Raskaaksi 2025

Onko imetysmäärät vähentyneen ? Imetyksen väheneminen/lopettaminen aiheuttaa hormonaalisia muutoksia, jolloin voi olla hyvinkin raskauden aikaisia oireita. Se voi olla yksi selittävä tekijä tai ovulaation aikaiset "oireet" ovat muuttuneet synnytyksen jälkeen. Näin itselle kävi, eli ovulaation lämpöjen nousu todellakin tuntui, lisäksi oli pahoinvoivaa oloa ym. Samaa aiheutti imetyksen lopettaminen ja lisäksi hiustenlähtöä 🫣
Kiitos vastauksesta ❤️ voi tosiaan imetysmäärien vähenemiselläkin olla osansa tässä! Välillä hirveän kuuma ja välillä hirveä palellus 😆 elämä on naisen parasta aikaa

Moi😊 Onko täällä palstalla irrotuspiikkiä käyttäviä? Mulla oli nyt ekaa kertaa käytössä ja mietin että ootteko testanneet kuinka kauan raskaustesti on näyttänyt plussaa piikin laitoin jälkeen?
Mulla taitaa tulla aikamoiset piinapäivät kun nyt jo mietin testaamisia ja torstaina vasta pistin piikin eli tänään on varmaan vasta dpo 0 tai sit dpo-1😂 en ikinä muista miten noi menee😁

@ohdake kurjaa että on ollut noin kova asentohuimaus ja pelot sen jälkeen! Ite kans välillä miettinyt että onhan tää aika lottoamista että millainen kokemus sieltä sitten raskauden/äitiyden myötä ehkä tulee. Ei auta kuin luottaa siihen että tukea ja apua saa sitten tarvittaessa! Asentohuimaus on kans itellä tullut tutuksi lievempänä, ja tutut nauraakin hyväntahtoisesti kun teen niitä Epleyn manöövereitä eli järjestelen päätäni 😄 niistä on muuten apua ja mulla vähentänyt myös niskajumeja.

Täällä ovis pitäisi olla lähipäivinä, mutta nappasin jostain oikein kunnon kuumetaudin. Voi olla, että jää tää yrityskierto välistä. Tai ehkä sitä vois yrittää jos kuume tässä laskee ja ovis tapahtuu, mut myös tuntuisi jopa ihan hyvältä ajatukselta vaan jättää tää kierto väliin. Ei oikein jaksaisi olla enää niin täysillä yrittämässä ja tunteella mukana. Alkaa joku oma raja tulla vastaan 😊 ois kiva löytää tähän yrittämiseen jotenkin rennompi tai hiukan etäisempi ote, lieköhän ihan utopiaa 😄

@ohdake tosi ymmärrettäviä ajatuksia ja pelkoja. Se oli kuitenkin niin eri kärsiä pahoinvoinnista, väsymyksestä ja huimauksesta esikoista odottaessa kun sai levätä suunnilleen silloin kuin siltä tuntui. Mä mietin edellisessä kierrossa vähän samoja juttuja, kun olin kuumeessa. Oli tosi ikäviä hetkiä, kun kuume nousi ja meinasi horkassa nukahtaa pystyyn, mutta silti oli pakko hoitaa lasta. Onneksi mies hoiti pääosin, mutta kokoaikaa ei pystynyt olla läsnä iltaisin. Mutta kyllähän sitä selviäisi toisestakin raskaudesta, pakkohan se olisi. Jännittävä ajatus silti, kun ei voi etukäteen tietää millaista se olisi!

@Pikkuviikuna mulle tuli edellisessä kierrossa kans joku totaalikyllästyminen tähän yritykseen. Testasin dpo9 negan enkä sen jälkeen enää ostanut edes lisää testejä. Yllättävän seesteisesti meni loppukierto. Toivon tätä huoletonta asennetta jatkossakin, olen nimittäin ollut superstressaantunut tästä ja huomaa kyllä miten kuormittavaa on, kun ajatukset pyörii lähinnä vaan yrityksessä. 🙃 Toivottavasti saatte tämän kierron hyödynnettyä, ja jos ette, niin taukokin tekee varmasti mielelle hyvää! ❤️ Paranemisia. 😊

