Raskaaksi 2025

Höh, tänä aamuna lämmöt putosi ja vuoto yltyy, uuden kierron paikka. 😐

Mutta onneksi on ens viikolla se terveyskeskuksen lääkärikäynti missä voidaan nyt sit käydä läpi PCO-munasarjoja, toistuvaa anovulaatiota ja 46 päivän kiertoa, vain 10 päivän luteaalivaihetta ja mahdollista kilpparin vajaatoimintaa, ehkä siinä on jo tarpeeksi ihmeteltävää!! 😅 Täytyy kans kysellä että onko lapsettomuuspolille pitkä jono, mut syksyllehän se kuitenkin varmaan menee... Jos näin, ehkä suunnataan yksityiselle hakemaan ensiapu ennen kesää jos ei julkisella tapahdu vielä enempää tässä vaiheessa. 🤔

Mulla on tullut e-pillereiden lopettamisen jälkeen (syyskuu -24) kilpparin vajaatoimintaoireita, iho kuivui aivan korpuksi, hiukset oheni, palelen ja jalat on jäässä aivan jatkuvasti. Painokin tuntuu hiipivän pikkuhiljaa ylöspäin (toki tähän voi vaikuttaa se että olen vaihtanut vuoden vaihteessa liikkuvasta työstä enemmän toimistopainotteiseen työhön). Väsymys on ajoittain ihan jäätävää mutta olen pistänyt sen pimeän vuodenajan piikkiin. Kaikki oireet voivat toki olla myös pillereiden lopettamisen jälkeisen hormonitoiminnan muutoksiin liittyvää, naisen kroppa kun on niin monimutkainen laitos ettei ikinä oikein tiedä mistä mikäkin johtuu 😅 Täytyisi varmaankin pyytää työterveydestä jotkut yleismallin labrat niin voisi senkin varmuuden vuoksi tarkistaa, viimeksi on otettu joskus teininä kilppariarvot.

Täällä menossa kp 12/34, odottavan aika on pitkä. Ovulaation odotettu ajankohta osuu onnekkaasti pääsiäisviikonlopulle, meillä on lapsivapaa viikko ja molemmilla pääsiäisen pyhät vapaata töistä. Ehditään hyvin viettämään kahdenkeskeistä aikaa ✨🤭

Tein vikat ovulaatiotestit eilen. Voiko olla että näyttää tummaa toista viivaa pitkäänkin? Vai voiko olla että ovulaatio olikin myöhemmin vaikka sain tummat kummatkin viivat jo tiistaina? Ja sitten keskiviikko aamulla jo vaaleamman toisen viivan? Niin eli luultavemmin tänään sittenkin olisi ovulaatio? Epäilen että tein jotain väärin kun keskiviikkona haaleampi toka viiva ja eilen illalla sekä aamullakin oli vahvempi taas sitten.

Pitänee miehelle sanoa jospa sitä yrittäisi vielä tänään varmuuden vuoksi. 😆 Koska käsitin testit väärin. Eilen yritin hänelle selittää että taisin ymmärtää testit väärin ja kysyi miten se on mahdollista. Tuntui vähän menevän yli hänen ymmärryksen. 🙈 No menee kyllä vähän itsenikin ymmärryksen yli.

Niin joo ja tänään tein "ovulaatiotestin" kun luulin että oli vielä yksi kunnes tajusin että olikin raskaustesti jonka laittanut väärään lokeroon tossa mun testipussissa. 😅 No eihän siinä mitään. Tyhmä olo vähän tuli kun ihmettelin hetken että mites siinä nyt ei mitään toista viivaa sitten alkuunkaan näy. Sitten tajusin virheeni. Olin siis vähän unessa vielä.

Tein vikat ovulaatio testit eilen. Voiko olla että näyttää tummaa toista viivaa pitkäänkin? Vai voiko olla että ovulaatio olikin myöhemmin vaikka sain tummat kummatkin viivat jo tiistaina? Ja sitten keskiviikko aamulla jo vaaleamman toisen viivan? Niin eli luultavemmin tänään sittenkin olisi ovulaatio? Epäilen että tein jotain väärin kun keskiviikkona haaleampi toka viiva ja eilen illalla sekä aamullakin oli vahvempi taas sitten.

