Raskaaksi 2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pilkki24
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Onnea @Mamiii !😍

On: TÀÀllĂ€ tĂ€nÀÀn ekoja ovikseen viittaavia oireita! Eli nĂ€tisti sanottuna limalöntti.đŸ€Ł PĂ€ivĂ€llĂ€ tein ovistestin. Oli vielĂ€ hailea. Huomenna uudestaan testailemaan. Nyt vaan ehtiminen vĂ€hĂ€n siinĂ€ ja siinĂ€. Eli mulle riittÀÀ nyt ettĂ€ nĂ€en ettĂ€ jotain tapahtuu. Lh-huippua mun ei tarvitse napata testiin ellei satu tuuri kĂ€ymÀÀn. Kulunut viikko on ollut siis aika haipakkaa kun eilen muutettiin uuteen kotiin. Nyt vĂ€hĂ€n tasottuu pikkuhiljaa. Mutta jee jospa se ovis sieltĂ€ tulis ja jopa flo:n ennustamille pĂ€iville! Kun siis aika aktiivisesti imetĂ€n tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ niin vĂ€hĂ€n jĂ€nnĂ€ilen miten sekin vaikuttaa..😅

Omaa napaa tÀÀltĂ€, koska nyt oon kyllĂ€ hĂ€mmentynyt 😅 Oon yrittĂ€nyt vaan palata arkeen tĂ€ssĂ€ lomailujen jĂ€lkeen ja yrittĂ€nyt miettiĂ€ vĂ€hemmĂ€n vauvahaavetta ettĂ€ viikot kuluis nopeempaa. TĂ€nÀÀn kuitenkin jotenkin tuli mieleen ettĂ€ aivan, pitĂ€sköhĂ€n sitĂ€ ovulaatiota alkaa testailemaan jossain kohtaa. Nyt kp10 ja flon mukaan ovis olis vasta viikon pÀÀstĂ€ mutta tĂ€mmösen testin sit pamautti:

View attachment 147060

Onneks tuli nyt joku intuitio et tuli testattua koska muuten oltas tÀÀ kyllĂ€ missattu kokonaan 🙈 HĂ€mmentÀÀ kun aikaisemmissa kierroissa ovis mulla ollut aina reippaasti myöhempÀÀn, et miten nyt nĂ€in aikaiseen.

@pippuriiina mulla kans kĂ€ynyt samalla tavalla ja 2 viimeisintĂ€ kiertoa olleet lyhyempiĂ€ ja ovis tullut aikaisemmin. Viimeisin kierto oli mulla 25 pĂ€ivÀÀ. TĂ€ssĂ€ kierrossa tein positiivisen ovistestin myös jo kp10. Edelliset kierrot olleet 27 pĂ€ivÀÀ ja ovis tullut myöhemmin noin kp13. Eli et ole ainut tosiaan.🙈 Kai tuo muutaman pĂ€ivĂ€n heittely on normaalia, mutta itselle ollut myös hĂ€mmentĂ€viĂ€ nĂ€mĂ€ lyhyemmĂ€t kierrot. Onneks testasit!😁

MÀ olin 30-vuotiaaksi asti superhyvÀ nukkumaan, mutta heti kun pyörÀhti uusi ikÀvuosikymmen kÀyntiin, niin iski uniongelmat. Toki useimmiten nukun ihan ok, mutta varsinkin aamuyöstÀ herÀily 1-2 tuntia ennen herÀtyskelloa on tullut tutuksi. VÀlillÀ myös nukahtamisen kanssa ongelmaa. TÀÀ kaikki on korostunut nyt kun aloitettiin yritys, ja tÀssÀ samalla on ratkottavana mm. kissan pissaongelmat ja opintojen saattaminen loppuun, eli veikkaan stressiÀ syyksi.

TÀÀllĂ€ oletettavasti dpo5 ja tĂ€nÀÀn huomasin rintojen olevan arat. YleensĂ€ mulla alkaa tÀÀ oire vasta noin 3pv ennen menkkoja, mutta nyt alkoi ihmeellisen aikaisin đŸ™ˆđŸ˜ŹđŸ€” LisĂ€ksi alavatsaa nipistellyt tĂ€nÀÀn ja vatsa ollut löysĂ€hköllĂ€ tĂ€ssĂ€ nyt muutaman pĂ€ivĂ€n đŸ€” Ensi viikonloppuna vieraita joten pitÀÀ nyt sitten miettiĂ€ testailenko perjantaina joka oletettu dpo9 vai odotanko suosiolla maanantaihin oletuksella ettĂ€ menkat ei vielĂ€ alkaneet đŸ€”

