Raskaaksi 2024

Noniin, tänään ollut koko päivän pientä menkkajomoilua eikä enää kutinaa. Kahen aikaan tein ton haaleamman testin ja kun jomot ei oo loppuneet niin tein vielä hetki sitten ton toisen. Eli ovista siellä pukkaa VIHDOIN kohtapuoliin näin kp 22🥳 ja olihan se pakko kirjautua sisään, nii sai kuvan laitettua ja saa tykkäiltyä ja vastailtua kaikkien viesteihin. Alko ärsyttää, kun ei voinut tykätä tai reagoida kenenkään kommentteihin🙈

Liitteet

• IMG-20240213-WA0017.jpeg
    IMG-20240213-WA0017.jpeg
    689.2 KB · Katsottu: 90
Täällä oletettavasti dpo3, lauantaina oli painetta alavatsalla ja kipuilua. Tallettelut jäi viikonloppuna yhteen kertaan kun meille rantautui oletettavasti noro... Ei oikein ole sit huvittanut muuten 🤢😂 Mies on vieläkin voipunut vaikka hänellä tauti alkoi ennen minua. Ei ollut raskauspahoinvointi esikoisesta mitään tuon rinnalla (disclaimer, oksensin silloinkin vaan jotain 5 krt yhteensä ja yhdenkin kerran lähdin hyvissä voimissa heti pyörälenkille 😂). Mutta katellaan mitä tuleman pitää, nyt kp20/27-28. En tiedä testaanko vai odotanko että menkat olis myöhässä. Tavallaan voisi olla hyvä jos ei nyt olis napannut ja pääsisin menkkojen jälkeen rinnan un-tutkimukseen mihin gyne minut kipujen takia lähetti. Toisaalta, olishan se ihanaa olla raskaana 😍

Onko muita joilla ovulaatuo kipuilee jo monta päivää ennen ovisplussaa? 🤔 täällä alavatsakivut parhaimmillaan jo 3-4 päivää ennenkuin ovistestiin tulee selvä plussa 🙄 ja koskee siis yhteensä joka päivä sen 4-6 päivän ajan. Koko sen ajan ovistesti myöskin "lähes plussa" eli tummahko viiva mut ei ihan kuitenkaan testiviivan veroinen 🙈

Tuli pieni tauko keskustelun seuraamisessa, ja onpa ollu hyviä teemoja! Ite en ole kertonut (paitsi miehelle 🤣) yrittämisestä, joten ei oo oikein sellaista keskusteluseuraa muualla. Mulla on useampi henkilö lähipiirissä, joilla raskaus alkanut hoidoista tai hoitojen aikana luomusti, mutta siitä huolimatta tämä on sellainen asia jota en ite ole halunnut ottaa puheeksi.

Puuduttava seksi? Meillä ei olla vielä siinä oltu että se olisi tylsää tai tuntuisi työläältä, mutta tallentelun ajoittaminen on ollut ajoittain vaikeeta. Ensinnäkin meillä on aika erilaiset päivärytmit töiden takia, ja erityisesti arkiseksi on joskus "hankalaa" käynnistellä. "Onneks" ovulaatiot tuntuu osuvan usein perjantaille 🙄 lisäksi miehelle saa välillä vakuutella miksi oikein ajotettu sekstailu olisi niin tärkeetä, mutta en ole halunnut liikaa nipottaa, ettei sitten mene puurtamiseksi.

Elämäntavoissa oon yrittänyt rajottaa kofeiinin käyttöä eli lähinnä kahvia, ja alkoholin kanssa aika maltillinen, eli kyllä mää otan oluen tai lasin viinin silloin tällöin, mutta yleensä en 😅 toki muutenkaan en usein juo. Ei ole vielä ollut sellaista tilannetta, että ois ollut jotkut juhlat tms, jolloin tyypillisesti joisin enemmän, eli ei oo sellaista tarvinnut miettiä.

