Raskaaksi 2025

Kp 25 ja tänään alkoi tiputtelu, eli uutta kiertoa kohti. Oon käynyt täällä lukemassa teidän kuulumisia, mutta ei oo oikein mitään sanottavaa, kun kierrot vaan toistuu samanlaisina. Välillä on aika synkät mietteet ja välillä jaksaa olla optimistinen, kun on kuitenkin kahdesti tärpännyt luomuna.

Juu no oli se aamulla kun heräsin aikasin jo ja testasin niin jo vaaleampi huomattavasti se toinen viiva ovistestissä. Pari testiä jäi yli, että voin tarvittaessa seurata vielä. 😆

Nyt sitten vain jännittämään ja odottelemaan pari viikkoa. Tai no varmaan teen kyllä noin 10 päivän päästä jo jonkun ultravarhaisen testin. Laskin että osuu juuri pääsiäiseen kun voin alkaa aikasintaan testailemaan.

Ei lähtenyt viiva vahvistumaan täällä, mutta niin arvelinkin. Alin siis tältä aamulta. Olisi kiva kuulla kemiallisen raskauden kokeneilta, montako päivää kuukautiset myöhästyivät normaalista? Tietäisi vähän mitä odottaa. Juilintaa on, mutta ei ole vielä merkkejä vuodosta. Toivottavasti ei ihan hirveän kauaa tarvisi odotella. 🙏🏼

Liitteet

• IMG_20250409_091546.jpg
    IMG_20250409_091546.jpg
    376.8 KB · Katsottu: 103
Aloin jo innoissani miettimään, että jos ovulaatio tosiaan olikin sitten eilen tai tänään. Niin laskettu aika olisi jos raskaaksi tästä tulisin niin ovulaation mukaan ainakin niin 31.12. 🙊 No juu ehkä vähän liian aikaista ajatella tuollaisia ja sitten kun mahdollisuus että ei tärppää. En kuitenkaan liian paljon viitsisi innostua vaikka olenkin aika innoissani jo että miten käy tässä kierrossa. 😆 Yritän tässä itseäni toppuutella että aivan liian aikaista miettiä tuommoisia. Ja kun mikään ei kumminkaan kovin varmaa ole. Lähinnä epätodennäköistä tuntuu että enemmän olisi...

Pahoittelen jos liikaakiin tässä keskustelussa viestittelen. Kaikki vaan taas vaihteeksi tuntuu niin jännältä ja innostunut olo taas, ja ketään ei ole elämässä jolle tästä puhua muuta kuin miehelle tietty. 😁

Muokattu viimeksi:
Kp24 ja flo ennustelee ens viikon alkuun menkkojen alkua. Onneksi tänään alkaa työputki joka kestää loppu viikon eli en ehdi päiviä kyttäillä oireita 😅 Kotona ei myöskään ole raskaustestejä joten en pääse aloittamaan testailuakaan liian aikasin 🤭😅

Varsin oireetonta on kyllä ollut, mutta valkovuotoa on jonkin verran tullut nyt loppu kierronkin puolella, mutta ei nyt mitenkään holisemalla.

Jos vaan maltan niin aikasintaan maanantaina teen testiä, jos ei sitten ehdi menkat jo alkaa..

Aloin jo innoissani miettimään, että jos ovulaatio tosiaan olikin sitten eilen tai tänään. Niin laskettu aika olisi jos raskaaksi tästä tulisin niin ovulaation mukaan ainakin niin 31.12. 🙊 No juu ehkä vähän liian aikaista ajatella tuollaisia ja sitten kun mahdollisuus että ei tärppää. En kuitenkaan liian paljon viitsisi innostua vaikka olenkin aika innoissani jo että miten käy tässä kierrossa. 😆 Yritän tässä itseäni toppuutella että aivan liian aikaista miettiä tuommoisia. Ja kun mikään ei kumminkaan kovin varmaa ole. Lähinnä epätodennäköistä tuntuu että enemmän olisi...

