Raskaaksi 2025

No täähän se olisi. Sitten ovulaation ja menkkojen väliset oireet vaihtelevat kierrosta toiseen ja aina ajattelee olevansa raskaana vaikka ei olekaan! 😭

Mulla nyt uutena juttuna tullut ilmeisesti yöheräily klo 3-4 (ellei johdu yövuoro-jetlagista, yleensä kyllä olen palautunut nopeammin), jolloinka sitten pyörin sängyssä kärsien raskauteen sopivista oireista, viime yönä oli vuorossa palelu (eiku sittenkin kuuma, eiku sittenkin palelu, eiku sittenkin taitaa olla pissahätä, eiku nyt on nälkä...). Päivät menevät hitaasti kun päälle tulee vielä yövalvomiset, onneksi sentään töissä on kiire niin aika kuluu nopeammin. 🙄 Noh, ensi torstaina tai perjantaina teen testin, pitäisi olla kuukautisten alkamispäivä joskus silloin. Odottaisin pidempään, mutta lauantaista alkaa kuuden päivän työputki enkä halua testata työpäivänä.
Mulla yöheräily loppu 4kk jälkeen vihdoin siihen että aloin käyttää mama vitaa! Ilmeisesti vitamiinien puute teki musta ihan levottoman! Mamassahan niitä on tuplat 🤣 suosittelen kokeilemaa! Mut toi on niin ärsyttävää kun oireita on vaikka mitä mut kaikki vaan PMS..

Mulla yöheräily loppu 4kk jälkeen vihdoin siihen että aloin käyttää mama vitaa! Ilmeisesti vitamiinien puute teki musta ihan levottoman! Mamassahan niitä on tuplat 🤣 suosittelen kokeilemaa! Mut toi on niin ärsyttävää kun oireita on vaikka mitä mut kaikki vaan PMS..
Ehkä sitten jos olen raskaana, en kestä nyt raskaana olevien naisten kuvia edes vitamiinipurkissa. 🥺 On kyllä jalat tuntuneet levottomilta, ehkä magnesiumin puutosta ollut ilmassa. Ehkä pitää ostaa purkki ja repiä etiketti pois 🤣

Ehkä sitten jos olen raskaana, en kestä nyt raskaana olevien naisten kuvia edes vitamiinipurkissa. 🥺 On kyllä jalat tuntuneet levottomilta, ehkä magnesiumin puutosta ollut ilmassa. Ehkä pitää ostaa purkki ja repiä etiketti pois 🤣
Joo mulla sama! En kestä nyt just yhtään mitään vauvoi ni se purkki on väärinpäin hyllyssä 🤣🤣🤣 voi meitä…

Minäkin tulen lyhesti kertomaan omasta tilanteesta. Ovulaatio tosiaan oli ja meni ja sen jälkeen aloin syömään teroja mielessä se, että nämä nyt varmasti ainakin pidentää sitä luteaalia ja auttaa! Perjantaina kuitenkin dpo9 tuli vähän vaaleanpunaista vuotoa.. sitä ollut myös eilen ja tänään saman verran. Nämä nyt kuitenkin on varmaan menkat kun vuoto ei ollut mitään yhden päivän kestävää.. Jatkoin kuitenkin gynen ohjeen mukaan terojen syömistä ja jatkan sinne dpo14 asti. Silloin negatestin jälkeen lopetan. Ehkä ilman niitä normimenkat oliskin jo tulleet? Mitenköhän tässä sitten laskisi kiertoa, kp1 ehkä sitten terojen lopetuksen jälkeen kunnon vuodon alkaessa?
Ilmeisesti terojen "vaikutus" saattaa olla paras vasta parin kierron jälkeen, mutta uskoisin että mulla pitäis keskittyä lisäksi siihen ovulaation aikaistamiseen, kun ei nää terot näytä ainakaan vielä menkkoja estävän, luteaali toki oli huimat 2pv pidempi kun ilman näitä. Mahtaisikohan gyne yhden kierron perusteella kirjoittaa lisäksi toisen valmisteen siihen oviksen aikaistamiseen.. Tuntuu niin turhalta nyt tää koko yritys🙈😭
Hei, saako kysyä että minkä pituinen sun luteaali oli että sait terot?

