin enkä kolmannestakaan tikuttanut ollenkaan, vaikka meni muutama kk, että hän tärppäsi matkaan.

Mites muiden piinapäivät etenee? Mä olen nauranut tänään enemmän kuin aikoihin ja oikeasti TODELLA tyhmille jutuille (esimerkki alempana). Voisko aina olla näin hauskaa tää piinailu? 😜

Katsottiin miehen kanssa Tiktok-video, jossa oli kaksi tiibetinmastiffia. Kauhisteltiin yhdessä, että nuohan on melkein karhujen kokoisia. Mies siinä sitten letkautti "Meillä jos olisi kaksi tuollaista niin iltavillien jälkeen sais soittaa saneerausfirman purkamaan kaiken sen mitä olohuoneesta jäis jäljelle" ja mä huutonauroin tälle mielikuvalle kyyneleet silmissä varmaan viisi minuuttia putkeen 😂 Mies jo katsoi hieman huolestuneena, että oonko seonnut lopullisesti 😆
Täällä aika tuntuu kuluvan todella hitaaasti. 🤣 Eilen "muistin" yhdessä vaiheessa väärin että on perjantai ja sanoin miehellekkin onneksi on perjantai. 😂 Hän sitten tietty totesi että on torstai. No tänään sitten on perjantai ja dpo3. Onneksi saan muuta ajateltavaa viikonloppuna kun mies kotona. Ensi viikolla varmaan piinailut pahenee... 😆

Täällä aika tuntuu kuluvan todella hitaaasti. 🤣 Eilen "muistin" yhdessä vaiheessa väärin että on perjantai ja sanoin miehellekkin onneksi on perjantai. 😂 Hän sitten tietty totesi että on torstai. No tänään sitten on perjantai ja dpo3. Onneksi saan muuta ajateltavaa viikonloppuna kun mies kotona. Ensi viikolla varmaan piinailut pahenee... 😆
Mä en oo oikeastaan edes ajatellut piinailua vielä, yleensä tää eka viikko menee pööpöillessä kaikkea muuta ja kuumottelu alkaa, kun lähestytään dpo10:ntä. Täälläkin nyt dpo3. Mulla ei edes oo herkkiä testejä, mitä tehdä ja yritän välttää niiden ostoa ens viikon lopulle saakka. Toki kaapista löytyy premomin 25-herkkyyden testejä, mutta mieluummin testaan pregcheckillä alkuun, jotka mulla on aiemmin näyttänyt haamuja alkuvaiheessa.

Ens viikolle mulla on onneks muutakin ajateltavaa ja viikko menee nopeasti, kun heitän keikkaa sotelle. ☺️

Jaahas, täällä kp1. Yk2 käyntiin. En ole hirveän pettynyt enkä yllättynyt, koska tosiaan ovulaatiosta ei näkynyt tässä kierrossa jälkeäkään, joten odotuksia raskauden suhteen ei myöskään ollut. Kiva päästä uuteen kiertoon. Huono ajoitus kylläkin siksi, että meillä on huomenna ystäviemme häät ja mulla tietenkin vaaleansävyinen mekko katsottuna. Ekat pari päivää on niin runsasta vuotta, että ärsyttävää olla juhlissa koko ajan epävarmana ja tarkistelemassa ettei vaan tule läpi 🙄

Onnea kaikille tässä välissä plussanneille taas ❤️

Täällä hoidot etenee ja tänään olisi kolmas päivä pistelyä gonal-f:llä. Eilen alkoi ihme vuodot, mutta on kuulemma normaalia ja pitäisi loppua kun jatkaa pistelyä. Toivottavasti tässä menee kaikki hyvin ja päästään alkionsiirtoon asti! Huomenna lähden risteilylle rentoutumaan. Pohdin, että viitsinkö ottaa edes yhtä lasillista viiniä ruuan kanssa, mutta taidan jättää väliin! Haluan maksimoida kaiken että nämä hoidot onnistuisivat. 🙏🏻

Mukavaa viikonloppua!

Oliko se niin että lämmöt nousee kun ovulaatio ohi? Ajattelin että ois vasta tulossa ovis ku on sellaset kivut ollu pari päivää mut selvästi on jo lämmöt noussut korkeammalle. Ei hirveesti kyllä jääny tähän kiertoon mahollisuuksia sitten 🤔

Täällä on monella toiveikas vaihe meneillään enkä haluaisi pilata muiden fiilistä. Kuitenkin koska oma olo on tällä hetkellä niin yksinäinen näiden ahdistavien ajatusten kanssa, niin koen parhaaksi avata ei niin kivoja fiiliksiä.

