Raskaaksi 2025

Noniin eka raskausoire googletettu😂. Tuntui siis ihan kunnon repäisy alavatsalla kun nousin kyykystä ylös. Oli sen verran kova että piti hetki hengitellä eli en kuvitellut. Vastaavaa ei ole ollut paitsi pari päivää sitten kun joogasin, mutta sitä ennen ei ole ollut sitten edellisen raskauden. Nyt rupes kuumottelemaan että mitäs jos 😮🌈🤞🏻

@Syssymyssy mulla on Jaydess. Esikoisen jälkeen oli hetken aikaa Mirena mutta siitä tuli mielialaoireita niin gyne päätyi tällä kertaa tuohon Jaydessiin. Ehkäisyaikaahan siinä on vaan kolme vuotta, mutta kun siinä vaiheessa jo mietin tätä pikkusisaruksen hankintaa niin tää on ihan ok. Muuten ei oo ollu sivuvaikutuksia!

Mulla on kaapissa mommedin muutama raskaustesti, tulivat ovistestipaketin mukana viime yrityksessä (jäivät sitten pitkälti käyttämättä tosiaan kun kerralla tärppäsi). Onpahan nyt testejä sitten jos ja kun tästä kierukasta päästään 😂 mulla noi mom med -ovis testit on toimineet hyvin. On vissiin vähän herkempiä. Preg checkin liuskoihin mulla ei tullu kunnon viivoja viimeksi vaikka digi näytti plussaa

Noniin eka raskausoire googletettu😂. Tuntui siis ihan kunnon repäisy alavatsalla kun nousin kyykystä ylös. Oli sen verran kova että piti hetki hengitellä eli en kuvitellut. Vastaavaa ei ole ollut paitsi pari päivää sitten kun joogasin, mutta sitä ennen ei ole ollut sitten edellisen raskauden. Nyt rupes kuumottelemaan että mitäs jos 😮🌈🤞🏻

😍 täällä myös sormet ristissä! Mä jaksoin viimeksi dpo 13 asti, sit olikin jo selkee plussa testissä!

Hei kiitos ihana vastauksesta :red-heart: Mä konsultoin vielä lääkärikaveria, joka kannusti myös syömään kuurin ihan normaalisti loppuun. Todennäköistä lienee, että menkat alkaa sitten kuurin loputtua, ja muutenkaan nää myöhemmässä kierron vaiheessa tapahtuvat ovikset ei kai oo laadukkaimpia, mutta ainakin pääsee sitten uuteen kiertoon! Hakeuduttiin siis lapsettomuushoitojen ensikäynnille tällä viikolla, ja nyt on suunnitelmaa että miten eteenpäin. Ehkä tosiaan hyväkin ottaa nyt lääkkeet tueksi, jos tosiaan on näin että jos ovis tapahtuu joskus kierron 20 + vaiheessa, niin se ei olisi edes raskautumisen kannalta niin otollinen. Ei mulla koskaan oo ollut ennen sitä, lyhin kierto mikä on ollut on ollut 33 päivää :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Meidän esikoinen on saanut alkunsa kp27 oviksesta, että ei täysin poissuljettua, mutta sanoisin että piinapäivät nousee uudelle tasolle kun ensin pitää kuukausi odottaa edes ovista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: .

On: Täällä kp10 menossa ja tk soitin viime viikolla että mitäs reittiä tällä kertaa tutkimuksiin. No sain sitten ohjeeksi soittaa lapsettomuuspolille kun siellä ollaan aiemmin asiakkaina oltu. Sieltä arveli että joudutaan ensikäynti ottamaan uudestaan, kun jo niin pitkä aika viime kerrasta. Ei ollut ihan varma tarvitaanko lähete vai ei. Parin kuukauden jonot kuulemma. Ollaan aloitettu yritys siis tammikuussa ja nyt elokuun lopulla menossa 7. kierto. en oikein tiedä tulinko yhtään viisaammaksi, sanoi että tulee syksyn aikana postissa kutsu ensikäynnille jos ei tarvita lähetettä tai sitten ei kuulu ja lähetteen kautta tammikuussa uusi yritys :tears:. Kai alan kyttäilemään tuota nettipalvelua missä ne ajat on että alkaako siellä tapahtumaan.

