Raskaaksi 2025

Onnea @pippuriiina ja @Kristiina87

Meillä taitaa olla lähes sama laskettu aika sitten. Mulla ehkä Dpo11. Riippuu toki milloin kierto alkoi.. Liikaa ehkä mietin kuinka viivat vahvistuu. Testasitko aamupissasta?

Mulla hetki sitten tehty testi PregCheck puikko, herkkyys 25. Ja mietin onko liian haalea.. Ehkä aamulla antaisi vahvemman.
Tein 3h pidätyksen jälkeen iltapäivällä.
Jännitystä kovasti ilmassa ja tietysti huolta että kasvaako oikeassa paikassa. Vu varattuna 30.8

Tein 3h pidätyksen jälkeen iltapäivällä.
Jännitystä kovasti ilmassa ja tietysti huolta että kasvaako oikeassa paikassa. Vu varattuna 30.8

Meillä on sit samat pelot 😊 Eiköhän molemmilla ole kaikki hyvin. On niin harvinaista että olisi väärässä paikassa. Onko sinulla joskus ollut sitten väärässä paikassa tai muuta?

Itse ehkä tämän viikon jälkeen varaan ajan, kun pääsen ajan yli jolloin menkat tavallisesti alkaisivat/olisivat.

Pelottaa kun juuri makasin sohvalla ja aivastin ja todella kova ja repäisevä kipu tuntui vähän navasta oikealle. Muistelen kyllä että muissakin raskauksissa tätä oli muttei näin aikaisin. Mitenköhän nopeasti olen toimintakyvytön.

No rauhoitun nyt tässä ketjussa. Toivon kovasti tärppionnea kaikille!

Meillä on sit samat pelot 😊 Eiköhän molemmilla ole kaikki hyvin. On niin harvinaista että olisi väärässä paikassa. Onko sinulla joskus ollut sitten väärässä paikassa tai muuta?

Itse ehkä tämän viikon jälkeen varaan ajan, kun pääsen ajan yli jolloin menkat tavallisesti alkaisivat/olisivat.

Pelottaa kun juuri makasin sohvalla ja aivastin ja todella kova ja repäisevä kipu tuntui vähän navasta oikealle. Muistelen kyllä että muissakin raskauksissa tätä oli muttei näin aikaisin. Mitenköhän nopeasti olen toimintakyvytön.

No rauhoitun nyt tässä ketjussa. Toivon kovasti tärppionnea kaikille!
Ei ole ikinä ollut väärässä paikassa tai muitakaan ongelmia, nyt vain todella herkillä käy mieli.

Mulla on kans ollut noita aivastus vihlaisuja.

Toivotaan että kaikki hyvin ja mennään päätyyn saakka ❤️❤️

Täällä myös testailtu tänään, mutta nega tulos. Yleensä mulla on säännöllinen kierto 30 ja tänään kp30. Tiputtelua ollut la asti mutta menkat ei tulleet tänään vaikka olin melko varma siitä. Edelleen rinnat turpeat ja kipeät, kohdunkaulalla nipistelee..
Vuoto on hyytymiä, ruskeaa, vähän kirkastakin, mutta ei mitenkään runsasta, oikeastaan vain pyyhkiessä. Hermoja raastavaa odotella onko nämä nyt ne kuuluisat valemenkat? Mulla oli tosiaan melko myöhäinen ovulaatio. (7-8pv ennen tätä päivää) Jos kokemuksia tästä niin kiinnostaisi kuulla! 😀

Millonhan olis hyvä aika aikaisintaan tehdä testi
Kiinnittyminen tapahtuu dpo6-10 ja siitä menee 1-2pv että hcg-arvo nousee niin että näkyy herkässäkään testissä. Dpo10 pidetään sellaisena keskiverto testipäivänä, mutta voi hyvin mennä dpo12 jälkeenkin että näkyy.

Ensimmäisen testin järkevä ajankohta riippuu paljon luonteesta. Itsellä se ensimmäinen negatiivinen testi liian aikaisin tehtynä purkaa vähän paineita ja pystyn elämään "normaalia" elämää taas pari päivää, eikä se seuraava negatiivinenkaan ole enää niin iso pettymys.

