Raskaaksi 2025

Oikeastaan tää on harmittanut ja huolestuttanut tosi paljon ajoittain, kun olin niin tyytyväinen meidän seksielämään ennen kuin siitä tuli sellaista, joka pyörii raskaaksi tulemisen ympärillä 😔

Ovulaation aikoihin luonnollisesti ainakin aikaa sitten oli halukas olo, mutta juurikin tän yrittämisen pitkittymisen myötä musta tuntuu, että halut on jotenkin laantuneet ovulaatiota huolimatta.
Nämä kaksi olisi voinut olla mun kirjoittamaa! Meillä oli loistava seksielämän, mutta se muuttui mulle suorituskeskeiseksi, kun yritettiin esikoista vuoden ajan, nyt toista yrittäessä oon huomannut saman tapahtuvan uudelleen.

Olen aina ollut vissiin aika matalan libidon ihminen, seksi kiinnostaa kunnolla vain ovulaation ympärillä. Muuna aikana voisin helposti unohtaa koko asian 😄 Ja tämä siitäkin huolimatta, että minulla on tosi ihana mies ja hyvä parisuhde.
Samaistun sun ajatukseen todella hyvin! Tosin sillä erolla, että mun libidon madaltuminen lähti esikoisen yrtityksestä liikkeelle, eikä ole palautunut sen jälkeen.

On kyllä ihana löytää kohtalotovereita! Kuitenkin kyse todella henkilökohtaisesta asiasta 🫶🏻

Noh nyt tuli sitten semmonen olo etten voikkaan olla raskaana kun vatsa sekaisin niin kuin aina ennen kuukautisia ja vuodon alkua. Tosin vasta kp23 että jos vuoto alkaa niin sitten se alkaisi todella aikaisin. Yleensä alkanut aikaisintaan kp26. Ja normaalisti kierto 28 päivää jos ei keskenmenneiden takia pidentyneitä kiertoja lasketa. 🫠 Kun ei nimittäin kuin hailura herkässä testissä näkynyt myöskään, sellainen vielä haaleampi kuin pc:n testissä.

En oo hetkeen kerennyt kirjoitella mutta luin läpi kyllä keskustelut! Mielenkiintoisia aiheita.

Törkeästi omanapailen. Jos edeltävä kierto oli 43 päivää niin nyt tämä jälkimmäinen päättyi kp40. Edistystä se pienikin edistys on. Nyt jo kp4/yk6, mutta eipä näillä pitkillä kierroilla kannata vielä alkaa tallettelemaan kun pitää koko pitkä kierto jaksaa :tears::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Syksyllä ehkä sitten lähetettä kyselemään, ensi vuodelle kyllä muodostumassa tosi kivoja suunnitelmia niin ei varsinaisesti haittaa vaikka ei heti tärppäisikään.

Seksihalujen vähenemisestä - todellakin on! Täällä kans pitkä kierto - nytkin juhannuksesta saakka koitettu parhaamme mukaan olla aktiivisia, kun ovis saattaisi olla käsillä vaikkei testeihin asti päädykään.. Niin kyllä se turhauttaa, ja kummallakin on sen verran matala libido kaiketi, että ihan tuntuu työltä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mulla ei aina edes ovulaatio auta niin, että olisin super innoissani. Tai välillä kyllä, mutta ei aina. Ei voi olla miettimättä, että jos tätä yritystä jatkuu pidempäänkin, niin kuinka ihmeessä halut kestää, ja mitä vaikutuksia parisuhteeseen ja seksielämään myöskin..

Joo tein nyt sitten ton vikan herkän testin ja nega oli. En oikein tiedä mitä edes ajattelisin tästä kierrosta. Toivo ei ole korkealla. Vähän vaan semmonen olo että oli hukkaan heitetty kierto kun ei rehellisesti ole mitään hajua oliko ovulaatiota vielä ja jos oli niin koska. No oli vasta yk. 1. Lähinnä vähän kaduttaa etten testaillut ovista, jotta edes tietäisin missä mennään että koska voin edes odottaa menkkoja alkavaksi. Ollaan kyllä puuhailtu aina kun mun epäilykset on heränny että ei ole ehkä ainakaan siitä kiinni. No katsotaan miten käy. Odotan kyllä jo menkkojen alkua että voisin alottaa ns. puhtaalta pöydältä ja lopettaa jossittelun😅.