Pahoittelen jos liikaakiin tässä keskustelussa viestittelen. Kaikki vaan taas vaihteeksi tuntuu niin jännältä ja innostunut olo taas, ja ketään ei ole elämässä jolle tästä puhua muuta kuin miehelle tietty. 😁
Älä pahoittele, kiva kun keskustelu on aktiivista ja täällä jos jossain porukka ymmärtää näitä yritykseen liittyviä tuntemuksia! 😁 Oon ite ihan samanlainen, lasken jo ovisplussan aikoihin koska LA olisi jne 🙈😁

Mäkin oon jo kattonu lasketun ajan ja oon jo miettiny milloin saan jäädä äitiyslomille töistä yms ja ollaan miehen kaa puhuttu vähän liikaa kaikesta, niinku oltais jo raskaana! 🫣😍😂 Ja on kuule suuri pettymys jos menkat alkaakin ja joutuu uuteen kiertoon. 😮‍💨😅

Ja vaikka on vasta dpo3 niin mietin kokoajan kaikkia oloja ja tuntemuksia, niinku vielä vois muka mitään tuntea 🤣

Päätin että testaan huomenna Raskauskeijun ilmaisraskaustestillä, ja perjantaina sitten RFSU:n herkällä. 🤔 Itkuherkkyyttä tänään ollut ilmassa, MUTTA toisaalta olen viimeisen viikon nukkunut huonosti.

Täällä LA olisi kierron pituudesta riippuen 19-22.12. Ovulaatiosta laskettuna 17.12. ☺️

Ihanaa kun kans pohdit tällaisia! Täällä DPO11, mäkin just laskin että meidän laskettu aika olis 20.12. jos tärppää eli kunnon jouluvauva 😂 Mut näin vuoden yrityksen jälkeen pakko sanoa että ihan sama milloin se tulee, kunhan tulee! 🤞 En uskalla silti vielä innostua, kotona pidetään sellasta tosi etäistä ja matalaa innostusta itsesuojelun merkeissä, siltä varalta että käy tutkimuksissa ilmi ettei jostain syystä meillä oliskaan mahdollista.

Ja terve vaan kaikille, tykitän nyt joka ketjuun kun tämän paikan löysin ja tää aihe pyörii nyt niin täydellisesti mielessä 😆 Ei ole kavereissa ketään muuta kuumeilijaa, ihanaa että tää paikka on olemassa! 😍 Tsemppaan kaikkia haaveita kohti!! 🤞♥️

Ihanaa kun kans pohdit tällaisia! Täällä DPO11, mäkin just laskin että meidän laskettu aika olis 20.12. jos tärppää eli kunnon jouluvauva 😂 Mut näin vuoden yrityksen jälkeen pakko sanoa että ihan sama milloin se tulee, kunhan tulee! 🤞 En uskalla silti vielä innostua, kotona pidetään sellasta tosi etäistä ja matalaa innostusta itsesuojelun merkeissä, siltä varalta että käy tutkimuksissa ilmi ettei jostain syystä meillä oliskaan mahdollista.

Ja terve vaan kaikille, tykitän nyt joka ketjuun kun tämän paikan löysin ja tää aihe pyörii nyt niin täydellisesti mielessä 😆 Ei ole kavereissa ketään muuta kuumeilijaa, ihanaa että tää paikka on olemassa! 😍 Tsemppaan kaikkia haaveita kohti!! 🤞♥️
Pakko tähän kommentoida, että ei joulukuu ole (ainakaan minusta) ollut huono kuukausi syntyä. Itselläni siis synttärit 19.12. :tears: Tsemppiä yritykseen :folded:

Pakko tähän kommentoida, että ei joulukuu ole (ainakaan minusta) ollut huono kuukausi syntyä. Itselläni siis synttärit 19.12. :tears: Tsemppiä yritykseen :folded:
Ihanaa 😍 Sittenhän voi juhlia joulukuussa oikein tuplasti!

