Raskaaksi 2025

Tuun kanssa omanapailemaan, mutta hitsi että surettaa! Meillä piti tällä viikolla olla lapsettomuusasioissa aika neuvolassa ja tänään soitettiin, että se pitää siirtää ja siirto menee kahden viikon päähän🥺 olin jo ”innoissani”, että pääsen keskustelemaan ammattilaisen kanssa ja näin, mutta vastoinkäymisiä tässä meidän raskausyrityksessä näyttää tulevan kokoajan…😥
Eih miten tylsää! 🧡 sit kun on mielensä kanssa kovasti jo tsempannut ja tulee joku aivan turha ja tekninen vastoinkäyminen, mulla se ainakin katkaisee kamelin selän. Että tääkin vielä ja mikään ei onnistu! 😔Voimia sinne ja toivottavasti on sit ainakin antoisa käynti kun se vihdoin koittaa 🤗

Hei kaikki! Kirjoittelin tänne aiemmin alkuvuodesta jonkun aikaa, mutta sitten tuli tauko meidän yritykseen, niin en tauon aikana täällä enää kirjoitellut. Olen siis 37v. ja meillä on miehen kanssa kaksi poikaa ennestään. Mulle on iskenyt kaamea vauvakuume ja toive saada vielä kolmas lapsi. Tästä ollaan nyt paljon keskusteltu miehen kanssa ja nyt päätettiin jatkaa yritystä. :smiling-eyes: Nyt on meneillään kp 15 ja ovistestit on toistaiseksi ollut aika hailuroita.

Jonkun verran lueskelin viestejä taaksepäin, onnittelut kaikille plussanneille! :red-heart:
Ovisturvotuksesta oli puhetta, niin mulla iskee yleensä tosi kova turvotus oviksen aikaan ja jatkuu sen pari päivää ainakin. Välillä näytän siltä kun olisi raskaus jo aika pitkällä. :tears:

Nyt kun mulla myöhästyi ovulaatio, niin tulin siihen tulokseen, että uskallan viikonloppuna ottaa sen pari alkoholiannosta jos tekee mieli, kun pe ja la mulla on 3-4dpo, ja se on kyllä niin aikaista ettei kiinnittymistä ole voinut vielä tapahtua 😅
Me mennään muuten sitten samoissa dpo lukemissa koska mulla perjantaina dpo3 ja launtaina dpo4. 😅Jos nuo testit nyt pitää paikaansa, oon kyllä testannut ja eivät ole uudestaan lähteneet vahvistumaan maanantain jälkeen.

Mä yritän keksiä ensi viikolle jotain tekemistä koska en halua alkaa testaamaan liian aikaisin, yritän pitkittää perjantaille ensi viikon siis että testaan ekan kerran. Silloin olisi siis dpo10. Ja sitten viikonloppu olisi edessä ja luultavammin kun mies kotona pystyisin olemaan hirveästi miettimästä testailua ja tuloksia. Toki jos plussa tulisikin ensi viikon lopulla muuta en varmaan miettisikään. 😂 Mutta jos ei vielä näkyisi niin pystyisin ottamaan rauhallisemmin kun mies kotona.

@Kali @ohdake mullakin sama testipäivä ni voidaan jännätä yhdessä 🤩 Mä oon järkännyt kans itelleni jo tekemistä ensi viikoksi, ja olo on jopa pelottavan rauhallinen, ihan kuin en uskoisi raskauden mahdollisuuteen vaikka kaikki on talletteluita myöten menny ns. putkeen 😂

Mä oon samassa aikataulussa myös @Syssymyssy ,@Kali ja @ohdake , tänään dpo 2! Mutta huomenna loppuu mulla tero-kuuri, joten oon ihan varma että menkat alkaa hyvin pian. Ja tässä kierrossa talleteltiinkin vaan kerran otollisena päivänä, kun viime viikolla gyne oli sitä mieltä että ovulaatio ei oo lähellä, ja tällä viikolla miehen on pitänyt valmistautua simppatesteihin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@Kali @ohdake @Syssymyssy mä oon pari päivää teitä edellä 🤭 Mulla nyt siis dpo3 menossa. Tänään aloitin Cyclogestit tähän kiertoon, kun tallettelutkin kerran onnistui nappiin (joka päivä dpo-2 - dpo0) niin saattaisi jotain mahkuja tässä kierrossa olla 👌 🥰 Toki toiveet ei ole kovin korkealla tärpin suhteen, viime kierron tallettelut päivittäin dpo-3 - dpo-1 välillä eikä siitäkään silloin tärppiä tullut, paitsi mahdollinen kemiallinen/kiinnittymisyritys 🤔 Jännittää valmiiksi siitä huolimatta 😂

Edit: näköjään myös @*Ninni* samoissa kierron vaiheissa menossa 😁👍

Toivotaan parasta että kaikki tai mahdollisimman moni meistä saisi nyt ensi viikolla tai seuraavalla viimeistään plussan! 🤗

Mutta itse en tiedä jaksanko uskoa tärppiin jotenkin vaihtelevat tunteet ja ajatukset sen suhteen. Kun epäilyttää haittaakohan tuo liukuvoide mitä me ollaan nyt käytetty muutama kuukausi niin siittiöitä. Se on vesipohjainen aco caring glide merkkinen liukuvoide.. Mies luki että olisi parempi olla ilman liukuvoiteita mutta... Se ei onnistunut. 🤣 Ja silloin kun tulin raskaaksi ne kolme kertaa jotka menivät kesken, käytettiin kyllä liukuvoidetta mutta se oli erimerkkinen niin siksikin epäilyttää nyt tuo merkki...

