Raskaaksi 2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pilkki24
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
TÀÀllĂ€ dpo 7-8 ja on kyllĂ€ melkosen oireetonta đŸ€” eilen oli aamulla kurkku kipeĂ€ ja lĂ€mpöÀ 37,2 mutta ei muuten kipeĂ€ olo đŸ€” tĂ€nÀÀn ei mitÀÀn ihan normaali olo ollut..

MitĂ€ haluihin tulee niin kovasti vaihtelee kyllĂ€.. Alku suhteessa meillĂ€ oli hyvinkin aktiivinen makkarielĂ€mĂ€ ja aktia oli jopa 4-5 kertaa viikossa. Nykyisin normaaliksi on muodostunut sellanen 2-3 kertaa viikossa. Oviksen aikaan sitten saattaa olla jopa neljĂ€sti viikossa jos oikeen villiksi heittĂ€ydytÀÀn đŸ€­đŸ€­

MeillĂ€ miehellĂ€ jostain syystĂ€ haluttaa heti minun kuukautisten loppumisen jĂ€lkeen ja sitten joskus ovulaation jĂ€lkeen 😅 VĂ€hĂ€n pitÀÀ patistella ovulaation aikoihin.

MeillÀkin keskiarvo on sellainen 2-3 krt/vko, mutta oviksen aikoihin sitten oikeasti on useammin ja sitten oviksen jÀlkeen tulee viikon tauko kun kumpaakaan ei kiinnosta.

SeksielÀmÀstÀ. MeillÀ aika vaihtelevaa. VÀlillÀ voi hurahtaa kuukausi edellisestÀ kerrasta. Joskus sitten on kausia kun panostetaan enemmÀn. Jostain olen lukenut ettÀ aiktauluttaminen auttaa kun molemmat tietÀÀ mitÀ odottaa ja millon. EhkÀ tÀÀ yritys ja ovulaation tarkkailu onkin itselle auttanut siinÀ ettÀ seksi on mielekkÀÀmpÀÀ kun siihen osaa henkisesti valmistautua. Ettei tule miehen yhtÀkkisenÀ ehdotuksena silloin kun on itse jo super vÀsynyt.

TĂ€nÀÀn olis oletettu ovulaatiopĂ€ivĂ€, mutta testeissĂ€ ei ole nĂ€kynyt mitÀÀn sen suuntaista. Olisi kiva napata plussa. đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž

Onnea taas plussanneille!

Noista seksihaluista niin itselle on ihan huojentavaa, ettĂ€ ovat esikoisen myötĂ€ vĂ€hĂ€n rauhoittuneet. 😅 Kai se on tĂ€mĂ€ vĂ€symys. Puuhaillaan kyllĂ€ aina, kun ehditÀÀn ja jaksetaan, mutta se on ehkĂ€ pari kertaa viikossa. Oviksen aikaan yritetÀÀn toki useammin ja kyllĂ€ ne halut silloin ovat korkeimmillaan.

TÀÀllĂ€ muutoin piinat alkamassa, kun ovis on ohi. Nyt ihan hyvillĂ€ mielin taas yrittĂ€mĂ€ssĂ€ pitkĂ€stĂ€ aikaa. 😊

Silloinhan se on ihan jees kun molemmat on suunnilleen samalla aaltopituudella halujen kanssa... PĂ€tee toki kaikkeen muuhunkin parisuhteessa...
MeillĂ€ on ollut nyt viisi vuotta sentÀÀn 1-3krt kuukaudessa seksiĂ€ 🙈 mun puolesta saisi olla useamminkin.. mutta on tĂ€mĂ€ jo hurja parannus sitĂ€ edeltĂ€viin kait johonkin 7 vuoteen, kun sain miehen innostumaan asiasta ehkĂ€ sen 0-2 krt vuodessa... 😔
"Alkuhuumaa" kesti kait muutaman vuoden... Sitte tuli elĂ€mĂ€ni stressit vĂ€liin... Tunteet onneksi on tallella.. ja ei kait sitĂ€ aina tarvitse seksiĂ€, kunhan pÀÀsee nukkumaan toisen kainaloon... đŸ€”

Muokattu viimeksi:
Omaa napaa; kp 13 menossa ja flo:n mukaan ovulaatio ois sunnuntaina. Oon etukĂ€teen kuitekin pÀÀttĂ€nyt, etten aio noteerata koko ovulaatiota sitten mitenkÀÀn. Jos ei harrasteta seksiĂ€ ollenkaan ovulaation aikoihin niin so what. Mielenkiintoista miten on tullut tĂ€hĂ€n pisteeseen đŸ„Č Oon vaan tyytyvĂ€inen juuri tĂ€hĂ€n hetkeen. Ihanaa kun ei tartte stressata mistÀÀn. Oon tainnut pÀÀstĂ€ lomamoodiinkin raskaan opiskeluvuoden jĂ€lkeen.

