Raskaaksi 2025

Siis mulla kävi juurikin näin tässä kierrossa! Käytin ClearBluen monitoria ja se näytti vaan korkeaa KP27 asti, ei hymynaamaa, ja sitten vaan yhtäkkiä matalaa KP28. Siihen se testi-ikkuna päättyi, niin en pystynyt sillä jatkamaan testausta, mutta tein sit halvempia testejä varmuuden vuoksi vielä sen jälkeen, ja yllättäen KP34 näytti positiivista! Ja oli ovislimat, oviskipu ja kaikki, ja BBT nousi myös sen jälkeen, eli pakko sen on totta olla! Mutta mulla siis PCO-tyyppiset munasarjat ja yli 40 päivän kiertoja eli en tiedä kuinka yleistä tämä on :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mun edellinen ovulaatio oli siis marraskuussa, silloin KP24 (35pv kierto), eli mulla ovikset ei nyt yleensäkään ole olleet kovin "normaaleihin" aikoihin... Mutta tosiaan, ainakin omalta osalta voin sanoa että näin VOI tapahtua, ehkä keho voi yrittää toista ovulaatiota jos eka ei onnistukaan! Minkä KP tienoilla sulla on yleensä ovulaatio asettunut? :smiling-eyes:
Okei, no onpa kyllä mielenkiintosta! Mulla on aika säännöllinen kierto ollut aina, yleensä 27-28 päivää. Ovisplussat on yleensä tulleet siinä kp 11-14, pari kertaa kp 15. Siksi olen siinä uskossa, että ovis olisi nytkin jo takanapäin. Pari päivää sitten kun testit näytti jo aika tummaa oli myös ovisoireitakin. Mutta katsotaan. Jännä myös nähdä alkaako menkat nyt ajallaan vai piteneekö kierto.

Okei, no onpa kyllä mielenkiintosta! Mulla on aika säännöllinen kierto ollut aina, yleensä 27-28 päivää. Ovisplussat on yleensä tulleet siinä kp 11-14, pari kertaa kp 15. Siksi olen siinä uskossa, että ovis olisi nytkin jo takanapäin. Pari päivää sitten kun testit näytti jo aika tummaa oli myös ovisoireitakin. Mutta katsotaan. Jännä myös nähdä alkaako menkat nyt ajallaan vai piteneekö kierto.
Niin joo, jos se on yleensä ollut kierrossa aiemmin, niin luulisi, että se on sitten jo takanapäin 🤔 Mut eihän siitä haittaakaan ole, jos haluaa jatkaa testailua menkkoihin asti, jos edellistä ei tullutkaan ja tulisi uusi mahis! Paitsi jos siitä onkin vaan vaivaa kun ei pääsekään sitä hyödyntämään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ehkä sit oman fiiliksen mukaan että haluaako testailla huvikseen!

Niin joo, jos se on yleensä ollut kierrossa aiemmin, niin luulisi, että se on sitten jo takanapäin 🤔 Mut eihän siitä haittaakaan ole, jos haluaa jatkaa testailua menkkoihin asti, jos edellistä ei tullutkaan ja tulisi uusi mahis! Paitsi jos siitä onkin vaan vaivaa kun ei pääsekään sitä hyödyntämään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ehkä sit oman fiiliksen mukaan että haluaako testailla huvikseen!
Varmasti olisin jatkanut testailua jos olisin kotona. Lähdin reissuun ja ajattelin, etten viitsi täällä vieraissa testailla, kun mun tuurilla jäisi tikut lojumaan jonnekin ja sitten joutuisi selitellä yms. 😂 Helpommalla pääsee kun ei testaile 🙈