@Viherkasvi kiitos ja onpa kiva kuulla että oot löytänyt huolettoman asenteen stressaamisen jälkeen! Koitan kans samaa temppua, ainakin hetkellisesti jos ei muuten😊👍 me saatiin tutkimuksista hyvät tulokset, eli mitään selittävää ei löytynyt. Se nyt ainakin rauhoitti mieltä ja tuli kans olo että en ihan oikeasti voi tehdä tän enempää. Pitää nyt antaa vaan ajan kulua ja luottaa siihen että oma vuoro joskus tulee 💛🌻

@ohdake Tosiaan on kyllä hyvin ymmärrettäviä pelkoja, varsinkin tuollaisen kokemuksen jälkeen. Ja toki sitä itsekin on miettinyt, että jos tästä raskautuu, niin miten jaksaa jos tuleekin tosi vaikea raskaus. Mutta täytyy vaan jaksaa uskoa, että siitäkin sitten yhdessä selvitään.

Täällä dpo 2 tänään ja en kyllä tajua miten tässä pitäisi vielä yli viikko jaksaa piinailla. :tears: Ensi viikolle on kyllä taas tekemistä riittämiin, että ehkä ne päivät siinä sitten kuluukin nopsaan... Pyrin siihen, että testailisin aikaisintaan dpo 10..

Moi😊 Onko täällä palstalla irrotuspiikkiä käyttäviä? Mulla oli nyt ekaa kertaa käytössä ja mietin että ootteko testanneet kuinka kauan raskaustesti on näyttänyt plussaa piikin laitoin jälkeen?
Mulla taitaa tulla aikamoiset piinapäivät kun nyt jo mietin testaamisia ja torstaina vasta pistin piikin eli tänään on varmaan vasta dpo 0 tai sit dpo-1😂 en ikinä muista miten noi menee😁
Mie en oo irrotuspiikkiä käyttänyt mut ivf:llä ja kevyesti lääketuetulla kierrolla yritetään lasta. Oon vaan miettinyt et ite oon niin malttamaton testaaja, et jos irrotuspiikkiä ois tarvittu, oisin ehdottomasti testannut piikin hormonien häviämisen. Muuten en pystyis alkuun luottamaan mahdollisen raskauden aiheuttamaan plussaan 🙈

Sit sympatiat yritykseen väsyneille ❤️ tiiän todellä hyvin tunteen. Me aloittiin tää meidän matka vuosi sitten ja oli jo kesä pakko vetää henkeä hoidoista. Oli ihanaa olla pari kuukautta ilman jatkuvaa asian miettimistä, päivien laskemista, kuppiin pissaamista, lääkkeiden muistamista, ultria, epävarmuutta ja pettymyksiä. Ja vaikka sattuu sieluun sanoa tää ääneen, on ollut helpotus kun päätettiin että tää yksi siirto vielä, mut ei enempää. Miun pää ei kestä tätä loputtomiin, lompakko vielä vähemmän. Jos ei onnistuta nyt, sit surraan aikamme ja aletaan rakentaa unelmia toisenlaisesta tulevaisuudesta.

Täällä myös kp 1 😔

Jos jotain positiivista pitää etsiä niin keskenmenon jälkeen kierto jäi 38 päivään ja mahdollisen oviksen sain bongattua oikeaan aikaan. Vaikkei ovistestit näyttäneet plussaa. Ens viikolla pitää tilata lisää testejä.
Mulla ihan sama homma - nyt menossa km jälkeinen kierto ja ovisoireet oli mutta ei näkynyt testeissä kuin hailuraa joten jäin miettimään tuliko sitä ovista vai ei 🤷‍♀️ jotenkin sitä on yrittänyt miettiä että tää eka kierto varmaan menee kropan sekoilussa vielä.

Mulla ihan sama homma - nyt menossa km jälkeinen kierto ja ovisoireet oli mutta ei näkynyt testeissä kuin hailuraa joten jäin miettimään tuliko sitä ovista vai ei 🤷‍♀️ jotenkin sitä on yrittänyt miettiä että tää eka kierto varmaan menee kropan sekoilussa vielä.

