Raskaaksi 2025

Jostan luin, en muista oliko tämä palsta, lääkärin sanoneen, että jos stressi haittaa arkea, saattaa se haitata tärppiäkin (lähinnä kai ovulaatiota?), mutta ei ns. normaali stressi vaikuta mitään, muuten kukaan ei nykymaailmassa saisi lapsia.
Jep joo mäkin just luin stressistä että vasta kovalla stressillä ois vaikutusta (rahahuolet, läheisen menetys tms) eli ei tarvii olla huolissaan jos ja kun tää yritysaika kiristää 😊

Täällä ehkä dpo8, ihanasti sekaisin laskuissa jo 👍en aatellut myöskään testailla vielä. Alavatsaa ja -selkää särkenyt tässä, varmaan joku pieru kiusaa 😄

Kovasti seurailen tätä ketjua päivittäin, mut jotenkin vaikea tarttua enempää keskusteluihin, kun tuntuu että on hypännyt "keskenkaiken" mukaan eikä oo kokemustakaan yritykseen liittyvistä jutuista niin paljoa, että osais kommentoida kenellekkään mitään järkevää. 🤭 Pidän sormet ristissä kuitenkin kaikille ja myötäelän täällä tilanteitanne vaikken aktiivisesti osaakkaan kommentoida. ❤️🤞🏼

Täällä on yk 3 meneillään vielä ja parit negatestit oon ehtiny tehdä dpo 9 ja 10. Jotenkin sitä on alkanut miettimään, että miten voisi itse kokeilla edesauttaa raskautumista. Ainakin huomio pitää kiinnittää nyt isosti ravitsemukseen ja liikuntaan, molemmat retuperällä. Jäätävästi höttöhiilareita ja sokeria kokoajan. Raudan syömisestäkään ei ois varmaan haittaa... Mitään muita vinkkejä kellään? Esikoinen sai alkunsa jo toisesta yrityskierrosta ja se loi itselle illuusion, että meillä raskautuminen onnistuu helposti. Eipä tämän kertaisessa yrityksessä ole kauaa kestänytkään, mutta kyllähän ne negat silti pahalta tuntuu. Onneksi kohta pitää palata töihin, niin ei ole enää samalla tavalla aikaa miettiä tätä aihetta. 😊

Näin ravitsemusasioita yliopistossa opiskelleena sanoisin, että ihan normaalit ravitsemussuositukset pätee myös silloin kun toivoo raskautumista. Kannattaa ehkä yrittää enemmänkin kiinnittää huomiota siihen, mitä ruokavalioon voisi lisätä, kuin siihen mitä pitäisi jättää pois. Eli lisää kasviksia, hedelmiä ja täysjyvää. Pitää myös huolta riittävästä proteiinin saannista, ja että saa hyviä rasvoja. Kannattaa syödä pähkinöitä ja siemeniä, sekä muistaa syödä kalaa vähintään sen pari kertaa viikossa kalalajeja vaihdellen. Tärkeää myös, että saa tarpeeksi kalsiumia ja D-vitamiinia eli huolehtia siitä että käyttää maitotuotteita tai vastaavia kasvipohjaisia tuotteita :) Olisi hyvä, että ei pyri vain vitamiineja purkista, vaan että saisi ne sieltä ruokavaliosta.

Ja uskallan ehkä päivitellä tänne ketjuun, että näyttäisi siltä että meillä tärppäsi toisesta yrityskierrosta. Ei oikein pysty uskomaan edelleenkään koko asiaa kun olen itselleni ja miehelle hokenut monta vuotta että yrittämisessä sitten voi kestää. Oloja ei ole tähän mennessä ollut juurikaan, pieniä alavatsatuntemuksia ja rintojen turvotusta lukuunottamatta. Sekin on herättänyt huolta, kun tuntuu että erilaisia oireita pitäisi olla enemmän tähän mennessä. Tänään 6+0.

Onnea @Kesän_lapsi ! 🥳 Miulla alkoi varsinaiset oireet vasta noihin aikoihin lievällä etomisella. Sitä ennen oli ollut vain jatkuva nälkä. 🙈 Toki siihen saattoi vaikuttaa myös nikotiinin käytön lopettaminen. 💁🏼‍♀️ Myöhemmin sain kyllä kaikenmaailman oireista ihan tarpeekseni eli nauti nyt vaan mukavasta olosta. 😁

Heippa, tuun uutena mukaan tänne! Oon ollut tuolla Haaveena esikoinen -ketjussa, mutta ajattelin liittyä nyt tännekkin.

Oon 30v, mies on 35v, ja nyt on käynnissä yk1. Piti odottaa pari kuukautta vielä ennen yrittämistä, mut eihän me sitten maltettu 😆No sitten sovittiin, että ei varsinaisesti yritetä, vaan tulee jos on tullakseen, ja nyt 2 dpo huomaan kuulostelevani kehoa kokoajan, ja pohdin asiaa n. 23 tuntia päivässä 🤪

Itsellä todnäk. PCOS ja molemmilla ylipainoa, joten oletan, ettei raskautuminen ole mikään "läpihuutojuttu". Miehellä tosin on vahva itseluottamus asian suhteen, kun ilmoitti aktia seuraavana päivänä kaupan lonkerohyllyllä, että "todennäköisesti sä et voi enää juoda noita" 😂

Heippa, tuun uutena mukaan tänne! Oon ollut tuolla Haaveena esikoinen -ketjussa, mutta ajattelin liittyä nyt tännekkin.