Onneksi on syksyllekin kaikkia kivoja juttuja suunniteltu ja töissä kiireistä niin ei kerkeä liikoja ajatella vaan tätä yritystä. Ei oo oikein luottavainen olo että pelkillä metuilla onnistuisi tällä kertaa ja yksityinen ei oikein tunnu hyvältä vaihtoehdolta…

Omaa selitystä taas sori, hain tänään tuossa aiemmin paketin toisen merkkisiä testejä, ja tietenkin apteekissa ei ollut niitä apteekkarin ovulaatiotestejä jotka toimineet mulla hyvin. No ostin sitten rfsu:n testejä kun niitä suositeltiin. Ja sain melkein plussan kun tein niin nihiin. Premom näytti 0.95 eli todella lähellä. 😆 Joten varmaan vahvempi testiviiva kuin kontrolli niin illalla tai yöllä. Laitoin kuvan premom sovellukseen ja muutti että ovulaatio olisikin tänään? 🤔 No varmaan muuttaa ennustetta kun laitan illan testin sinne vielä myöhemmin.... Mutta ilmeisesti huomenna viimeistään, niin luulisin ainakin. Onneksi jatkoin testailua ja mies vaan pitää saada vieteltyy tänään vielä. 🤣

Laskeskelin että jos ovulaatio tosiaan tänään/huomenna, en tietenkään testaa tällä viikolla, mutta meinasin että yritän venyttää testailua ensi viikon viikonloppuun vähintään ensi viikon perjantaille. Eli silloin olisi joko dpo10 tai dpo11.

Oon päätynyt viimein ihan huolella erikoiselle puolelle nettiä kun päädyin selaamaan kuvia naisten kohdun suista/kauloista kuukautiskierron eri vaiheissa… jokainen käyköön omalla vastuullaan katsomassa beautifulcervix sivulla jos kiinnostaa: https://www.beautifulcervix.com/cervix-photo-galleries/

Mielenkiintoisia ehdottomasti, mutta samalla oon vähän heikko henkisesti ”limaisia” asioita kohtaan niin tuli lievästi etova olo. Kaikkea sitä päätyykin tutkimaan uteliaisuutensa vuoksi… 😅

Kohta varmaan oon itsekin kuvaamassa kohdunkaulaani kun ei riitä että dokumentoin jo kaikkea mahdollista muuta mm lämpöä, lh:ta, sylkeä ja valkovuotoa 🤣

Miehän en oo noita limoja jaksanut kauheammin tarkkailla kun hoidoissa pitää noilla testeillä se ovis ettiä kuitenkin. Nyt sit kun eilen illalla sen positiivisen sain mut muuten olleet tänäänkin negaa (ja yleensähän miulla on positiivinen se testi kaksi tai kolme päivää), niin tulin kiinnittäneeksi huomiota et tänään tullut ihan niin et sen tuntee sitä klassista kananmunanvalkuais-limaa. Kauheasti jo tietenkin tälläisenä aavistuksen jo neuroottisena sit googlettelin et millonkas ton pitikään tulla, ni tietenkin netti kertoo et ennen ovista/ oviksen aikaan/oviksen jälkeen.
Miten teillä muilla tuo lima tulee suhteessa ovikseen (ja ovistestien tuloksiin)?
Elättelen kuitenkin vielä toiveita et se ovis oliskin vasta tulossa eikä jo tänään, jolloin saisin varmemmin sen kiinni.
Oon nyt epävarma siitä et jos tosiaan oli tänään ja sain sen kiinni vain eilen illalla, et uskaltaako sen varaan viimeisen siirron laskea…

Oon päätynyt viimein ihan huolella erikoiselle puolelle nettiä kun päädyin selaamaan kuvia naisten kohdun suista/kauloista kuukautiskierron eri vaiheissa… jokainen käyköön omalla vastuullaan katsomassa beautifulcervix sivulla jos kiinnostaa: https://www.beautifulcervix.com/cervix-photo-galleries/

Mielenkiintoisia ehdottomasti, mutta samalla oon vähän heikko henkisesti ”limaisia” asioita kohtaan niin tuli lievästi etova olo. Kaikkea sitä päätyykin tutkimaan uteliaisuutensa vuoksi… 😅

Kohta varmaan oon itsekin kuvaamassa kohdunkaulaani kun ei riitä että dokumentoin jo kaikkea mahdollista muuta mm lämpöä, lh:ta, sylkeä ja valkovuotoa 🤣