@Haaveilija25 vajaatoiminnan suuntaan osoitti arvot. Olin kyllä tosi yllättynyt kun vajaatoiminnasta ei ollut yhtään mitään oireita ja vähän jäin oudoksumaan että olisiko pitänyt tarkistusmitata vielä... mutta kai ne tietää mitä tekee. Ja toisaalta hyvä jos asiaa saadaan selvitettyä mahd. pitkälle ennen maastamuuttoa.
Ainoat ehkä-vajaatoimintaan viittaavat jutut on vaikeus ylläpitää/pudottaa painoa (mutta eikös se ole kaikilla?) ja joissakin valokuvissa ehkä pikkuisen turvottavat luomet mutta niissäkin oon aina ajatellut että tämmöinen naama tämä on, ja sen kanssa pitää vaan tottua elämään. Ja nyt kun @Pilkki24

Ihanaa kun kans pohdit tällaisia! Täällä DPO11, mäkin just laskin että meidän laskettu aika olis 20.12. jos tärppää eli kunnon jouluvauva 😂 Mut näin vuoden yrityksen jälkeen pakko sanoa että ihan sama milloin se tulee, kunhan tulee! 🤞 En uskalla silti vielä innostua, kotona pidetään sellasta tosi etäistä ja matalaa innostusta itsesuojelun merkeissä, siltä varalta että käy tutkimuksissa ilmi ettei jostain syystä meillä oliskaan mahdollista.

Ja terve vaan kaikille, tykitän nyt joka ketjuun kun tämän paikan löysin ja tää aihe pyörii nyt niin täydellisesti mielessä 😆 Ei ole kavereissa ketään muuta kuumeilijaa, ihanaa että tää paikka on olemassa! 😍 Tsemppaan kaikkia haaveita kohti!! 🤞♥️
Tähän jouluvauva asiaan, nii itsehän oon tosiaan syntynyt 23.12. ja mies 24.12. ja jos nyt tärppäis nii 27.12. ois laskettuaika 🫣🤣 sit ois joulun alla aina paljon juhlaa 🥳😂
Ja vaikka joskus on ahistanu oma syntymäpäivä, niin en ole osannut lasten kohdalla miettiä, että ei saisi silloin tulla. 🤔 Varsinkin, kun on aina kestänyt itsellä raskautua.😮‍💨
Teilläkin on pitkä yritys takana, niin ei varmasti ole väliä milloin, kunhan tulisi vauva vihdoin! 🥹😍

@Haaveilija25 vajaatoiminnan suuntaan osoitti arvot. Olin kyllä tosi yllättynyt kun vajaatoiminnasta ei ollut yhtään mitään oireita ja vähän jäin oudoksumaan että olisiko pitänyt tarkistusmitata vielä... mutta kai ne tietää mitä tekee. Ja toisaalta hyvä jos asiaa saadaan selvitettyä mahd. pitkälle ennen maastamuuttoa.
Ainoat ehkä-vajaatoimintaan viittaavat jutut on vaikeus ylläpitää/pudottaa painoa (mutta eikös se ole kaikilla?) ja joissakin valokuvissa ehkä pikkuisen turvottavat luomet mutta niissäkin oon aina ajatellut että tämmöinen naama tämä on, ja sen kanssa pitää vaan tottua elämään. Ja nyt kun @Pilkki24
No sepä, oon kans katsonut että ne vajaatoiminnan oireet on niin epämääräisiä, tyyliin väsymys tai vaikeuksia keskittyä (kenellä ei ole näitä??), kuiva iho (etenkin talvella vaikea tavata ihmistä jolla ei ole) ja tuo vaikeuksia laihduttaa (kenelle se on helppoa??). 😂 Kyllähän mulla ajatustyöläisenä ajatus harhailee, ja on kuiva iho, ja kesti 3 vuotta päästä eroon 9 lisäkilosta jotka tuli koronan aikana yhdessä vuodessa, mutta koen nää kyllä jotenkin niin normaaleiksi asioiksi. Arvokin niin rajalla että vaikee sanoa. Ainoa mikä kyllä täsmää on lapsettomuushaasteet. Mut kerro sitten ihmeessä huomaatko mitään eroa lääkityksen jälkeen! 😊

