Raskaaksi 2025

Tsemppiä Milsku22 menkkojen odotteluun tai ehkä mieluummin toivotaan et tulis plussa testiin.

Tän aamun testi taas nega ja nyt menossa kp32. Onkohan mun kroppa ihan sekaisin. Tai sit vaihtoehtona et tää onkin pitkä kierto ja ovis vasta myöhemmin (jos nyt ees ovuloin kun en oo vielä testannut sitä). Toisaalta oon kirjoittanut kp20 päiväkirjaan et oon herännyt aamuyöllä hirveisiin menkkakipuihin. Voisko olla ovis, silloin kuvittelin et voiko olla kiinnittymistä. Jos siis ovis olis ollu vasta kp20 niin kierronpituus olis sit 34 päivää. On mulla noita pidempiäkin kiertoja ollut. Ei kai tässä auta kun odotella… tekis kyl mieli jo tilata ovistestejä valmiiksi ensi kiertoon 😅

Oho, onpa tosiaan eroja! Hommaan varmaan jossain kohtaa pari digiäkin niin voi sit vertailla miten noi itellä käyttäytyy.

Nyt kun katoin vielä tuota tekemääni ovistestiä niin se oli kuivunut testiviivastaan toinen reuna aika tummaksi, mut toinen reuna vaaleaksi. 10 min sisällä piti lukea tulos, mut silloin oli viel sitä taustaväriäkin sen verran, et en kyl nyt osaa sanoa tosta et oliko aika lähellä ovista. Muutaku et ei ollu tasavahva tai tummempi viiva. Sehän se tärkein tieto on.
Jos katsot mun vanhoja kirjoituksia niin mä olen joskus laittanut vertailuksi samasta pissasta otettuja OneStep ja pregchek testejä. Aika isot erot on merkkien välillä.

Mulla ovistestit voi olla käytännössä ihan blancoja joku päivä eli toinen viiva on sellainen haamu mikä ehkä näkyy jos oikeen vääntelee ja kääntelee testiä. Ymmärtääkseni yksilölliset vaihtelut on isoja.
Minä en voi suositella OneStep raskauskeijun halpistestejä.

Jos katsot mun vanhoja kirjoituksia niin mä olen joskus laittanut vertailuksi samasta pissasta otettuja OneStep ja pregchek testejä. Aika isot erot on merkkien välillä.

Mulla ovistestit voi olla käytännössä ihan blancoja joku päivä eli toinen viiva on sellainen haamu mikä ehkä näkyy jos oikeen vääntelee ja kääntelee testiä. Ymmärtääkseni yksilölliset vaihtelut on isoja.
Minä en voi suositella OneStep raskauskeijun halpistestejä.
@Zebra Mäkin tainnut tästä aiemmin kirjoittaa täällä, mut mulla esim vaan Clearbluen Dualit ja liuskatesteistä Pregcheckit toimivat hyvin. Sofit ym RFSU eivät välttämättä näytä posia kun pitäisi. Ja ovistestien herkkyyksissä yllättävän eroja, 10-50miu/ml muistaakseni, kannattaa kokeilla mikä sopii itelle. Kaikilla naisilla ei LH-huippu nouse välttämättä edes 25miu/ml tasolle, vaikka ovulaatio tapahtuisi. Ja mulla esim Pregcheckin testin näyttäessä lähes tasavahvaa on jo ovisplussa, ovulaatio esim todennettu ultrassa tapahtuneen ja oireet ym ollut et tiesin itsekin. Tässä esim viime kierron ja edellisen plussat.
Screenshot_20250327_215133_Premom.jpg

Ja tuossa ylempänä näkyykin et kun viiva alkoi vahvistua kp 17, testasin jo useasti päivässä, koska mulla saattaa joskus lh-piikki olla niin nopea, ettei jää kiinni jos testaan kerran päivässä.
20250222_224706.jpg

Muokattu viimeksi:
Ostin eilen jotain apteekin ovulaatiotestejä kun näytti että pregcheckin testeillä ei muutu viivat mihinkään. Tai ainakin hitaasti omaan silmään. No tässä sitten eilen päivällä ja tänään aamulla tehdyt testit. Näyttää että toinen viiva vahvenee.