Ja haluista. Itsellä on aina taas ollut suht korkeat halut. Välillä jopa korkeammat kuin miehellä vaikka mennäänkin aika samoissa. Synnytysten jälkeen on mennyt hetki totutellessa kehoon, mutta halut on silti olleet siellä. Tietysti vähän jännittää mitä vaikuttaa kun joudutaan mahdollisesti joinain päivinä suorittamaan kun tämä taaperon ja vauvan arki ei anna kovin montaa mahdollisuutta puuhastella tai ne puuhastelut voi jäädä lyhyeen. Halu kuitenkin saada kolmas aluille on kova enkä halua vain "tulee jos on tullakseen" ajatuksella mennä. Nytkin kuuntelen miehen nukutusyritystä tahtotaaperon kanssa. Joku meni vissiin väärin ja muksu raivostui😅.

Mulla halut palas nyt synnytyksen jälkeen, kun kierto alkoi, onneks🥳 mies on aina ollu tosi halukas ja on harmittanut ihan, ku koko raskauden ja synnytyksen jälkeen ei ollu itellä mitään haluja ja sit vaan meni vähän pakonomasesti miehen haluihin mukaan. Nyt toivon, että saatais pian myös toinen lapsi aluille🫶🏼

Noista haluista, me onneks miehen kaa ollaan kumpikin sellasii ainakin tällä hetkellä ettei useemmin normisti kuin kerran viikossa jaksa petihommia. 😆 Oviksen aikaan toki ollaan yritelty parikin kertaa.

Nyt heräs illalla sit epäilys jospa sittenkin olisi tärpännyt. 🤞 Kun rinnat vähän aremmat kuin normisti. Ja tuli alkuillasta todella paha etova olo n. puoleksi tunniksi. En oksentanut mutta piti nieleskellä enemmän kun tuntui vähän että oksennan jos en tehnyt niin. Tosin toki voi olla että vasta jotain dpo8-9. Jos lasken että ne perjantaiset oli kiinnittymiskipuja jotain dpo6-7. Niin voi olla etteihän sitten testit paljo näytä vielä. Toivossa on kai hyvä elää....

Helpottavaa huomata, miten moni muu on halujen katoamisen kanssa samassa tilanteessa. Meillä on ollut seksiä ennen lastakin aika harvoin, se ei vaan oo koskaan ollut meille mikään the juttu. Ihan normia ollut, että taukoa on kuukausiakin.

Läheisten kavereiden kanssa jutellessa joskus huomasin, että oman seksielämän aktiivisuutta täytyi vähän puheissa liiotella, ettei joudu "selittelemään", mikä meidän suhteessa on vikana. Toki näitä keskusteluja käytiin lähempänä pariakymppiä, nyt 30v hujakoilla ei kukaan enää varmaan ihmettelisi kun ymmärrys ihmisistä ja suhteiden moninaisuudesta on lisääntynyt aikuistumisen myötä.. 🙂

Meillä siis vauvojen yrittäminen on ollut ehkä enemminkin seksielämää aktivoiva tekijä, vaikka siihen liittyykin se "pakkopullamaisuus" ja aikataulutus. Kyllähän se vähän turn off on, että kello kaulassa mennään makuuhuoneeseen. Kivaa on silti joka kerta ollut!

Seksielämä latistui aiempaa enemmän kun plussasin esikoisesta. Raskausaika oli tosi kuivaa aikaa! Pelkään että niin käy uudelleen jos tärppää, mutta nyt aiemmasta viisastuneena asiasta osaa jopa keskustella. 😌

Mulla ei oo kyllä lähipiirissä ketään, jonka kanssa tästä asiasta voi jutella. Tää palsta on kyl kiva!

Moikka pitkästä aikaa! Täällä on jäänyt kuumeilu ja piinailu vähän vähemmälle, niin ei oo tullut kirjoiteltua 😊

Nyt kävi kuitenkin niin, että taitaa olla ryhmän vaihto tiedossa, kolmas letrozol-kierto ja dpo 11-12 menossa ja tämmönen pärähti aamulla tikkuun 😊 aika epätodellinen olo, eikä jotenkin osaa vielä uskoa todeksi...

