Raskaaksi 2024

Täällä dpo9 ja toiveet tähän kiertoon mennyt jo täysin, ihan jäätävä pettymys 😔 eilen siis tuli ekan kerran haalen rusehtavaa pyyhkiessä, tänään sama homma ja verellä höystettynä kertaalleen. Mulla toi tiputtelu aina on tarkoittanut sitä, että ne menkat sieltä alkaa... Tosin ihan eka alkanut raskaus alkoi tiputtelusta huolimatta, mutta meni sit kesken rv 5+.
Tein aamupissasta rfsu herkän ja negaahan se. Tiedän, et on aikaista, mutta käsittelen tän pettymyksen jo nyt, kun tiedän tosta vuotelusta, että ei tää plussaks tuu muuttuu.
Toivotaan kiinnittymiseen liittyvää tiputtelua! Älä luovuta vielä! Vielä on mahikset plussaankin!❤️

Onnea @Beibikuume ja @Beanen hienoista viivoista! Ja muille plussanneille myös isot onnittelut 😍 @Milsku22 selvä ovisplussa 👍

@Rimpukka ja @Minnnis pahoittelut negoista, toivottavasti vielä on toivoa että plussaksi muuttuu❤️ Omalla kohdalla myös tuo tiputtelu ennen menkkoja on vähän sellainen merkki, ettei ole enää toivoa. Mutta toisaalta onhan hyvin yleisiä myös tiputtelut alkuraskaudessa... Niin ja ennen joulua tuli dpo9 kerran ruskeaa tuhrua(kiinnittyminen?) ja parin päivän päästä haamu herkällä testillä mutta jäi kemialliseksi 🤔

Itsellä oli taas vahva aikomus, ettei enää edes ajattelisi raskautumista. Jäi kaihertamaan testeissä näkynyt haamu ennen joulua ja kuinka ollakaan loppiaisena testasin tuntemusten takia ovisplussan ja päädyttiin kuitenkin hyödyntämään se samana ja seuraavana päivänä 😅 Luulen, että ovis oli samana iltana, mutta virallisesti nyt vasta dpo6. Aamulla järkyttävä kuvotus aamupalan jälkeen jumpassa käydessä. Mutta mulla kuuluu myös luteaalioireisiin tuo kuvotus ja närästys, ärsyttävää 🤪 Ja mahd kiinnittyminenkin olis vasta näihin aikoihin että tuskin liittyy raskaushormoniin nämä olot.

Onko muilla samanlaisia oireita sekä alkuraskaudessa että oviksen jälkeen keltarauhashormonin takia?

Kiitos @Kangaroo @Beanen ja @Lemona tsempeistä ❤️❤️
Pitää viel testailla varuiksi uudelleen, jos tää tiputtelu loppuu/ei ylly menkoiksi alkuviikosta. Mutta henkisesti varaudun jo uuteen kiertoon taas. Esikoisesta sain jo selkeen haamun dpo9 niin siks sitä jotenkin aattelee, et kyllä silloin pitäs näkyä itellä jo raskaus testissä. Vaik niin monen kokemuksia lukenu, et plussa tullu vasta myöhemmin. No ei auta ku katsella mitä lähipäivinä tapahtuu.

Pahoittelut Lemona tuosta joulukuun kemiallisesta! Toivottavasti siellä tästä kierrosta tärppäisi 🤞 mulla joo kans keltarauhashormoni aiheuttaa samanlaisia oireita, kun alkuraskaus. On päänsärkyä, etovaa oloa ohimenevästi, väsyttää ja rinnat arat ja turvonneet. Myös alavatsassa aina mukamas tuntuu jotain mitä luulen olevan alkanut raskaus mut ei oo tähän mennessä ollut 🤦🏼‍♀️ nyt mulla on ollut sellaista kovaa palelua iltapäivällä/illalla, mitä on ollut aiemmissa raskauksissa. Siks aattelin eka, et ois voinu jopa nyt tärpätä.