Oon 30v, mies on 35v, ja nyt on käynnissä yk1. Piti odottaa pari kuukautta vielä ennen yrittämistä, mut eihän me sitten maltettu 😆No sitten sovittiin, että ei varsinaisesti yritetä, vaan tulee jos on tullakseen, ja nyt 2 dpo huomaan kuulostelevani kehoa kokoajan, ja pohdin asiaa n. 23 tuntia päivässä 🤪

Itsellä todnäk. PCOS ja molemmilla ylipainoa, joten oletan, ettei raskautuminen ole mikään "läpihuutojuttu". Miehellä tosin on vahva itseluottamus asian suhteen, kun ilmoitti aktia seuraavana päivänä kaupan lonkerohyllyllä, että "todennäköisesti sä et voi enää juoda noita" 😂
Siellä on selkeästi samanlaisella itsevarmuudella varustettu isäntä kuin meilläkin. 😅😂

Ja uskallan ehkä päivitellä tänne ketjuun, että näyttäisi siltä että meillä tärppäsi toisesta yrityskierrosta. Ei oikein pysty uskomaan edelleenkään koko asiaa kun olen itselleni ja miehelle hokenut monta vuotta että yrittämisessä sitten voi kestää. Oloja ei ole tähän mennessä ollut juurikaan, pieniä alavatsatuntemuksia ja rintojen turvotusta lukuunottamatta. Sekin on herättänyt huolta, kun tuntuu että erilaisia oireita pitäisi olla enemmän tähän mennessä. Tänään 6+0.
Onnea! Minun onnistunut raskauteni oli alusta loppuun asti todella oireeton. En ennen mahan kasvua olisi tiennyt olevani raskaana, jos en olisi testannut. En saanut mitään klassisia oireita kuten turvonneet tai kipeät rinnat, en muista, tummeniko edes nännit. Ei ainakaan paljoa. Pahoinvointia oli satunnaisesti aamulla tyhjällä vatsalla.

Paljon onnea @Kesän_lapsi !😍 Ei tuossa vaiheessa ole välttämättä vielä mitään oireita. Itsellä juuri kakkosen raskaus oli tosi oireeton alussa. Jotain ellotusta oli jossain vaiheessa, mutta kivut sun muut olivat poissa. Ihanaa näin jälkeenpäin mietittynä, mutta muistan kyllä pelänneeni että mitä jos onkin huono merkki. Ei ollut ja pieni saatiin. ☺️

Ja tervetuloa mukaan @Syssymyssy ! Miten se onkin että nämä miehet on niin paljon itsevarmempana tässä touhussa. Täällä siis myös🤭. Olen kyllä lyönyt faktat tiskiin että on sitten hyvin pieni aikaikkuna kierron aikana ettei kuvittele mitään suureellisia😂

Meillä mies on kans aina toppuuttelemassa, eihän sun kannata ostaa, juua tai edes maistaa jos... Ja käytännössä ihan sama mikä kierron aika, toki erityisesti oviksen jälkeen... 🙄 🤭
Ja nyt jo kuitenkin meillä 5 vuotta yritystä takana... Mahtavaa itselleen valehtelua jo tässä vaiheessa 😅
alkuunhan se on toki mukavaa... 😉

Nyt riippuen kierron vaiheesta se ärsyttää suunnattomasti tai sit valaa minunkin toivoa, että JOS nyt 🤭

Kp9-10, kohta, ehkäpä huomenna aloitan oviksen metsästyksen... 🎯

Tää ois voinut olla ihan mun kirjoittamaa esikoisen raskaudessa! Mullakin oli epäuskoinen olo alussa pitkään oireettomuuden takia, ei mitään klassisia oireita. Ainoastaan noita pieniä alavatsatuntemuksia. Raskaus meni kuitenkin hyvin ja nyt tuolla yöuniaan nukkuu reilu vuoden ikäinen vauhtitaapero. 🤭 Kyllä ne erinäiset oireetkin sieltä sit myöhemmin alkoi.

Täällä eilen illalla alkoi menkat. Eli yk4 käyntiin. Meillä saattaa olla että tämä kierto menee hukkaan, sillä mies on ollut leikkauksessa, ja ei ole varmuutta pystyykö hän vielä seksiin parin viikon päästä. Toipuminen toki kaikista tärkeintä mutta kyllä ottaa päähän jos ei pystytä hyödyntämään. Keskityn tämän kierron nyt ainakin taas ehkä vähän napakampaan painon pudotukseen, niin jos tätä kiertoa ei pysty hyödyntämään, ehkä sitä seuraavassa sitten olisi paremmat mahdollisuudet.