Mutta sitten itse aiheeseen.. TÀÀ ei varmaan kaikille nyt uppoa eikÀ tarvitsekaan. Jaan jos vaikka jotakuta inspiroisi :Revolving Hearts:
TÀssÀ kun on vuosi jos toinenkin vierÀhtÀnyt raskautta kaivaten, on tullut ajatelleeksi ja testanneeksi vaikka mitÀ konstia sen saavuttamiseksi.
On kokeiltu aivan kaikenlaista vitamiineista muumikuppimenetelmiin. MielessÀ on jo jonkin aikaa kytenyt ajatus siitÀ, ettÀ mitÀ jos mun keho ja mieli ei vaan koe turvalliseksi raskautua. Ja miksikö ajattelen nÀin? EnsinnÀkin kuulin/luin aiheesta jonkin aikaa sitten ja jotenkin se kuulosti loogiselta. En sano, ettÀ meidÀn kohdalla asia olis vÀlttÀmÀttÀ nÀin, mutta ajatus ei jÀtÀ rauhaan eli mielessÀ on pyörinyt viime aikoina.

Ennen kuin tulin raskaaksi, pahin pelkoni oli yksinhuoltajuus. Olin nÀhnyt mitÀ se lÀhipiirini naisille oli tehnyt enkÀ halunnut kokea samaa. (Huom! NÀÀ oli mun keloja sillon 19->vuotiaana, en halua/ei ole tarkoitus demonisoida yh-elÀmÀÀ)
Kun tulin raskaaksi, ja esikoinen syntyi, jÀin melko pian yksin lapsen kanssa ja pahin pelkoni siis toteutui. (Huom! SelvennyksenÀ: elÀmÀ yksinhuoltajana oli rankkaa kyllÀ, mutta rankempaa se olisi ollut lapsen isÀn kanssa yhdessÀ)

Esikoisen syntymÀn jÀlkeen kÀytin ehkÀisyvalmisteita vuosia, sillÀ en todellakaan halunnut tulla raskaaksi. Ajatus toisesta lapsesta tuntui tooooodella kaukaiselta, emmÀ edes miettinyt sellasia totta puhuen. Puoli vuotta ennen kuin tutustuin nykyiseen ihanaan kumppaniini, koin keskeytyneen keskenmenon silloisen kumppanin kanssa. Olin siitÀ hÀvyttömÀn helpottunut. Suhde oli todella toksinen ja tuhoon tuomittu jo alkumetreillÀ. Silti, olimme yhdessÀ 2 vuotta. Miksikö raskauduin? Kyseinen ihminen pystyi manipuloimaan eli toisin sanoen istuttamaan muhun ajatuksen, ettÀ se olisi hyvÀ idea. No ei ollut. Kaikki tekee virheitÀ, virheistÀ oppii ja kaikelle on joku tarkoitus, nÀin mÀ haluan uskoa.

Helpotus ja keskenmeno eivÀt mun mielessÀ sovi yhteen. Mietinkin, voiko olla, ettÀ mussa joku laittaa hanttiin alitajunnassa. Alitajunnassa pelkÀsin niin sitÀ yksin jÀÀmistÀ ja hylÀtyksi tulemista uudelleen, ettÀ aina jos joku puhui mulle jotain lapsiin liittyvÀÀ niin lÀhinnÀ etoi. Vuodet yksin lapsen kanssa ei olleet hehkeitÀ vaikka hyviÀ hetkiÀ on tietenkin myöskin. Joku katkeruus mussa oli pitkÀÀn myös siksi, ettÀ tuntui epÀreilulta se kaikki. Mun ajatus oli, etten tahdo enÀÀ ikinÀ kokea sitÀ kaikkea kuormaa yksin. Kai sitÀ voi pitÀÀ jonkinlaisena traumana. Ja nyt kun on kunnollinen suhde ja ihana kumppani, joka haluaisi isÀksi ja josta tulisi varmasti mieletön isÀ, homma ei vaan onnistu.