1. Inseminaation jälkeen dpo10.
Nyt on sellanen "kuinka mä voin olla näin helvetin tyhmä" -olo. Menin ostamaan 2 apteekin puikkotestiä aamusta. Tein toisen testeistä 2,5h pidätyksellä aamupäivästä. Oli muka niin varma olo tärpistä. Ja puhdas negahan se oli.

Oikeesti niin paha mieli nyt ja itku tuli. Vasta keskiviikkona virallinen testipäivä mut silti tuli ihan hirveä olo 😓 Tuntuu erityisen pahalta varmasti myös siks että uskalsin olla luottavainen ja toiveikas pitkästä aikaa.

Tuntuu ettei itkulle näy loppua. Itsesyytökset istuu niinku piru toisella olkapäällä ja toisella olalla taas joku empatian hahtuva koittaa olla toiveikas ja soimaamatta liikaa itseään.

Miten tää voi olla näin hemmetin vaikeaa, mikä mussa on niin vialla etten kykene tähän?! Mitä järkeä missään enää on, kun ei vaan onnistu. Oonko niin paska ihminen ja huono äiti, etten oo ansainnut toista lasta? Mussa täytyy olla jotain todella pielessä. Suurempi todennäköisyys on, että sodat loppuu ja lehmät lentää, ennemmin kuin onnistunut raskaus 😤😭 ... tällasia kivoja ajatuksia.

Muokattu viimeksi:
Täällä on monella toiveikas vaihe meneillään enkä haluaisi pilata muiden fiilistä. Kuitenkin koska oma olo on tällä hetkellä niin yksinäinen näiden ahdistavien ajatusten kanssa, niin koen parhaaksi avata ei niin kivoja fiiliksiä.

1. Inseminaation jälkeen dpo10.
Nyt on sellanen "kuinka mä voin olla näin helvetin tyhmä" -olo. Menin ostamaan 2 apteekin puikkotestiä aamusta. Tein toisen testeistä 2,5h pidätyksellä aamupäivästä. Oli muka niin varma olo tärpistä. Ja puhdas negahan se oli.

Oikeesti niin paha mieli nyt ja itku tuli. Vasta keskiviikkona virallinen testipäivä mut silti tuli ihan hirveä olo 😓

Tuntuu ettei itkulle näy loppua. Itsesyytökset istuu niinku piru toisella olkapäällä ja toisella olalla taas joku empatian hahtuva koittaa olla toiveikas ja soimaamatta liikaa itseään.

Miten tää voi olla näin hemmetin vaikeaa, mikä mussa on niin vialla etten kykene tähän?! Mitä järkeä missään enää on, kun ei vaan onnistu. Oonko niin paska ihminen ja huono äiti, etten oo ansainnut toista lasta? Mussa täytyy olla jotain todella pielessä. Suurempi todennäköisyys on, että sodat loppuu ja lehmät lentää, ennemmin kuin onnistunut raskaus 😤😭 ... tällasia kivoja ajatuksia.
Mä tunnistan kyllä nuo tunteet ja huomaan niitä itsessäni todella paljon. 😔 Jotenkin tuntuu että mussa jotain pielessä kun en onnistu enään edes raskautumaan. Ja silloin kun onnistuin niin menivät kaikki kolme kesken. 😭 Tuntuu jotenkin ehkä mä en olisi edes hyvä äiti että ehkä siksi en tule raskaaksi. Kun varsinkin tuntuu että monet onnistuu heti ja saavat lapsia mutta itse ei. Jotenkin todella epäonnistunut olo tullut usein tässä yrityksen keskellä. 😖 Nytkään en kyllä tärppiin usko ja vaikka olisikin plussa epäilisin että varmaan menisi sekin kesken.

Tsemppiä sinne en muuta osaa sanoa mutta et yksin noiden ajatusten kanssa ole, mulla todella paljon siis samankaltaisia ajatuksia varsinkin loppu ja alkukierroista... ❤️

Tuli mieleen että vaikuttaako punaviini siis ainakin uskomusten mukaan jotenkin positiivisesti missä vaiheessa kiertoa, oliko se ovulaation jälkeen ja minä dpo:na sitä pitäisi juoda? 🙊 Mietin uskallanko ottaa yhden tai max kaksi lasillista viikonloppuna kun mies osti punaviiniä. 🙈 Uskaltaakohan nyt kun dpo3 ja huomenna dpo4... Mietin vaikuttaako se jotenkin negatiivisesti vai voiko olla positiivisia vaikutuksia?

Takaisin