Sinertävää
Puuhakas puhuja
Luin taas tutkimuksia yövuorojen heikentävistä hedelmällisyysvaikutuksista (etenkin alle 35 vuotiailla) ja hajottaa vielä enemmän. Hankaloittaa sekä raskaaksituloa että hedelmöityshoitojen toimivuutta. En varmaan voi kehityskeskustelussa sanoa että haluan vähentää yövuoroja, jotta pääsisin joskus vauvalomalle.
Vuodenalkukin täynnä yövuoroja, eikä niihin enää voi vaikuttaa. Osastonhoitaja ei edes olisi niin paha vakuuttaa, mutta yksi työkaveri aina "sattumalta" ottaa ne yövuorot puheeksi ja sitten mulle tulee aina tarve ottaa niitä enemmän ja hän varmaan on huomannut tämän.
En tiedä pitäisikö sitten vaan pyytää siirtoa jonnekin aamuvuoropainotteisempaan paikkaan. Kyllähän meillä osa tekee lähes pelkkää aamua, mutta minä en ole näitä etuoikeutettuja ihmisiä. Toki on tässä vuorotyössä etujakin, mutta ehkä kuitenkin ottaisin sen lapsen mieluummin.
En tiedä pitäisikö sitten vaan pyytää siirtoa jonnekin aamuvuoropainotteisempaan paikkaan. Kyllähän meillä osa tekee lähes pelkkää aamua, mutta minä en ole näitä etuoikeutettuja ihmisiä. Toki on tässä vuorotyössä etujakin, mutta ehkä kuitenkin ottaisin sen lapsen mieluummin.