Raskaaksi 2025

Täällä meni itkuksi kun pyyhkiessä tuli vähän verta 😥 että eiköhän tämäkin kierto ollut tässä 💔 En ole ehtinyt edes testiä tehdä. Uskomatonta, että näköjään nämä keholliset oireet eivät merkitse mitään. Mulla on edelleen vasen rinta etenkin silmin nähden suurentunut ja mieskin sen todisti mulle etten kuvittele! Ja on kosketusarka ihan..ja pitkään niitä erilaisia vatsatuntemuksia. Näköjään mun keho sit vaan reagoi miehen hormoneihin myös vahvasti. Koska noi aiemmat taukokierrot kun keskeytettiin.. ei ollut tällaisia oireita. Voi itku tosiaan 😥 Mä soitan tiistaina heti terkkariin ja mennään julkiselle tutkimusjonoon..

Ihana että yksi plussauutinenkin täällä. Onnea 💖💖💖

Tein tänään aamulla testin ja oletetusti nega se oli kun vaan vähä yli 2vk kierukan poistosta mutta oli pakko testata😅 menkkajomotuksia ollu monena päivänä mut eipä niitä menkkoja näy. Tuntuu et tuun hulluks tässä kun odottelen niitä menkkoja alkavaksi ja se kun ei tiedä yhtään missä se oma kierto menee..

💔😥 Tämä on jo satavarma tulos kun niin lähellä menkkojen alkua ja super herkkä testi.

Liitteet

• IMG20250104101759.jpg
    IMG20250104101759.jpg
    707.8 KB · Katsottu: 24
Tein tänään aamulla testin ja oletetusti nega se oli kun vaan vähä yli 2vk kierukan poistosta mutta oli pakko testata😅 menkkajomotuksia ollu monena päivänä mut eipä niitä menkkoja näy. Tuntuu et tuun hulluks tässä kun odottelen niitä menkkoja alkavaksi ja se kun ei tiedä yhtään missä se oma kierto menee..
Mulla täysin sama, ei hajuakaan kierrosta. Järki menee

@Valora
Raastavaa se on, mutta toistuvien pettymysten jälkeen huomaa ettei luteaalivaiheen oireisiin kannata luottaa yhtään. 😔 Itelläkin ollut oireeton luteaali, erittäin oireinen luteaali ja oireina kaikkea jalkojen/vatsan turvotuksesta kiukutteluun ja rintojen kipuiluun. Pidän nykyään oirepäiväkirjaa ihan ruutuvihkoon, niin pysyy paremmin kärryillä ns. omasta normaalista. Joka kuukausi sitä silti vähän innostuu ja pettyy.

@Valora
Raastavaa se on, mutta toistuvien pettymysten jälkeen huomaa ettei luteaalivaiheen oireisiin kannata luottaa yhtään. 😔 Itelläkin ollut oireeton luteaali, erittäin oireinen luteaali ja oireina kaikkea jalkojen/vatsan turvotuksesta kiukutteluun ja rintojen kipuiluun. Pidän nykyään oirepäiväkirjaa ihan ruutuvihkoon, niin pysyy paremmin kärryillä ns. omasta normaalista. Joka kuukausi sitä silti vähän innostuu ja pettyy.
Miulla on kanssa ollut tähän vuoden sisään vaihtelua vaikka kuinka! Ehkä jos olisi aina samanlainen niin saattaisi herätä ajatuksia. Kuten nyt tämä yht äkkinen oireettomien luteaalien kausi. 😅 Eipä se viime kierrossakaan mitään tarkoittanut.

Mulla täysin sama, ei hajuakaan kierrosta. Järki menee
Mä myös edelleen odottelen proveran lopettamisen jälkeen vuotoa. Kuukausi nyt siis mennyt. Nyt on viime päivinä alkanut olla menkkatyyppisiä kipuja, mutta myös influenssa tekee tällä hetkellä kaikenlaisia kipuja.

Mun raskauskeijun paketti tuli tänään, hain sen kauppareissulla automaatista. Nyt riittää joksikin aikaa testejä.

Mä myös edelleen odottelen proveran lopettamisen jälkeen vuotoa. Kuukausi nyt siis mennyt. Nyt on viime päivinä alkanut olla menkkatyyppisiä kipuja, mutta myös influenssa tekee tällä hetkellä kaikenlaisia kipuja.

