Raskaaksi 2025

Itsellä aluksi vauvan yritys oli "meidän salaisuus", puolen vuoden jälkeen alkoi vaan masentamaan kun oli yt:kin päällä. Ajattelin aina saavani useamman lapsen, tuli kyllä yllätyksenä etten saa sitä ensimmäistäkään. Olin vasta täyttänyt 25v kun alettiin yrittämään ettei edes voi ikää syyttää. 🥺

Nyt onneksi valoisuuden lisääntyessä on mielialakin positiivisempi, vaikka kyllähän se vähän pyrkii madaltumaan kun kierron loppu lähenee. Mulla on näiden yöheräilyjen takia kierre että unenpöpperössä ajattelen olevani raskaana, mutta päivisin järki toimii. 😅

Ja varmasti vaikuttaa ne tilanteetkin.

Mie en edes alkujaan uskonut saavani lapsia (endo oireili jo nuorena välillä aika pahastikin ja tosiaan ikää alkoi tulla eikä oikein ollut parisuhdeasiatkaan mallillaan) joten olin jo tietyllä tavalla käsitellyt tuon mahdollisen lapsettomuusasian tosi nuorena. Sitten kuitenkin sain lapsen ja kyllähän se lohduttaa, kun voi ajatella, että ainakin miulla on tuo yksi ihana. ❤️

Kääntöpuolena toki tulee se, että tietää millaista rakkautta saa kokea ja miten upeaa on seurata tuollaisen pienen ihmisen kehitystä. Eli tietää tunnetasolla mistä jää paitsi. Ennen lasta se mahdollinen loppuelämän lapsettomuus ei samalla tavalla vaivannut, kun silloin pystyi vain järkeilemään miten paljon mukavampaa elämä on ilman lapsia. 🙈

Mutta toivotaan, että täällä meille kaikille se kuumeilun aihe vielä syliin saadaan. 🤗

Täällä ei vaan menkkoja kuulu ja menossa on kp31. Viimeiseen puoleen vuoteen ei oo ollu noin pitkää kiertoa (paitsi viime syksyn keskenmenokierto). Mulla ei siis oo ollu hormonaalista ehkäisyä käytössä yli kymmeneen vuoteen.

En vaan uskalla testata kun jotenkin pelkään sitä pettymystä negasta. Tällä hetkellä ei oo ees oireita mihinkään suuntaan. Yleensä ennen menkkoja on jotain menkkakipuja ja oon rintojen arkuudesta aavistellut raskauden. Mut nyt ei oo oikein kumpaakaan. Mulla on huomenna tk-lääkärin soittoaika omiin lääkityksiin ja verikokeisiin liittyen niin huomenna aamulla on testattava varuiksi.

En kestä! Tein dpo11 ihan puhtaan negan ja jatkoin elämää. Viimeinen viikko on ollut tosi kiireinen ja stressaava, en ole sen enempää asiaa ajatellut. Ihmettelin kun tiputtelu tai kuukautiset ei ala, mutta arvelin että keho on mennyt lukkoon stressistä. Nukuin myös älyttömän huonosti. Minulla herkästi keho reagoi tunteisiin. Kiertokin on yleensä sen 29-33 päivää niin en hötkyillyt. Tänään kp35 ehdin tehdä uuden testin, ja siihenhän tuli toinen viiva! Ekaa kertaa ikinä mitään häivähdystäkään mistään! Tämä varmastikin on kemiallinen, koska nyt on jo dpo19, mutta olen ihan onneni kukkuloilla että hedelmöittyminen ja kiinnittyminen on edes fyysisesti mahdollista. 🥹

Liitteet

• IMG_20250407_080715.jpg
    IMG_20250407_080715.jpg
    354.1 KB · Katsottu: 167
Täällä on dpo 4-7 eli mitä tahansa tuosta välistä, koska en tikuttanut ovista. Tänään selvästi alavatsalla nipistelyä havaittu. Tietysti herää toiveet olisko jotain kiinnittymiseen liittyvää. Koitan nyt malttaa rauhassa olla testailematta ja odotella ainakin ens viikon alkuun ennen testin tekoa 🙈

En kestä! Tein dpo11 ihan puhtaan negan ja jatkoin elämää. Viimeinen viikko on ollut tosi kiireinen ja stressaava, en ole sen enempää asiaa ajatellut. Ihmettelin kun tiputtelu tai kuukautiset ei ala, mutta arvelin että keho on mennyt lukkoon stressistä. Nukuin myös älyttömän huonosti. Minulla herkästi keho reagoi tunteisiin. Kiertokin on yleensä sen 29-33 päivää niin en hötkyillyt. Tänään kp35 ehdin tehdä uuden testin, ja siihenhän tuli toinen viiva! Ekaa kertaa ikinä mitään häivähdystäkään mistään! Tämä varmastikin on kemiallinen, koska nyt on jo dpo19, mutta olen ihan onneni kukkuloilla että hedelmöittyminen ja kiinnittyminen on edes fyysisesti mahdollista. 🥹
Voihan kyseessä olla vaikka myöhäinen kiinnittyjä 🥰 Toivottavasti viiva vahvenee 🤞🏼

