Raskaaksi 2025

Mulla flo näyttää näin😂😂

täällä lähti ovistestit haalenee eli ovis ei vielä vissiin tuukkaan🫠

Liitteet

• IMG_0954.jpeg
    IMG_0954.jpeg
    44.4 KB · Katsottu: 99
Muokattu viimeksi:
Täähän meni ihan jees. Mut onko muillakin noin mont hedelmällistä päivää ennen ovulaatiota?
Ja mites mä saan itseni odottaa sinne dpo10 asti ennenku sekoilu alkaa 😅
Tältä näyttää mun flo 😅

Liitteet

• Screenshot_20250713_101937_Flo.jpg
    Screenshot_20250713_101937_Flo.jpg
    142.3 KB · Katsottu: 91
Mulla flo näyttää näin😂😂

täällä lähti ovistestit haalenee eli ovis ei vielä vissiin tuukkaan🫠
@Haaveilua96 näkyikös sulla yleensä kunnon plussa ovistesteissä? Miullahan ei kaikki testit edes muutu positiiviseksi asti. Melkein kyllä, mutta harvoin on kirkuva posi. Ja ovuloin ihan ultrankin mukaan ja ovisoireita tulee. Pregcheckit näyttää aika hyvin, mutta en mie niilläkään aina ihan selkeää posia saa. Nytkin tein vielä useamman testin toissapäiväisen jälkeen tarkistaakseni, että lähtihän nyt haalenemaan.

Mullakin on viisi päivää! Ihmettelen että osalla näkyy kaksi hedelmällistä päivää ovulaation jälkeen, vaihteleeko teillä kierrot paljon?

@Kali
Siittiöt elävät kohdussa max viisi päivää (tässäkin varmasti yksilöllistä vaihtelua), joten teoriassa on mahdollista raskautua jos on talleteltu viisi päivää aiemmin. Paras on kuitenkin päivää ennen ovulaatiota eli sillon kun ovistesti on ensimmäistä kertaa positiivinen.

Liitteet

• Screenshot_20250713-103501.png
    Screenshot_20250713-103501.png
    46.8 KB · Katsottu: 49
Tajusin just että eihän pregcheckin testit ole herkkiä. 🤣 No pitäisi ilmeisesti hakea herkempiä testejä. Kun sain vain super haalean toisen viivan pregcheckiin. Niin ehkä näkyisi paremmin nyt herkällä testillä? 🤞

Mullakin flo näyttää 14 hedelmällistä päivää veikatun oviksen ympärillä. 🤣 Mutta koska mun kierto on vielä niin epämääränen imetyksen takia niin johtuu varmaan siitä. Ennen raskautta päiviä näkyi paljon vähemmän kun mun kierto on ollut aina tosi tasanen ja flo:n ovisennustekin osunut aina tosi oikeaan ainakin oireiden perusteella. 😊

Mä en nyt kyllä tiedä tuhlaisko ton vikan herkän testin vai ei. Oletettuihin menkkoihin on enää 4 päivää, jos kierto on se sama 35 päivää. En oikein tiedä mikä fiilis on kun sain jo pari negaa, mutta niistä on jo aikaa. Mutta sitten taas jos flo:n ennuste osuikin oikeaan niin sillon plussa ei olisi voinut edes näkyä vielä silloin. Vähän tosin epäilen sitä.. Mutta sitten taas menkkojen olisi jo pitänyt mahdollisesti alkaa jos ovis olisi ollut silloin aiemmin. Ei tässä montaa päivää olis että voi testata ihan normitestillä. Mutta nyt taas vähän tuntuu alaselässä. Voi tosin myös olla eilisen sipsipussi joka syötiin miehen kanssa ja siitä aiheutuva mahdollinen ilma🤣. Oon perus skeptikko oireiden kanssa ja himotestaajakin vasta plussan jälkeen, jollon pitää tehdä koko paketti parin päivän välein ja tihrustella sitten niitä että uskon😆.

Tajusin just että eihän pregcheckin testit ole herkkiä. 🤣 No pitäisi ilmeisesti hakea herkempiä testejä. Kun sain vain super haalean toisen viivan pregcheckiin. Niin ehkä näkyisi paremmin nyt herkällä testillä? 🤞
Virallisesti PC:t eivät mene sinne herkkien testien luokitukseen mutta käytännössä ovat herkkiä. Tästä on aikoinaan ollut täällä kokemuksia kun on otettu verestä ja PC testi tehty samaan aikaan että selvästi alle 25 arvot näkyy jo PC testesteissä. Sen takia itse vierastan ajatusta herkkien ja epäherkkien määritelmästä koska ei se kerro kaikkea. On myös yksilöllisiä eroja siinä miten saa milläkin testillä minkäkinlaista viivaa, ihan kuten ovistesteissäkin.

