Raskaaksi 2025

Onnea @Mamiii !😍

On: Täällä tänään ekoja ovikseen viittaavia oireita! Eli nätisti sanottuna limalöntti.🤣 Päivällä tein ovistestin. Oli vielä hailea. Huomenna uudestaan testailemaan. Nyt vaan ehtiminen vähän siinä ja siinä. Eli mulle riittää nyt että näen että jotain tapahtuu. Lh-huippua mun ei tarvitse napata testiin ellei satu tuuri käymään. Kulunut viikko on ollut siis aika haipakkaa kun eilen muutettiin uuteen kotiin. Nyt vähän tasottuu pikkuhiljaa. Mutta jee jospa se ovis sieltä tulis ja jopa flo:n ennustamille päiville! Kun siis aika aktiivisesti imetän tällä hetkellä niin vähän jännäilen miten sekin vaikuttaa..😅

Omaa napaa täältä, koska nyt oon kyllä hämmentynyt 😅 Oon yrittänyt vaan palata arkeen tässä lomailujen jälkeen ja yrittänyt miettiä vähemmän vauvahaavetta että viikot kuluis nopeempaa. Tänään kuitenkin jotenkin tuli mieleen että aivan, pitäsköhän sitä ovulaatiota alkaa testailemaan jossain kohtaa. Nyt kp10 ja flon mukaan ovis olis vasta viikon päästä mutta tämmösen testin sit pamautti:

View attachment 147060

Onneks tuli nyt joku intuitio et tuli testattua koska muuten oltas tää kyllä missattu kokonaan 🙈 Hämmentää kun aikaisemmissa kierroissa ovis mulla ollut aina reippaasti myöhempään, et miten nyt näin aikaiseen.

@pippuriiina mulla kans käynyt samalla tavalla ja 2 viimeisintä kiertoa olleet lyhyempiä ja ovis tullut aikaisemmin. Viimeisin kierto oli mulla 25 päivää. Tässä kierrossa tein positiivisen ovistestin myös jo kp10. Edelliset kierrot olleet 27 päivää ja ovis tullut myöhemmin noin kp13. Eli et ole ainut tosiaan.🙈 Kai tuo muutaman päivän heittely on normaalia, mutta itselle ollut myös hämmentäviä nämä lyhyemmät kierrot. Onneks testasit!😁

Mä olin 30-vuotiaaksi asti superhyvä nukkumaan, mutta heti kun pyörähti uusi ikävuosikymmen käyntiin, niin iski uniongelmat. Toki useimmiten nukun ihan ok, mutta varsinkin aamuyöstä heräily 1-2 tuntia ennen herätyskelloa on tullut tutuksi. Välillä myös nukahtamisen kanssa ongelmaa. Tää kaikki on korostunut nyt kun aloitettiin yritys, ja tässä samalla on ratkottavana mm. kissan pissaongelmat ja opintojen saattaminen loppuun, eli veikkaan stressiä syyksi.

Täällä oletettavasti dpo5 ja tänään huomasin rintojen olevan arat. Yleensä mulla alkaa tää oire vasta noin 3pv ennen menkkoja, mutta nyt alkoi ihmeellisen aikaisin 🙈😬🤔 Lisäksi alavatsaa nipistellyt tänään ja vatsa ollut löysähköllä tässä nyt muutaman päivän 🤔 Ensi viikonloppuna vieraita joten pitää nyt sitten miettiä testailenko perjantaina joka oletettu dpo9 vai odotanko suosiolla maanantaihin oletuksella että menkat ei vielä alkaneet 🤔

Pakko nyt kommentoida kun tunti sitten sain cb digiin hymynaaman.
Viime kierrossa testasin ovuaaltiota ekan kerran ja sain sen kiinni apteekin omilla illasta kun digit loppu ja koko kylässä ei niitä myyty… ihan räikyvän punainen oli. Nyt tässä kierrossa testasin apteekin omilla taas kun ovis lähestyi ja ihan hailakkaa, varmistin vielä digillä aamusin. Tänään aamulla tein pelkän digin kun apteekin omat loppui. Ei hymynaamaa. Kuitenkin päivän aikaan himot kasvo ihan mahottomiks ja muitakin ovisoireita ja tein äskön gb digin ja PAM hymynaama ☺️ elikkäs ite ainakin nyt vain kahden kierron kokemuksella illalla on näyttänyt mulle lh piikit 👌 voisin mielenkiinnosta kyl testata aamullakin et näkyykö viel silloin
@Pilkki24 Testasin myös aamulla(su) ja hymynaamaa näytti ja puikossa kans suht vahva toinen viiva.
Nyt vaan toivotaan et päästtän/mahdutaan siirtoon.

@Mamiii onnea plussasta! Ihanasti varmuutta toi digi teettää, ei tartte tihrustella vaikka alussa sellaista se puikkojen tutkailu onkin.