Paljon plussatuulia kaikille teille 🥰

Tässä kuvaa 😊

Liitteet

• 17524737361878334350253183236751.jpg
    17524737361878334350253183236751.jpg
    515.6 KB · Katsottu: 54
Mua on aina ahdistanut se puhe et seksi pitäs olla jotenkin iso osa elämää, en ole hirveän seksihaluinen. Sinkkuaikoina on ollut kiva kokeilla eri tyyppejä, mulle se eksotiikka on tullut enemmän siitä sosiaalisesta pelistä mikä liittyy siihen et saa sen toisen vieteltyä, ei ikinä seksi itsessään 🤣 Toki kumppanin kanssa seksin jälkeen on varsin jees fiilikset, mut ei se oo musta semmonen juttu et väkipakolla pitäs joku tietty määrä harrastaa jos ei vaan kiinnosta. Ennen lasta ja nuoruuden 'näin kuuluu tehdä' mentaliteetilla oli kyl aktiivisempaa, yritysaikoina ollaan harrastettu se tasan 2-3 kertaa ovulaation ympärillä ja esikoisen 3v aikana ehkä kaks kertaa ennen toisen yrittämistä 😅 onneks ei mieskään oo mikään seksipeto ja osataan myös itsetyydytyksen taito. Mutta ehkä me ollaan keskivertoa tylsempiä tän asian suhteen, kun ei oo ongelma ettei peitto heilu viikottain tai ees vuosittain 😆

Sinkkuaikoina on ollut kiva kokeilla eri tyyppejä, mulle se eksotiikka on tullut enemmän siitä sosiaalisesta pelistä mikä liittyy siihen et saa sen toisen vieteltyä, ei ikinä seksi itsessään 🤣
Tähän samaistun 110% 😂 Seksielämäni oli huomattavasti aktiivisempaa ja monipuolisempaa sinkkuna. Sitä kutkuttavaa tunnetta ja jännitystä on joskus ikävä. Parisuhteessakin on oikein hyvä ja arvostan sitä turvallisuuden tunnetta tässä, molemmissa elämäntilanteissa on puolensa. 😊

Seksikeskusteluun voisin osallistua niin meillä sinänsä aika tuore suhde, on oltu vuosi yhdessä ja ollaan molemmat aika aktiivisia asiassa. Oon yrittänyt olla mitenkään mainitsematta ovulaatiota ettei tule paineita 😅 muutenkin harrastetaan seksiä lähes päivittäin ja useaan kertaan silloin kun on kahdenkeskistä aikaa. Silloin kun on lapsia niin joutuu vähän soveltamaan eikä o ihan niin aktiivista 😅
Oon hankkinut erikoisempia alusvaatteita ja asusteita niihin hetkiin kun tiedän et ollaan väsyneitä tai tilanteet on vähän haastavampia 😬
Mut edellisessä suhteessa taas olin aika passiivinen ja välillä oli jopa vaan kerran kuussa et ehkä tää tästä vielä laantuu huuma. Toisaalta siitä suhteesta puuttui muutenkin tietynlainen läheisyys.

Tänään dpo 7 ja illalla kun sängyssä makoilin, tunsin alamahassa keskellä hetken sellasta jomottavaa/viiltävää kipua. En oo ennen tuntenu sellasta nii heti tietysti tuli mieleen et oiskohan kiinnittymiskipuja? aamulämmöt on myös olla tänään matalemmat 🤔

Ootteko käyttäneet normaalisti panadolia yrittämisaikana? Mullon ihan järkky päänsärky niin jotain pitäs ottaa. Buranaa ei kait suositella..

Ootteko käyttäneet normaalisti panadolia yrittämisaikana? Mullon ihan järkky päänsärky niin jotain pitäs ottaa. Buranaa ei kait suositella..
Mä kyllä oon panadolia käyttänyt ihan normaalisti nyt yritysaikana jos päätä särkenyt tai vatsa ollut kipeä. En buranaa muutenkaan voi ottaa koska olen allerginen ibuprofeenille. 🤣

Takaisin