Pitänee miehelle sanoa jospa sitä yrittäisi vielä tänään varmuuden vuoksi. 😆 Koska käsitin testit väärin. Eilen yritin hänelle selittää että taisin ymmärtää testit väärin ja kysyi miten se on mahdollista. Tuntui vähän menevän yli hänen ymmärryksen. 🙈 No menee kyllä vähän itsenikin ymmärryksen yli.
Itsellä meni viime kierrossa niin, että Kp11 sain jo tummempaa viivaa, mutta sitten se haalenikin huomattavasti kunnes taas alkoi tummeta ja kp17 tuli vasta selkeä plussa. Eli onhan se mahdollista, että on vasta nyt sinullakin ovulaatio.🤔 Ja käytännössä jos viivat ei ole tasavahvoja tai testiviiva tummempi, niin sehän on negatiivinen oli toisen viivan vahvuus sit haalea tai tummempi, eikös?! Toki onhan noissa testien herkkyyksissä eroja, että sekin voi vaikuttaa tai laimea näyte. 😊 Itsellekin on uutta tämä ovulaation metsästys, mutta sen olen itse huomannu, että minulla on joka vaiheessa kiertoa kaksi viivaa vaikka toinen voikin olla hyvin haalea ja sitten positiivinen on kyllä ollut molemmissa kierrossa selkeästi tummempi testiviiva. 😄

Yliopistolehdessä on kiinnostava juttu siitä miten yhteiskunnalliset kriisit vaikuttavat syntyneiden lasten sukupuolijakaumaan. Poikasikiöille kuulemma tapahtuu enemmän spontaaneja abortteja. Juttu löytyy täältä https://www.lukusali.fi/?p=Yliopisto-lehti sivulta 21. Lehden kuvaa pitää ensin klikata, että sitä pääsee lukemaan. Samassa lehdessä on myös juttu raskausdiabeteksestä.

Dpo 5 ja tuun hulluks kaikkien oireiden kanssa ja miten koko ajan mietin millon vois oikeesti alkaa oireet ja milloin vois testata ekan kerran yms 🫣😅 Viime kierrossa olin tosi rauhallinen, mutta en jotenki uskonu, että ekasta kierrosta voi raskautua, mutta nyt tuntuu, että päivät laahaa ennenkö pääsee testailee. 😂
Mutta joo tuntemuksia on alamahalla/munasarjoissa, rinnat alkanu aristaa ja vähän ällö olo koko ajan. Ei varmasti oo raskausoireita tässä vaiheessa, mutta haluaisin uskoa, että on 😍🤣

Mitä enempi nää piinanpäivät etenee, niin sitä enemmän alkaa jo ite epäillä, että kaikki oireilut on vaan psykosomaattista. 🙈
Nyt Dpo7 ja aamusta alkaen juilinut alavatsaa, vähän paikka vaihtunut. Mukamas vähän etoisikin ja päänsärkyä yrittäisi. Mutta tuntuu, että etenkin etokiset jostain korvien välistä vaan kumpuaa.
Ehkä tänään syytä jättää jo punaviini ottamatta. 😅

Yliopistolehdessä on kiinnostava juttu siitä miten yhteiskunnalliset kriisit vaikuttavat syntyneiden lasten sukupuolijakaumaan. Poikasikiöille kuulemma tapahtuu enemmän spontaaneja abortteja. Juttu löytyy täältä https://www.lukusali.fi/?p=Yliopisto-lehti sivulta 21. Lehden kuvaa pitää ensin klikata, että sitä pääsee lukemaan. Samassa lehdessä on myös juttu raskausdiabeteksestä.
Kiitos, nää olikin mielenkiintoiset. 👍

Mitä enempi nää piinanpäivät etenee, niin sitä enemmän alkaa jo ite epäillä, että kaikki oireilut on vaan psykosomaattista. 🙈
Nyt Dpo7 ja aamusta alkaen juilinut alavatsaa, vähän paikka vaihtunut. Mukamas vähän etoisikin ja päänsärkyä yrittäisi. Mutta tuntuu, että etenkin etokiset jostain korvien välistä vaan kumpuaa.
Sama dpo menossa ja samat "oireet" täälläkin😂jännä että kun meilläkin jo niin pitkään tätä yritystä takana niin silti muka jaksaa joka kierrossa tässä vaiheessa innostua että no nyt varmasti tärppäs ku tämmönen olo on😂

