Raskaaksi 2024

Toinen hymynaamaa vilkkuva aamu ✨😀✨ Millähän aikataululla tässä kannattas nyt tallettaa 🤔 yks on laitettu eilen aamulla (hyvin aikasena aamuna, oli hyvin pitkä perjantai-ilta 😅) Pitäskö tänään huilata ja jos huomenna ois pysyvä naama? Onko siinä joku oletettu kaava kuin nopeasti vois olettaa vilkkumisen muuttuvan pysyväksi? En vieläkään täysin ymmärrä ovulaatiota 🙃 tällainen syynääminen saa pään sekasin ja hankala sisäistää asioita 🤯

En oo saanu vielä mitään vastausta oysin lapsettomuuspolulta, joten oma diagnosoiti jatkuu 👩🏻‍⚕️ sellaseen päätelmään oon tullu, että estrogeeniä olisi liikaa 🤔 Onko joltakin hormonitasoja mitattu verikokeilla? Oireet joista tämän tulkitsin on vuotohäiriöt ja oon nyt alkanut kummastella ihon oireilun olevan nyt myös ovulaation oire ja löysin nyt vielä niinkin tarkan tiedon, että juuri tämä mun ongelma-alue leukalinjan alapuoli/kaula liittys liialliseen estrogeeniin. Siihen liitty myös turvotus ja suolisto-ongelmat, mutta siihen syy on myös ibs:ssä. Puhdin ja synlabin hintalaput näihin on vähän liikaa 😨 Ärsyttää vaan jos tässä tekee oikeesti turhaa työtä, ettei se pulla nyt vaan ala tällä reseptillä kohoamaan uunissa..

Täällä kp5 keskenmenon jälkeen. Alkion kehitys oli loppunut tyyliin viikolle 5 -6 ja vuoto alkoi pari viikkoa myöhemmin. 🙏 eniten tässä nyt mietityttää, että onkohan niitä kehityskelpoisia munasoluja enää ollenkaan jäljellä 🤔 toivottavasti kierto ei tästä keskenmenosta nyt kovin heittelisi; viimeksi keskenmenon jälkeen kierto taisi olla 36 päivää (yleensä 29-31). Saapa nähdä.

Tänään aika naistenpolille; ainakin varataan uusi aika sille lapsettomuuslääkärille kun viimeksi juuri pari päivää ennen tapaamista testi näytti plussaa. Sovittiin silloin, ettemme tule tapaamiselle vaan jos raskaus ei jatkuisi jostain syystä niin sitten varataan uusi aika. Jännä nähdä mitä siellä tapaamisella suunnitellaan. En tiedä tutkivatko tämän päivän käynnillä sitten muuten kun tuo tyhjennysvuotokin alkoi itsestään eli lääkkeitä ei onneksi tarvittu.

Mukavaa viikkoa kaikille! 🤩

Meilläkin ennestään kolme lasta, joista kaikki saaneet alkunsa yk 1-4 (+ yksi km nyt 12/23). Tein eilen kuitenkin testin kun kaikki oireet loppuivat kuin seinään ja puhdas nega oli.

Yk 5 odotellessa. 😢 Olen aika musertunut tästä. Kai se ikä tekee tehtävänsä. Ikää siis nyt 31.

Täällä kp24/28-30 ja dpo5. Rinnat vähän arat, mieli seesteinen (ei ollut eilen kun otettiin tahtotaaperon kanssa yhteen vähän joka asiasta...). Ja semmoista pientä etovuutta koko ajan... Reippailin lapsen päiväkotiin rattailla, semmoinen n. kilometri matkaa suuntaansa. Paluumatkalla meinas tulla oksennus, tuli tosi paha olo ihan puskista. Nyt sama olo että vähän velloo kokonaisvaltaisesti, ei vaan vatsassa. Mitään pahoinvointiahan nyt ei pitäis vielä olla, vaikka oliskin se ainokainen partio löytänyt kohteen. Mieli kuitenkin tekee tepposet ja kuiskii että mitä jos kumminkin. Pitää nyt malttaa, ens viikonloppuna sit tietää viimeistään jos kierto ei taas pitene.