Ankeaa kyllä että tärppi ei käynyt, vaikka vasta 3 kiertoa takana, itellä niin vahva epäilys että ei tämä tule nopeasti onnistumaan. Ylipaino ja pcos tyyppiset oireet tekee sen epäilyksen. Aion kyllä puolen vuoden kohdilla jo miettiä jotain tutkimuksiin hakeutumista näiden huolien ja konkreettisten oireiden vuoksi.

Pahoittelut uudesta kierrosta @Hailey🙁 toivotaan, että pääsisitte seuraavanki kierron käyttämään hyväksi🫶🏼

Täällä tänään dpo8, eilen ja tänään ollut alavatsalla yhdessä samassa kohdassa pientä vihlontaa ihan ku nuppineulalla pistelis ja esikoisen kiinnittyminen tuntui just tältä🥹🤞🏼taisi olla vielä aika sama dpo silloin ja dpo11 tein sillon positiivisen rtestin. Nyt jännitän vielä tiistaihin asti, kun ollaan vielä reissussa tytön kanssa ja palataan ma illalla kotiin niin en sillon sit enää varmaan kerkeä ja jaksa testailla🙈 tiistai aamu on sit jo hyvä kun dpo11 sillon niin pitäs jo tulla selkeä viiva eikä tarttis arvuutella🤭

Pahoittelut kaikille jotka ovat uuteen kiertoon joutuneen❤️ kyllä se joskus tärppi käy tavalla tai toisella🤞🏼

Onko muuten muilla miten kuivaa ovulaation loppumisen ja menkkojen välissä? Mietin vaan ku itsellä ei oo kuivaa🤔 tänään dpo jotain 6-8

Pahoittelut kaikille jotka ovat uuteen kiertoon joutuneen❤️ kyllä se joskus tärppi käy tavalla tai toisella🤞🏼

Onko muuten muilla miten kuivaa ovulaation loppumisen ja menkkojen välissä? Mietin vaan ku itsellä ei oo kuivaa🤔 tänään dpo jotain 6-8
Mulla ainakin vuoto alkaa lisääntyä joitakin päiviä ennen menkkoja. Esim eilen huomasin et alkoi tulla enempi sellaista voidemaista dpo8.

Mä heräsin aamulla siihen tunteeseen että nyt oon joko kussu alleni tai jotain tosi märkää vaan on. No, ilmeisesti vaan valkovuotoa. Nyt on menossa dpo 6 eli märkää voi olla.

Nämä helteet on kyllä syöny jaksamista ja varmasti vaikuttaa kiertoonkin jollain tavalla. Toivotaan että pian hellittää ja ihania uutisia tulisi tänne taas lisää. 💕

Täällä taidetaan nyt sitten odottaa pienen pientä kolmosta. 2 viikkoa sitten tuli ensimmäinen haalean haalea hailura testiin kun menkat oli päivän pari myöhässä. Myöhemmin testasin parin päivän välein ja viivat on kyllä hienot. Mutta kuten aiemmissakin raskauksissa, mä en yhtään uskalla iloita ja olla positiivisin mielin koska pelko keskenmenosta, tuulimunasta tai muusta on niin vahvasti läsnä. Lisäksi mulla ei oo MITÄÄN muita oireita tässä vaiheessa (Rv 6+3) kuin tissit vähän kosketusarat. Ehkä pissattaa enemmän. Kun edellisissä oon tähän aikaan jo vellonut niin hirveessä hyperemeesissä 🤢 vaikeeta neste- ja natriumhukkaa potien ja kaikki ruoat, kahvi, kodin haju ym. on ollu täysin vastenmielistä. Ja nyt ei mitään! Täytyy vaan yrittää uskoa ihmeeseen. Toki hyvä näin, meidän rakas esikoinen kun on kehitysvammainen autisti, niin jatkuva ohjaaminen, vahtiminen ja perässä kulkeminen on näin hyvävointisena hitusen helpompaa. 🤣❤️

Liitteet

• 20250721_013004.jpg
    20250721_013004.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 90
  • 20250718_034919.jpg
    20250718_034919.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 89
Onnittelut kaikille plussanneille 🩷🩷🩷

Omaa napaa: kp24 ja dpo 4 tai 5 kaiketi..
Ylihuomenna aukeaa lapsettomuusvastaanotto, jippii! 😅 Eipä tänne mitäään ihmeellistä. Viimeisiä kesäloman päiviä (reilu viikko vielä) viedään ennen opiskelujen jatkumista. Aion yrittää nauttia näistä päivistä 😊 Tultiin miehen kanssa kahdestaan viikonlopuksi maaseudun rauhaan "mökille". Seuraavaks ois tarkoitus nöyrtyä testaamaan miehen askartelemaa paarmakarkotinta = sudenkorentoa. Meni tunteisiin kun väkersin itse aamusta sellaisia ja paskaa tuli. Miehen kommentti "liikaa rautalankaa, liian painava" meni niin syvälle tunteisiin että menin mököttämään sänkyyn ja lähes itku tuli.

Takaisin