En ehkä nyt kestä 😁. Heräsin yöllä kahdelta taas ihan pirteänä ja hirveään pissahätään. No, sanoin että seuraava testi vasta sunnuntaina, mutta minkäs teet, meni jo 🙈🤭. Mutta siis vahvistumista tapahtunut aamuiseen rfsu testiin ja pc:ssäkin näkyy selkeä viiva 😍. Voi pysy nyt pieni lujasti kiinni❤️!View attachment 129820
Onnea, hienolta näyttää 🤩

En oo testeillä onnistunu saamaan ovista kiinni, mut epäilen, että oli eilen. Oli siis kp 15 ja illalla vajaan puoli tuntia tuntui aika voimakasta kipua alavatsalla. Tällä viikolla tallettelut jäänyt lähes olemattoman vähälle, mies meni taas loman jälkeen töihin ja on ollu tosi väsy iltaisin. No, eilen saatiin talleteltua, toivottavasti se riittää, jos eilen tosiaan oli ovis illalla.

Tein nyt pc liuskan , vaikka piti huomenna tehdä vasta kun olis 4+0. Nyt siis dpo 13. Vahvistunut ilmeisesti.
Tosi hyvä viiva jo pc:lläkin 😍. Meinaatko tehdä vielä digin jossain kohtaa? Mulla on kaapissa odottamassa, mutta en tiedä milloin tekis.

Tosi hyvä viiva jo pc:lläkin 😍. Meinaatko tehdä vielä digin jossain kohtaa? Mulla on kaapissa odottamassa, mutta en tiedä milloin tekis.
En tee digiä. Se kun ei kuitenkaan mitään sinänsä kerro ja on tosi kallis. Ootan ultraa kun se sit kertoo miten asiat on😊 Mutta mitä katsellut niin tämmösillä viivoilla mitä nyt mulla ollut pitäs se 2-3 tulla😊

Moikka vaan kaikille..
Hurjasti onnea ketkä plussanneet❣️ Pitkään oon lukenut keskustelua, mutta näinpä nyt rupesin kirjoittamaan itsekin.. Pieni taustastoori; edellisestä suhteesta mulla on 8 vuotias lapsi.
Nykyisen miehen kanssa 5v yhdessä, hänellä ei lapsia. Ehkäisy on ollut melkein 2v poissa, mutta niin oli seksikin kun masennuin pahasti. Kesällä rupesin olemaan siinä kunnossa että käytiin kunnon keskustelu tästä lapsi asiasta. Jos niitä toivotaan tulevan niin pitäisi kunnolla ruveta yrittämään ja niin sovittiin. No heikoilla kantimilla ollut tämä peiton heilutus, tehdään vuorotöitä ja mies ei sitten jaksa innostua kun pääsen tosi myöhään töistä. Nyt tilanne sen suhteen parempi kun sain päivätyötä.
Ovista olen tiputtanut ja flow on myös käytössä, sinne merkkailen paljonkin kaikkea ylös. Mulla on vaan välillä tosi kovat oviskivut ja muutama kierto mennyt välistä kun tekee vaan niin pahaa ja kipeetä että toinen tulisi lähelle.. jotenkin sekin ironista että silloin juuri kun pitöis niin kroppa laittaa vastaan 😮‍💨
No nyt jännitän täällä ja en tosiaan tiedä kelle kertoa kun on yhtä aikaa tunne että nyt olen raskaana ja etten sitten kuitenkaan ole..
Uutena vuotena (su) heilutettiin peittoa ja flow näytti keskiviikolle ovista. Merkkejä oli kuitenkin jo tuolloin sunnuntaina, oma kierron kesto nyt vaihdellut 27-30 pv ja ovulaatio on myös ollut aikaisemmin kun mitä tuo sovellus on ehdottanut. Nyt kuitenkaan ei ole missään kohtaa ollut tätä kovaa oviskipua, viikon on rinnat olleet tosi arat, nälkä, siis herkkuja ei tee ollenkaan mieli vaan ruokaa voisin syödä vähän väliä. nukahdan illalla heti ja pakko päästä nukkumaan aikaisemmin. Nenä on tukossa (tosin ilmat on mitä on, mutta kun ei ollenkaan helpota) ja nyt pari päivää alavatsa tuntunut turpealta ja mahassa muljahtelee oudosti, ja pissalla saa tosiaan ravata..
On niitä raskausoireita ollut ennenkin ja myös kun ollut varma ettei voi olla raskaana mutta nyt on niin erilaiset oireet että toivo hiipii kavalasti, olisko nyt kuitenkin.. No kävin nyt äsken tekemässä testin ja negaa näytti 😪 kierto kuitenkin jo 21/27-30 ja dpo 10 (flow)tai 13.. Eli kai jotain jo näkyisi, täälläkin monella jo jotain viivaa nähtävissä ollut..