Mun raskauskeijun paketti tuli tänään, hain sen kauppareissulla automaatista. Nyt riittää joksikin aikaa testejä.
Mie aina aattelen, että nyt on testejä moneen kiertoon ja piinailun ollessa pahimmillaan testaankin kaikki pois yhdessä kierrossa.🙈 Maltti ei ole toinen nimeni. 😅

Mie aina aattelen, että nyt on testejä moneen kiertoon ja piinailun ollessa pahimmillaan testaankin kaikki pois yhdessä kierrossa.🙈 Maltti ei ole toinen nimeni. 😅
Mäkään en oo kylmähermoisimmista. Taisin tilata lähemmäs 80 ovistikkua ja niiden bonarina tuli sitten raskaustestejä. Lisäksi tilasin ferritiinitestin ja muutaman fsh-testin. Tän taudin jälkeen vaan täytyy odottaa piiiiitkään että kannattaa ferritiiniå tutkia.

Mäkään en oo kylmähermoisimmista. Taisin tilata lähemmäs 80 ovistikkua ja niiden bonarina tuli sitten raskaustestejä. Lisäksi tilasin ferritiinitestin ja muutaman fsh-testin. Tän taudin jälkeen vaan täytyy odottaa piiiiitkään että kannattaa ferritiiniå tutkia.
Noissa ferritiinin pikatesteissä se arvo vaan on aika matala millä saa positiivisen tuloksen, kun kehohan voi oireilla raudanpuutteesta jo paljon aiemmin. Verikoe labrassa taisi viimeksi maksaa alle 40€, kun tarkistin omani. Miulla oli pitkään hirveää taistelua tuon ferritiinin kanssa, kun söin kasvisruokaa eikä auttanut kalan ja kanan lisääminen. Nyt olen onneksi saanut sen pysymään jo vuosia hyvällä tolalla, kun otin taas punaisen lihan ruokavalioon. En ole tarvinnut edes joka kuukausi enää rautalisää, vaikka liikun paljon ja on runsaat kuukautiset. Ennen jouduin syömään kuitenkin neljäsosan vuodesta rautaa isolla annoksella mikä ei ole kovin vatsaystävällistä. 😅 Ja synnytyksen jälkeenkin sain arvon nopeasti nousemaan sieltä pohjalukemista. 😊 Viimeksikin taisi olla yli 90, kun kävin mittauttamassa.

Mulla oli viimeksi ferritiini 57. Kai sekin voi jonkin verran vaikuttaa. Että voisi olla enemmänkin. Oon silloin tällöin syönyt rautakuurin. Ehkä täytyis etsiä hyvä valmiste, jota voisi päivittäin käyttää.

Mä oon lähi ässästä vaan ostanut pregcheckin edullisia ovistestejä ja liuska raskaustestejä.. Tässä kierrossa innostuin tilaamaan useamman clearblue digin. Oon henkisesti ihan väsynyt tuijottamaan, näkyykö tässä testissä haamua tai onko se viiva nyt tarpeeksi vahva.. että noi digit tuntuu nyt paremmilta! Paitsi on se "ei raskaana" -teksti kyllä aika karua lukea 😥 mutta eipä jää tulkinnan varaa yhtään..

Kiinnostaisi ensi kiertoon ne clearbluen digi ovistestit!

Mulla oli viimeksi ferritiini 57. Kai sekin voi jonkin verran vaikuttaa. Että voisi olla enemmänkin. Oon silloin tällöin syönyt rautakuurin. Ehkä täytyis etsiä hyvä valmiste, jota voisi päivittäin käyttää.

Mä oon lähi ässästä vaan ostanut pregcheckin edullisia ovistestejä ja liuska raskaustestejä.. Tässä kierrossa innostuin tilaamaan useamman clearblue digin. Oon henkisesti ihan väsynyt tuijottamaan, näkyykö tässä testissä haamua tai onko se viiva nyt tarpeeksi vahva.. että noi digit tuntuu nyt paremmilta! Paitsi on se "ei raskaana" -teksti kyllä aika karua lukea 😥 mutta eipä jää tulkinnan varaa yhtään..

Mie söin aina menkkojen alusta alkaen viikon. Nyt olen syönyt enemmän lihaa niin riittää suunnilleen joka toinen tai kolmas kuukausi ja arvot pysyvät hyvinä.

Mulla ferritiini oli viimeksi 6 kun mitattiin 4 vuotta sitten... 🥶 sen jälkeen oon joutunut jättämään pois lihan ja kypsentämättömät kasvikset vatsavaivojen vuoksi. Eli Mulla rautaa tulee ruokavaliosta tosi minimaalisesti. Pyrin syömään täysjyväviljaa. Rautaa mun vatsa einkestä lainkaan. Vielä on ollut hb päälle 125, joten en oo päässyt infuusioon. Mulla tämän alku ja juuri on todennäköisesti esikoisen synnytys, jossa menetin sektiossa pelkästään yli litran verta ja runsaan ja pitkäkestoisen jälkivuodon takia vielä paljon lisää. Istukkaresidua huomattiin ja poistettiin vasta 2,5kk sektiosta.

