Raskaaksi 2024

Voi ei mulla on ovisplussa jo nyt!!! Kp 10. Äsken testasin. Ei ole ikinä näin ajoissa! Yleensä kp13-14. Voi hitsi ehditäänkö hyödyntää. Ei olla nyt ehditty talletella tässä vielä 😥 Ettekä saa nyt testijanaa vahvistumisesta koska tää on jo täysi plussa! Ja mulla eilen oli kipua oikealla puolella ja aattelin vaan että vatsavaivoja. En yhtään osannut aatella että oviskipu. Onkohan huono että ovis tulee tosi ajoissa. Mitä ihmettä 🫣

Liitteet

• IMG20241222115000.jpg
    IMG20241222115000.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 42
Voi ei mulla on ovisplussa jo nyt!!! Kp 10. Äsken testasin. Ei ole ikinä näin ajoissa! Yleensä kp13-14. Voi hitsi ehditäänkö hyödyntää. Ei olla nyt ehditty talletella tässä vielä 😥 Ettekä saa nyt testijanaa vahvistumisesta koska tää on jo täysi plussa! Ja mulla eilen oli kipua oikealla puolella ja aattelin vaan että vatsavaivoja. En yhtään osannut aatella että oviskipu. Onkohan huono että ovis tulee tosi ajoissa. Mitä ihmettä 🫣
Mullakin nyt pari kertaa tullu aikainen ovis ja siitä paljon lueskellu. Kp11 ovis pitäis olla ihan ok, sitä aiempi voi olla ongelmallinen, mutta ei automaattisesti huono. Kp7-8 oviksilla on myös tultu raskaaksi.

Ja yksi kertahan riittää, et jos tänään ehditte talletella, niin ei hätää. 😊

Meillä on monella tapaa jännäilypäivät. Ollaan ekaa joulua kaksistaan eikä kumpikaan ole koskaan ennen paistanut kinkkua. Lisäksi mulla kuukautiset myöhässä ja tänään oksetti aamukahvin ja aamupalan jälkeen. Mua ei yleensä okseta ruoan jälkeen, nälkäisenä kylläkin. Lisäksi tuntuu kuin maha yrittäisi kovasti pusertaa menkkoja, mutta ei ihan muista miten se tehdään ja varsinaisia kuukautiskramppeja ei kuulu. Testit toistaiseksi negsuja kaikki, toisaalta laskin että ovulaatio on saattanut olla parikin päivää myöhemmin niin nyt olisi vasta dpo12 eikä dpo14. 😍 Ajattelin testata vasta jouluaattona, sitten tulisi sopivasti kolme päivää edellisestä testistä.

Mutta mutta. Jos menkat alkavatkin, niin sitten tiputaan korkealta ja varmaan kinkunpaistokin epäonnistuu. 🤣 Tai mistä sen tietää, jos pahoinvointi johtuukin joulunorosta, on kuulemma joulu sen sesonkiaikaa.

@Valora En tiedä eri merkin testeistä, mutta ainakin Pregcheckin testeissä sanotaan että ovulaatio tapahtuu 24-48h plussan jälkeen. Teillä on hyvin aikaa vielä!

Täällä odotellaan joulua hieman sekaisissa tunnelmissa. Kävin kuun alussa gynellä ultrassa ja siellä kaikki oli ok, mistä ehdin pari viikkoa olla onnellinen. Tänään muistin käydä katsomassa omakannassa papakokeen tuloksen, joka olikin LSIL ja lähete kolposkopiaan. Raskausyritys täytynee laittaa jäihin, kunnes tarkemmat tutkimukset tehty. Vaikka netin perusteella vaikuttaa olevan suht vaaraton muutos vielä, niin pelottaa silti tosi paljon, eniten lapsihaaveen osalta😭

Täällä odotellaan joulua hieman sekaisissa tunnelmissa. Kävin kuun alussa gynellä ultrassa ja siellä kaikki oli ok, mistä ehdin pari viikkoa olla onnellinen. Tänään muistin käydä katsomassa omakannassa papakokeen tuloksen, joka olikin LSIL ja lähete kolposkopiaan. Raskausyritys täytynee laittaa jäihin, kunnes tarkemmat tutkimukset tehty. Vaikka netin perusteella vaikuttaa olevan suht vaaraton muutos vielä, niin pelottaa silti tosi paljon, eniten lapsihaaveen osalta😭
Mulla on vastaava muutos todettu 2022 ja silloin kukaan ei sanonut että tarvitsisi laittaa yritystä jäihin. Mulle on koko aika sanottu että ei vaikuta raskautumiseen. Mulle tehtiin silloin kolposkopia (ja oon itseasiassa raskautunut ekan kerran siitä kierrosta kun se tehtiin) ja jäätiin seurantalinjalla. HPV on edelleen positiivinen kun sitä on seurattu ja uusi kolposkopia tulossa. Ymmärrän että pelottaa mutta mun kokemuksen perusteella sen takia ei tarvitse lykätä lapsihaavetta.

Mie mietin noita samoja, kun miulla seurattiin muutoksia pari vuotta ja kävinkin yksityisellä gynellä jutuilla. Hän ei nähnyt mitään estettä raskautumiselle. 😊 Nuo muutokset yleensä etenevät hitaasti ja tuon tason muutos luultavasti paranee itsestään. Nyt oli viimein puhdas papa tänä syksynä. 😎

Papa luokitellaan LSIL jos löytyy yksikin koilosyytti, joten ei se välttämättä ole kuin HPV-infektio.

