Raskaaksi 2024

En oikein tiiä missä tätä vois kysyä, mutta mulla on plussaamisen jälkeen jomotellu vasenta munasarjaa (tai ainakin mä oletan että siinä kohin on vasen munasarja). Sitä ei oikein voi sanoa kivuks, et ei tee kipeetä mutta jomottelee. Onkohan kellään ollu vastaavaa koskaan..? Oviskivuista päätellen munasolu irtos tässä kierrossa vasemmalta puolelta. Kotitohtorin diagnoosi googlettelun perusteella on, että se vois olla keltarauhanen joka kipuilee tai sit kohdunulkoinen raskaus. Neuvolaan kun varasin aikaa niin sanoi, että jos ei oo vuotoja ja ei oo kova kipu niin ei ois mitään hätää. 🥹

Olen taas ahkerasti lueskellut, mutta kommentointi on jäänyt. Onnea @mymlan, @Iltatähti89, @Bebetuulia24, @Pumperoinen, @Rimpukka ja olikohan muitakin?:Two-hearts: @Beanen suuresti voimia, varmasti todella raskas kokemus! :red-heart:

ON: Tässä kierrossa tikutin ovulaation ja sainkin sen hyvin liuskatestillä kiinni kp 16. Talletteluja oli myös aktiivisesti. Nyt on jo dpo7 ja ei niin minkäänlaisia oireita. Olen kyllä jättänyt tämän asian todella taka-alalle, koska olen ihan siinä ajatuksessa, että ilman tukea ei onnistu. Ensi kierron jälkeen sitten hakeudutaan hoitoihin.

Vähän nyt alkaa jännitys hiipimään, kun kohta voisi alkaa testaamaan. Yritän kuitenkin sinne loppuviikkoon odotella, menee sitten yhdellä pettymyksellä. Lueskelin täällä, että osa käyttää myo-inositolia insuliiniresistanssiin. Minulla on käytössä metformiini ja se on kyllä jo tasannut kiertoa, joten kannattaakohan sitä enää lisätä? Luulen kylläkin, että nyt on haasteita kiinnittymisessä, koska näiden yrityskertojen aikana on muutamasti tikut jo jotain hailuja näyttäneet, mutta ei kuitenkaan ole edennyt mihinkään. Eli ehkä loppukierron tukea yritän saada ensimmäisenä.

Harmittaa erityisesti miehen puolesta, kun tässä kestää ja hänellä on valtava vauvakuume. Hänen ystävillään on myös lasten saanti ollut vähän turhankin helppoa, niin vertailee sitten itseään muihin. Toki toivon vauvaa itsekin, mutta erityisesti miehelle toivoisin sitä kokemusta, että saa olla bonusvanhemmuuden lisäksi ihan "oikeasti" ja alusta saakka isä. Ja sitä myötä tunnen syyllisyyttä siitä, että minun kanssani tämä on niin vaikeaa. :sad-face:

En oikein tiiä missä tätä vois kysyä, mutta mulla on plussaamisen jälkeen jomotellu vasenta munasarjaa (tai ainakin mä oletan että siinä kohin on vasen munasarja). Sitä ei oikein voi sanoa kivuks, et ei tee kipeetä mutta jomottelee. Onkohan kellään ollu vastaavaa koskaan..? Oviskivuista päätellen munasolu irtos tässä kierrossa vasemmalta puolelta. Kotitohtorin diagnoosi googlettelun perusteella on, että se vois olla keltarauhanen joka kipuilee tai sit kohdunulkoinen raskaus. Neuvolaan kun varasin aikaa niin sanoi, että jos ei oo vuotoja ja ei oo kova kipu niin ei ois mitään hätää. 🥹
Miulla on milloin mitäkin tuntemuksia. Yleensä jomottelevat ovulaatiosta menkkoihin asti milloin minkäkin verran. Liekö herkistyneet jotenkin edellisestä raskaudesta, kun ei ennen lasta ollut tällaisia. 🤷‍♀️

Täällä kp 16/28. Tarkasta ovulaatiosta ei tietoa, koska en testaillut,joten kiertopäivillä mennään. Hedelmälliset päivät kaikki hyödynnetty ja nyt alkaisi pitkät ja matelevat piinapäivät. Tämä ja ensiviikko "onneksi" super kiireisiä, joten toivottavasti aika menisi sen puolesta nopeasti.