@Haaveilua96 näkyikös sulla yleensä kunnon plussa ovistesteissä? Miullahan ei kaikki testit edes muutu positiiviseksi asti. Melkein kyllä, mutta harvoin on kirkuva posi. Ja ovuloin ihan ultrankin mukaan ja ovisoireita tulee. Pregcheckit näyttää aika hyvin, mutta en mie niilläkään aina ihan selkeää posia saa. Nytkin tein vielä useamman testin toissapäiväisen jälkeen tarkistaakseni, että lähtihän nyt haalenemaan.
Joo sain just viimekierrossa noilla onstepin testeillä ihan kunnon plussan et oli toinen viiva kontrolliviivaa tummempi mut voi olla et ovis tulee vasta ensviikon aikana. Viimeks ku testasin tollasia hailakoita, mut hiukan jo tummentuneita ni meni 6päivää että sain plussan. Et ehkä tässä toivoa on.

Liitteet

• IMG_0956.jpeg
    IMG_0956.jpeg
    296.3 KB · Katsottu: 49
  • IMG_0957.jpeg
    IMG_0957.jpeg
    286 KB · Katsottu: 49
Virallisesti PC:t eivät mene sinne herkkien testien luokitukseen mutta käytännössä ovat herkkiä. Tästä on aikoinaan ollut täällä kokemuksia kun on otettu verestä ja PC testi tehty samaan aikaan että selvästi alle 25 arvot näkyy jo PC testesteissä. Sen takia itse vierastan ajatusta herkkien ja epäherkkien määritelmästä koska ei se kerro kaikkea. On myös yksilöllisiä eroja siinä miten saa milläkin testillä minkäkinlaista viivaa, ihan kuten ovistesteissäkin.
Ahhh okei, pitänee testata noilla apteekin testeillä joilla saanut noissa keskenmenneissä ainakin selkeän plussan. 🤔 En kyllä pc:n testeillä ole tainnut ikinä saada selkeää plussaa. En ainakaan muista.

Harmi vaan kun tilasin testejä raskauskeijulta ja vieläkään ei ole tulleet vaikka viime viikolla tilasin. 😆 No toivon että huomenna tulisivat niin ei tarvii apteekissa käydä.

Heippa kaikille! Liityn mukaan jo ainakin vähän seurailemaan tätä ketjua ja varmaan pian kirjoittelemaankin. Meillä on suunnitelmana aloittaa ensi kuussa yritys 🥰 Entuudestaan on 11/24 syntynyt esikoinen ja toiveissa siis toinen. Olen 31 v. ja mieheni 40 v. Raskaaksitulon haasteita ei ole tiedossa eli luomuyrityksellä ihan mennään. Nyt tosin haasteena voi olla se, etten oikein tunne kiertoani synnytyksen jäljiltä ja tuntuu, ettei se ole vielä säännöllinen. Aiemmin ollut säännöllinen 27-29 pv kierto. Mulla on nyt meneillään kolmas kierto synnytyksen jäljiltä, ensimmäinen oli tosi pitkä (41 päivää), toinen jo normaalin pituinen (29 päivää) mutta ovulaatio tuntemusten perusteella tuli aika myöhään, kp 19. Tämänhetkistä kiertoa on nyt menossa kp 18 ja mitään ovulaatiotuntemuksia ei ole ollut, ja mielenkiinnon vuoksi tekemäni ovistestit eilen ja tänään olleet täysin blankoja. 🧐 Saa nähdä tuleeko nyt ovulaatiota ja jos niin milloin... Imetän useita kertoja päivässä, mutta yöimetykset ovat jääneet pois jo keväällä. Tämmöisistä lähtökohdista siis ensi kierrossa yrittämään 💝

Koetan lueskella pikkuhiljaa tätä ketjua läpi ainakin viime ajoilta ja tutustua teidän tilanteisiin 😊 Onnea kaikille yrityksiin 😊❤️

Tervetuloa @mollamilla ,meillä aik samat lähtökohdat siis👍🏻mulla nyt toinen kierto synnytyksen jälkeen ja huomaa kyllä, että imetys vielä häiritsee ovista🙈 meillä syödään vielä öisin välillä kun päivin ei oikein malteta😅

Joo sain just viimekierrossa noilla onstepin testeillä ihan kunnon plussan et oli toinen viiva kontrolliviivaa tummempi mut voi olla et ovis tulee vasta ensviikon aikana. Viimeks ku testasin tollasia hailakoita, mut hiukan jo tummentuneita ni meni 6päivää että sain plussan. Et ehkä tässä toivoa on.
No joo nuo on kyllä ihan tosi hailakoita! 😅 miulla tulee noilla onestepeillä sellainen kunnon vahvistuminen, mutta ei ihan plussa kuitenkaan.