Mä oon päättänyt säästää omia hermoja ja pitkään käyttänyt vaan noita digi ovistestejä! Ei ihan halpaa, mut helppoa 🤣 ja hoitokierroissa niitä käskettiinkin käyttää.

Mulla oli nyt muistaakseni marraskuun lopulla ferritiini yli 150 mutta se johtuu ihan vaan siitä, että sain viime raskaudessa vajaa 2 viikkoa ennen tytön syntymää infuusion kun ferritiini oli 6 ja HB ihan alarajalla. Tyttö syntyi pahasti raudanpuutteisena kun ei enää ehtinyt vaikuttaa häneen se rauta. Käytiin muista syistä tytön kans yksityisellä lääkärissä ja siellä huomattiin hänen HB olevan 93 minkä jälkeen vasta saatiin neuvola reagoimaan vaikka siitä jo aiemmin olin esittänyt huoleni. Saatiin tarkemmat labrat jossa HB oli samaa tasoa ja ferritiini alle 3. Tytölle alkoi samantien kova rautakuuri ja sitä on jatkettu nyt jo reilu puoli vuotta mutta arvot ei vieläkään ole hyvät.

Täällä aletaan metsästää ovista minkä luulen ajoittuvat ensi viikon loppupuolelle.

Mulla ferritiini oli viimeksi 6 kun mitattiin 4 vuotta sitten... 🥶 sen jälkeen oon joutunut jättämään pois lihan ja kypsentämättömät kasvikset vatsavaivojen vuoksi. Eli Mulla rautaa tulee ruokavaliosta tosi minimaalisesti. Pyrin syömään täysjyväviljaa. Rautaa mun vatsa einkestä lainkaan. Vielä on ollut hb päälle 125, joten en oo päässyt infuusioon. Mulla tämän alku ja juuri on todennäköisesti esikoisen synnytys, jossa menetin sektiossa pelkästään yli litran verta ja runsaan ja pitkäkestoisen jälkivuodon takia vielä paljon lisää. Istukkaresidua huomattiin ja poistettiin vasta 2,5kk sektiosta.
Miulla helpotti ibs huomattavasti, kun sain rautavarastot kuntoon. Se rauta voi vaikuttaa yllättävän moneen asiaan.

Luin että ovistestien tekoa suositellaan iltapäivällä, mutta onko kokemusta kuinka paljon merkitystä sillä oikeasti on?

Ovis oletettavasti lähenee ja mietin jo aiemmin että testailisin, mutta en päivisin kyllä muista. 😅 Muutenkin iltapäivällä useimmiten tulee oltua töissä tai asioilla. Vai vaihtaisko töissä iltapäivän kahvitauon ovistestin tekoon.🤔😁

Luin että ovistestien tekoa suositellaan iltapäivällä, mutta onko kokemusta kuinka paljon merkitystä sillä oikeasti on?

Ovis oletettavasti lähenee ja mietin jo aiemmin että testailisin, mutta en päivisin kyllä muista. 😅 Muutenkin iltapäivällä useimmiten tulee oltua töissä tai asioilla. Vai vaihtaisko töissä iltapäivän kahvitauon ovistestin tekoon.🤔😁
Miulla näyttää plussaa yleensä keskellä yötä että lienee siis aika henkilökohtaista miten menee. 😅

Mulla taas oli esim viime kierrossa kolme päivää ovistesti räikeenä plussana. Aamusta iltaan 😬

Täällä jenkeissä ovistesti pakkauksessa lukee, et kaikkein paras ja otollisin hetki harrastaa seksiä on neljä päivää ennen ovulaatiota (tai siis sitä ovistestin plussaa).. Täältä tai jostain olin sit taas lukevinani, että paras hetki olis sillon kun se plussa pärähtää testiin. Meillä nyt on ollu petipuuhia näiden vuosien aikana varmaan kaikkina mahdollisina päivinä mitä tulee kuukautisten ja oviksen väliin, mutta tajusin just et päivää tai paria ovis plussan jälkeen ei olla puuhasteltu.... Ja nyt jos se on siitä ollu kiinni ni voiii perkele 😂 mulla kyllä siis loppuu limat aika lailla heti ku plussa tulee niiin jotenkin on vaan ajatellu et ei oo tarvetta sen jälkeen touhuta + ollaan mielummin keskitetty 'seksienergiat' (mitkä on meillä vähän rajottuneet 🥵) sinne aikaan ennen ovista ja just se plussapäivä..

Mä oon ihan muutaman kierron tikuttanu ovista ns sen yli, eli katsonut kauanko testi pysyy positiivisena. Se on yleensä pysynyt räikeenä posina max yhden päivän, mutta nyt tosiaan viime kierrossa se oli räiiikee posi kolme päivää 😱

Takaisin