Minä oon syönyt tätä Mama-vitamiinia nyt jostain syyskuusta asti. Kynnet ja hiukset on paremmassa kunnossa ja nukun paremmin. Eli vissiin ihan tarpeeseen menee. Toki mulla menee myös kalkkitabletit ja tällä hetkellä kolme eri maitohappobakteeria, niin aamuisin ei kyllä tule kiinnitettyä purkkien kuviin huomiota kun napsii vaan kaikkia tabletteja. :tears:

Onko kellään kokemusta alkuraskaudessa rusehtavasta vuodosta? Oliko ihan harmitonta vai enteilikö jotain? Huomasin juuri pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa ja jestas kun nousi sykkeet heti. 🫠
En halua pelotella, mutta itsellä alkoi rusehtavalla vuodolla keskenmeno, tosin se muutamassa tunnissa oli jo tummanpunaista ja runsasta. Alkoi siis iltapäivällä ja yöhön mennessä paheni. 🥺

Mutta kannattanee seurailla että jos siitä muuttuu muutaman tunnin kuluessa punaisemmaksi. Mutta jos ei muutu tai loppuukin kokonaan luultavasti mitä lukenut niin ei enteile mitään pahaa. Toivottavasti siis ihan harmitonta sulla! 😊

Mulla on luteaali vain 6-8pv ja kierrot muutenkin jotain 32-46pv niin senkin takia sain nuo käyttöön, ettei venyisi mitenkään liikaa 😊
Okei. Mietin omaa luteaaliani joka jää sinne 10 päivän tienoille usein, mutta se taitaa olla rajoilla onko liian lyhyt vai ei.. Toivottavasti terot vaikuttaisi vähän paremmin ens kierrossa sulla, tosiaan jos niissä voi vähän kestää ennenkuin vaikuttaa kunnolla! 😊

Noista vitamiineista, mä taas nimenomaan halusin alusta alkaen syödä niitä mama-vitamiineja, nimenomaan raskauskuvalla, kun foolihappoa tarvitsi. Johtuen siitä, että tää vauvan yritys on ollut mulle niin kauan iso haave, ja oon vieläkin ihan onnessani siitä, että tässä pisteessä puolison kanssa nyt ollaan. Niin jo se että saan syödä mama-vitamiinia, tuntuu mulle isolta jutulta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Olin jo monta kuukautta ennen sovittua yrityksen aloitusta haaveillut päivästä, jolloin meen ostaa mama-vitamiinit ja sitten myöhemmin vielä clearbluen ovistestit ja hakee sen apteekin vauvan odottajan kirjan. Ne oli kyllä kauan odotetut päivät :Heavy Black Heart::Relieved Face: Tuntui tosi tärkeälle, että oon nyt vihdoin siinä vaiheessa elämässä, että pääsen näitä tuotteita hankkimaan, ja että ne on mulle yhtälailla tarkoitettu.

Mutta näihin varmasti tosiaan voi reagoida kukin tosi omalla tavallaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Onko kellään kokemusta alkuraskaudessa rusehtavasta vuodosta? Oliko ihan harmitonta vai enteilikö jotain? Huomasin juuri pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa ja jestas kun nousi sykkeet heti. 🫠
On ihan normaalia. Mulla on tullut vuotoa sekä onnistuneessa, että kesken menneesä raskaudessa. Tsemppiä, raskaus on niin stressaavaa aikaa.