Tervetuloa mukaan @mollamilla !😊

Täällä nyt näköjään pari muutakin imettävää. Mäkin tosiaan imetän edelleen ihan säännöllisesti päivisin☀️ että öisin.. 🌚🙃. Tästä huolimatta kierto on kuitenkin palautunut jotenkin ja nyt 5. kierto menossa. Mulla eka kierto oli tosin 99 vrk ja seuraava 50 ja nyt viimeset 2 olleet 35 ja 36. Itselle pitkiä, mutta lähtötilanteeseen nähden lyhyitä.😅 Ja aiemmissa kierroissa olen selkeästi tuntenut oviksen oireista, mutta nyt on ollut tosi epämääräistä enkä yhtään tiedä koska on ollut jos edes on. Ja nyt vähän ärsyttää etten mennyt hankkimaan ovistestejä kun päätin että yk. 1 katellaan ja seuraan mun kehoa ja sitten jos ei tärppää niin sitten testit kehiin. No nyt olen sitten ihan pihalla. Nyt siis kp. 33 menossa enkä oikein enää viitsisi ovista testailla että menkkoja tai plussaa odotellessa...🤦‍♀️

Tervetuloa @mollamilla ☺️

Pohdiskelin tässä seksihelteiden ja peiton heiluttelun kunniaksi sellaista, että: onko teillä seksihalut romahtaneet jossain yrityksen ja/tai kierron vaiheessa?

Täällä menossa dpo 11, eikä seksi voisi vähempää kiinnostaa. Lähden kyllä mukaan puolison liehittelyihin ja loppupeleissä on aina ihan kivaa, mutta ei oikein jaksaisi vaivautua aloittamaan lemmenleikkejä 🫠

Kiva huomata, että täällä on muitakin samassa veneessä olevia imetyksen kanssa, ainakin siis @Haaveilua96 ja @AnniMaria 😀 Jännä kyllä nähdä, miten imetys vaikuttaa raskaaksituloon ja alkaako tästä ovulaatio säännöllistyä. Ainakin täytyy raskaustoiveen näkökulmasta olla kiitollinen, että kierto on edes jonkinlaisena jo palautunut, kun joillain palautuu vasta imetyksen loputtua!

Itsekään en siis ole yöimetyksiä lopettanut tämän raskaustoiveen takia, vaan vauva alkoi vain omin päin nukkua läpi yön jo muutaman kuukauden ikäisenä (meille on siunaantunut ihan mahtava nukkuja 😍). Tosin rytmi on hänellä myöhäinen, imetän vikan kerran hänet uneen klo 23-00 välillä, niin enpäs tiedä laskeeko keho/hormonitoiminta tuon vielä "yöimetykseksi" 🤔 Sitten onkin pitempi tauko, seuraavan kerran vauva syö yleensä klo 08 maissa aamulla.

@ohdake kysymykseen, minulla ainakin seksihalut on riippuvaiset kierron vaiheesta. Olen aina ollut vissiin aika matalan libidon ihminen, seksi kiinnostaa kunnolla vain ovulaation ympärillä. Muuna aikana voisin helposti unohtaa koko asian 😄 Ja tämä siitäkin huolimatta, että minulla on tosi ihana mies ja hyvä parisuhde. Meillä menee samalla tavalla kuin mitä tuossa kirjoitit, että muuna aikana kyllä suostun miehen aloitteisiin ja seksi on mukavaa, mutta sellaiset kunnon himot on mulla ainoastaan ovulaation aikaan 😄 Olen joskus itsekin miettinyt, että onko tää normaalia vai poikkeavaa. Jotenkin mediassa tunnutaan maalaavan usein sellaista kuvaa, että seksihaluja "pitäisi" löytyä aina 🤔

Tänään pitäisi alkaa menkat, kauhea pahoinvointi (ihana uusi pms oire). Oon nyt aina tehnyt raskaustestin tässä varuiksi vaikka jouduttiin lykkäämään yritystä vähän kun ei kuitenkaan ole ehkäisyä käytössä.

Sain negan joten tää pahoinvointi ja väsymys siis johtuu nyt ihan menkoista, mutta mietin että miten sitä henkisesti selviää kun antaa itselleen luvan "toivoa" kun alkaa varsinaisesti yrittämään? Suorastaan biologista kidutusta tämmöiset oireet. Olen huomannut että täällä monella muulla on vastaavanlaisia menkkaoireita, miten selviätte?