Toivotaan parasta, Sinertävää 🙏👍

Kiitos, tää oli pregcheck -testi. Ja nää on joskus näyttäneet parikin päivää yhtä vahvoja viivoja.. Kyllä tällä oviksen testailulla on kuitenkin paikkansa! Ja kannattaa aloittaa testaus tarpeeksi ajoissa. Olis ilman testausta saattanut mennä ihan hutiin. Netissäkin ovis laskurissa oli että hedelmällisimmät päivät olis 24-19.12. no ei tod ole! Vaan nyt 😍

Kerrttu, mun ystävälläkin ollut eikä mitään hätää oikeasti ollut. En usko että sinullakaan 🙏 Voisiko joltain gyneltä varmistella asiaa vauvan yrityksen suhteen?

Kiitos teille kaikille tuhannesti jo nyt lohduttavista sanoista❤️❤️ hpv oli myös posi. Kysyin yleislääkäriltä chatissa tuosta raskauden yrittämisestä, hän sanoi että kolposkopian tuloksiin asti syytä keskeyttää yritys, ehkä siis halusi ns pelata varman päälle. Ajattelin huomenna varata kolposkopia-ajan yksityiselle, täytyy samalla kysyä asiaa sieltä.

Ja järkikin sanoo, että kyseessä lievä muutos, mutta silti pettymys ja pelko hiipii😭

Kiitos teille kaikille tuhannesti jo nyt lohduttavista sanoista❤️❤️ hpv oli myös posi. Kysyin yleislääkäriltä chatissa tuosta raskauden yrittämisestä, hän sanoi että kolposkopian tuloksiin asti syytä keskeyttää yritys, ehkä siis halusi ns pelata varman päälle. Ajattelin huomenna varata kolposkopia-ajan yksityiselle, täytyy samalla kysyä asiaa sieltä.

Ja järkikin sanoo, että kyseessä lievä muutos, mutta silti pettymys ja pelko hiipii😭
Täällä myös joskus ollut lievä muutos joka sitten hävisi seurannassa eli ilmeisen yleisiä nuo harmittomat muutokset kuitenkin. Ja parasta että ne löytyy pian niin tarvittaessa niihin voi reagoida. Rauhaisaa ja ihanaa joulua sinne! 🥰

Täällä tänään kp1 eli ei tullut joulun ihmettä meille, mikä ei kyllä yllättänyt. Yhden herkän negatiivisen testi sentään ehdin tällä kertaa tehdä. 😁 Uutta vuotta ja uusia yrityksiä kohti siis! ✨

@Sinertävää tsemppiä, jospa se oli tosiaan vasta dpo 12 🙏 Minulla oli dpo10 tehty testi ihan kirkuva nega, ja dpo13 niin haalea viiva että ois varmaan näyttänyt negaa vielä edellisenä päivänä, jos olisin testannut... Eli jospa ei sielläkään vielä ois poissuljettua mikään 😏

@Kerrttu sain samankaltaisia uutisia juuri sopivasti yrittämisen aloituksen aikoihin. Tai solumuutos ehkä (?) yhtä lievempi, asc-us, ja hpv ollut positiivinen nyt 1,5v putkeen. Tuli siis tieto että laitetaan lähete kolposkopiaan. Säikähdin tuota raskautumisen yrittämisasiaa ja kävin gynellä. Hän ainakin tässä minun tilanteessani totesi, että muutokset etenevät hitaasti ja lapsihaave on "tärkeämpi". Eli kannattaa ehkä ihan käydä gynellä juttelemassa jos askarruttaa. Voi olla, ettei ole mikään hätä vielä ollenkaan :)

Apuaa. Luin juuri täältä tuosta, että ovulaatiotesti voi näyttää raskauden, joten ajattelin että testataan sillä, kun en ole uskaltanut testata tavan testillä. Tänään dpo11 ja tehty parin tunnin pidätyksellä päiväpissitä. Koska ovulaatiotestistä tuli noin vahva, uitin sitten raskaustestinkin samaan. Pitää tehdä kyllä uusi aamulla tai aattoaamuna.

Onko se positiivisen alku? Näettekö teki? 😭❤️

Liitteet

• IMG_20241222_134906.jpg
    IMG_20241222_134906.jpg
    897.9 KB · Katsottu: 28
Apuaa. Luin juuri täältä tuosta, että ovulaatiotesti voi näyttää raskauden, joten ajattelin että testataan sillä, kun en ole uskaltanut testata tavan testillä. Tänään dpo11 ja tehty parin tunnin pidätyksellä päiväpissitä. Koska ovulaatiotestistä tuli noin vahva, uitin sitten raskaustestinkin samaan. Pitää tehdä kyllä uusi aamulla tai aattoaamuna.

Selkeä posi kyllä😍❤️

Kyllä positiiviselta näyttää 🥰

Selkeä positiivinen, varovaiset onnittelut! 😍❤️

Täällä kanssa oli posi hpv. Ja tosiaan näkyi pari vuotta niitä muutoksia, kunnes muutokset hävisivät ja nega hpv. Kuulemma ovat todella yleisiä nuo löydökset. Itsekin silloin ensin pelästyin, kun lääkäri soitti uutiset jotenkin tosi pahoitellen ja huolestuneena.

Vielä viimeksi ennen tuloksia toppuuttelivat, kun itse yritin pysyä toiveikkaana eli ottavat juurikin varman päälle. Parempi kai niin päin.

Wauu, paljon onnea!! 😍💖 Selkeä toinen viiva, ei voi erehtyä! Ja onpa kiinnostavaa nähdä miten vahvasti toi näkyy ovistestistäkin 😮

Takaisin