Raskaaksi 2024

Tänään kp 18/23 ja nyt olevinaan ensimmäiset raskausoireet 😆 On niin väsyttänyt ja ollut nippailuja alavatsalla. Mutta voi yhtä hyvin ennakoida menkkoja... Pakko myöntää että eka testikin tuli tänään tehtyä, mutta täys blanko 😁

Laitan nämä tännekin kun täällä on niin paljon konkareitakin. Tänään dpo 14 päivän tokasta virtsasta 4h pidätyksellä. Tää on kyl jo selkeesti punertava viiva ja vahvempi kun toissapäivänä dpo 12. Mutta mitä on tämä beige vuoto mitä tulee 🥲 voiko kemiallisessa viiva vahvistua? Kuinka nopeasti sen viivan kuuluisi vahvistua?
Itsellä viiva vahvistui kyllä kemiallisessa. Tosi hailakka viikon ajan, mutta vahvistui kuitenkin, kunnes se parissa päivässä vaalenikin ihan olemattomiin. Mutta yksilöllistä / vähän testeistä kiinni se on, että mistä alkaa ja miten nopeasti sitten oikeasti vahvistuu. Eikä tiputtelukaan tarkoita välttämättä mitään, monille tulee tiputtelua samoihin aikoihin kuin menkat olisi oikeasti.

Varovaiset onnittelut siis! :smiling-eyes:

Itsellä viiva vahvistui kyllä kemiallisessa. Tosi hailakka viikon ajan, mutta vahvistui kuitenkin, kunnes se parissa päivässä vaalenikin ihan olemattomiin. Mutta yksilöllistä / vähän testeistä kiinni se on, että mistä alkaa ja miten nopeasti sitten oikeasti vahvistuu. Eikä tiputtelukaan tarkoita välttämättä mitään, monille tulee tiputtelua samoihin aikoihin kuin menkat olisi oikeasti.

Varovaiset onnittelut siis! :smiling-eyes:
Täytynee tehdä taas viikonloppuna uusi testi ja toivoa että selkeää vahvistunista olisi taas 🤭

No mutta mikäs se siinä? 😍 tänään kp22 ja tasan kolme viikkoa keskenmenon vuodon alkamisesta 🙏 antaa vähän toivoa mutta toki ovis ei vielä raskautta takaa ❤️
IMG_9918.jpeg

Onko naisella aina sama väli ovulaatiosta menkkoihin? Vaikka olisi raskaus, hormonaalinen ehkäisy tai muu välissä?

Ovulaatiosta viikko ja hennot kivut alavatsalla. Enteileekö kiinnittymistä vai kuukautisia, vielä pitäis malttaa odotella. 🥹

Syökö muut jotain vitamiinivalmisteita? Mulla oli pitkään pelkkä foolihappo käytössä, mutta nyt reilun viikon olen käyttänyt sanasolin mama monivitamiinia. Onko siitä muilla kokemuksia?
Se on niin hillittömän iso tabletti ja siinä on myös halkasuviiva, niin aloin jo epäileen että tarviiko sitä ottaa ees kokonaista kerralla. Kunnes nyt aamulla tarkistin ja niin, sitähän pitääki ottaa KOLME per päivä 😱😂

Syökö muut jotain vitamiinivalmisteita? Mulla oli pitkään pelkkä foolihappo käytössä, mutta nyt reilun viikon olen käyttänyt sanasolin mama monivitamiinia. Onko siitä muilla kokemuksia?
Se on niin hillittömän iso tabletti ja siinä on myös halkasuviiva, niin aloin jo epäileen että tarviiko sitä ottaa ees kokonaista kerralla. Kunnes nyt aamulla tarkistin ja niin, sitähän pitääki ottaa KOLME per päivä 😱😂
Mulla foolihappo ja d-vitamiini käytössä 😊

Mulla on minisun mama monivitamiini käytössä, ei tarvitse ottaa kuin 1tbl/vrk. Lisäksi d-vitamiini ja rautakuureja välillä. Ferritiini mulla tuppaa välillä olemaan matala ja sen huomaan voinnissa sitten.

@Rimpukka cbn tuplilla testasin mut voi kai se olla.