Muistan siis loppuvuonna törmänneeni tähän ja mietin silloin että "ai, pitääkin katsoa jos tärppäisi LA alkuvuodelle eikä loppuvuodelle":
Syntymäaika | Vuoden lopussa syntyneet jäävät koulussa alakynteen, ja vaikutus näkyy nuorena aikuisena

Mutta kehopa sen päättää, että milloin ovulaatio tapahtuu, enkä minä 😅 Ja nämä on vaan tilastoja! Enpä usko, että sillä erolla on lopulta niin paljon väliä verrattuna muihin asioihin elämässä. 😊

Ennen itekin ajattelin etten halua loppuvuoden muksua, mutta nykyään en kyllä haluaisi mitään enempää kuin jouluisen pikkunyytin. 🥹 🎄♥️ Olen itse syntynyt lokakuussa ja olin kyllä koulussa viimeisimpiä, jotka oppivat lukemaan, mutta yläasteella sitten olikin luokan korkein keskiarvo. Toisaalta oli ihan jees kun synttärit olivat kouluvuoden aikana, kesälomalla synttäreitä viettävän kaverin oli vaikeaa saada kavereita käymään. 😌

Eskarin voi aina käydä kahteen kertaan jos tuntuu ettei kouluun ole valmis. Ei se aikuisena enää näy missään. Oma mies aikanaan kävi eskarin kahdesti, ja tekee nyt yliopistolla väitöskirjaa.

Töissä (labrassa kysytään usein henkilötunnus) kyllä näen ihmisten syntymäaikoja, ja olen pari 31.12. syntynyttä tavannut. Toiselta kysyinkin eikö olisi kannattanut vähän myöhemmin syntyä niin olisi ollut koululuokan isoin. 😂 Toinen vissiin oli kaksonen, mutta valitettavasti ei ollut niin että toinen olisi 31.12. ja toinen 1.1. 🤣 Sitten olen tavannut paljon ihan jouluaattona (tai +/- pari päivää joulusta) syntyneitäkin. Osa kommentoi että aina ärsytti lapsena kun ei saanut joulusta erikseen olevia synttäreitä, toiset taas sanovat etteivät pistäneet pahakseen.

Onko muita joilla on kilpirauhasjuttuja? Mulle tuli nyt 25ug tyroksiini kokeiluun, neljän viikon päästä labrakontrolli. Vähän jännittää millaisia vaikutuksia tulee, kun en tuolla tavalla systeemisesti vaikuttavia lääkkeitä oo koskaan ennen syönyt.

Onko muita joilla on kilpirauhasjuttuja? Mulle tuli nyt 25ug tyroksiini kokeiluun, neljän viikon päästä labrakontrolli. Vähän jännittää millaisia vaikutuksia tulee, kun en tuolla tavalla systeemisesti vaikuttavia lääkkeitä oo koskaan ennen syönyt.
Mulla on ollut tyroksiini teini-iästä asti, kun kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin suunnilleen kun olin 13-14 vuotias. Tyytyväinen ollut kun ilman sitä painoni nousisi ja nukkuisin vaan. 😅Oli muutaman kuukauden sellainen vaihe että paino nousi lähemmäs 15 kg muutamassa kuukaudessa ja nukuin vaan tai makasin sängyssä. Sitten otettiin kokeet ja todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja sain sen lääkkeen, siitä lähtien syönyt sitä aamuisin. Itse en ainakaan mitään sivuvaikutuksia ole huomannut. Positiivisia vain.

@Sinertävää Ihania esimerkkejä ja tarinoita! 😍 Kiitos kun jaoit näitä! Ei vitsi, olispa huikeeta jos kaksosista toinen syntyisi 31.12. ja toinen 1.1. 😂
Mut samalla kannalla, jos nyt tulisi meille joululahjaksi vauva niin olisin ihan onneissani!

@Yrttiteetä tekisi mieli Onko sulla vajaa vai liika? En siis vielä tiedä aiheesta mitään mutta kiinnostaisi kuulla myös! 😊 Mä tapaan lääkäriä ensi viikolla ja käydään labrat läpi silloin. Katsoin jo etukäteen tuloksia että mun kilppariarvo oli 3.9 eli just ja just viitearvon sisällä. Jos oikein katsoin, se on kai ihan vajaatoiminnan rajalla, joten vähän jännittää että mitä lääkäri siihen toteaa, että onko ihan ok vai meneekö tarkempaan seurantaan.