Helpottaa kuulla, että muilla on samaa ongelmaa keskenmenon jälkeen. Oon tikutellut kohta viikon verran eikä testit anna mitään indikaatiota oviksesta, tänään oli aamulämmöt koholla ja eilisestä asti on rintoja aristanut. Noh, eipä sitten tullut hyödynnettyä tätä kiertoa 🤷🏻‍♀️😞

Vaikka kuinka kehuin aiemmin et ei yhtään vielä tunnu piinalta niin nyt dpo6 ne piinapäivät hittasi todella, kun viikonlopun hulinat saatiin pois alta 😂 Oon tosin tän kierron ajatellut siten, että ei harmita niin paljoa jos ei vielä tärppääkään, koska ensi viikolla lähdetään autolla ulkomaille, niin sitten ei tarvis niin paljon miettiä kaikkea mahdollista syömisistä lähtien 😅

Mitenköhän tää pitäisi nyt tulkita? Tarvisin apuja ovistestien tulkinnassa 🙈 Eilen aamulla CB Digi näytti tyhjää, samoin liuskat oli vielä negoja. Illasta liuskoilla plussa, samoin digi suoraan hymynaama. Tänä aamuna liuskoilla aavistuksen vahvempi plussa, digiä en pystynyt tehdä kun ollaan reissussa eikä ollut enempää tikkuja mukana. Eli tulkitsenko nyt niin, että tänään olisi vasta dpo -1 🤔 Lähinnä mietityttää tuo digin eilinen hymynaama, mutta toki en tiedä olisiko siihen tullut tänäkin aamuna sama tulos. Toista kertaa digitestien kanssa sählään, joten siksi nyt vähän epävarmuutta ilmassa 🙈 Viime kierrossa sain digillä vain vilkkuvan hymynaaman kerran samalla kun liuska oli positiivinen, ja sitten seuraavana aamuna digi näyttikin jo tyhjää liuskojen ollessa negoja.

Mitenköhän tää pitäisi nyt tulkita? Tarvisin apuja ovistestien tulkinnassa 🙈 Eilen aamulla CB Digi näytti tyhjää, samoin liuskat oli vielä negoja. Illasta liuskoilla plussa, samoin digi suoraan hymynaama. Tänä aamuna liuskoilla aavistuksen vahvempi plussa, digiä en pystynyt tehdä kun ollaan reissussa eikä ollut enempää tikkuja mukana. Eli tulkitsenko nyt niin, että tänään olisi vasta dpo -1 🤔 Lähinnä mietityttää tuo digin eilinen hymynaama, mutta toki en tiedä olisiko siihen tullut tänäkin aamuna sama tulos. Toista kertaa digitestien kanssa sählään, joten siksi nyt vähän epävarmuutta ilmassa 🙈 Viime kierrossa sain digillä vain vilkkuvan hymynaaman kerran samalla kun liuska oli positiivinen, ja sitten seuraavana aamuna digi näyttikin jo tyhjää liuskojen ollessa negoja.
Mun käsittääkseni se ovis lasketaan ekasta plussasta, mutten oo varma, kun mullakin on just eka tikutuskierto. Plussapäivänä mulla oli aamusta kans nega, ja 3h myöhemmin selkeä plussa. Mulla oli myös seuraavana päivänä aavistuksen hailakampi plussa. Jos seuraat lämpöjä ja/tai tunnet ovulaation tapahtumisen, niin voit niiden perusteella sanoa ehkä paremmin, että onko tänään dpo 0 vai -1.

No niin nyt on sitten oikeasti piinailut meneillään. 🙈 Dpo6 ja pitäisi malttaa perjantaille jolloin dpo10 asti testailujen kanssa, vähän epäilen että saatan testata jo keskiviikkona eli dpo8. 😆 Mieluummin kyllä odottaisin mahdollisimman pitkälle mutta koska tunnen itseni niin voi olla että sorrun aikaisin testaamaan. 🙊

No niin nyt on sitten oikeasti piinailut meneillään. 🙈 Dpo6 ja pitäisi malttaa perjantaille jolloin dpo10 asti testailujen kanssa, vähän epäilen että saatan testata jo keskiviikkona eli dpo8. 😆 Mieluummin kyllä odottaisin mahdollisimman pitkälle mutta koska tunnen itseni niin voi olla että sorrun aikaisin testaamaan. 🙊