Pakko nyt kommentoida kun tunti sitten sain cb digiin hymynaaman.
Viime kierrossa testasin ovuaaltiota ekan kerran ja sain sen kiinni apteekin omilla illasta kun digit loppu ja koko kylĂ€ssĂ€ ei niitĂ€ myyty
 ihan rĂ€ikyvĂ€n punainen oli. Nyt tĂ€ssĂ€ kierrossa testasin apteekin omilla taas kun ovis lĂ€hestyi ja ihan hailakkaa, varmistin vielĂ€ digillĂ€ aamusin. TĂ€nÀÀn aamulla tein pelkĂ€n digin kun apteekin omat loppui. Ei hymynaamaa. Kuitenkin pĂ€ivĂ€n aikaan himot kasvo ihan mahottomiks ja muitakin ovisoireita ja tein Ă€skön gb digin ja PAM hymynaama â˜ș elikkĂ€s ite ainakin nyt vain kahden kierron kokemuksella illalla on nĂ€yttĂ€nyt mulle lh piikit 👌 voisin mielenkiinnosta kyl testata aamullakin et nĂ€kyykö viel silloin
@Pilkki24 Testasin myös aamulla(su) ja hymynaamaa nÀytti ja puikossa kans suht vahva toinen viiva.
Nyt vaan toivotaan et pÀÀsttÀn/mahdutaan siirtoon.

@Mamiii onnea plussasta! Ihanasti varmuutta toi digi teettÀÀ, ei tartte tihrustella vaikka alussa sellaista se puikkojen tutkailu onkin.

Oviksen ajankohtaan. Oon ite ollu aina siinÀ uskossa et ovuloin kp14-15/kp30, ja jotenki oon ollu tÀstÀ varma. Nyt on monesti ultralla varmistettu ja nyt on ollu pakko tikuttaa hoitojen takia niin ovulaatio tapahtuukin kp16-18 :D luteaali onneksi on 12-14pvÀ joten luulis olevan riittÀvÀ. Usein vaan tallettelu into on siinÀ kp8 eteenpÀin pÀivittÀin (menkoissa usein pieni tauko niin innostus iskee) ja laantuu siinÀ pikkuhiljaa. tallettelu siis vÀhentyy just ennen ovulaatiota, leikkö se syynÀ 1,5v plussaamattomuuteen :D ehkÀ, ehkÀ ei...

ON: selvÀsti ovis oireita ja hymynaaman sain sillon la illasta ja su aamusta. Ilmoitin klinikalle heti sillon la. meillÀ pakkasessa 2pÀivÀinen ja 5pÀivÀinen. toivottavasti jomman kumman siirto onnistuu :red-heart:

TÀÀllĂ€ dpo 7 ja jotenkin tosi optimistinen olo tĂ€rpin suhteen, sillĂ€ viime kierrossa tĂ€hĂ€n aikaan oli jo menkkajomotuksia ja nyt niistĂ€ ei ole tietoakaan. Toki viime kierto oli mielestĂ€ni normaalia lyhyempi, mutta tĂ€ytyy sanoa etten kyllĂ€ edes varmaksi tiedĂ€ mikĂ€ se normi kierto itselle nykyÀÀn on. Joka tapauksessa yritĂ€n malttaa olla testaamatta vielĂ€ pariin pĂ€ivÀÀn ellei vuoto ala ennen sitĂ€. Sitten kun sen ekan testin uittaa niin se on menoa 😂 Parempi siis yrittÀÀ venyttÀÀ testaamista mahdollisimman pitkĂ€lle. Kaapissa ei onneksi ole edes testejĂ€ odottelemassa, joten kiusauskin on pienempi.

@Mamiii onnea plussasta! Unohdin aiemmassa viestissÀ onnitella :smiling face with heart-eyes:

TÀnÀÀn oli se pelkÀÀmÀni lÀÀkÀrin soittoaika, mua oltiin peloteltu ettei PCOS-epÀilyjÀ oteta tosissaan julkisella puolella. Onnekseni pelottelijat oli vÀÀrÀssÀ, ja kaksi minuuttia kestÀneen puhelun jÀlkeen mulla oli lÀhete verikokeisiin. Testataan ihan kaikki mahdollinen kilpirauhasesta kolesteroliin, mutta tÀrkeimpinÀ mieleen jÀi testosteroni ja AMH. Ilmeisesti sitten gynelle, jos nÀissÀ jotain hÀikkÀÀ?