Joo samaa epäilen, että alkaa vaan ite toivoo liikaa ja sen myötä kuvittelee oireita🫣😅 Mutta ite myös päätin, että täytyy olla nauttimatta yhtään alkoholia ja meillä ois mm. maanantaina skumppaa tarjolla toimistolla, nii täytyy jäädä etäpäivälle, koska jos en jois siellä lasillista, nii kaikki alkais epäilee, että oon raskaana. 🤣

Voi juku tätä tunteiden skaalaa kun eilen aamulla teki toiveekkaana testiä ja tänään on niin jäätävät kivut että osallistun palaveriin sängystä sikiöasennosta 😭 Eka pidin puolisolle hienoa puhetta että en ota särkylääkettä ellei oo oikeesti tarve ja pari tuntia myöhemmin suunnilleen revin Burana-pakettia auki ja ravasin vessassa ripulin kourissa. Jos edellinen ovulaatio oli marraskuussa, vissiin edelliset "oikeat" menkat oli kans koska olin kyllä unohtanut että tää voi olla tällasta.

Huhhuh, tsempit kaikille muillekin alkukierrossa kärsiville 🙏 Kärsitään yhdessä!

Mulla ihan sama! Ja nyt tänään ei olekaan muuta oiretta kuin itkuherkkyyttä 🤣

Tein vikat ovulaatiotestit eilen. Voiko olla että näyttää tummaa toista viivaa pitkäänkin? Vai voiko olla että ovulaatio olikin myöhemmin vaikka sain tummat kummatkin viivat jo tiistaina? Ja sitten keskiviikko aamulla jo vaaleamman toisen viivan? Niin eli luultavemmin tänään sittenkin olisi ovulaatio? Epäilen että tein jotain väärin kun keskiviikkona haaleampi toka viiva ja eilen illalla sekä aamullakin oli vahvempi taas sitten.

Niin joo ja tänään tein "ovulaatiotestin" kun luulin että oli vielä yksi kunnes tajusin että olikin raskaustesti jonka laittanut väärään lokeroon tossa mun testipussissa. 😅 No eihän siinä mitään. Tyhmä olo vähän tuli kun ihmettelin hetken että mites siinä nyt ei mitään toista viivaa sitten alkuunkaan näy. Sitten tajusin virheeni. Olin siis vähän unessa vielä.
Onko sulla kuvaa niistä jos laittaisit tänne? 😊

@Haaveilija25 tsemppiä alkukiertoon ja tulevaan lääkärikäyntiin!
Miulla tosiaan samanoloinen tilanne, on tuo Lean pcos ja viimeiset kaks kiertoa ollut 40 ja 43 vrk, ovis ollut kp 25 ja kp28, tosin tässä jälkimmäisessä jäi ovistesti vajaaksi.

Tänään miulla kp1 eli menkat alkoi ja oon tyytyväinen, koska luteaalivaihe näyttää olevan se ihan mukavat 15 vrk ja nyt tähän kiertoon aloitan Letrot ovista aikaistamaan 😊 yks tabletti kp 5-9 oli suunnitelma, koska joskus aiemmin ovis tuppasi sattumaan kp 16-17 paikkeille. 😊

Pääsee sit jännäämään, että onnistuuko oviksen aikaistuminen vai mitä tapahtuu, viimeksi raskaus alkoi ekasta letrokierrosta, ja muistaakseni just tavoitteen mukaan sain sen tulemaan 👍 gynekin oli onneks optimistinen, että varmaan ihan hyvä vaste on letroilla, kun kerta luomustikin pystyy ovuloimaan, vaikka se onki vähän pitkässä juoksussa 🤞

Joo samaa epäilen, että alkaa vaan ite toivoo liikaa ja sen myötä kuvittelee oireita🫣😅 Mutta ite myös päätin, että täytyy olla nauttimatta yhtään alkoholia ja meillä ois mm. maanantaina skumppaa tarjolla toimistolla, nii täytyy jäädä etäpäivälle, koska jos en jois siellä lasillista, nii kaikki alkais epäilee, että oon raskaana. 🤣
Itekin ollut tässä lähes holittomana muutaman vuoden, tuo punaviiniä vaan oli jossain mainittu luteaalivaiheen poppakonstina, niin sitä ihan vaan puoli desiä iltasella ottanut, jos vaikka auttaisi kiinnittymisessä.
Ei tuosta määrästä pitäisi tässä vaiheessa kai haittaakaan olla. 🙃

Takaisin