Mietin jo ekan viestisi aikaan, että hyvällä tuurilla yllättävä ovisplussa voisi olla merkki tästä! Ihan selkeältä posilta näyttää. Joillain ihmisillä on ”valemenkat” raskaudesta huolimatta. Kannattaa neuvolaan mainita menkoista, olen kuullut, että jossain on päässyt julkiselle varhaisultraan, jos on epäselvää, milloin raskaus saanut alkunsa.
Joo mie ainakin pääsin esikoisesta, kun oli pilleriylläri!

Millonhan olis hyvä aika aikaisintaan tehdä testi
Hcg tuplaantuu 1,5 päivän välein ja herkin testi poimii 10 mIU/ml virtsasta. Ei raskaana ollessa henkilöllä on alle 5 mIU/ml, joten se voi olla jotain esim 1-5 väliltä. Henkilö jolla on lähtökohdassa 5 mIU/ml saa luonnollisesti nopeasti tuplattua määrän verrattuna henkilöön jolla on luonnollisesti 1 mIU/ml. Eli sitä on tosi vaikea sanoa etukäteen milloin voi varmasti aikaisintaan testata. (Edit tää on siis pitkälle ulkomuistista, joten oon yksinkertaistanut tietoa ja saattaa olla vähän ohikin joten kriittistä lukemista)

Itsekin menisin enemmän sen pohjalta että arvioi miten suhtautuu henkisesti sen negatiivisen näkemiseen. Sellainen peukalosääntö on että kaikki testit ennen kuukautisten pois jääntiä voivat olla vääriä negatiivisia liian aikaisin testaamisen vuoksi.

Mikä julkisella on nyt bmi raja? Onko vielä 35?
Just kävin ensikäynnillä, johon päästäkseen piti olla husilla bmi alle 35. Mulla oli kesän aikana päässyt yli, joten kotiin metujen kanssa pudottamaan painoa. Aukkariin saan ilmoittautua, kun bmi jälleen alle 35. Sit pääsen polin seniorille suunnittelukäynnille. Toki sanoivat, että kun lapsettomuus johtuu mulla ovulaatiohäiriöstä niin voi olla, että vaativat pudottamaan painoa vielä lisää tämänkin jälkeen.

Just kävin ensikäynnillä, johon päästäkseen piti olla husilla bmi alle 35. Mulla oli kesän aikana päässyt yli, joten kotiin metujen kanssa pudottamaan painoa. Aukkariin saan ilmoittautua, kun bmi jälleen alle 35. Sit pääsen polin seniorille suunnittelukäynnille. Toki sanoivat, että kun lapsettomuus johtuu mulla ovulaatiohäiriöstä niin voi olla, että vaativat pudottamaan painoa vielä lisää tämänkin jälkeen.
Hienoa että asiat etenevät kuitenkin eivätkä heti heittäneet pihalle vaikka paino vähän päässytkin karkaamaan!

Mietin jo ekan viestisi aikaan, että hyvällä tuurilla yllättävä ovisplussa voisi olla merkki tästä! Ihan selkeältä posilta näyttää. Joillain ihmisillä on ”valemenkat” raskaudesta huolimatta. Kannattaa neuvolaan mainita menkoista, olen kuullut, että jossain on päässyt julkiselle varhaisultraan, jos on epäselvää, milloin raskaus saanut alkunsa.
Tein aamusta uuden testin joka oli kyllä selkeä plussa. Soitin nyt sitten neuvolaan hieman et mitäs nytten ja selitin koko tän viime kuukausien tilanteen vuotojen ja testien osalta. Sain nyt lähetteen ultraan ja täs parin päivän sisään selviää pääsenkö julkisen kautta ultraan, et ottavatko lähetteen sisään vai eivät. Ja eipä tässä nyt auta muuta kuin seurailla tilannetta vuodon osalta (tiputteluvuoto on jatkunut vielä tänään) ja odotella 🥲

Dpo 6 aika varmasti ja siis eilen alkoi rintojen arkuus, joka jatkuu tänään. Eilen illalla paleli ja vatsa on ollut useamman päivän löysällä 🫣🙈 Ei siis mitenkään silleen ripulilla, mutta löysällä 🙈 Ehkä maanantaihin jos jaksaisi odotella ja sit testailisi.

