Raskaaksi 2024

Luin taas tutkimuksia yövuorojen heikentävistä hedelmällisyysvaikutuksista (etenkin alle 35 vuotiailla) ja hajottaa vielä enemmän. Hankaloittaa sekä raskaaksituloa että hedelmöityshoitojen toimivuutta. En varmaan voi kehityskeskustelussa sanoa että haluan vähentää yövuoroja, jotta pääsisin joskus vauvalomalle. 🤣 Vuodenalkukin täynnä yövuoroja, eikä niihin enää voi vaikuttaa. Osastonhoitaja ei edes olisi niin paha vakuuttaa, mutta yksi työkaveri aina "sattumalta" ottaa ne yövuorot puheeksi ja sitten mulle tulee aina tarve ottaa niitä enemmän ja hän varmaan on huomannut tämän.

En tiedä pitäisikö sitten vaan pyytää siirtoa jonnekin aamuvuoropainotteisempaan paikkaan. Kyllähän meillä osa tekee lähes pelkkää aamua, mutta minä en ole näitä etuoikeutettuja ihmisiä. Toki on tässä vuorotyössä etujakin, mutta ehkä kuitenkin ottaisin sen lapsen mieluummin.

2 vrk pysyi aika korkealla ovishormoni. Toivon niin että joulun ihme tapahtuu 🙏 Su aamu ja ilta. Ma aamu ja ilta. Ylin tän aamun, selkeästi haaleampi. Oli kyllä aikainen ovis.. kp10-11. Tänään kp 12. Jaiks jossain kp 25 tienoilla pitäis varmasti jo jotain alkaa näkyä 😍 Jos on näkyäkseen..

Ja ihmettelen että yleensä 1vrk vain näyttänyt selkeästi vahvempaa.. 2 testiä yleensä vahvempi viiva ja sit on jo ihan haalea.

Toivon täyttämää joulua kaikille ❤️❤️❤️

Liitteet

• IMG20241224094522.jpg
    IMG20241224094522.jpg
    1.7 MB · Katsottu: 105
Luin taas tutkimuksia yövuorojen heikentävistä hedelmällisyysvaikutuksista (etenkin alle 35 vuotiailla) ja hajottaa vielä enemmän. Hankaloittaa sekä raskaaksituloa että hedelmöityshoitojen toimivuutta. En varmaan voi kehityskeskustelussa sanoa että haluan vähentää yövuoroja, jotta pääsisin joskus vauvalomalle. 🤣 Vuodenalkukin täynnä yövuoroja, eikä niihin enää voi vaikuttaa. Osastonhoitaja ei edes olisi niin paha vakuuttaa, mutta yksi työkaveri aina "sattumalta" ottaa ne yövuorot puheeksi ja sitten mulle tulee aina tarve ottaa niitä enemmän ja hän varmaan on huomannut tämän.

En tiedä pitäisikö sitten vaan pyytää siirtoa jonnekin aamuvuoropainotteisempaan paikkaan. Kyllähän meillä osa tekee lähes pelkkää aamua, mutta minä en ole näitä etuoikeutettuja ihmisiä. Toki on tässä vuorotyössä etujakin, mutta ehkä kuitenkin ottaisin sen lapsen mieluummin.
Luulen, että kyse on enemmän vähästä unesta ja rytminkääntelystä. Jos olet jatkuvasti ilta-/yörytmissä niin korjaavaa unta tulee väkisinkin enemmän (jos olet tottunut siihen rytmiin) kuin vaikka jatkuvalla rytminkääntelyllä. Voin myös lohduttaa, että tulin edellisellä kerralla raskaaksi, vaikka menin aikaisintaan klo4 nukkumaan joka yö ja olin kuitenkin yli 30-vuotias. 😁

Luulen, että kyse on enemmän vähästä unesta ja rytminkääntelystä. Jos olet jatkuvasti ilta-/yörytmissä niin korjaavaa unta tulee väkisinkin enemmän (jos olet tottunut siihen rytmiin) kuin vaikka jatkuvalla rytminkääntelyllä. Voin myös lohduttaa, että tulin edellisellä kerralla raskaaksi, vaikka menin aikaisintaan klo4 nukkumaan joka yö ja olin kuitenkin yli 30-vuotias. 😁
No mulla on parin viikon välein yövuoroja, ja niiden jälkeen sitten ilta/aamuvuoroja eli kyllä tässä aika paljon hyppii rytmi vaikka nukuttua kyllä tulee. Valon määrä vaikuttaa myös ihmisen hormonitoimintaan. Mulla tää vuorotyö ilmeisesti vaikuttaa, kun ei yhtään positiivista testiä ole tullut koko vuonna. Kuukautisvuoto myös muuttui oudommaksi kun yövuorot lisääntyivät.