Ylempi siis tänään ja alempi eilen tehty. Ei kyllä vielä ihan tarpeeksi tumma mutta näyttää tuolla enemmän eroa kuin pregcheckin ovulaatiotesteil tullut. Että ehkä sopii itselle nuo paremmin.

Liitteet

• 20250408_125214.jpg
    20250408_125214.jpg
    811.9 KB · Katsottu: 60
Tullut pidettyä vähän hiljaiseloa tämän kierron ajan. Oon nyt yrittänyt olla miettimättä näitä vauva juttuja, kun oli jo pikku pettymys ettei tämän vuoden vauvaa tule. Niin yritän nyt olla luomatta mitään mielikuvia tulevaisuudesta. 😅

Nyt meneillään kp21, enkä usko että plussaa tulee tästä kierrosta. Myös ensi kierto menee harakoille, kun oon reissussa just sopivasti oviksen aikaan.

Puolustelen täällä aina Raskauskeijun one step-halpisovistestejä, koska saan niillä aina aivan kirkuvan ovisplussan😃 Oletan, että jollain herkemmällä todennäköisesti saisin pidemmän aikaan positiivista. Mutta uskon, että osalla ne eivät toimi, täytyy vaan etsiä itselle sopiva merkki 😊

Meillä on aika hyvä sattuma tässä kierrossa! Pitkät pääsiäisvapaat ja esikoinen isällä! Premom ennustaa ovista ma 21pv ja ke Flo 23pv!!!

Joten tallettelut luulis onnistuvan kun ei voi ees väsyttää pitkillä vapailla🤣❤️
Mulla kanssa sattuu hyvin, kun oviksen pitäisi olla viimeistään ensi viikolla, kun mulla on pääsiäisen lisäksi lomaviikkokin! :smiling face with heart-eyes: Tää viikko, jolloin ovis saattaa myös tulla jos on ajoissa, on töiden kannalta tosi ankea, joten riippuu miten ottaa: joko vauvaprojekti harhauttaa ajatuksia ikävistä työjutuista, tai työjutut estää stressaamasta liikaa vauvanyritystä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Onko mahdollista että ovulaatio olisi meneillään kun nyt tein toisen saman merkkisen testin ja viiva jo haaleampi kuin aamuinen samalla testillä tehty?

Vai miten se menee? Osaako joku selittää että miten se oikein menee? Jos yhtä vahva tai vahvempi testi viiva niin olen ymmärtänyt että ovulaatio pian tuloillaan, onko se silloin n. 12-24 tunnin sisällä? Onko todennäköistä että se meni ohi vai tarkoittaako haaleneva testi että se on meneillään juuri nyt? En ihan täysin ole kartalla miten se menee.

Kirjoitin testeihin päivä ja i:n illalla tehtyyn ja aamulla tehtyyn a:n.😅

Liitteet

• 20250408_161539.jpg
    20250408_161539.jpg
    893.4 KB · Katsottu: 52
Muokattu viimeksi:
Onko mahdollista että ovulaatio olisi meneillään kun nyt tein toisen saman merkkisen testin ja viiva jo haaleampi kuin aamuinen samalla testillä tehty?

Vai miten se menee? Osaako joku selittää että miten se oikein menee? Jos yhtä vahva tai vahvempi testi viiva niin olen ymmärtänyt että ovulaatio pian tuloillaan, onko se silloin n. 12-24 tunnin sisällä? Onko todennäköistä että se meni ohi vai tarkoittaako haaleneva testi että se on meneillään juuri nyt? En ihan täysin ole kartalla miten se menee.