Kp 1 🙄 ei marrasvauvaa tännekään, että joululle iskee sitten seuraavan potentiaalisen LA:n jos pääsee edes tässä kierrossa yrittämään (aikatauluhaasteita miehen työn kanssa...) Mutta tästä kierrosta päätin alkaa testaileen ovista, katotaan miten se onnistuu 😁

Pitihän se kierron eka nega testata aamulla. En tikuttanut ovista, joten en ole ihan 100varma milloin se oli. Premomin mukaan olis ollu kp 15, omien tuntemusten mukaan ehkä kp 17. Jos olis ollu kp 15, tänään olis dpo 11 ja luulis näkyvän jo. Mut jos oli vasta kp 17, ni tänään dpo 9, eli hieman aikaista. Nyt jos malttais loppuviikkoon, to tai pe asti ni sit luulis näkyvän jotain jos on näkyäkseen.

Mä niin tunnen että olen raskaana 🫣 Olo on seesteinen, pieniä nippailuja ja revähdyskipuja, palelin toissa yönä niin paljon että nukuin kahden peiton alla. Eilen tuli muutamasta saunakaljasta huono olo, valkovuoto on lisääntynyt, vatsassa kuplii ja muljahtelee, tulee mieli haluja joitakin ruokia kohtaan... Tänään Flon mukaan(en testaile) dpo9, arvuuttelen testaanko herkällä 10 testillä tänään iltapäivällä. Näkyisiköhän 🥰

Mä niin tunnen että olen raskaana 🫣 Olo on seesteinen, pieniä nippailuja ja revähdyskipuja, palelin toissa yönä niin paljon että nukuin kahden peiton alla. Eilen tuli muutamasta saunakaljasta huono olo, valkovuoto on lisääntynyt, vatsassa kuplii ja muljahtelee, tulee mieli haluja joitakin ruokia kohtaan... Tänään Flon mukaan(en testaile) dpo9, arvuuttelen testaanko herkällä 10 testillä tänään iltapäivällä. Näkyisiköhän 🥰
Minulla näkyi tämä raskaus jo dpo9 herkällä testillä iltapissistä. 🤩

Hei kaikki raskautta toivovat 🥰

Täällä lähdetään toista yrittämään, tänään kp 2 ja ehkäisy jätetty pois. Meillä ennestään päiväkoti-ikäinen tahtoihminen, joka tuo varmasti uutta maustetta yrittämiseen verrattuna edelliskertaan - sen verran vilkas ja voimia vievä tapaus 😁 Raskauksia takana tämä yksi, viime kerralla tulin nopeasti raskaaksi. Silloin tilanne oli tosin aivan erilainen ja yrittäminen paljon helpompaa, aikataulut paljon joustavampia ja oli paljon jaksamista.

Nöyrin mielin mukaan uuteen yritykseen, nyt kuitenkin 30v kilahtanut hiljattain mittariin ja taustalla pieniä haasteita gynepuolella, mutta mitäpä sitä suotta heti maata myymään.

Muokattu viimeksi:
Täällä elellään jo kp20/27, olispa jo ensi viikko, alkaa olla taas malttamaton olo😅 Kävin kurkkaamassa jo joulukuiset 2024 ryhmää mutta ei siellä vielä tietenkään mitään ole, tämän viikon plussaajista tulee sitten ensimmäisiä😍 Voi kun meistä moni pääsisikin sinne☺️

Nega oli vielä 😆

Hyvä etten nyt vielä rekisteröitynyt. Ei tästä tule kyllä mitään kun nyt alkoi menkat taas. Edellisten loppumisesta viikko aikaa ja pillereiden lopetuksesta 3 viikkoa ja päivä.
Tai onko tämä edes menkat kun limaista verta pyyhkiessä?

Miksi muilla tuntuu heti kierto toimivan normaalisti ja minulla ei. Missäköhän vika..

Vihdoin kp1! Pitkään antoi kyllä odottaa itseään, kun piti tulla jo viikonloppuna tai ihan viimeistään maanantaina. Aamulla meinasin jo kaivaa testit esille varmuuden vuoksi, mutta ei tarvinnutkaan. Pääsiäisenä uutta yritystä, jos vaikka saataisi meille jouluvauva. :Two-hearts:

Hyvä etten nyt vielä rekisteröitynyt. Ei tästä tule kyllä mitään kun nyt alkoi menkat taas. Edellisten loppumisesta viikko aikaa ja pillereiden lopetuksesta 3 viikkoa ja päivä.
Tai onko tämä edes menkat kun limaista verta pyyhkiessä?