Siksi pÀÀtin tehdĂ€ tĂ€llasen "manifestoinnin" itselleni, eipĂ€ tĂ€stĂ€ haittaakaan ole. TĂ€tĂ€ tehdessĂ€ kuuntelin 2,5h muun muassa lapsettomuudesta, hedelmöityshoidoista ja lopulta onnellisista lopuista kertovan Kierron verran toivoa podcastia, suosittelen ❀‍đŸ©č

Liitteet

• toivoa.jpg
    toivoa.jpg
    369.5 KB · Katsottu: 110
Muokattu viimeksi:
Aivan ihana ajatus ja manifestointi, @gooseberry. Jollakin tavalla kykenen samaistumaan sun ajatuksiin. MeillÀ yritystÀ sisarukselle ei ole takana vielÀ kauan, mutta jo nÀiden muutamien kiertojen aikana oon huomannut itsessÀni todella kipeitÀ ristiriitoja.

Olen aina haaveillut kahdesta lapsesta, jotta lapsista olisi toisilleen seuraa ja mahdollinen tuki lÀpi kasvukipujen, joissa vanhemman lÀsnÀolo ei vÀlttÀmÀttÀ riitÀ. Olin itse yksinÀinen lapsi, vaikka sisaruksia olikin, mutta meidÀn lÀheisyydelle kynnykseksi muodostuivat isot ikÀerot (yli 10 vuotta), joten kaipasin sisaruksen seuraa itsekin. Puoliso on puolestaan ainoa lapsi ja on kokenut aivan erilaisen lapsuuden, joten jouduttiin kÀymÀÀn keskusteluja yrittÀmisestÀ aika pitkÀÀn.

Nyt on menossa kolmas kuukausi, kun olen vuoroin helpottunut ja pettynyt negatiivisesta raskaustestistÀ. Esikoisen yrittÀmisen aikaan en kokenut helpotuksen tunteita, ainoastaan pettymystÀ kuukausi toisen jÀlkeen. Nyt huomaan heikkoina hetkinÀ ajattelevani, ettÀ olen jo Àiti, mihin minÀ sitÀ toista tarvitsen? VÀlillÀ mietin yritÀnkö suojella itseÀni nÀillÀ ajatuksilla, vai onko niiden taustalla jotain aivan muuta. Haluanko sittenkÀÀn toista lasta? MitÀ tapahtuu, jos testi olisikin positiivinen?

Olen yrittÀnyt alkaa olla itselleni armollisempi, nÀmÀkin ajatukset ovat sallittuja. Vaikka olen edelleen toisen lapsen kannalla ja hÀn olisi toivottu, tiedostan silti, etten ole kÀsitellyt kaikkia omia pelkoja ja epÀvarmuuksia lÀpi liittyen kahden pienen lapsen arkeen. En ihmettele yhtÀÀn, jos alitajunta kykenisi jollakin tasolla vastustamaan raskauden ajatusta, ehkÀ en ole vielÀ valmis uuteen raskauteen, jonka vuoksi plussa antaa odotuttaa itseÀÀn.

Dpo 8-9 ja kp 26/28-30 pelottavatan oireetonta on. Eilen muutama nippailu alavatsalla, mutta ei muuta. Ei normaaleja menkka jomoja jotka yleensĂ€ tĂ€ssĂ€ vaiheessa jo on eikĂ€ oo rinnatkaan kipeĂ€t đŸ€” Oi kun tÀÀ oireettomuus liittyisi raskauteen eikĂ€ mihinkÀÀn pitkittyvÀÀn kiertoon 🙈

@gooseberry ja @ohdake teidÀn ajatukset resonoi ja antoi kyllÀ ajateltavaa itsellekin. Uskon vahvasti, ettÀ alitajunnalla on vaikutuksensa ja merkityksensÀ elÀmÀn isoissa kysymyksissÀ.
En ihmettele yhtÀÀn, jos alitajunta kykenisi jollakin tasolla vastustamaan raskauden ajatusta, ehkÀ en ole vielÀ valmis uuteen raskauteen, jonka vuoksi plussa antaa odotuttaa itseÀÀn.
TÀmÀpÀ juuri. Jollain tavalla tuo ajatus antaa ainakin mulle lohtua. Kaikki tapahtuu sitten kun on tapahtuakseen.

Se on sitten keskustelu erikseen, miltÀ tuntuu kun on oikeasti yrittÀnyt pitkÀÀn. SiitÀ mulla ei oo kokemusta.