Mainittakoon vielä, että olen nauttinut alkukierron jokapäivä greippimehua tai tuoretta greippiä 😁

Muokattu viimeksi:
Miulla on milloin mitäkin tuntemuksia. Yleensä jomottelevat ovulaatiosta menkkoihin asti milloin minkäkin verran. Liekö herkistyneet jotenkin edellisestä raskaudesta, kun ei ennen lasta ollut tällaisia. 🤷‍♀️
Mulla tämä sama, ennen esikoista oli aika vähänlaisesti tuntemuksia kierron aikana mut hänen syntymänsä jälkeen mm. ovulaatiot olleet aika kivuliaita 😄

Mulla tämä sama, ennen esikoista oli aika vähänlaisesti tuntemuksia kierron aikana mut hänen syntymänsä jälkeen mm. ovulaatiot olleet aika kivuliaita 😄
Miulla oli jo ennestään voimakkaat tuntemukset ja kipuja, mutta KAIKKI pahenivat synnytyksen jälkeen. Nykyään miulla on känkkäränkkäilykohtauksia myös ennen ovulaatiota, kun ennen oli vain ennen menkkoja 😤
Kaikissa artikkeleissa puhuttiin vain siitä miten saattaa menkkakivut hävitä synnytyksen jälkeen yms, enkä osannut varautua ollenkaan tähän, että kaikki pahenee vain. Olisi ollut kiva tietää etukäteen, että näinkin voi käydä!

Miulla oli jo ennestään voimakkaat tuntemukset ja kipuja, mutta KAIKKI pahenivat synnytyksen jälkeen. Nykyään miulla on känkkäränkkäilykohtauksia myös ennen ovulaatiota, kun ennen oli vain ennen menkkoja 😤
Kaikissa artikkeleissa puhuttiin vain siitä miten saattaa menkkakivut hävitä synnytyksen jälkeen yms, enkä osannut varautua ollenkaan tähän, että kaikki pahenee vain. Olisi ollut kiva tietää etukäteen, että näinkin voi käydä!
Mulla kyllä hävis ne varsinaiset menkkakivut sen jälkeen, mut tosiaan tilalle tuli ne ovisoireet 😂

Täällä menossa kp 28/27, aamulämpö 37 ja pyyhkiessä taas ovismaista limaa??? Eilen illalla munasarjat/kyljet suorastaan tulessa.

Apteekkarin testiin aamulla joku viivanpaikka tai haamujen esiäiti, saaliina tähän mennessä vaan noita viivanpaikkoja tai hailuroita, joten usko plussaan alkaa olla mennyttä. Alkais nyt vaan ne menkat sitten niin pääsisi kohti uutta kiertoa. 😅

Liitteet

• IMG_0072.jpeg
    IMG_0072.jpeg
    451.4 KB · Katsottu: 150
Onnea kaikille plussanneille :smiling face with heart-eyes:
Mulla päivittely jäänyt kun ei oo ollut mitään päiviteltävää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: viime kierrossa tiputtelu alkoi dpo10 ja luteaali venähti tutusta 11 päiväisestä 12 päiväiseksi. Huomenna on aamusta ultra ja täytyy ottaa puheeksi toi tiputtelu, jäin miettimään et jos se alkaa niin aikaisin niin mahtaako siinä olla mitään mahdollisuuksia kiinnittyä ja pysyä kyydissä. Saispa ovis+ myös huomenna aamulla niin sais inssinkin tehtyä samalla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulle tuli testauspaketti ja foolihappolisä. Vasta kp5 joten muuten ei mitää raportoitavaa. Jotenkin on semmoinen fiilis että nyt ei kiinnosta seksi yhtään, vaikka on alkukierto. Jospa se tästä, kun vaan alkaa ensin ajatella "mukavia" :Winking Face:.