Noista vitamiineista, mä taas nimenomaan halusin alusta alkaen syödä niitä mama-vitamiineja, nimenomaan raskauskuvalla, kun foolihappoa tarvitsi. Johtuen siitä, että tää vauvan yritys on ollut mulle niin kauan iso haave, ja oon vieläkin ihan onnessani siitä, että tässä pisteessä puolison kanssa nyt ollaan. Niin jo se että saan syödä mama-vitamiinia, tuntuu mulle isolta jutulta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Olin jo monta kuukautta ennen sovittua yrityksen aloitusta haaveillut päivästä, jolloin meen ostaa mama-vitamiinit ja sitten myöhemmin vielä clearbluen ovistestit ja hakee sen apteekin vauvan odottajan kirjan. Ne oli kyllä kauan odotetut päivät :Heavy Black Heart::Relieved Face: Tuntui tosi tärkeälle, että oon nyt vihdoin siinä vaiheessa elämässä, että pääsen näitä tuotteita hankkimaan, ja että ne on mulle yhtälailla tarkoitettu.

Mutta näihin varmasti tosiaan voi reagoida kukin tosi omalla tavallaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Juu no itse olin aluksi tuli aika samanlailla aateltuu. Innoissani foolihappoa ostin yms. Sitten meni kesken ja jotenkin kaikki sen jälkeen vaikka vähän aikaa vasta sen jälkeen yritettykkin niin tuntunu vain itselle jotenkin vaikeelta. Että miksi meni kesken. Niin todella haikea olo kun välillä ajattelen kuinka monennella viikolla raskaus aina välillä olisi nyt. 💔

Mutta toivottavasti pystyisin itsekkin vielä tästä nauttimaan samanlailla kuin aluksi. 😁

Kaikilla on oma tapansa reagoida yrittämiseen ja sen epäonnistumisiin. Miekin olin alussa innoissani, mutta kyllä tässä projektin pitkittyessä on tullut kaikenlaisia pettyneitäkin fiiliksiä.

Itse olen siitä onnellinen, että voin edelleen iloita muiden raskausuutisista ja suhtautua lämmöllä nähdessäni kavereiden pieniä vauvoja ja vauvamahoja.

Mutta nyt lapsettomuushoitoihin hakeutumisen myötä olen kyllä alkanut ajattelemaan sitäkin vaihtoehtoa ettei me välttämättä toista edes saada. Se tuntuu surulliselta, mutta en halua alkaa katkeroitumaan. Siksi kai tässä sitäkin vaihtoehtoa koitan sulatella.

Juu tuo on kyllä totta, jokainenhan omalla tavallaan käsittelee ja kokee asiat. Itsellä vain pahana tapana niin olettaa pahinta itseäni koskien jolloin helposti kun ei jokin helpolla onnistu tai tulee sitten epäonnistumisia asioissa vaipua epätoivoon. 🥺 Jolloin kaikki kyseisestä asiasta muistuttava vain pahentaa epätoivon tunnetta.

Mutta olen oppinut sen kanssa paremmin elämään viime vuosina. Yrittänyt oppia ajattelemaan että epäonnostumiset ja pettymykset vain kuuluu elämään.

Asiasta toiseen, tuntunut tänään kipuja vasemmalla puolella alavatsassa joten toivon että ovulaatio lähestyy. Vaikka ovistesti vähän vain eilisestä voimistunutkin.

Juu tuo on kyllä totta, jokainenhan omalla tavallaan käsittelee ja kokee asiat. Itsellä vain pahana tapana niin olettaa pahinta itseäni koskien jolloin helposti kun ei jokin helpolla onnistu tai tulee sitten epäonnistumisia asioissa vaipua epätoivoon. 🥺 Jolloin kaikki kyseisestä asiasta muistuttava vain pahentaa epätoivon tunnetta.