Täällä on nyt aloitettu kilpparilääkitys! Aloitettiin kanssa tuollaisella pikkuannoksella. Miulla ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia, vaikka yleensä reagoin vahvasti lääkkeisiin. Olo on vain alkanut pikkuhiljaa paranemaan. Aloin mm. taas hikoilemaan treenatessa ja alan olemaan pirteämpi ja tasaisempi.

Omaanapaa: kävin viime perjantaina verikokeissa, otettiin juurikin kilpirauhaskokeet ja loppukierron progesteroni. Tänään soittelin tuloksista kun eivät vielä Kantaan olleet tulleet nähtäväksi, niin kuulema kaikki arvot normaalit. Kilppariarvot ei jääneet muistiin, mut progesteroni oli 26,7. Tällä progesteroni arvolla en saanut nyt letrozol reseptiä, kun ovulaatio kerran tapahtuu eikä tuo progesteroni ole matalakaan. Ensi kiertoon siis pelkkä cyclogest tiputteluvuodon vuoksi.

Tänään meneillään dpo 12, kp 31/32-33. Dpo 10 tein herkän testin, mutta nega oli vaikka kuinka käänteli ja väänteli. Tänään tein uudelleen herkän testin, nega sekin (kuva alla) 😔 Joten kyllä se tämän kierron optimistisuus meni siinä.. Esikoisesta sain ekan plussan herkällä testillä dpo 12, joten itsellä on valitettavan vahvana ajatus ”kyllä sen jo silloin pitäisi näkyä” 😅

IMG_7615.jpeg

Täällä nyt meneillään kp 15. Ovistestin tein aamulla ja se oli haaleampi kuin eilisen testi, joten luulen, että LH-huippu oli ja meni. Vai onko jollain kokemusta, että ovistestit olisi tummumisen jälkeen haalenneet, ja sitten uudelleen tummuneet/muuttuneet plussaksi?

Olen nyt testannut vain kerran päivässä, vaikka vähän epäilin saanko sillä tavalla koko ovista kiinni, ja nyt näyttääkin siltä että en saanut. 😁 Oikeastaan toivonkin, että ovis olisi jo ollut, koska ollaan miehen kanssa eri osotteissa loppuviikko. Samasta syystä ajattelin etten enää testaile koko ovista, koska eipä tässä enää ole mitään tämän kierron osalta tehtävissä.

Vai onko jollain kokemusta, että ovistestit olisi tummumisen jälkeen haalenneet, ja sitten uudelleen tummuneet/muuttuneet plussaksi?
Siis mulla kävi juurikin näin tässä kierrossa! Käytin ClearBluen monitoria ja se näytti vaan korkeaa KP27 asti, ei hymynaamaa, ja sitten vaan yhtäkkiä matalaa KP28. Siihen se testi-ikkuna päättyi, niin en pystynyt sillä jatkamaan testausta, mutta tein sit halvempia testejä varmuuden vuoksi vielä sen jälkeen, ja yllättäen KP34 näytti positiivista! Ja oli ovislimat, oviskipu ja kaikki, ja BBT nousi myös sen jälkeen, eli pakko sen on totta olla! Mutta mulla siis PCO-tyyppiset munasarjat ja yli 40 päivän kiertoja eli en tiedä kuinka yleistä tämä on :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mun edellinen ovulaatio oli siis marraskuussa, silloin KP24 (35pv kierto), eli mulla ovikset ei nyt yleensäkään ole olleet kovin "normaaleihin" aikoihin... Mutta tosiaan, ainakin omalta osalta voin sanoa että näin VOI tapahtua, ehkä keho voi yrittää toista ovulaatiota jos eka ei onnistukaan! Minkä KP tienoilla sulla on yleensä ovulaatio asettunut? :smiling-eyes:

Takaisin