Miksi muilla tuntuu heti kierto toimivan normaalisti ja minulla ei. Missäköhän vika..

Se vain tuntuu, ei todellakaan kaikilla heti normalisoidu. Joillakin menee kuukausia... Ja joskus tarvitaan avuksi muita hormoneja. Tsemppiä 🧡, jos nyt vasta alkoi ekat menkat ja edellinen vuoto oli tyhjennysvuoto...?

Se vain tuntuu, ei todellakaan kaikilla heti normalisoidu. Joillakin menee kuukausia... Ja joskus tarvitaan avuksi muita hormoneja. Tsemppiä 🧡, jos nyt vasta alkoi ekat menkat ja edellinen vuoto oli tyhjennysvuoto...?

No tätä vuotoa en tiedä kutsuisiko menkoiksi kun toistaiseksi oli vaan eilen ja ihan vähän verta. Mut tässä on jo se tyhjennysvuoto ollut ja neljän päivän menkat (niukkaa vuotoa ja vähän kipuja) että en sitten tiedä mikä tämä on.. Ovulaatiota ei vielä ole ollut. Viivat alkoi näkymään vasta sen 4 päivän vuodon jälkeen, sitä ennen ei mitään haaleakaan edes. Nyt alkanut ehkä vahvistumaan mutta en tiedä.

Minulla sekosi kierto toissa syksynä ihan yht äkkiä.. vuotoa oli kuukauden putkeen... Gynekologi antoi terolut yms kuurot, auttoi.. mutta ei keksinyt syytä häiriöille.
Joten kannattaa käydä asiantuntijan luona, eikä yksin murehtia. 👍🏻

No tätä vuotoa en tiedä kutsuisiko menkoiksi kun toistaiseksi oli vaan eilen ja ihan vähän verta. Mut tässä on jo se tyhjennysvuoto ollut ja neljän päivän menkat (niukkaa vuotoa ja vähän kipuja) että en sitten tiedä mikä tämä on.. Ovulaatiota ei vielä ole ollut. Viivat alkoi näkymään vasta sen 4 päivän vuodon jälkeen, sitä ennen ei mitään haaleakaan edes. Nyt alkanut ehkä vahvistumaan mutta en tiedä.
Pillereiden lopetuksen jälkeen voi mennä useita kuukausia, osalla puolikin vuotta, että oma hormonitoiminta normalisoituu ja kierrot tasaantuu. Sitä ennen voi olla välivuotoja, epäsäännöllisiä kiertoja ja kaikkea muuta outoa. Odottelisin nyt rauhassa pari kuukautta ja sit jos ei ala helpottaa, niin varaisin ajan gynelle. Tiedän, että odottelu on turhauttavaa, kun haluaisi vaan päästä jo kunnolla yrittämään. Toivotaan, että ovis tulisi pian! ☺️

Ensimmäinen letrokuuri menossa ja tänään ultrassa kp12. Johtofolli oli 13,4mm joten vähän vaikuttaa siltä ettei saada ovulaatiota aikaistettu ainakaan tällä annoksella. Pyrkimys letroilla oli saada luteaalivaihetta pidennetty.

Onko muilla letrot antaneet millasta vastinetta ja miten on follit lähteneet kasvuun?

Pillereiden lopetuksen jälkeen voi mennä useita kuukausia, osalla puolikin vuotta, että oma hormonitoiminta normalisoituu ja kierrot tasaantuu. Sitä ennen voi olla välivuotoja, epäsäännöllisiä kiertoja ja kaikkea muuta outoa. Odottelisin nyt rauhassa pari kuukautta ja sit jos ei ala helpottaa, niin varaisin ajan gynelle. Tiedän, että odottelu on turhauttavaa, kun haluaisi vaan päästä jo kunnolla yrittämään. Toivotaan, että ovis tulisi pian! ☺️
Meillä taas kävi päinvastoin; sanoin miehelle kun jätettiin pillerit pois että tässä menee todennäköisesti kuukausia ennen ku raskautumista kannattaa edes odottaa niin kappas, olin heti raskaana. No nyt kolmatta onki yritetty se yli vuosi ja kolme vkm:a jo takana 😓

Takaisin