Mutta olen oppinut sen kanssa paremmin elämään viime vuosina. Yrittänyt oppia ajattelemaan että epäonnostumiset ja pettymykset vain kuuluu elämään.
Minä oon puolestani välillä vähän turhankin käytännöllinen. Monesti unohdan tuntea tunteita, kun jo alan järkeilemään asioita jonkun fiiliksen noustua pintaan. 🙈 Ja olen siis hyvinkin eläytyvä ja omaan kyllä naisen vuoristoratamaisen hormonitoiminnan, joka kyllä tuntuu arjessa. 😅 Mutta en vain tykkää elää niiden tunteiden mukaan niin järkeilen asiat päässäni sellaiselle mallille ettei ne tunnereaktiot vie täysin mukanaan.

Asiasta toiseen, tuntunut tänään kipuja vasemmalla puolella alavatsassa joten toivon että ovulaatio lähestyy. Vaikka ovistesti vähän vain eilisestä voimistunutkin.
Onko sulla raskaustesti muuttunut jo negaksi? Mulla viimeisin kohdunulkoinen ilmeni testeissä haaleana vaihtelevan tummuisena viivana, hcg ei noussut kovin korkealle ollenkaan, seilasi eestaas vaan matalissa luvuissa. Ei siis ole todennäköistä että sulla olisi ku, mutta tuli vaan mieleen ja oli pakko kysyä. Toivotaan että olisi se ovis tuloillaan!

Onko sulla raskaustesti muuttunut jo negaksi? Mulla viimeisin kohdunulkoinen ilmeni testeissä haaleana vaihtelevan tummuisena viivana, hcg ei noussut kovin korkealle ollenkaan, seilasi eestaas vaan matalissa luvuissa. Ei siis ole todennäköistä että sulla olisi ku, mutta tuli vaan mieleen ja oli pakko kysyä. Toivotaan että olisi se ovis tuloillaan!
Juu tein toisen merkin testin vielä, clearbluen digitestin tällä kertaa joka oli negatiivinen. Ainakin luki että ei raskaana joten yritän nyt uskoa siihen. 😔

Minä oon puolestani välillä vähän turhankin käytännöllinen. Monesti unohdan tuntea tunteita, kun jo alan järkeilemään asioita jonkun fiiliksen noustua pintaan. 🙈 Ja olen siis hyvinkin eläytyvä ja omaan kyllä naisen vuoristoratamaisen hormonitoiminnan, joka kyllä tuntuu arjessa. 😅 Mutta en vain tykkää elää niiden tunteiden mukaan niin järkeilen asiat päässäni sellaiselle mallille ettei ne tunnereaktiot vie täysin mukanaan.
Mulla vähän ristiriitasta kun yritän ajatella loogisesti usein ja muiden asiat pystyn ajattelemaan sillä lailla mutta omia asioita en osaa loogisesti millään tavalla ajatella. 😅 Joka kyllä toisaalta erittäin ärsyttävää minulle itselleni varsinkin.

Juu tein toisen merkin testin vielä, clearbluen digitestin tällä kertaa joka oli negatiivinen. Ainakin luki että ei raskaana joten yritän nyt uskoa siihen. 😔
Okei, no hyvä ❤️ Siis ettei viittaisi kohdunulkoiseen ainakaan sen osalta! Pahoittelut kuitenkin menetyksestä, ne tuntuu aina niin pahalta. 😔💔 Toivottavasti pian tulisi se pysyvä plussa!

Itsellä aluksi vauvan yritys oli "meidän salaisuus", puolen vuoden jälkeen alkoi vaan masentamaan kun oli yt:kin päällä. Ajattelin aina saavani useamman lapsen, tuli kyllä yllätyksenä etten saa sitä ensimmäistäkään. Olin vasta täyttänyt 25v kun alettiin yrittämään ettei edes voi ikää syyttää. 🥺

Nyt onneksi valoisuuden lisääntyessä on mielialakin positiivisempi, vaikka kyllähän se vähän pyrkii madaltumaan kun kierron loppu lähenee. Mulla on näiden yöheräilyjen takia kierre että unenpöpperössä ajattelen olevani raskaana, mutta päivisin järki toimii. 😅

Takaisin