Kun katoin testejä uudestaan testiajan jälkeen (tein kaks ku eka lähti värjäytyyn heikosti) niin nyt mää nään viivassa väriä 😶View attachment 132471

Kuten tuossa aikaisemmin mainittu, niin nää näyttää tosi myöhään kunnon plussaa! Itellä oli silloin sama juttu, kun menkat oli myöhässä, mutta negaa näytti testit. Olisko ollut 5-7 pvä menkat myöhässä tuli kunnon viivat. Suosittelen tekemään jonkun muun testejä, digi olis varmaan varmin tässä vaiheessa?

Suosittelen samaa kun tossa ylempänä, minisun mama monivitamiini! Joo tabletti on isohko mutta se on semmonen sileä/liukaspintainen, ja vaan 1tbl päivässä 😌
Ite otan lisäks d-vitamiinia ja rautaa, ferritiini oli viimeksi kun vuosi sitten mitattiin niin 21, eli sekin voi olla osasyy lapsettomuuteen

Suosittelen samaa kun tossa ylempänä, minisun mama monivitamiini! Joo tabletti on isohko mutta se on semmonen sileä/liukaspintainen, ja vaan 1tbl päivässä 😌
Ite otan lisäks d-vitamiinia ja rautaa, ferritiini oli viimeksi kun vuosi sitten mitattiin niin 21, eli sekin voi olla osasyy lapsettomuuteen
Mulla oli kans viime kesänä ferritiini 16, sain sen onneksi rautakuurilla nousemaan. Pitäisi kyllä varmaan edelleen syödä, ei se vielä halutuissa lukemissa viime mittauksessa ollut 🫢 Voisin kokeilla seuraavaksi kans tuota minisunia 👍🏻

No mutta mikäs se siinä? 😍 tänään kp22 ja tasan kolme viikkoa keskenmenon vuodon alkamisesta 🙏 antaa vähän toivoa mutta toki ovis ei vielä raskautta takaa ❤️View attachment 132494
Saako udella että missä vaiheessa sait negan raskaustestiin? Kovasti ite odottelen sitä negaa jos sais kierrosta taas kiinni. 🤞🏼 Kaks viikkoa km vuodon jälkeen ja iha selkee posi vielä 🙄

Saako udella että missä vaiheessa sait negan raskaustestiin? Kovasti ite odottelen sitä negaa jos sais kierrosta taas kiinni. 🤞🏼 Kaks viikkoa km vuodon jälkeen ja iha selkee posi vielä 🙄
Mulla oli nega testissä viikko siitä ku vuoto loppu 🙏 eli uskoisin että hyvin tyhjentynyt kohti eikä jääny mitään sinne. Itse pelkäsin että testi ei tule negaksi koska sitten ei tosiaan se kiertokaan voi palautua. Millä viikoilla sulla tuli km? Mulla viikolla 7 ja sikiö oli jo viikolle 6 jääny.

Mulla ihan sama tilanne! Välillä tuntuu että menkat alkaa ja välillä taas herää toive raskaudesta.

Joo tämäpä. Ainoo ero "normaaliin" on se, että tissit on tuplannu kokonsa 😅

Vitamiinikeskusteluun: mulla menee edelleen päivittäin mama-vitamiini, lisänä foolihappo. Välillä sinkkiä ja c-vitamiinia, jospa välttyis flunssalta. Ja tarvittaessa rauta ja d-vitamiini. Rautaongelmia on ollut aina, ja esikoisen synnytyksessä menetin verta pari litraa, niin sitä "vajetta" on paikkailtu monella sideral-kuurilla vaihtelevin menestyksin. 🥱😩 Oispa kiva tietää ferritiinitilanne, kun ikinä ei ole mitattu.

Kp13 /27-28, toi vissiin on positiivinen ovistesti? Tässä vielä luomuna kokeilua ennen kun kuitenkin joutuu ivf-hoitoon. Toivoisin että tää tärppäis :) 🩷 Vasemmalla ihmeellisiä tuntemuksia, jotain siellä tapahtuu
Ainakin mulla tää on tosi vahva posi! Että sen perusteella sanoisin positiiviseksi. 😊

Takaisin