Moikka vaan kaikille..
Hurjasti onnea ketkä plussanneet❣️ Pitkään oon lukenut keskustelua, mutta näinpä nyt rupesin kirjoittamaan itsekin.. Pieni taustastoori; edellisestä suhteesta mulla on 8 vuotias lapsi.
Nykyisen miehen kanssa 5v yhdessä, hänellä ei lapsia. Ehkäisy on ollut melkein 2v poissa, mutta niin oli seksikin kun masennuin pahasti. Kesällä rupesin olemaan siinä kunnossa että käytiin kunnon keskustelu tästä lapsi asiasta. Jos niitä toivotaan tulevan niin pitäisi kunnolla ruveta yrittämään ja niin sovittiin. No heikoilla kantimilla ollut tämä peiton heilutus, tehdään vuorotöitä ja mies ei sitten jaksa innostua kun pääsen tosi myöhään töistä. Nyt tilanne sen suhteen parempi kun sain päivätyötä.
Ovista olen tiputtanut ja flow on myös käytössä, sinne merkkailen paljonkin kaikkea ylös. Mulla on vaan välillä tosi kovat oviskivut ja muutama kierto mennyt välistä kun tekee vaan niin pahaa ja kipeetä että toinen tulisi lähelle.. jotenkin sekin ironista että silloin juuri kun pitöis niin kroppa laittaa vastaan 😮‍💨
No nyt jännitän täällä ja en tosiaan tiedä kelle kertoa kun on yhtä aikaa tunne että nyt olen raskaana ja etten sitten kuitenkaan ole..
Uutena vuotena (su) heilutettiin peittoa ja flow näytti keskiviikolle ovista. Merkkejä oli kuitenkin jo tuolloin sunnuntaina, oma kierron kesto nyt vaihdellut 27-30 pv ja ovulaatio on myös ollut aikaisemmin kun mitä tuo sovellus on ehdottanut. Nyt kuitenkaan ei ole missään kohtaa ollut tätä kovaa oviskipua, viikon on rinnat olleet tosi arat, nälkä, siis herkkuja ei tee ollenkaan mieli vaan ruokaa voisin syödä vähän väliä. nukahdan illalla heti ja pakko päästä nukkumaan aikaisemmin. Nenä on tukossa (tosin ilmat on mitä on, mutta kun ei ollenkaan helpota) ja nyt pari päivää alavatsa tuntunut turpealta ja mahassa muljahtelee oudosti, ja pissalla saa tosiaan ravata..
On niitä raskausoireita ollut ennenkin ja myös kun ollut varma ettei voi olla raskaana mutta nyt on niin erilaiset oireet että toivo hiipii kavalasti, olisko nyt kuitenkin.. No kävin nyt äsken tekemässä testin ja negaa näytti 😪 kierto kuitenkin jo 21/27-30 ja dpo 10 (flow)tai 13.. Eli kai jotain jo näkyisi, täälläkin monella jo jotain viivaa nähtävissä ollut..
Tervetuloa mukaan ❤️. Todella yksilöllistä on, miten varhain kenelläkin näyttää plussaa. Testailee rauhassa uudestaan tulevina päivinä 😊. Moni ei ole plussannut vielä päivänä jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja silti niistä on terveitä vauvoja syntynyt. Tsemppiä tuleviin päiviin 😊. Tossa vielä linkki, josta näet miten yksilöllinen hcg vaihtelu voi eri ihmisillä eri viikoilla olla.

Heippa kaikki 😊 hyppään tänne mukaan, hetken oon jo sivusta seuraillut kun plussasin tossa vuoden vaihteessa, mutta valitettavasti meni heti alussa kesken 4+3, eli kemiallinen luultavasti.