Onnea @Mamiii ! Sulla on kyllÀ kunnon oirelista heti tÀhÀn alkuun, nyt voi vÀhÀn kattoa tuleeko itselle tuollaista ja siitÀ herÀtellÀ toiveita. Pregcheck-testit tosiaan nÀyttÀÀ olevan ihan hyviÀ.

TÀÀllÀ oli viimekierto erityisen pitkÀ (26->30) ja ovis oli myös kp17. Nyt tuntuisi ovis olevan jo lÀhellÀ, vaikka vasta kp10. Huomenna olettaisin plussaa ovistestiin.

Siis taas omaa napaa mutta nyt hÀmmennys on x10000 ja kaipailisin hieman jos jollakin tÀmmöstÀ kokemusta.

Tein tÀnÀÀn vielÀ ovistestin joka oli yhtÀ rÀikeen positiivinen. Myös aamulla oli muutama pisara tiputteluvuotoa jota mulla ei ikinÀ ole. PÀÀtin sit huvikseni tehÀ myös rtestin (mikÀ intuitio taas tullu oikeen) jossa sit nÀky tÀmÀ
IMG_2122.jpeg

Mulla oli viikko sit menkat normaalisti. Tein sillon menkkojen alotuspÀivÀnÀ aamusta myös tÀyspuhtaan negatiivisen testin. Ei kai tÀssÀ auta ku tehÀ uus testi??? Siis eniten tÀs ny mietityttÀÀ et onks jotain vialla kropassa kun tÀÀ tiputteluvuoto oli aivan uutta ja menkat kuitenkin ollu? Ja siis kuuluuko hcg:n ees sekottaa noita ovistestejÀ, et onks ne ny sit ollu vÀÀriÀ positiivisia?

Ahdistavaa tĂ€mmönen epĂ€tietosuus tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ et mitĂ€ omassa kropassa tapahtuu

Siis taas omaa napaa mutta nyt hÀmmennys on x10000 ja kaipailisin hieman jos jollakin tÀmmöstÀ kokemusta.

Tein tÀnÀÀn vielÀ ovistestin joka oli yhtÀ rÀikeen positiivinen. Myös aamulla oli muutama pisara tiputteluvuotoa jota mulla ei ikinÀ ole. PÀÀtin sit huvikseni tehÀ myös rtestin (mikÀ intuitio taas tullu oikeen) jossa sit nÀky tÀmÀView attachment 147093

Mulla oli viikko sit menkat normaalisti. Tein sillon menkkojen alotuspÀivÀnÀ aamusta myös tÀyspuhtaan negatiivisen testin. Ei kai tÀssÀ auta ku tehÀ uus testi??? Siis eniten tÀs ny mietityttÀÀ et onks jotain vialla kropassa kun tÀÀ tiputteluvuoto oli aivan uutta ja menkat kuitenkin ollu? Ja siis kuuluuko hcg:n ees sekottaa noita ovistestejÀ, et onks ne ny sit ollu vÀÀriÀ positiivisia?

Ahdistavaa tĂ€mmönen epĂ€tietosuus tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ et mitĂ€ omassa kropassa tapahtuu

Ovulaatiotesti mittaa ainetta, joka muistuttaa alkupuoleltaan raskaushormonia. Eli ovulaatiotesti voi nÀyttÀÀ positiivista vaikka kyseessÀ olisi oikeasti raskaus.

Mututuntumalta arvaan ettÀ sulla oli ovulaatio sattumalta samassa aikaikkunassa kuukautisten kanssa tai hyvin lÀhellÀ. Niin ei pitÀisi tapahtua, mutta voi tapahtua.

Tein tÀnÀÀn vielÀ ovistestin joka oli yhtÀ rÀikeen positiivinen. Myös aamulla oli muutama pisara tiputteluvuotoa jota mulla ei ikinÀ ole. PÀÀtin sit huvikseni tehÀ myös rtestin (mikÀ intuitio taas tullu oikeen) jossa sit nÀky tÀmÀView attachment 147093

Mietin jo ekan viestisi aikaan, ettĂ€ hyvĂ€llĂ€ tuurilla yllĂ€ttĂ€vĂ€ ovisplussa voisi olla merkki tĂ€stĂ€! Ihan selkeĂ€ltĂ€ posilta nĂ€yttÀÀ. Joillain ihmisillĂ€ on ”valemenkat” raskaudesta huolimatta. Kannattaa neuvolaan mainita menkoista, olen kuullut, ettĂ€ jossain on pÀÀssyt julkiselle varhaisultraan, jos on epĂ€selvÀÀ, milloin raskaus saanut alkunsa.