Seksikeskusteluun: tÀÀllĂ€ vauvan yritys on aiheuttanut ensimmĂ€istĂ€ kertaa isohkoja ongelmia seksielĂ€mÀÀn. Mies ottaa jostain syystĂ€ paineet ja suoriutuminen ei ole taattu. TĂ€mĂ€ ongelma on lĂ€snĂ€ vain oviksen aikoihin. Nyt yritĂ€n olla kertomatta enÀÀ miehelle milloin se on koska se tekee isoa haittaa nyt. đŸ«Ą Todellakin turhauttavaa ja jos yritys vielĂ€ pitkÀÀn kestÀÀ, tĂ€ytyy miettiĂ€ ihan kunnolla ettĂ€ mitĂ€ keinoja avuksi.

Seksikeskusteluun: tÀÀllĂ€ vauvan yritys on aiheuttanut ensimmĂ€istĂ€ kertaa isohkoja ongelmia seksielĂ€mÀÀn. Mies ottaa jostain syystĂ€ paineet ja suoriutuminen ei ole taattu. TĂ€mĂ€ ongelma on lĂ€snĂ€ vain oviksen aikoihin. Nyt yritĂ€n olla kertomatta enÀÀ miehelle milloin se on koska se tekee isoa haittaa nyt. đŸ«Ą Todellakin turhauttavaa ja jos yritys vielĂ€ pitkÀÀn kestÀÀ, tĂ€ytyy miettiĂ€ ihan kunnolla ettĂ€ mitĂ€ keinoja avuksi.
MeidÀn yrityksessÀ tÀÀ paineiden ottaminen on tuttua, tÀssÀ kierrossa se "parhain" pÀivÀ meni ohi suun, kun tallettelu jÀi kesken suorituspaineiden vuoksi. Ovisviikon ulkopuolella miehellÀ ei ole mitÀÀn ongelmaa, seksi on parempaa ja huomattavasti rennompaa. En ajatellut jatkossa enÀÀ mainita tÀkyviikkoa tai -pÀivÀÀ ollenkaan.

MeillĂ€ meni ohi tuollainen vaihe. Tikuttelin sitten rauhassa ja kellistin miehen tarvittaessa. PÀÀstiin sillĂ€ siitĂ€ nopeasti yli. Jotenkin se miun projektijohtaminen jyrĂ€si ilmeisesti siitĂ€ hommailusta kaiken ilon. 🙈

@gooseberry alitajunnalla voi olla ihmeellisiÀ voimia, mutta voi myös olla, ettÀ kyse on puhtaasti biologiasta tai tuuristakin.

Mie olin stressaavassa tilanteessa ja ns ei-toivotusti raskaana ja silti sain terveen lapsen, joka on elÀmÀni suurin ilo. Uskon, ettÀ asioiden oli tarkoitus mennÀ niin. Joku tarkoitus lienee sillÀkin, ettÀ nyt tÀmÀ homma ei ota millÀÀn onnistuakseen.

Ristiriitaisia tunteita oli edellisessÀ raskaudessa ja niin on tÀssÀ toisen yrityksessÀkin.

Positiivisista ajatuksista ei kuitenkaan koskaan ole varmasti haittaakaan. ❀

MeillĂ€ meni ohi tuollainen vaihe. Tikuttelin sitten rauhassa ja kellistin miehen tarvittaessa. PÀÀstiin sillĂ€ siitĂ€ nopeasti yli. Jotenkin se miun projektijohtaminen jyrĂ€si ilmeisesti siitĂ€ hommailusta kaiken ilon. 🙈
KyllĂ€! Allekirjotan! Kaverini tĂ€stĂ€ kanssa sanoi ettĂ€ ei ehkĂ€ kannata sanoa asioita esim "tĂ€nÀÀn on sitten h hetki ja on pakko onnistua" tai "tĂ€nÀÀn pitÀÀ harrastaa seksiĂ€ tai mahdollisuus tĂ€ssĂ€ kierrossa on ohi" đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł!

Tosi lohduttavaa ettĂ€ muillakin ihan samaa, kiitos! TĂ€nÀÀn koitan vielĂ€ lĂ€hestyĂ€ asiaa hieman sensuellimmin. đŸ€Ł

Aloin epĂ€ilemÀÀn ettĂ€ varmaan oli mulla kiinnittymisyritys vain. Kun sellaisia kipuja tunsin perjantaina ja lauantaina vielĂ€. Ja koska raskaustesti ei nĂ€ytĂ€ positiivista sittenkÀÀn tĂ€nÀÀn. Vaikka luulin ettĂ€ oli jo heikko toinen viiva viikonloppuna. 😔 Saattoi toki olla viivanpaikka vain kun tĂ€nÀÀn ei nĂ€y mitÀÀn.. 😭 No kaipa sitten vain vuotoa odottelemaan muutaman pĂ€ivĂ€n sisĂ€llĂ€...

Takaisin