Kirjoitin testeihin päivä ja i:n illalla tehtyyn ja aamulla tehtyyn a:n.😅

Voi olla et ovis on jo meneillään, ja siksi haalenee, tai sitten pissa ollut laimeampaa nyt tässä jälkimmäisessä testissä. Ite teen aina aamun toisesta pissasta, jostain lukenut et 10-18 vai 10-20 välillä olis paras aika tehdä ovistesti. Hyödyntäisin sinuna nyt mahdollisen oviksen ja testasin vielä aamulla tai myöhään illalla, haaleneeko testi vielä.

ON;
Tänään ensikäynti lapsettomuuspolilla. Ihan hyvä fiilis jäi. Ultrattiin munasarjat, molemmilla puolin oli noin 16-20 munarakkulaa (nyt kp 5) ja kohdun limakalvon paksuus oli jotain reilu 6mm, kuulemma hyvä tässä kohtaa kiertoa. Miehen uusintanäyte siemennesteestä käydään viemässä toukokuun alussa ja se pitkälti määrittelee miten jatketaan. Lääkäri kyseli meidän toiveita, halutaanko kokeilla inseminaatiota vai suoraan IFV/ICSI, jotka tehtäisi sit Turussa tai Tampereella, onnistumisprosentti toki yli puolet korkeampi kuin inssissä. Oltiin sitä mieltä molemmat et suoraan ohitetaan inssit. Pitkälti toki miehen näytteen tulokset sit määrittelee myös jatkoa. Sain myös 3 kk respan Cyclogestia, luteaalia tukemaan/pidentämään. Ihan hyvä fiilis jäi käynnistä 😊 nyt jäädään ootteleen ens kuuta ja jännäämään miehen uusintanäytteen tuloksia.

Kiitos vastauksesta! 😁 Ja juu pitänee hyödyntää tämä tilaisuus varmuuden vuoksi. Vaikka luulinkin alunperin että ovulaatio ois lähempänä perjantaita. Mutta toivottavasti mies vain jaksaa yrittää tänään. Kun pitkä päivä hänellä töissä ollut. Pitää ainakin ehdottaa hänelle että yritetäänkös. 😆

Kuukautisten olisi pitänyt alkaa 2 päivää sitten - huomenna ja ollut todella vähäisiä kipuja. Kierto siis heittelee pituudeltaan. Endometrioosin vuoksi yleensä 2 vuorokautta ennen kuukautisten alkamista kyllä huomaa kivuista että alkaa tapahtumaan.
Kivut ollut nyt siis tosi lieviä. Aamulla otin yhden buranan ja sillä selvinnyt koko päivän.
Tulin töistä kotiin ja ajattelin että tehdään nyt se testi vaikka enhän mä nyt ole taaskaan raskaana ja tein raskaustestin ja sitten toisenkin. Nyt on tosi hämmentyneen fiilikset, ensiviikolla olisi ensikäynti lapsettomuushoitoihin. Mitään minkäänlaisia oireita ei ole ollut että olisin raskaana, paitsi se että iltaisin nyt nukahdan sohvalle kahdeksan aikaan.
Molemmat testit oikeasti siis punertavia ettei voi sekoittaa viiva paikkaan.
1000051676.jpg

Muokattu viimeksi:
@Sinertävää Tosi ikävää, että sulla on noin kurjat fiilikset ☹️ Kuinka paljon aiemmin sun ovis oli normaaliin verrattuna?

@Hanzkis Onnea! ❤️ Ihan selvät plussat tosiaan ovat.

@MrsAmyP @marik91 ja @Evelyn91 Kiitti kommenteista! Pitää käydä etsimässä se MrsAmyPn kuva eri testeistä. Yritin jo katsoa, mut ei osunu silmiin 🙈 Hyvin yksilöllistä näyttää olevan mikä kellekin toimii. Ja kiva tietää, että noi OneStepit todellakin toimii jollakin, ettei ne oo ihan kuraa. 😊👍🏻

Tein oppimismielessä tänäänkin ovistestin, joka oli haaleampi kuin eilen.