Edit: piti lisätä että nyt on kp17 (dpo 4?) eli piinapäiviä elellään. Ensi kierrosta ja sitä seuraavasta tuleekin haastava, kun mies on sen verran työmatkalla ja pitkän matkan päässä, että en tiedä pääseekö tärppipäivinä yrittelemään 😔

Taas huomasi, että sitä järjesti ittensä kiireiseksi, kun kp1 saapui ja koitti työntää asiaa pois mielestä..🙄 mutta täällä taas, ovis näillä näppäimillä (päivistä ja haluista päätellen), jätin tästä kierrosta tikuttelut taas pois.

Joku kyseli geleestä, ite otin sitä alkuun vain yhden päivään, sit kokeilin nostaa et kaks illalla, sain lievän allergisen reaktion siitä, mikä kuitenki säikäytti, joten siirryin yks aamuin illoin, minkä kroppa sieti. Nyt en oo useampaan kuukauteen käyttänyt enää, yli puoli vuotta oli käytössä mut ei näköjään auttanut.

Lisäksi oli oviskivuista puhetta, mulla on ns The ovispäivä kaikista kivuliain, mutta nippailut munasarjoissa alkaa jo melko heti menkkojen jälkeen. Mulla melkeinpä kaikissa kierroissa nipistää molemmista vuoropäivinä menkoista ovikseen ja ovispäivänä sit tulee muutaman tunnin viiveellä ensin toinen ja sit toinen + kokonaisvaltainen oviskipu.😅

Kokemusasiantuntijoille kysymystä vitamiineistä ja muista lisistä.

Foolihapon tärkeyden tiedän ja mulla on siihen vähän isompi annoskin, koska toinen lääke vaikuttaa siihen jotenkin. Mut muista valmisteita voi lukea aika eriäviä ajatuksia. Jotkin lähteet vähän tuputtaa kaikkea ja toiset kokee et monet syö ihan turhaa lisiä et kaikki pitäs olla lääkärin määräyksestä.

Foolihapon lisäksi syön nyt vahvaa d:tä ja b12(mainonnan uhri et siitä ois apua huonoon muistiin). Oon kaipaillut biotiiniä ku kynnet ja hiukset kuolee ja se aiemmin auttoi mut ruokakaupan hyllyä googlaamalla jäin epävarmaksi mikä sopii raskausajalle joten menin apteekkiin missä ihana farmaseutti tutki ja tarkisteli biotiinien sopivuutta, mutta sitä oli liian iso annos pelkissä biotiinivalmisteissä. Äitimonivitamiineissä sitä on mut niissä on myös aina foolihappo, joten sitä tulisi liikaa. Suositteli biotiinikynsilakkaa toisesta apteekista. Pitänee etsiskellä, ei kuulunut tämän ketjun valikoimaan. Kaikissa lääkejutuissa meen silleen etukäteisajattelulla ku lahopää ei varmana muista plussan jälkeen jättää pois sellaisia mitkä ei sovi.

Mut niin mitäs mömmöjä täällä porukka syö? 😁

Foolihapon tärkeyden tiedän ja mulla on siihen vähän isompi annoskin, koska toinen lääke vaikuttaa siihen jotenkin. Mut muista valmisteita voi lukea aika eriäviä ajatuksia. Jotkin lähteet vähän tuputtaa kaikkea ja toiset kokee et monet syö ihan turhaa lisiä et kaikki pitäs olla lääkärin määräyksestä.

Foolihapon lisäksi syön nyt vahvaa d:tä ja b12(mainonnan uhri et siitä ois apua huonoon muistiin). Oon kaipaillut biotiiniä ku kynnet ja hiukset kuolee ja se aiemmin auttoi mut ruokakaupan hyllyä googlaamalla jäin epävarmaksi mikä sopii raskausajalle joten menin apteekkiin missä ihana farmaseutti tutki ja tarkisteli biotiinien sopivuutta, mutta sitä oli liian iso annos pelkissä biotiinivalmisteissä. Äitimonivitamiineissä sitä on mut niissä on myös aina foolihappo, joten sitä tulisi liikaa. Suositteli biotiinikynsilakkaa toisesta apteekista. Pitänee etsiskellä, ei kuulunut tämän ketjun valikoimaan. Kaikissa lääkejutuissa meen silleen etukäteisajattelulla ku lahopää ei varmana muista plussan jälkeen jättää pois sellaisia mitkä ei sovi.