Tähän jouluvauva asiaan, nii itsehän oon tosiaan syntynyt 23.12. ja mies 24.12. ja jos nyt tärppäis nii 27.12. ois laskettuaika 🫣🤣 sit ois joulun alla aina paljon juhlaa 🥳😂
Ja vaikka joskus on ahistanu oma syntymäpäivä, niin en ole osannut lasten kohdalla miettiä, että ei saisi silloin tulla. 🤔 Varsinkin, kun on aina kestänyt itsellä raskautua.😮‍💨
Teilläkin on pitkä yritys takana, niin ei varmasti ole väliä milloin, kunhan tulisi vauva vihdoin! 🥹😍
En kestä, ei vitsi mikä ihana jouluperhe 😍😍😍 Tuohon koplaan se istuisi hyvin mukaan! Toivon mukaan tärppää!! ♥️
Ja kiitos, pidetään sormia ristissä! 🤞 On onneksi tässä kierrossa jo jotenkin seesteisempi olo piinatessa kun ollaan jo oltu lääkäriin yhteydessä, tuntuu siltä että apua on tulossa vaikka ei nyt tärppäis. 😊

Tätä oon tässä nyt tän päivän miettinyt että miten sen kanssa käy. Mut täytyy soitella ja kysella et onko se vaan heippa ja hakeudu uudelleen vai miten edetään. Itse kyllä toivon että jäisi jonoon kuitenkin, toisi kuitenkin jonkinlaista turva tunnetta että jos ei kaikki mene hyvin, niin olisi se vaihtoehto siellä sitten auki kuitenki.
Meillä oli esikoisesta sellainen tilanne että oltiin keretty käydä ensikäynti lapsettomuuspolilla touko/kesäkuu aikoihin ja sovittiin että elo/syyskuun menkoista soitetaan sitten letrojen aloituskäynti yms. Onnellisestihan siinä kävi että elokuun lopussa posi testi ja silloin soitin klinikalle niin onnitteli kovasti, en silloin pelännyt keskenmenoa mutta kai ajattelin sitten vaan että päästään uudestaan jos tulee tarvetta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: . Mutta kiinnostaa kyllä mitä neuvovat sieltä tällä kertaa. Toki varmasti myös alueellista vaihtelua riippuen jonotilanteista yms. Nyt kun toivotaan esikoiselle sisarusta niin odotellaan ainakin syksyyn ja alan sitten selvittämään mihin ottaa yhteyttä.

Meillä ois kans tän kierron laskettu aika joulun tienoilla! Ollaan miehen kanssa molemmat synnytty loppuvuodesta ja itseasiassa toivottiin syysvauvaa (no nyt menisi talvivauvaksi, mutta close enough :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:).

Omanapaa vielä sen verran että nyt eka kierto metuja syöden ja ihan selkeät ovislimat viime viikolla, oikein oppikirjamaisesti. Ensi viikolla sitten testaamaan. Tällä viikolla selkeä oire palelu, väsymys (10h yöunet viime yönä) ja matala mieli.

No sepä, oon kans katsonut että ne vajaatoiminnan oireet on niin epämääräisiä, tyyliin väsymys tai vaikeuksia keskittyä (kenellä ei ole näitä??), kuiva iho (etenkin talvella vaikea tavata ihmistä jolla ei ole) ja tuo vaikeuksia laihduttaa (kenelle se on helppoa??). 😂 Kyllähän mulla ajatustyöläisenä ajatus harhailee, ja on kuiva iho, ja kesti 3 vuotta päästä eroon 9 lisäkilosta jotka tuli koronan aikana yhdessä vuodessa, mutta koen nää kyllä jotenkin niin normaaleiksi asioiksi. Arvokin niin rajalla että vaikee sanoa. Ainoa mikä kyllä täsmää on lapsettomuushaasteet. Mut kerro sitten ihmeessä huomaatko mitään eroa lääkityksen jälkeen! 😊
Miulla se ihon kuivuminen etenkin talvella oli sellaista, että joutui rasvaamaan kaksi kertaa päivässä ja silti kivisti. Hiuksia tippui niin, että on ponnari puolet entisestä. Syön ihan reilusti alle kulutuksen ja liikun monta kertaa viikossa ja silti paino meinasi ennemmin lähteä nousuun kuin laskea.