Tää jäi nyt ilmeisesti tän kierron vahvimmaksi… en tiiä siis tapahtuiko ovulaatio ollenkkaan😭 nyt viivat on haaleita haamuja enää
IMG_5505.jpeg

Tää jäi nyt ilmeisesti tän kierron vahvimmaksi… en tiiä siis tapahtuiko ovulaatio ollenkkaan😭 nyt viivat on haaleita haamuja enääView attachment 140131
Miulla jäi ilmeisesti myös saamatta kiinni. Eilisistä kivuista päätellen ovulaatio kyllä tapahtui, mutta tikutin kolme päivää ennen sitä enkä saanut tuota siun kuvaa vahvempia viivoja. Eilinen yöviiva oli jo vähän haaleampi. Ei ole miulle mitenkään harvinaista etten saa tikuttamalla kiinni. Tuntemuksista tietää kyllä. 😅

Me ollaan onneksi kuitenkin talleteltu tässä ihan säännöllisesti. 😏

Miulla jäi ilmeisesti myös saamatta kiinni. Eilisistä kivuista päätellen ovulaatio kyllä tapahtui, mutta tikutin kolme päivää ennen sitä enkä saanut tuota siun kuvaa vahvempia viivoja. Eilinen yöviiva oli jo vähän haaleampi. Ei ole miulle mitenkään harvinaista etten saa tikuttamalla kiinni. Tuntemuksista tietää kyllä. 😅

Me ollaan onneksi kuitenkin talleteltu tässä ihan säännöllisesti. 😏
Meilläkin viikko talleteltu ja nippauksista päätellen ovis on kyllä tapahtunut 🫣 jännää kun ei vaan saa kiinni

Meilläkin viikko talleteltu ja nippauksista päätellen ovis on kyllä tapahtunut 🫣 jännää kun ei vaan saa kiinni
Mie kävin gynellä tuossa jossain vaiheessa juuri oviksen jälkeen ja näki keltarauhasen eli ovis oli tapahtunut. Silloinkaan en sitä saanut testeillä kiinni. Usein testi on joskus yöllä tyyliin klo 3 positiivinen ja seuraavana aamuna taas haaleampi niin en tuosta oviksesta jaksa huolia. Tikuttelen vain jonain varmistuksena.

Minäkään en kaikista kierrosta saanut tikulla kiinni, vaikka clearblue hymyili 😊 testasin vielä vähän ristiin että clearblue 1x/pv ja pregcheck Joko 2x tai eri vuorokauden aikaan. Silti ovuloin!

Kierukan poistosta viikko ja sen yhden rusehtavan tuhrun jälkeen ei oo minkäänlaista vuotoa tai tuhrua tullu. Tietysti nyt sit ihan levoton olo ja vaikka piti mennä ajatuksella et tulee kun tulee niin tärppääminen pyörii kokoajan päässä🤭

Jotenki raskasta tämä menkkojen odottelu nyt kierukan jälkeen ja mietin et teenkö sit uutenavuotena kun 2vk poistosta ni ekan raskaustestin jo jos ei vuotoja ole vai odottelenko vaan tammikuun puolelle reippasti. Tuntuu kyllä vaan niin mahdottomalta ajatukselta et tärppäis heti poistosta mutta ei sekään varmaan poissuljettua ole kun kierrosta ei mitään tietoa.

Nyt ilmoitti jo sovelluskin että menkat myöhässä. Kp 32 tänään. Kuinkahan monta päivää kiinnittymisestä menee siihen, että pitäisi jo näkyä testissä? Tietty mietin olisko ne kp28 juilinnat voinut olla kiinnittymistä. 😅

Täälä on oltu jouluna vähä mieli maassa. Olisi pitänyt raskaustesti tehdä 25 pvä mutta vuoto alkoi alkuviikosta.
Vaikka lääkäri sanoi että alkion siirron jälkeen voi tulla vuotoa nii epäilys olisi vahva ettei testiin kyllä viivoja ilmesty

Se on kuulkaa joulun ihme tapahtunut ja menkat alkoi!!! Kolme kuukautta niitä saikin odottaa. Sanotaanko näin, että ekan päivän vuoto oli sellaista, että kyllä huomasi, miten tuota limakalvoa on rauhassa ja ajan kanssa kasvateltu. 🙈

Mutta jee, ihanaa päästä oikeasti yrittämään vihdoinkin!

Tää on ihan kauheeta kun mä en vaan näköjään osaa ottaa tätä yrityshommaa yhtään rauhassa. Ootan vaan koko ajan, koska koittaa se päivä kun vois ekan kerran testata. Tilasin alesta 4kpl clearbluen digitestejä 😅 Ei ole vielä tulleet

Moikka, siitä on vuosia vierähtänyt kun kävin täällä viimeksi. Me ollaan oltu ilman ehkäisyä mutta ei aktiivisesti yritetä raskautua. Nyt kuvittelen itselleni kaikkia oireita, palelee, hajut ällöttää, yököttää, väsyttää, ärsyttää... Menkat ei oo vielä alkaneet edellisen synnytyksen jälkeen. Tein tänään testin ja negatiivinen oli. Voikohan noita oireita oikeasti olla ennen plussaa vai onkohan vaan mahatauti?

Moikka, siitä on vuosia vierähtänyt kun kävin täällä viimeksi. Me ollaan oltu ilman ehkäisyä mutta ei aktiivisesti yritetä raskautua. Nyt kuvittelen itselleni kaikkia oireita, palelee, hajut ällöttää, yököttää, väsyttää, ärsyttää... Menkat ei oo vielä alkaneet edellisen synnytyksen jälkeen. Tein tänään testin ja negatiivinen oli. Voikohan noita oireita oikeasti olla ennen plussaa vai onkohan vaan mahatauti?
Miulla nuo ovat ainakin ihan normaaleja luteaalioireita. 😅

Takaisin