Onnea @Mamiii ! Sulla on kyllÀ kunnon oirelista heti tÀhÀn alkuun, nyt voi vÀhÀn kattoa tuleeko itselle tuollaista ja siitÀ herÀtellÀ toiveita. Pregcheck-testit tosiaan nÀyttÀÀ olevan ihan hyviÀ.

TÀÀllÀ oli viimekierto erityisen pitkÀ (26->30) ja ovis oli myös kp17. Nyt tuntuisi ovis olevan jo lÀhellÀ, vaikka vasta kp10. Huomenna olettaisin plussaa ovistestiin.
Kiitos onnittelijoille â˜ș

Joo niin on, ehkĂ€ tuntoaistini ovat herkillĂ€. EhkĂ€ kaikki tulee aiemmin mitĂ€ enemmĂ€n on raskauksia ja ikÀÀ đŸ€Ł En tiedĂ€ miksi mutta jotenkin oli hyvĂ€ fiilis jo heti alkuun ovulaation aikaan. Oikein kunnon ovulaatio-oireet osui kipuine pĂ€ivineen. MitĂ€ seurasin kiertoa ennen yritystĂ€, mulla on ollut ovulaatio-ongelmia lĂ€hes vuoden. Heti kun tĂ€ytin 35 putosi ovulaatiot puoleen 🙄 Mulla on neuvolaan varattu aika tĂ€mĂ€n tiimoilta loppuviikosta, mutta nyt se varmaan pitÀÀ perua sitten kun pamahdin paksuksi..

Asutaan miehen kanssa siis eri paikkakunnilla ja ihan asiakseen molemmat saikutti ovulaation aikaan tĂ€mĂ€n yrityksen takia, koska vĂ€limatka on niin pitkĂ€ eikĂ€ voinut yhden siemenlastin varaan jĂ€ttÀÀ. Kaikkea sitĂ€ tulee keploteltua tullakseen raskaaksi 😅

Sain neljĂ€ kertaa siemenlastit sitten đŸ€Ł Sori nĂ€mĂ€ yksityiskohdat.

Muokattu viimeksi:
@Mamiii joskus sitĂ€ on vaan tehtĂ€vĂ€ mitĂ€ tarttee saadakseen tavarat 👍😄

Hyvin pÀÀsitte tallettelee 😅

Dpo8 ja taistelen itseni kanssa! Oon tĂ€ys testihullu mut nyt kun sovittiin et tehtĂ€is testi yhdessĂ€ dpo10(mieshĂ€n ei toki tiedĂ€ mikĂ€ Dpo menossa 😆) niin mĂ€ oon ihan tÀÀllĂ€ hypin seinille melkein. Toisaalta oon ylpee etten ole sortunut mutta toisaalta haluisin et mies kĂ€vis kaupassa hakee aamuksi testin! Toisaalta taas jos selvisin tĂ€nne niin selviin huomisaamuun ja sit on enÀÀ yks yö ja voidaan testata. Tai sit houkuttelen miehen testaa mun kans jo illalla dpo9 đŸ€ž voisin yrittÀÀ sitĂ€ kyl. Tai sit tuun taas tĂ€nne pulisee samat liirumitlaarumit ja testaan aamulla dpo10 niinkuin sovittiin đŸ€Ł

MitÀÀn oireita ei ole muutenđŸ„Č

TÀÀllĂ€ tehty tĂ€nÀÀn plussa. NeljĂ€llĂ€ eri testillĂ€ (apteekin ultra, Rfsu varhainen, CB Digi ja CB normi) 😅 epĂ€todellinen olo, Dpo12 tĂ€nÀÀn. Nyt vaan toivon ettĂ€ on oikeissa paikassa ja pysyy kiinni ❀❀

Onnea @pippuriiina ja @Kristiina87

MeillÀ taitaa olla lÀhes sama laskettu aika sitten. Mulla ehkÀ Dpo11. Riippuu toki milloin kierto alkoi.. Liikaa ehkÀ mietin kuinka viivat vahvistuu. Testasitko aamupissasta?

Mulla hetki sitten tehty testi PregCheck puikko, herkkyys 25. Ja mietin onko liian haalea.. EhkÀ aamulla antaisi vahvemman.

Liitteet

• 20250811_200946.jpg
    20250811_200946.jpg
    571.9 KB · Katsottu: 86
Takaisin