Me mennään muuten sitten samoissa dpo lukemissa koska mulla perjantaina dpo3 ja launtaina dpo4. 😅Jos nuo testit nyt pitää paikaansa, oon kyllä testannut ja eivät ole uudestaan lähteneet vahvistumaan maanantain jälkeen.

Mä yritän keksiä ensi viikolle jotain tekemistä koska en halua alkaa testaamaan liian aikaisin, yritän pitkittää perjantaille ensi viikon siis että testaan ekan kerran. Silloin olisi siis dpo10. Ja sitten viikonloppu olisi edessä ja luultavammin kun mies kotona pystyisin olemaan hirveästi miettimästä testailua ja tuloksia. Toki jos plussa tulisikin ensi viikon lopulla muuta en varmaan miettisikään. 😂 Mutta jos ei vielä näkyisi niin pystyisin ottamaan rauhallisemmin kun mies kotona.
Mulla on tänää dpo9 ja hirvee työ etten testailis viikonloppuna 😅
Viikon päästä saisi testata mut mietin että koska sitä uskaltaisi pettyä 😅

Usein samassa tilassa olevien naisten kuukautiskierrot voi synkkaantua mut en tiennyt et se toimii kans tälleen internetin välityksellä 😅
Ehkä netin välityksellä! Mutta itse olen asunut naisen kanssa useamman vuoden saman katon alla eikä meillä oo synkkaantunu 🤣

Täälläkin piinaavat päivät menossa. Jotain dpo9 kait ja tein tänään aamusta testin kun eilen päivän testi musta näytti jotain viivanpaikkaa tai tosi tosi haamua. Noh enpä tullut viisaammaksi ja taas tihrustelin eri valossa et näkyykö siinä muka jotain. Alkoi jo silmät harittaa siihen malliin et nään omiani 😂

Samanlaista vihlontaa on rinnoissa mitä oli keväällä plussakierrossa mut jotenkin en oikein usko tärppiin. Keväällä sain haalean plussan tuolla testillä dpo11 ja itse asiassa dpo9 testi oli vielä nega joten toivoa kait vielä on…

Toivotaan parasta että kaikki tai mahdollisimman moni meistä saisi nyt ensi viikolla tai seuraavalla viimeistään plussan! 🤗

Mutta itse en tiedä jaksanko uskoa tärppiin jotenkin vaihtelevat tunteet ja ajatukset sen suhteen. Kun epäilyttää haittaakohan tuo liukuvoide mitä me ollaan nyt käytetty muutama kuukausi niin siittiöitä. Se on vesipohjainen aco caring glide merkkinen liukuvoide.. Mies luki että olisi parempi olla ilman liukuvoiteita mutta... Se ei onnistunut. 🤣 Ja silloin kun tulin raskaaksi ne kolme kertaa jotka menivät kesken, käytettiin kyllä liukuvoidetta mutta se oli erimerkkinen niin siksikin epäilyttää nyt tuo merkki...

Ainakin Flon ja googgelin mukaan kannattaisi suosia hydroxyethylcellulose-pohjaisia liukkareita jos haluais mahd. siittiöystävällisen. Tiedä sit kun esim. Babystartissa ei tuota ainesosaa ole ja sitähän markkinoidaan just sellasena. Ostin just kokeiluun sellaisen liukkarin jossa sitä on, OneTouch Lights merkkisen ja en tiedä mikä meni vikaan, käytinkö liian vähän vai olenko allerginen, vai oliko vain sattumaa et yöllä pissalla käydessä oli koko alapää tulessa. Hoidin sit hiivana, kun ei meninannu asettua itekseen. Nyt en tiiä uskallanko kokeilla sitä uudelleen 😅 Jos se ärsytti jotenkin ja siksi hiiva pääs valtoilleen, mitään oireita ei sitä 6h ennen ollut.

Mitä keskusteluja lukee niin kyllä on moni raskaaksi tullut vaikka on ihan perus liukkareita käyttänyt, et onko sillä sit väliä kuhan ei sisällä spermisidiä?