Mä päädyin sittenkin ostamaan ovistestejä ja nyt meneillään oviksen metsästys…🙈 Ajattelin, että yritetään nyt kuitenkin ihan rennoilla fiiliksillä, ja sit jos näyttää siltä että alkaa mieli vaipua liian syviin vesiin niin pistän sit kaiken stopille hetkeksi. Osasyynä myös ovistestien tekemiseen on, että haluan taas oppia huomaamaan tietyt merkit/oireet mitä kierron aikana tulee, koska selkeesti mulla ei niistäkään oo enää mitään käsitystä.

Nyt menossa kp 14 eikä vieläkään plussaa. Tääkin on aika ihmeellinen huomio, koska oon ollut siinä kuvitelmissa että ovulaatio ois mulla ihan viimestään jo tässä vaiheessa meneillään. Ovislimojakin tuli mun mielestä jo useita päiviä sitten, ja nyt ei oo mitään oireita että ovis ois muka vasta tuloillaan…🤔 Mutta uskon että se silti on vasta tulossa, koska tänään testi oli vihdoinkin vähän vahvistunut.

Tästä tulikin mieleeni, että missä vaiheessa kiertoa te yleensä alatte tikuttamaan ovista? Ja kuinka lähellä ovista ootte huomanneet ovislimoja?

Mä päädyin sittenkin ostamaan ovistestejä ja nyt meneillään oviksen metsästys…🙈 Ajattelin, että yritetään nyt kuitenkin ihan rennoilla fiiliksillä, ja sit jos näyttää siltä että alkaa mieli vaipua liian syviin vesiin niin pistän sit kaiken stopille hetkeksi. Osasyynä myös ovistestien tekemiseen on, että haluan taas oppia huomaamaan tietyt merkit/oireet mitä kierron aikana tulee, koska selkeesti mulla ei niistäkään oo enää mitään käsitystä.

Nyt menossa kp 14 eikä vieläkään plussaa. Tääkin on aika ihmeellinen huomio, koska oon ollut siinä kuvitelmissa että ovulaatio ois mulla ihan viimestään jo tässä vaiheessa meneillään. Ovislimojakin tuli mun mielestä jo useita päiviä sitten, ja nyt ei oo mitään oireita että ovis ois muka vasta tuloillaan…🤔 Mutta uskon että se silti on vasta tulossa, koska tänään testi oli vihdoinkin vähän vahvistunut.

Tästä tulikin mieleeni, että missä vaiheessa kiertoa te yleensä alatte tikuttamaan ovista? Ja kuinka lähellä ovista ootte huomanneet ovislimoja?
Limat alkavat usein jo pian menkkojen jälkeen. 😅 Ovis on yleensä jossain kp10-15. Yleensä siinä keskivälissä. Alkuun aloin tikuttamaan jo joskus kp7, mutta nykyään lähempänä kp10 tai tuntemuksien mukaan. Miulla on tosi vahvat ovulaatiotuntemukset ja kipujen ilmaantumisesta tietää, että on ovulaatio jotakuinkin meneillään. Tulevat aina positiivisesta testistä seuraavana päivänä.

Voihan olla et vielä dpo11 ei näkynyt mitään. Ja jos et oo tuon jälkeen testannut niin hyvinhän tuo näkyy ☺️ Nyt vaan tarrasukkia matkaan ❤️

Mä kävin aamulla ostamassa lähikaupasta testejä ja päivällä tein huvikseni testin joka näytti ihan selkeää negaa. Ei auta kuin odotella huomisaamuun ja tehdä uus testi jos nyt ei menkat siihen mennessä ala.
Alavatsassa jännä paineentunne ja tissit tuntuu vähän turvonneilta mut jotenkin en vaan usko et muka voisin olla raskaana 😅 Perinteinen menkkakipuilu kyl loistaa poissaolollaan…

Mulla kirkkaat ovislimat tulee yleensä vasta päivän pari ennen ovista, selkeimmät ja runsaimmat ovislimat on olleet letrozol kierrossa. Mulla kierrot on olleet suurinpiirtein 28-33 päivää, ja tikuttamaan olen alkanut yleensä kp 10-11. Ovisplussan olen saanut kp 12-18.