Mulla menee päivittäin foolihappo ja D-vitamiini. Kalsiumia silloin, kun sen muistan napata. Syön juustoa, mutta muut maitotuotteet ovat hyvin vähällä käytöllä. Muutoin yritän enemmän panostaa monipuoliseen ruokavalioon ja saada tarvittavat sitä kautta.

Dpo7 ja niin se testihulluus iski takavasemmalta vaikka järkikin sen sanoo että ei vielä mitään näy :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jäätävällä tihrustamisella sain jonkun hailuran silmään ja ehkä kameraan mutta eiköhän se oo viivanpaikka vaan. Huomenna on kyllä niin hektinen aamu että josko sitä malttais keskiviikkoon odotella seuraavan tekoa :Speak No Evil Monkey:
Ootko tehnyt nyt uutta testiä? 🤭

Mullahan on dosetti täynnä kaiken maailman pillereitä ja varmaan suurin osa ihan huuhaata 🤣 Mutta mikä vaan henkisesti auttaa uskomaan, mieluummin överit ku vajarit… 🤭 mutta siis, en suosittele kellekään mitään koska en ole alan ammattilainen, tällanen disclaimer alkuun.

Mulla on siis nyt mama-vitamiini, C-vitamiini, E-vitamiinikapseli, foolihappo, B-vitamiini (olisko ollu useampia niitä samassa), inositoli, rauta. Varmaan D olis hyvä ottaa mukaan ja kalsium koska en syö hirveästi maitotuotteita. Monipuolinen ruokavalio varmasti olisi paras, mutta yritän kuitenkin tasoittaa näillä. Kun purkit tyhjenee niin tuskin hommaan lisää muuta kuin monivitamiinit, koska niissäkin noi perustasot ok ja rautaa koska ne tasot on koko ajan liian alhaalla. Jos sattuisin raskautumaan niin sama homma. 😌

Nää on tosi ristiriitaisia, mistä kenellekin voi olla apua, mutta uskon ettei normi vitamiineista ja hivenaineista nyt suurta haittaa voi olla (paitsi a-vitamiini joka erikseen rajattu pois raskaana ollessa) kun määrät on järkeviä.

Mie syön jotain mammavitskua, rautaa ja d-vitamiinia. En kyllä mitenkään orjallisesti päivittäin 😅
Jos on ollut paljon raskasta liikuntaa niin silloin myös magnesiumia palautumiseen.

Foolihappoa voi syödä 12 viikolle asti jopa 800 uq eli tupla annoksen
Tämä on teratologisestakin sanottu.

Kävin hakemassa testin kaappiin tänään ja painiskelen teenkö huomenna vaiko en. Huomenna dpo 8. Keskimmäisessä raskaudesta sain jo selkeän viivan pc dpo 9 tietämättäni, että oli niin aikainen plussa. 😅 Se olisi varmasti näkynyt jo edellisenä päivänä.

Paineentunnetta ollut eilen ja tänään alavatsalla, mutta en tiedä lupaako se mitään vielä. 😅

Täällä se uusi kierto sitten alkoi. Äh, ei auta kun painaa uutta yritystä kohti 😅🙄

Toki, nyt oli suht järkevän mittainen kierto (32pv), mutta vähän epäilen luteaalin jääneen lyhyeksi.

Ihan ällölöllö olo, joten tänää vaan lepoa sohvan nurkassa.😴 Jospa seuraavassa sitten.

Takaisin