Täällä yks kilpparin vajaatoimintalainen. Joku 20v syöny tyroksiinia. Ne vajisoireet voi käsittääkseni olla hiljaa hiipivät, jolloin niitä voi olla vaikea tunnistaa, mut sit lääkitystä kokeilemalla olo voi kohentua paljonkin, jolloin homma on aika selvä. Itse sairastuttuani nukuin tosi paljon. Opiskelin päivät, vedin päiväunet ja sit iltatöihin ja sit siihen joku 10-12h yöunet, eikä meinannu riittää. Lääkitys korjas väsymystä aika nopeasti.

Tänään alkoi odotettu vuoto. Jes, ettei tarvinnu odottaa pidempään. Tästä on sit hyvä alkaa metsästää ovista kun sen aika lähenee. Mulla oli jääny jemmaa about 10v sitten ostettuja biohajoavia siteitä, näyttivät ihan kunnossa olevilta. Noh, eiku käyttöön. Hetken päästä oli mukava tietää et ne tosiaan hajoaa ihan itestään. Liimapinta jäi kiinni pöksyihin ja sitä "vanua" tursui sieltä kun noi kasvimuovit oli ympäriltä hitunu pieneks silpuks 😬😂 Ei hitto en tiiä miten noi pöksyt saa irti tosta, ehkä kuumassa vedessä sit.

@Pilkki24 Oi kiitti näistäkin esimerkeistä! Tää kyllä auttaa miettimään asiaa ennen lääkäriä, kyllä mäkin noi itestäni tunnistan (etenkin ton ihon kuivuuden ja hiuksia on kyllä lähtenyt ihan tupottain) vaikka niihin ei vaan enää osaa arjessa kiinnittää huomiota. @Zebra on asian ytimessä että noi kaikki on varmaan alkanut niin pienesti ja hiljakseen että niihin pieniin muutoksiin on jo tottunut ettei edes tajua niitä oireiksi pukea 🤔 Mut annan sit lääkärin antaa lopullisen tuomion! Kai sitä herkästi vaan kaipaa jotain selkeetä diagnoosia jolla ongelmat selättyy niin ei tarvitse enää yrittää arvailla että mistä kaikesta lapsettomuus voi johtua. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja siis apua noi biohajoavat siteet, ne on tosiaan tehneet nimensä mukaisesti :loudlycrying::tears:

Onkohan mullakin vielä vajaatoiminta.... 🤔 Oireet täsmää... Tähän asti kaikki on laitettu PCOSn ja atooppisen ihon syyksi... Ja alle 8 tunnin yöunet on aina ollu aivan liian vähän... Mutta jos olisikin kilpparista kyse... 🤔 Pitänee tilata aika verikokeeseen... On sitä joskus testattu... Mutta taitaa siitäkin olla taas vuosia aikaa... 🤔

Onkohan mullakin vielä vajaatoiminta.... 🤔 Oireet täsmää... Tähän asti kaikki on laitettu PCOSn ja atooppisen ihon syyksi... Ja alle 8 tunnin yöunet on aina ollu aivan liian vähän... Mutta jos olisikin kilpparista kyse... 🤔 Pitänee tilata aika verikokeeseen... On sitä joskus testattu... Mutta taitaa siitäkin olla taas vuosia aikaa... 🤔
Kannattaa ehdottomasti testata, kun se vajis vaikeuttaa sit raskautumistakin jos sellanen löytyy.

Meinasin jo myös että tutkisko mielenkiinnosta kans nuo kilppariarvot, mutta oli multa näköjään just alkuvuodesta otettu TSH ja T4-V :No Evil Monkey:

Tänään soitin ja hoitosuhde katkesi. Toki sanoi että jos nyt raskaus keskeytyy ja alle vuodessa halua takaisin asiakkaaksi niin voi vain soittaa. Toki tämä Helsingin tapa, et miten sitten muualla.
No pääasia, että pääsee takaisin ihan soittamalla. 😊

Takaisin