Nyt sitten uusi kierto ja uusi yritys, menossa vasta kp 9/26-29. Flon mukaan hedelmällinen kausi alkanut ja tallettelut myös. 🤭 En tiiä kuinka tuo aiempi alkuvaiheen keskeytyminen vaikuttaa raskautumiseen, mutta toivotaan parasta. Hormonikierukkakin poistettu vasta hiljattain. Kuun lopussa pääsee sitten taas jännäilemään. :)

Onnittelut teille jo plussanneille. 😍

Täällä puhuttu lisäravinteista, joten vastaan minäkin: käytän d-vitamiinia (50), Mama monivitamiinia, magnesiumia ja sairauksien takia enemmän foolihappoa ku normisti suositellaan ☺️👍🏻

Noniin nyt varmistu, että ovis oli kp 22 (ovistikku selkee plussa 20 ja 21, sit en enää testannut. Seuraavana yönä heräsin jäätävään repäsyyn vas munasarjassa joka oli pari päivää edeltävästi kutissut). Nyt sit jännätään jääkö luteaali lyhyeksi (viimeisin kierto oli 26 kp) vaiko oisko enempi epäsäännöllistynyt. Toki suurin toive ois, että menkkoja ei tulisi ollenkaan ja toka bebe ilmottaisi tulostaan. Esikoinen siis tuli luomuna 7 kk yrityksen jälkeen, vaikkakin oli 4-8 vkoa aina kk välillä ja pari kertaa tikutin ovista (7-12 kp oli silloin luteaali).

Moikka vaan kaikille..
Mä uskon, että mulla ekasta näkyi herkässä testissä vasta dpo14 ja silloinkin tosi haalea haamu. Dpo 16 vähän tummempi haamu ja dpo 19 yhä haamu mutta selkeä viiva jo eikä sit testailtu enempää. RV 7+0 ultrassa sykkivä sydän ja la siirtyi viikolla eteenpäin ja viikot RV 6+0.

Koska oon peruspessimisti enkä todellakaan usko siihen että heti näin yk1 saatais plussa niin kyselen jo valmiiksi, mitä herkkiä testejä käytössä/suosittelette? Digi itellä on jemmassa siihen jos saa ensin jollain halvemmalla jonkun viivan niin voi sillä sitten vahvistaa asian 🤭 jotain liuskoja tai puikkoja vois tilailla ens kiertoon valmiiksi. Nyt mulla on vain ovistestien mukana tulleita Onestepin liuskatestejä, mutta jotenki muistelen että noi ei oo kauheen luotettavia. 🤔 jatkossa yritän kyllä sinnata testaamisen oikeasti siihen dpo10, tää eka kierto nyt oli tällasta ihan keulimista testaamisen ilosta :laughing025

Moikka kaikki!

Ajattelin pitkän seurailun jälkeen osallistua keskusteluun. Jouluna varhainen keskenmeno, heti kierukan poiston jälkeen ekasta yrityskiertosta. Nyt sitten yk 2 meneillään, joka onkin ollut aika eriskummallinen.

Tässä kierrossa tikutin "melkein plussan" ovistesteistä kp 11. Oletin siis oviksen olleen kp 12, mitä ihmettelin itsekin, kun takana vkm (vuodon rippeitä oli tullut vielä ihan vastikään). Oli tuntemuksia, mutta ei yhtä voimakkaita kuin keskenmenneessä kierrossa. Testasin ovista myös KP 12 ja 13 ja testiviiva haaleni. Oletin siis oviksen olleen. Viikkoa myöhemmin bongasin ovislimanklataista limaa, seuraavana päivänä tein ovistestin ja raskaustestin, koska kuvittelin tässä kohtaa olevan vielä dpo 8. Ovistesti (one step, mikä ei koskaan näytä mulla kunnolla mitään) huusi punaista. Samoin rfsu raskaustesti antoi haamun. Kuvittelin siis että tärppi oli käynyt. Kunnes päivällä iski tuttu kipu ja tajusin että nyt vasta on oikea ovulaatio. Oli jo kp 20.

Nyt dpo 3 ja seesteinen olo ilman ylimääräisiä tuntemuksia kohdun seudulla, joten ovis todella oli vasta nyt...

Normikierto 38-30pv. Km taisi vähän sotkea kroppaa, mutta toivotaan parasta. Hetken olin kyllä maani myynyt tuosta rfsu plussasta ja sitten seuraavana päivänä sen häviämisestä, muissa r-testeissä ei näkynyt mitään. 😅 Nyt odotellaan taas...

Vahvistumista taas 🥰
IMG_9606.jpeg

Takaisin