Noni, ei muuta ku kunnon välineet ja kamera set upit pystyyn ni 👌🏻😁

Kiitti linkistä, mitä en tiennyt kaipaavani! Ihan hurjan mielenkiintoista mun mielestä. Hienoa ihan nähdä miten se kohdunsuu avautuu ovulaation aikoihin. Aluksi ajattelinkin, et onpahan pieni piste mihin siimahännät tähtää (toki ne on ihan tavattoman pieniä itsekin), mut sit se aukeaa tolleen nätisti. Ja hienoa kun oli kunnon selitykset kans caseista. Nyt tiedänkin mitä tutkiskelen tän illan ja tarkoitan siis tota nettisivua 😂

Miehän en oo noita limoja jaksanut kauheammin tarkkailla kun hoidoissa pitää noilla testeillä se ovis ettiä kuitenkin. Nyt sit kun eilen illalla sen positiivisen sain mut muuten olleet tänäänkin negaa (ja yleensähän miulla on positiivinen se testi kaksi tai kolme päivää), niin tulin kiinnittäneeksi huomiota et tänään tullut ihan niin et sen tuntee sitä klassista kananmunanvalkuais-limaa. Kauheasti jo tietenkin tälläisenä aavistuksen jo neuroottisena sit googlettelin et millonkas ton pitikään tulla, ni tietenkin netti kertoo et ennen ovista/ oviksen aikaan/oviksen jälkeen.
Miten teillä muilla tuo lima tulee suhteessa ovikseen (ja ovistestien tuloksiin)?
Elättelen kuitenkin vielä toiveita et se ovis oliskin vasta tulossa eikä jo tänään, jolloin saisin varmemmin sen kiinni.
Oon nyt epävarma siitä et jos tosiaan oli tänään ja sain sen kiinni vain eilen illalla, et uskaltaako sen varaan viimeisen siirron laskea…
Itsellä on just tän tiedon selvitys menossa käytännön tutkimuksella… 12 päivää kerätty valkovuotonäytteitä, 15 päivää sylki ovulaatiotestejä ja tänään liitin tän kierron ekan ovulaatiotikun kun ne hintavin testi kaikista mitä mittaan. Valitettavasti en voi kertoa vielä tuloksia kun tutkimus vielä vaiheessa…

Ja sit mitä mun keho tekee ei oo tae että toisenkin keho toimisi samoin.

Itse luottaisin enemmän että olisi vasta tulossa jos yhtään epävarma olo ovulaation ajan kohdasta. Kuitenkin nyt testit käyttäytyneet eri tavoin kuin yleensä sulla niin erittäin epäilyttävää ja en luottaisi.

Edit itsellä on kyllä havainto limaisuudesta joskus kp 6-8 alueella, mutta kuitenkin oon aina olettanut että oikea ovulaatio on myöhemmin. Esim tänään on limaisuutta kp 7, mutta tän pitäisi olla se ”feikki” limaisuus ja ovulaatio on tulevaisuudessa.

@Toiveikas86 mulla alkoi perjantaina limat, eilen ovistestiin plussat ja tänään edelleen limat jatkuu 😂
Ooh, eli tän mukaan jos menis miullakin ni sit olis melko normi aikataulussa ovis vasta tuloillaan 🤞🏻 Toivonpa kovin nyt väärää positiivista, vaikka vauvahaaveileva ei sitä ei yleensä todellakaan toivo 😅

@Suskikitten, oon ite kovasti kallistumassa kans tuohon et en luota siihen yhteen positiiviseen nyt…

Mulla oli tässä kierrossa dpo -3 semmoinen valkoinen ja paksu lima. Siitä sit alko hiljalleen kirkastua ja vetistyä ovista lähempänä. 🤷🏼‍♀️ Luulen että näissäkin on jonkin verran vaihtelua ihmisestä riippuen, et miten kenenkin keho tuottaa ja toimii. 🤔

Onnea plussanneille, lähettäkäähän plussatuulia tähän suuntaan! Ja täältä vauvaliimaa oikeen urakalla sinne :red-heart:
Just yhdelle ystävälle puhisin et mikä idea laittaa viiltävät kivut ja turvonnut vatsa niille päiville kun pitäsii jumpata miehen kanssa. Tuntuu ihan hassulta :D ei toki mitään kamalia oloja ikinä ole, mutta semmonen ei niin hehkeä just sillon ku pitäis jumppailla...