Mä oon alkanu tikuttaa kp 9 ja plussa pärähti nyt KP15 ja edellisessä kierrossa KP17. Mulla alkaa oireilut aina selkeästi useampaa päivää ennen ja lorahtelee kivasti limat housuun monta päivää ennen plussaa ja kipujakin tulee jo ennen ja sit vielä oviksen aikaan kans. 🫣😂 Mutta ois kyllä vaikea joo oireista päätellä dpo:ta, mutta onneks tikuilla saa kiinni 🤗

Tyhmä kysymys: Onko ovistesteissä aina kaksi viivaa vai onko se tyhjä (pelkästään kontrolliviiva) jossain vaiheessa kiertoa? Vai onko joillakin tyhjää osan kiertoa ja toisilla aina kaksi viivaa?

Tyhmä kysymys: Onko ovistesteissä aina kaksi viivaa vai onko se tyhjä (pelkästään kontrolliviiva) jossain vaiheessa kiertoa? Vai onko joillakin tyhjää osan kiertoa ja toisilla aina kaksi viivaa?
Kyllä siinä yleensä aina kaksi viivaa on, joskin testiviiva voi olla hyvinkin haalea muutoin kuin ovulaation lähestyessä. Lutenisoivaa hormonia on elimistössämme koko ajan, pitoisuus vain nousee ovulaation lähestyessä ja tähän ovistestit reagoi.

Kyllä siinä yleensä aina kaksi viivaa on, joskin testiviiva voi olla hyvinkin haalea muutoin kuin ovulaation lähestyessä. Lutenisoivaa hormonia on elimistössämme koko ajan, pitoisuus vain nousee ovulaation lähestyessä ja tähän ovistestit reagoi.
Kiitos! Näin mä ajattelin et olis mut googlaamalla löyty myös tuota et olis vaan pelkkä kontrolliviiva. Se kuulostaa hämärältä.

Tein tänään ihan kokeilumielessä ovistestin, kun la oli kovaa mahakipua, sen jälkeen su ja ma jotain pientä kipuilua, mut vuoto ei ole vielä alkanut hormonien poisjättämisen jälkeen. Yllättävän vahva testiviiva oli verrattuna kontrolliviivaan. Jotenkin vaikea uskoa et ovis olis heti mennyt/tulossa mut mistäpä sitä tietää. En yhtään malttamaton ole en.. 😂

Oon testannut lukuisia täysiä negojakin kyllä, että kai siinä on vaihtelua. Tuntuu muutenkin, että ovistestit käyttäytyy kaikilla ihan eri tavoin, esim. nopea vs. hidas nousu ennen huippua.

Mä käytän tosiaan niitä Clearbluen liloja ovistestejä, ja koska ne on aika arvokkaita, niin en oo halunnut kovin aikaisin alkaa testailla. Mun kierto on myös pitkähkö, yleensä 40 päivän tietämillä, niin sillä testailu alkaa myöhemmin kun monella. Clearbluen sivuilla on hyvä taulukko tän testailun aloitusta ohjeistamaan, mutta about kp 20 oon aloittanut. Tosin viime kierrossa (jolloin en edes testannut) ovis oli jo aiemmin, kp noin 19, ja kierto 33 päivää. Nyt kp 15 meneillään ja ovistuntemuksia on kans ilmassa, joten voi olla että tästäkin kierrosta on tulossa normaalia lyhyempi - jes! Mutta ajattelin silti että en vielä ala testaamaan, vaan luotan tuntemuksiin, ja toki jos ei tule selkeämpiä oireita että ovis olisi mennyt, niin sitten myöhemmin kierrossa otan testit tarvittaessa mukaan.

Oon testannut lukuisia täysiä negojakin kyllä, että kai siinä on vaihtelua. Tuntuu muutenkin, että ovistestit käyttäytyy kaikilla ihan eri tavoin, esim. nopea vs. hidas nousu ennen huippua.
Ok! Hyvä tietää. Yksiköllistä siis tämäkin. Mulla on niitä halpoja OneStepin testejä nyt alkuun.

Miulla nuo onestepit saattaa olla ihan blankkoja ja pc näyttää yleensä edes pienen haamulaisen. Noilla onestepeillä en toisaalta edes aina saa ovista kiinni.
Oho, onpa tosiaan eroja! Hommaan varmaan jossain kohtaa pari digiäkin niin voi sit vertailla miten noi itellä käyttäytyy.

Nyt kun katoin vielä tuota tekemääni ovistestiä niin se oli kuivunut testiviivastaan toinen reuna aika tummaksi, mut toinen reuna vaaleaksi. 10 min sisällä piti lukea tulos, mut silloin oli viel sitä taustaväriäkin sen verran, et en kyl nyt osaa sanoa tosta et oliko aika lähellä ovista. Muutaku et ei ollu tasavahva tai tummempi viiva. Sehän se tärkein tieto on.

Takaisin