Oviksen ajankohtaan. Oon ite ollu aina siinä uskossa et ovuloin kp14-15/kp30, ja jotenki oon ollu tästä varma. Nyt on monesti ultralla varmistettu ja nyt on ollu pakko tikuttaa hoitojen takia niin ovulaatio tapahtuukin kp16-18 :D luteaali onneksi on 12-14pvä joten luulis olevan riittävä. Usein vaan tallettelu into on siinä kp8 eteenpäin päivittäin (menkoissa usein pieni tauko niin innostus iskee) ja laantuu siinä pikkuhiljaa. tallettelu siis vähentyy just ennen ovulaatiota, leikkö se syynä 1,5v plussaamattomuuteen :D ehkä, ehkä ei...

ON: selvästi ovis oireita ja hymynaaman sain sillon la illasta ja su aamusta. Ilmoitin klinikalle heti sillon la. meillä pakkasessa 2päiväinen ja 5päiväinen. toivottavasti jomman kumman siirto onnistuu :red-heart:

Täällä dpo 7 ja jotenkin tosi optimistinen olo tärpin suhteen, sillä viime kierrossa tähän aikaan oli jo menkkajomotuksia ja nyt niistä ei ole tietoakaan. Toki viime kierto oli mielestäni normaalia lyhyempi, mutta täytyy sanoa etten kyllä edes varmaksi tiedä mikä se normi kierto itselle nykyään on. Joka tapauksessa yritän malttaa olla testaamatta vielä pariin päivään ellei vuoto ala ennen sitä. Sitten kun sen ekan testin uittaa niin se on menoa 😂 Parempi siis yrittää venyttää testaamista mahdollisimman pitkälle. Kaapissa ei onneksi ole edes testejä odottelemassa, joten kiusauskin on pienempi.

@Mamiii onnea plussasta! Unohdin aiemmassa viestissä onnitella :smiling face with heart-eyes:

Tänään oli se pelkäämäni lääkärin soittoaika, mua oltiin peloteltu ettei PCOS-epäilyjä oteta tosissaan julkisella puolella. Onnekseni pelottelijat oli väärässä, ja kaksi minuuttia kestäneen puhelun jälkeen mulla oli lähete verikokeisiin. Testataan ihan kaikki mahdollinen kilpirauhasesta kolesteroliin, mutta tärkeimpinä mieleen jäi testosteroni ja AMH. Ilmeisesti sitten gynelle, jos näissä jotain häikkää?

Onnea @Mamiii ! Sulla on kyllä kunnon oirelista heti tähän alkuun, nyt voi vähän kattoa tuleeko itselle tuollaista ja siitä herätellä toiveita. Pregcheck-testit tosiaan näyttää olevan ihan hyviä.

Täällä oli viimekierto erityisen pitkä (26->30) ja ovis oli myös kp17. Nyt tuntuisi ovis olevan jo lähellä, vaikka vasta kp10. Huomenna olettaisin plussaa ovistestiin.

Siis taas omaa napaa mutta nyt hämmennys on x10000 ja kaipailisin hieman jos jollakin tämmöstä kokemusta.

Tein tänään vielä ovistestin joka oli yhtä räikeen positiivinen. Myös aamulla oli muutama pisara tiputteluvuotoa jota mulla ei ikinä ole. Päätin sit huvikseni tehä myös rtestin (mikä intuitio taas tullu oikeen) jossa sit näky tämä
IMG_2122.jpeg

Mulla oli viikko sit menkat normaalisti. Tein sillon menkkojen alotuspäivänä aamusta myös täyspuhtaan negatiivisen testin. Ei kai tässä auta ku tehä uus testi??? Siis eniten täs ny mietityttää et onks jotain vialla kropassa kun tää tiputteluvuoto oli aivan uutta ja menkat kuitenkin ollu? Ja siis kuuluuko hcg:n ees sekottaa noita ovistestejä, et onks ne ny sit ollu vääriä positiivisia?

Ahdistavaa tämmönen epätietosuus tällä hetkellä et mitä omassa kropassa tapahtuu…

Siis taas omaa napaa mutta nyt hämmennys on x10000 ja kaipailisin hieman jos jollakin tämmöstä kokemusta.

Tein tänään vielä ovistestin joka oli yhtä räikeen positiivinen. Myös aamulla oli muutama pisara tiputteluvuotoa jota mulla ei ikinä ole. Päätin sit huvikseni tehä myös rtestin (mikä intuitio taas tullu oikeen) jossa sit näky tämäView attachment 147093

Mulla oli viikko sit menkat normaalisti. Tein sillon menkkojen alotuspäivänä aamusta myös täyspuhtaan negatiivisen testin. Ei kai tässä auta ku tehä uus testi??? Siis eniten täs ny mietityttää et onks jotain vialla kropassa kun tää tiputteluvuoto oli aivan uutta ja menkat kuitenkin ollu? Ja siis kuuluuko hcg:n ees sekottaa noita ovistestejä, et onks ne ny sit ollu vääriä positiivisia?