Ostin eilen uuden auton 🙈😅 ei pitänyt vielä, mutta kun sattu hyvä yksilö hyvällä hinnalla ja vielä super hyvä myyjä niiin pakkohan se oli ostaa 😂😅

@pippuriiina

Niin toivon että siellä kaikki hyvin!! 🌈

Mähän heti aloin miettimään että voisko mullakin olla raskaus päällä vaikka kuukautiset oli 🫣 Oli niin pitkä kierto ettei sitten imetysajan ole ollut sellaista ja kauheet raskausoireet päällä, jotka laitan vanhentuneen omega-3 syönnin piikkiin. Mutta en nyt kuitenkaan tee r-testiä. Ovistestit olleet vaan hailuraista, eikä räikeitä niinkuin sun tapauksessa. Ja ovislimat päällä, joten aika varma olen että tässä ollaan oviksessa. Testasin tosin viimeksi vain dpo10 kun seuraavan päivänä alkoi tuhru niin en edes enää ajatellut.

Täällä dpo13 ja nega tulos herkällä apteekin testillä. Ostin eilen uuden näppäimistön ja kaiuttimet tietokoneeseen. Oli sen verran kova ärsytys päällä ja tuo sitten vähän laski sitä. 😅 Kun niitä olen hetken halunnut ja katsellutkin... Ärsytys sen takia koska oireita on mutta.. Kuten esim rinnat vieläkin arat ja valkovuotoa todella runsaasti joka ennen enteillyt positiivista testiä. Normaalisti tässä vaiheessa kun kuukautisten pitäisi alkaa parin kolmen päivän sisällä ihan kuivaa on alhaalla ollut. 🤣 No varmaan huomenna muuttuu veriseksi vuodoksi koska positiivista testiä tosta testistä minkä tänään tein ei kyllä tekemälläkään tai kuvittelemallakaan saa...

Omanapailu kiukuttelua… oon yksityisellä tän mun ”ruton” takia ja sieltä todettiin että saatan olla sairaana kaksi kolme viikkoa…

Hngh en oikein usko mahikseen että munasolu tarttuu tai siittiöt selviää elävinä jos kuumeilen vielä seuraavat kaks viikkoa 😭 on tää nyt aivan surkea tauti.

Enterorokkoa lotottu.

Edit lisätty kuva tästä mun aamun lämpöjen sahauksesta
IMG_9431.jpeg

Taisin nyt sitten saada oviksen tikulla kiinni? No en ollut sitten ihan väärässä oireista. Eilen oli jo viiva vahvistunut ja tänään omasta mielestä ainakin kontrolliviivaa vahvempi eli eikös se sitten ovista meinaa?🤔 Näköjään osuu ihan kohilleen flo:n ennusteen kanssa joka olisi huomiselle! Vähän pimeä kuva, mutta näkyy kuitenkin😅

Liitteet

• 20250812_140616.jpg
    20250812_140616.jpg
    938.2 KB · Katsottu: 57
Taisin nyt sitten saada oviksen tikulla kiinni? No en ollut sitten ihan väärässä oireista. Eilen oli jo viiva vahvistunut ja tänään omasta mielestä ainakin kontrolliviivaa vahvempi eli eikös se sitten ovista meinaa?🤔 Näköjään osuu ihan kohilleen flo:n ennusteen kanssa joka olisi huomiselle! Vähän pimeä kuva, mutta näkyy kuitenkin😅

Kyllä, tuo on positiivinen 😊

On ihan selkeä ovisplussa! 😍 Eli noin 12-36 tunnin sisään ovis, taitaa Flo veikata nappiin! Tänään hommiin niin on mahikset kohdallaan 💪

Miks mua jännittää nyt enemmän? Olevinaan jotain vatsatunetmuksia tullut tänään. Mies tulee testin kanssa kotiin ja puoli seiskalta olen ollut 3h käymättä vessassa. Jos pystyn pidempään niin olen. Ehkä jännittää kun katsotaan yhdessä tulos 🥰

Takaisin