Nopeesti avautuminen näistä hormoneista. Tarkistin FF:n, jota käytän kierron kirjaamiseen, tänään menossa jo kp29 (normaali 25-27)! Ootellu täällä vuotoa jo toista päivää, menkkakivut alkoi toissa iltana, kaks päivää ollu kestomigreeni päällä, nukkumalla päiväunet saanu helpottamaan sen verran et pystyy iltaan jotenkin toimimaan. Yleensä vuoto alkaa siitä seuraavana päivänä kun migreeni ja menkkajomot illalla alkaa, mut ei.. koko päivän kulkenut rätti housussa niin ei oo valahellu ku valkovuotoa.🤦🏻

Dippasin sit turhautuneena viimeisen testin muutaman tunnin pidätyksellä päiväpisusta et sais ne menkat houkuteltua, mut eihän siinä kuulu tuommoisia hailuroiden esivaiheita näkyä! Tuskin tuo plussaksi enää muuttuu, kun näin paljon kp jo ja liikaa joutuu mielikuvitusta tuon näkemiseen käyttämään.. Halvatun hormonit!😞
IMG_20240228_115913~2.jpg

Uusi kierto alkoi, huh. Kp 28 —> kp 1. Olo on yllättävän positiivinen ja helpottunut.

Osasin tähän henkisesti valmistautua noiden testattujen hailuroiden perusteella, siinä mielessä hyvä, että tuli jo testailtua. Jos olisin pelkkien tuntemusten ja ”oireiden” kanssa odotellut niin olisin luultavasti pettynyt kovasti, niin lupaavalta vaikutti jo. Toki nytkin harmittaa, ja veikkaankin että jotain kiinnittymisyritystä oli.

Nyt kuitenkin hyvillä mielin tilailemaan seuraavaa testipakettia 🙈 vielä en tiedä jaksanko ovista tikutella.

Onnittelut plussanneille ❤️ ehkä kohta on meidänkin aika. 🤭

Nopeesti avautuminen näistä hormoneista. Tarkistin FF:n, jota käytän kierron kirjaamiseen, tänään menossa jo kp29 (normaali 25-27)! Ootellu täällä vuotoa jo toista päivää, menkkakivut alkoi toissa iltana, kaks päivää ollu kestomigreeni päällä, nukkumalla päiväunet saanu helpottamaan sen verran et pystyy iltaan jotenkin toimimaan. Yleensä vuoto alkaa siitä seuraavana päivänä kun migreeni ja menkkajomot illalla alkaa, mut ei.. koko päivän kulkenut rätti housussa niin ei oo valahellu ku valkovuotoa.🤦🏻

Dippasin sit turhautuneena viimeisen testin muutaman tunnin pidätyksellä päiväpisusta et sais ne menkat houkuteltua, mut eihän siinä kuulu tuommoisia hailuroiden esivaiheita näkyä! Tuskin tuo plussaksi enää muuttuu, kun näin paljon kp jo ja liikaa joutuu mielikuvitusta tuon näkemiseen käyttämään.. Halvatun hormonit!😞
View attachment 131488

Onko sulla ollut hormonaalinen ehkäisy ennen yrityksen aloittamista? Kuulostaa meinaan kovin tutulta sun teksti.

Mulla oli monta vuotta hormonikierukka, ja tuntuu että nyt nämä sen jälkeiset luomukierrot on ihan outoja.
Aiemmin mullakin kierto 24-27, ja nyt ollut 27-29. Menkkamaiset kivut ja mahan nippailut alkaa nykyään viikkoa ennen vuotoa luoden turhaa toivoa ja nyt muutama kierto mennyt niin, että lorahtelee valkovuotoa ja seuraavassa hetkessä pläjähtääkin menkat kunnon rytinällä. Yleensä ollut kuivaa ennen menkkoja.

/Muoks. Tänäänkin siis aamulla ensin ovismaista limaa, sitten muutamia lorahduksia valkovuotoa ja tunnin päästä kunnon lorahduksella verta.

Veikkaan että omalla kohdalla vaan kroppa vielä ”hakee paikkaansa” ja siksi näin erikoista nyt ollut.

Onko sulla ollut hormonaalinen ehkäisy ennen yrityksen aloittamista? Kuulostaa meinaan kovin tutulta sun teksti.