Ahdistavaa tämmönen epätietosuus tällä hetkellä et mitä omassa kropassa tapahtuu…
Ovulaatiotesti mittaa ainetta, joka muistuttaa alkupuoleltaan raskaushormonia. Eli ovulaatiotesti voi näyttää positiivista vaikka kyseessä olisi oikeasti raskaus.

Mututuntumalta arvaan että sulla oli ovulaatio sattumalta samassa aikaikkunassa kuukautisten kanssa tai hyvin lähellä. Niin ei pitäisi tapahtua, mutta voi tapahtua.

Tein tänään vielä ovistestin joka oli yhtä räikeen positiivinen. Myös aamulla oli muutama pisara tiputteluvuotoa jota mulla ei ikinä ole. Päätin sit huvikseni tehä myös rtestin (mikä intuitio taas tullu oikeen) jossa sit näky tämäView attachment 147093

Mietin jo ekan viestisi aikaan, että hyvällä tuurilla yllättävä ovisplussa voisi olla merkki tästä! Ihan selkeältä posilta näyttää. Joillain ihmisillä on ”valemenkat” raskaudesta huolimatta. Kannattaa neuvolaan mainita menkoista, olen kuullut, että jossain on päässyt julkiselle varhaisultraan, jos on epäselvää, milloin raskaus saanut alkunsa.

Onnea @Mamiii ! Sulla on kyllä kunnon oirelista heti tähän alkuun, nyt voi vähän kattoa tuleeko itselle tuollaista ja siitä herätellä toiveita. Pregcheck-testit tosiaan näyttää olevan ihan hyviä.

Täällä oli viimekierto erityisen pitkä (26->30) ja ovis oli myös kp17. Nyt tuntuisi ovis olevan jo lähellä, vaikka vasta kp10. Huomenna olettaisin plussaa ovistestiin.
Kiitos onnittelijoille ☺️

Joo niin on, ehkä tuntoaistini ovat herkillä. Ehkä kaikki tulee aiemmin mitä enemmän on raskauksia ja ikää 🤣 En tiedä miksi mutta jotenkin oli hyvä fiilis jo heti alkuun ovulaation aikaan. Oikein kunnon ovulaatio-oireet osui kipuine päivineen. Mitä seurasin kiertoa ennen yritystä, mulla on ollut ovulaatio-ongelmia lähes vuoden. Heti kun täytin 35 putosi ovulaatiot puoleen 🙄 Mulla on neuvolaan varattu aika tämän tiimoilta loppuviikosta, mutta nyt se varmaan pitää perua sitten kun pamahdin paksuksi..

Asutaan miehen kanssa siis eri paikkakunnilla ja ihan asiakseen molemmat saikutti ovulaation aikaan tämän yrityksen takia, koska välimatka on niin pitkä eikä voinut yhden siemenlastin varaan jättää. Kaikkea sitä tulee keploteltua tullakseen raskaaksi 😅

Sain neljä kertaa siemenlastit sitten 🤣 Sori nämä yksityiskohdat.

Muokattu viimeksi:
@Mamiii joskus sitä on vaan tehtävä mitä tarttee saadakseen tavarat 👍😄

Hyvin pääsitte tallettelee 😅

Dpo8 ja taistelen itseni kanssa! Oon täys testihullu mut nyt kun sovittiin et tehtäis testi yhdessä dpo10(mieshän ei toki tiedä mikä Dpo menossa 😆) niin mä oon ihan täällä hypin seinille melkein. Toisaalta oon ylpee etten ole sortunut mutta toisaalta haluisin et mies kävis kaupassa hakee aamuksi testin! Toisaalta taas jos selvisin tänne niin selviin huomisaamuun ja sit on enää yks yö ja voidaan testata. Tai sit houkuttelen miehen testaa mun kans jo illalla dpo9 🤞 voisin yrittää sitä kyl. Tai sit tuun taas tänne pulisee samat liirumitlaarumit ja testaan aamulla dpo10 niinkuin sovittiin 🤣

Mitään oireita ei ole muuten🥲

Täällä tehty tänään plussa. Neljällä eri testillä (apteekin ultra, Rfsu varhainen, CB Digi ja CB normi) 😅 epätodellinen olo, Dpo12 tänään. Nyt vaan toivon että on oikeissa paikassa ja pysyy kiinni ❤️❤️

Onnea @pippuriiina ja @Kristiina87

Meillä taitaa olla lähes sama laskettu aika sitten. Mulla ehkä Dpo11. Riippuu toki milloin kierto alkoi.. Liikaa ehkä mietin kuinka viivat vahvistuu. Testasitko aamupissasta?

Mulla hetki sitten tehty testi PregCheck puikko, herkkyys 25. Ja mietin onko liian haalea.. Ehkä aamulla antaisi vahvemman.

Liitteet

• 20250811_200946.jpg
    20250811_200946.jpg
    571.9 KB · Katsottu: 109
Takaisin