Mulla näkyi dpo 9 viime raskaudessa + ja sekin todella todella huonosti :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:Just se haamujen haamu.
Laitan kuvat alle, ekassa kuvassa dpo 8 ja tokassa dpo 9. Älä siis heitä kirvestä kaivoon, jos keskiviikkona testi negatiivinen :tears:

Liitteet

• IMG_3121.jpg
    IMG_3121.jpg
    901.6 KB · Katsottu: 90
  • IMG_3150.jpg
    IMG_3150.jpg
    490.6 KB · Katsottu: 92
Joo, kyllähän se hyvä olisi malttaa odottaa mahdollisimman lähelle oletettua kuukautisten alkua. Muistaakseni ensimmäisen raskauden kanssa testasin vaan joku pari päivää ennen menkkojen alkua, silloin en tikuttanut ovista niin en tiedä mikä dpo oli. Ja silloinkin ekat testit oli aika haaleita vielä. Mutta saapi nähdä kuinka pitkään itsekään jaksaa odottaa.. Nyt tosin vielä dpo 3 eli aika kaukana on vielä testailut joka tapauksessa.

Tässä odotellessa mietin sitä, että miten ootte toimineet liikunnan kanssa luteaalivaiheessa? Ootteko treenanneet ihan normaalisti vai keventäneet? Mä käyn salilla ja lenkkeilen, niin mietin että olisiko hyvä välttää juoksulenkkejä tai rankkoja nostoja nyt hetken aikaa?

Tässä odotellessa mietin sitä, että miten ootte toimineet liikunnan kanssa luteaalivaiheessa? Ootteko treenanneet ihan normaalisti vai keventäneet? Mä käyn salilla ja lenkkeilen, niin mietin että olisiko hyvä välttää juoksulenkkejä tai rankkoja nostoja nyt hetken aikaa?
Mä oon treenannut ihan normaalisti, vaikka salilla teenkin melko kovia nostoja 😄

Pahoittelut kp1 @Freyja86 . Toivottavasti tämä kierto toisi plussan!

Onko kellään kokemusta tällaisesta?! Eli eilen kirjoitin tänne, että ois kp1. Mutta kun ei ollutkaan. Aamulla tuli tuhrua, jonka ajattelin olevan kp1. Se loppui kuitenkin yhtäkkiä muutamaan tippaan ja koko loppupäivänä ei mitään. MUTTA menkat myöhässä ja ovistesti posi jo kolmatta päivää, raskaustestin viivanpaikat vaihtuneet puhtaiksi negoiksi. Lämmöt koholla 37- 37,2 (norm 36,4) jo viikon verran. Vatsassa menkkamaista kipua joka päivä ja eilen jouduin ottamaan särkylääkettä tuohon kipuun. Pitääköhän tässä pelätä jotain kohdun ulkoista tuon positiivisen ovistestin ja aiempien viivanpaikkojen (tai haaleista haaleimpien haamujen) takia? :( Ahdistaa. Onko muilla ollut tämmöistä ja jos on, niin mistähän on johtunut? Sen kerran, kun todella toivon menkkoja niin eipä näy. Ja toivon niitä juuri siksi, että varmistuisi että kaikki on ok kun raskaustestin viivat eivät lähteneet tummumaan. Toivottavasti alkaisi tänään! 🙏

EDIT:
Ovistestin kuva lisätty. Ainakin livenä on yhtä tummat viivat. Luokittelen positiiviseksi, koska aina tämmöisen viivan saadessani digitaalinen ovistesti näyttää myös hymynaamaa.

Liitteet

• 20250901_101132.jpg
    20250901_101132.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 81
Muokattu viimeksi:
Joo, kyllähän se hyvä olisi malttaa odottaa mahdollisimman lähelle oletettua kuukautisten alkua. Muistaakseni ensimmäisen raskauden kanssa testasin vaan joku pari päivää ennen menkkojen alkua, silloin en tikuttanut ovista niin en tiedä mikä dpo oli. Ja silloinkin ekat testit oli aika haaleita vielä. Mutta saapi nähdä kuinka pitkään itsekään jaksaa odottaa.. Nyt tosin vielä dpo 3 eli aika kaukana on vielä testailut joka tapauksessa.

Mä oon aina jatkanut juoksua normaalisti, kun en ole edes tullut ajatelleeksi asiaa. 😊 Joten hyvä kysymys, jään itsekin lueskelemaan vastauksia :D

Takaisin