Kuukautisten olisi pitänyt alkaa 2 päivää sitten - huomenna ja ollut todella vähäisiä kipuja. Kierto siis heittelee pituudeltaan. Endometrioosin vuoksi yleensä 2 vuorokautta ennen kuukautisten alkamista kyllä huomaa kivuista että alkaa tapahtumaan.
Kivut ollut nyt siis tosi lieviä. Aamulla otin yhden buranan ja sillä selvinnyt koko päivän.
Tulin töistä kotiin ja ajattelin että tehdään nyt se testi vaikka enhän mä nyt ole taaskaan raskaana ja tein raskaustestin ja sitten toisenkin. Nyt on tosi hämmentyneen fiilikset, ensiviikolla olisi ensikäynti lapsettomuushoitoihin. Mitään minkäänlaisia oireita ei ole ollut että olisin raskaana, paitsi se että iltaisin nyt nukahdan sohvalle kahdeksan aikaan.
Molemmat testit oikeasti siis punertavia ettei voi sekoittaa viiva paikkaan.
View attachment 142943
No onpahan tuuria! 😁 kauheasti tarrasukkia ja onnea! Minä itse asiassa mietin tuossa yksi päivä, että miten tuossa tilanteessa toimitaan. Kun on niin alussa ettei haluaisi suoraan pois sieltä hoidoista, mutta ei voi olla vielä varma, että kaikki menee hyvin. Että saako jäädä ikäänkuin jonoon hoitoja varten varulta vai tarvitseeko uuden lähetteen jos jääkin vaikka kemialliseksi. 🙈 Muistan esikoisen raskaudesta, että pelkäsin keskenmenoa ihan loppuun saakka. Ja en siis tarkoita, että niin kävisi ja toivotaan, että siulla menee kaikki hyvin, mutta mietin oman neuroottisuuteni kannalta. 😅

No onpahan tuuria! 😁 kauheasti tarrasukkia ja onnea! Minä itse asiassa mietin tuossa yksi päivä, että miten tuossa tilanteessa toimitaan. Kun on niin alussa ettei haluaisi suoraan pois sieltä hoidoista, mutta ei voi olla vielä varma, että kaikki menee hyvin. Että saako jäädä ikäänkuin jonoon hoitoja varten varulta vai tarvitseeko uuden lähetteen jos jääkin vaikka kemialliseksi. 🙈 Muistan esikoisen raskaudesta, että pelkäsin keskenmenoa ihan loppuun saakka. Ja en siis tarkoita, että niin kävisi ja toivotaan, että siulla menee kaikki hyvin, mutta mietin oman neuroottisuuteni kannalta. 😅
Tätä oon tässä nyt tän päivän miettinyt että miten sen kanssa käy. Mut täytyy soitella ja kysella et onko se vaan heippa ja hakeudu uudelleen vai miten edetään. Itse kyllä toivon että jäisi jonoon kuitenkin, toisi kuitenkin jonkinlaista turva tunnetta että jos ei kaikki mene hyvin, niin olisi se vaihtoehto siellä sitten auki kuitenki.

Tätä oon tässä nyt tän päivän miettinyt että miten sen kanssa käy. Mut täytyy soitella ja kysella et onko se vaan heippa ja hakeudu uudelleen vai miten edetään. Itse kyllä toivon että jäisi jonoon kuitenkin, toisi kuitenkin jonkinlaista turva tunnetta että jos ei kaikki mene hyvin, niin olisi se vaihtoehto siellä sitten auki kuitenki.
Kerrohan sitten mitä sieltä sanottiin!

Testaan aamulla vielä yhdellä ovistestillä mitä näyttää että alkaako jo haalistumaan. Mutta tulipa ainakin hyödynnettyy mahdollinen tilaisuus! 😆 Ei edes tarvinnut miehelle ehdottaa tai kerennyt edes kertoa mitään kun itse kysyi töistä tullessaan että oonko tehnyt ovulaatiotestejä jo ja kerroin sitten noista testeistä mitä olin tehnyt. Ja sitten päätettiin hyödyntää mahdollisuus. 😅

Takaisin