Hei onko kenelläkään mitään ajatusta tällaiseen tilanteeseen:

- Kierto vaihdellut 19pv-26pv-30pv tänä vuonna, eniten keskipituisia, koskaan ei oo ollu yli 30pv.
- Tikutin Pregcheckin ovulaatiotestillä kp 7 alkaen, testit olivat aluksi haaleita ja vahvistuivat niin että melkeen positiivinen tai positiivinen oli 4-5 päivän ajan kp 15-19. Viimeisenä päivänä myös Clearbluen digi hymyili eli kp 19 aamulla. Ovis oli siis todnäk kp 19 tai kp20.
- Ainoa kerta ilman ehkäisyä oli kp 22 illalla eli ei pitäisi olla mitään mahdollisuutta raskauteen
- Nyt on kp32 ja menkoista ei mitään viitettä
- Tänään aamulla apteekin ultra raskaustesti antoi viivanpaikan, puoliltapäivin 3,5h pidätyksellä Clearbluen ja RFSU:n earlyt täysin negat, nämä herkkyydellä 10 mIU/ml
- Tänään aamulla PC:n ovulaatiotesti lähes positiivinen, siis aika lailla yhtä positiivinen kuin ennen tota CB:n digin hymyilyä

--> Miten ihmeessä ovulaatiotesti voi olla positiivinen kun menkkojen pitäisi ihan just alkaa ja on jo todennäköisesti ovis ollut kp 19 tai 20? En toki ole tikuttanut ovista kp21-31 välillä.

Hei onko kenelläkään mitään ajatusta tällaiseen tilanteeseen:

- Kierto vaihdellut 19pv-26pv-30pv tänä vuonna, eniten keskipituisia, koskaan ei oo ollu yli 30pv.
- Tikutin Pregcheckin ovulaatiotestillä kp 7 alkaen, testit olivat aluksi haaleita ja vahvistuivat niin että melkeen positiivinen tai positiivinen oli 4-5 päivän ajan kp 15-19. Viimeisenä päivänä myös Clearbluen digi hymyili eli kp 19 aamulla. Ovis oli siis todnäk kp 19 tai kp20.
- Ainoa kerta ilman ehkäisyä oli kp 22 illalla eli ei pitäisi olla mitään mahdollisuutta raskauteen
- Nyt on kp32 ja menkoista ei mitään viitettä
- Tänään aamulla apteekin ultra raskaustesti antoi viivanpaikan, puoliltapäivin 3,5h pidätyksellä Clearbluen ja RFSU:n earlyt täysin negat, nämä herkkyydellä 10 mIU/ml
- Tänään aamulla PC:n ovulaatiotesti lähes positiivinen, siis aika lailla yhtä positiivinen kuin ennen tota CB:n digin hymyilyä

--> Miten ihmeessä ovulaatiotesti voi olla positiivinen kun menkkojen pitäisi ihan just alkaa ja on jo todennäköisesti ovis ollut kp 19 tai 20? En toki ole tikuttanut ovista kp21-31 välillä.
Ovulaatiotesti voi näyttää myös raskautta joissain tapauksissa. Kokeilisin ylihuomenna uudestaan varalta. Tuolla aikajanalla on mahdollisuus omasta mielestä raskauteen, vaikkakin epätodennäköinen. Oletan ettet varmistanut ovulaation ajankohtaa lämmöillä?

@Pikkutytöt Tuli mieleen, että jos PC näyttänyt sulla useampana päivänä melkeen posia/posia, niin jos ne ei sovi sulle herkkyydeltään? Eli ovat liian herkkiä (?) Loppukierrosta ovistestit voi usein näyttää suht. vahvaa. Toki jos ihan kunnon plussa ois niin sit se vois kertoa myös raskaudesta, mutta luotettavampia on toki rtestit ja jos ne on negoja niin ehkä kyse ei oo siitä. Itsellä ovistestit näyttäneet raskauden samaan aikaan kun rtestitkin.

@Suskikitten en oo lämpöjä mittaillut koskaan eli siitä ei valitettavasti lisätietoa saa. Mäkin oon lukenut että ovistesti voi olla positiivinen jos raskaana mut jotenki oisin luullut et sit se kans ois noissa raskaustesteissä näkynyt. Ja jep kunhan vaan malttaisi ylihuomiseen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Siksipä täällä taidan huhuilla kun maltti ei riitä :Four Leaf Clover:

@Edenn tota oon kans miettiny et ovatko liian herkkiä ja sit se digitesti kertoo sit paremmin. Osaatko kertoa enemmän tosta miksi loppukierrosta ovistestit voi näyttää vahvempaa? Mielenkiintoista!

@Suskikitten en oo lämpöjä mittaillut koskaan eli siitä ei valitettavasti lisätietoa saa. Mäkin oon lukenut että ovistesti voi olla positiivinen jos raskaana mut jotenki oisin luullut et sit se kans ois noissa raskaustesteissä näkynyt. Ja jep kunhan vaan malttaisi ylihuomiseen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Siksipä täällä taidan huhuilla kun maltti ei riitä :Four Leaf Clover:

@Edenn tota oon kans miettiny et ovatko liian herkkiä ja sit se digitesti kertoo sit paremmin. Osaatko kertoa enemmän tosta miksi loppukierrosta ovistestit voi näyttää vahvempaa? Mielenkiintoista!
En muista syytä miksi voi näyttää, mutta itsellä loppukierrosta on aina tosi vahva. Ei kylläkään plussa, mutta vahva kuitenkin.

Takaisin