Mulla oli monta vuotta hormonikierukka, ja tuntuu että nyt nämä sen jälkeiset luomukierrot on ihan outoja.
Aiemmin mullakin kierto 24-27, ja nyt ollut 27-29. Menkkamaiset kivut ja mahan nippailut alkaa nykyään viikkoa ennen vuotoa luoden turhaa toivoa ja nyt muutama kierto mennyt niin, että lorahtelee valkovuotoa ja seuraavassa hetkessä pläjähtääkin menkat kunnon rytinällä. Yleensä ollut kuivaa ennen menkkoja.

Veikkaan että omalla kohdalla vaan kroppa vielä ”hakee paikkaansa” ja siksi näin erikoista nyt ollut.
Ei oo ollu 7 vuoteen, silloinkin kierukkaa kokeilin 3kk mut ei pysynyt paikallaan niin luovutin ja keskeytetyllä yhdynnällä siitä asti menty. Kohta vuosi yritetty jo ja heittoa oloissa tai kierrossa ollut vain kemiallisissa ja keskenmenneessä.

Tosi monella venynyt nyt kierrot täällä, liekö talvi / valon määrä mikä vaikuttaa. Itselläkin säännöllinen 28 päivänkierto venyi 30 päivän kierroksi viime kierrosta.

Voiko tää muka olla mahdollista 🤔 ..Vasemmalla sunnuntaina otettu, oikealla tänään otettu..

Liitteet

• IMG20240225080032.jpg
    IMG20240225080032.jpg
    3.2 MB · Katsottu: 88
  • IMG20240228161429.jpg
    IMG20240228161429.jpg
    3.5 MB · Katsottu: 91
Mä täällä pohdin kun olisi halu jälleen yrittää jo ensi kuussa joulukuun vauvaa.. ja toisaalta on halu antaa vielä pari kk itselle aikaa toipua ja joogata ym liikkua vapaammin.. ja sitten mulle vielä töissä kehityskeskustelussa väläytettiin, että mut vakinaistetaan loppuvuodesta, jos on määrärahoja. Tää olis tosi iso juttu taloudellisen turvan kannalta ja että tuttu työ odottamassa mihin palata.. hyvä palkka ja lähellä. Niin oon aika huolissani siitä, että raskaus uutinen voisi kuitenkin vaikuttaa tähän vakinaistamiseen. Että pystyisikö vauvan yritystä vielä odotella kesän loppuun / alkusyksyyn.. tuntuu kuitenkin tosi tarkoitetulta myös tämä työura ja ettei meillä tuo aiempi raskaus vielä onnistunut.. voisinhan käydä vielä gynellä keskustelemassa tilanteesta myös ja että otettais verikokeella se amh multa.

Mä täällä pohdin kun olisi halu jälleen yrittää jo ensi kuussa joulukuun vauvaa.. ja toisaalta on halu antaa vielä pari kk itselle aikaa toipua ja joogata ym liikkua vapaammin.. ja sitten mulle vielä töissä kehityskeskustelussa väläytettiin, että mut vakinaistetaan loppuvuodesta, jos on määrärahoja. Tää olis tosi iso juttu taloudellisen turvan kannalta ja että tuttu työ odottamassa mihin palata.. hyvä palkka ja lähellä. Niin oon aika huolissani siitä, että raskaus uutinen voisi kuitenkin vaikuttaa tähän vakinaistamiseen. Että pystyisikö vauvan yritystä vielä odotella kesän loppuun / alkusyksyyn.. tuntuu kuitenkin tosi tarkoitetulta myös tämä työura ja ettei meillä tuo aiempi raskaus vielä onnistunut.. voisinhan käydä vielä gynellä keskustelemassa tilanteesta myös ja että otettais verikokeella se amh multa.
Raskaus ei saisi vaikuttaa vakinaistamiseen jos työpaikalla on tarve työntekijöille...

Mie seurailen vielä taustalla täällä lähettäen jokaiselle plussapuhuria. Itsellä olo on ollut yllättävän ok nyt, ja keskenmeno pelko on suurta, nyt 6+3 (tai 6+0). Ensiviikolla käyn yksityisellä gynellä työtapaturman takia mutta en tiedä ultrataanko vai jutellaanko siellä vain siitä työtapaturman vaikutuksesta raskauteen. Tapaturma luonteeltaan sellainen että ei osannu tavan lääkärit tai neuvola sanoa..

Takaisin