(Mulla on tosiaan nyt paha migreenikierre jota koetan katkaista ennen yritystä sillä nää migreenilääkkeet on vähän myrkkyjä. Toisaalta voi nyt keskittyä lisäravinteiden ja hivenaineiden tankkaamiseen.)

Tervetuloa @mollamilla ☺️

Pohdiskelin tässä seksihelteiden ja peiton heiluttelun kunniaksi sellaista, että: onko teillä seksihalut romahtaneet jossain yrityksen ja/tai kierron vaiheessa?

Täällä menossa dpo 11, eikä seksi voisi vähempää kiinnostaa. Lähden kyllä mukaan puolison liehittelyihin ja loppupeleissä on aina ihan kivaa, mutta ei oikein jaksaisi vaivautua aloittamaan lemmenleikkejä 🫠
Yrityksen aikana? Valitettavasti kyllä. En oikein edes tarkalleen muista milloin se romahdus tapahtu, koska yritystä on jatkunut niin pitkään. Oikeastaan tää on harmittanut ja huolestuttanut tosi paljon ajoittain, kun olin niin tyytyväinen meidän seksielämään ennen kuin siitä tuli sellaista, joka pyörii raskaaksi tulemisen ympärillä 😔 Toivon ja uskon siihen, että asia korjaantuu kun saadaan onnistunut raskaus aluilleen ja lapsi vieläpä syliin asti. Viimeistään siinä vaiheessa seksi ei ole penetraatiokeskeistä ja mun kierron määräämää pakkopullaa (no okei pakkopulla on liian vahva sana) 😵‍💫 ainakaan siitä ei pitäis sitten kiikastaa.

Tosin pientä parannusta on saatu seksiin hoitojen aloituksen myötä, kun nyt ehkä osataan ottaa rennommin kun tiedetään, että apua on tulossa.

Halut kierron eri vaiheissa? Jep. Se on jännä, että mulla tää tuntuu hiukan vaihtelevan. Joskus aikaa sitten oli niin, että menkkojen aikaan teki mieli kauheesti. Viime aikoina sit taas oon huomannut, että joitakin päiviä menkkojen jälkeen usein alkaa halut heräilemään ja huomaan ajattelevani seksiä useamman kerran päivässä. Nyt eletään juuri tätä aikaa.

Vaikka mua haluttais, niin ei me silti välttämättä touhuta mitään, koska meillä tuntuu vaihtelevan myös se, mihin aikaan päivästä haluttaa kumpaakin. Halut tuntuu menevän ristiin. Mä oon meistä se passiivisempi osapuoli ja miehelle maistuisi varmaan useammin.

Useimmiten harrastetaan kierron ekalla viikolla ehkä kerran seksiä. Toisena ehkä kerran tai kaks. Ovulaatioviikolla ehkä noin 3 tai jopa 4 ja vikalla viikolla hyvässä lykyssä kerran. Musta tuntuu et ovulaation jälkeen halut loppuu kuin seinään, ei aina mutta usein. Se voi johtua suurimmaks osaa siitäkin, että on paahdettu menemään kuin kanit niin sit ei vaan innosta.

Ovulaation aikoihin on luonnollisesti useimmiten halukkaampi olo, mutta juurikin tän yrittämisen pitkittymisen myötä musta tuntuu, että halut on jotenkin laantuneet ovulaatiosta huolimatta.

Silti ovulaation aikaan mieli tekee enemmän, kuin muuten, esimerkiksi viime ovulaatiossa oli todella kovat halut pitkään aikaan. Varmasti koska osasin vihdoin ottaa rennommin. Me ihmiset - naiset, ollaan kokonaisuuksia ja kaikki tollanen alitajuntainen (lapsettomuuden kokeminen, pettymykset) vaikuttaa noin haavoittuvaan asiaan kuin vaikka seksuaalisuus.

Muokattu viimeksi:
Joo @mollamilla huomaan, että mulla tuntuu jotenki yllättävän säännölliseltä nää kierrot vaikka toka kierto vasta onki synnytyksen jälkeen. Mulla ovisoireet alkanut tossa muutama päivä sitten ja ovistestit alkanu hitaasti tummeta. En usko et oireet alkais näin aikasin, jos ovis olis tulossa vasta monen viikon päästä niin veikkaan kyllä ensviikolla ovista tulevaksi🤔 ja toivon et siitä tärppäis jo, koska tää oviksen metsästely ei oikein nappaa😅🙈

Takaisin