Hei kanssasisaret: Mikä on sun luotto raskaustesti? ja onko kokemuksia One stepin liuskoista. (kaikki google keskustelut luettu jo :rolling:) mutta tuoreita kokemuksia kaipailen. Tein onestepin liuskalla (10 herkkyys) aamulla HYVIN HYVIN HAALEAN positiivisen. luulis et näillä päivillä (dpo15) olis jo vahvempi. haluaisin huomenna testata myös jollain muulla... millä?

Mä tilasin viime keväänä just noita Onestepin ovulaatiotestejä ja raskaustestejä. Sain Onestepiin just tosi haalean plussan eikä ne oikein vahvistunut kunnolla kun taas Pregcheck on mulla näyttänyt joka raskaudessa selkeän plussan. Erikoista kun musta tuo OneStep on herkempi kuin Pregcheck. Keväinen plussa tosin meni kesken toisella kolmanneksella 😢

Omaa napaa sen verran et menossa dpo7 ja pientä vihlontaa ollut tisseissä ja lauantaina tuntui taas menkkakipua ja mietin jo et voisko olla kiinnittymiskipua mut jotenkin epäilen. Muuten ei oo kyl mitään erityisiä oireita et varaudun tuleviin menkkoihin 😅

Tänään aamulla dpo 13 testi nega, mutta koska en oo satavarma aiempien raskauksien oviksista niin oon aika todennäkösesti testannut sillon myöhemmin mitä nyt kelasin flo:ssa taaksepäin. Todennäkösesti ehkä dpo 15->🤔 no katsotaan. Aika neutraalein mielin huomaan vielä olevani. Jos ei tullut tärppi niin saanpahan juoda lasin viiniä ens viikolla kun juhlitaan hääpäivää. 🤣
Mutta nyt oottelen pari päivää ja jos ei vuotoa kuulu niin testaan. 😊
Ja siis en testannut herkällä testillä.

Omia juttuja taas höpisen tänne 😅 Mulla tänään dpo 7 tai 8 ja menkkamaista vihlontaa jota en näillä päivillä yleensä kyllä oo huomannu. Saako jo tehdä testin 🤭

Mulla on tosi matala ferritiini, 14. Aloitin viime viikolla syömään rautaa puolen vuoden kuurin. Mitenkähän saan arvot nousemaan jos tulen raskaaksi, kun edellisissä raskauksissa arvot on laskeneet vaikka olen syöny rautaa koko ajan 😬 Onko muilla kokemusta?

No ovulaatio ilmeisesti testien perusteella tänään kun eilen sain vahvan viivan vielä ja tänään testannut toisella vessa käynnillä niin oli yhtä haalea viiva kuin silloin kun aloitin testaamisen viime viikolla. Sain onneks miehen vieteltyä, oli kyllä pienen yrittämisen takana... 🤣 Mutta sain kumminkin ja saatiin talleteltua vielä yhden kerran tähän yrityskertaan.

Omia juttuja taas höpisen tänne 😅 Mulla tänään dpo 7 tai 8 ja menkkamaista vihlontaa jota en näillä päivillä yleensä kyllä oo huomannu. Saako jo tehdä testin 🤭

Mulla on tosi matala ferritiini, 14. Aloitin viime viikolla syömään rautaa puolen vuoden kuurin. Mitenkähän saan arvot nousemaan jos tulen raskaaksi, kun edellisissä raskauksissa arvot on laskeneet vaikka olen syöny rautaa koko ajan 😬 Onko muilla kokemusta?
Mulla kans laski ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana ferritiinit vaikka söin rautaa silloin. Nostin annosta vikaan kolmannekseen, Silloin ei noussut mutta ei laskenutkaan. Mulla toki lähtötilanne raskauden alussa oli joku 63, mutta musta tuntuu että en voi edes tulla raskaaksi jos on matala ferritiini. Muutaman tutun oon kuullut saaneen infuusion raskaana, mutta on ollut väännön takana.

Lääkärin soittoaika tänään liittyen PCOS-epäilyyn ja kilpirauhasarvoihin, jännittää kamalasti 🫣 kun sieltä voi olla vastaus sitten ihan mitä tahansa, joko oikeesti autetaan ja tutkitaan tai sitten käsketään laihduttamaan ja näytetään henkistä keskisormea, todennäköisesti jotain tuolta väliltä

Takaisin